we hebben weer kittens!! foto's! (en een kuikendrama)

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

we hebben weer kittens!! foto's! (en een kuikendrama)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-05 20:38

een halfjaartje geleden kwam er een lief tijgertje bij ons aangelopen, die besloot om in de stal te gaan wonen, nouja dat is prima Ja
iedereen gevraagd maar niemand was zn kat kwijt, ook was ze nog hardstikke jonge(zo'n 4 maanden) en nouja vlak daarna kreeg onze huiskat kittens, daarvan hebben we er nu nog 2, de moederkat is helaas (net als 20 andere katten Verdrietig ) 'verdwenen' wrsch door de kattenhater in onze buurt

maar toen was de stalkat ineens kwijt, we vonden haar al vrij dik geworden, maarja lang niet zo dik als onze andere kat toen die kittens kreeg

tot we dus gisterochtend iets onder het hooi hoorden, hooibalen weggehaald en ja hoor daar lag ze, op het beton met 3 kittens

dus alles in een warme doos gedaan, die tussen het hooi gezet en met rust gelaten
vandaag wat foto's gemaakt

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

echt zooo schattig Lovers
de schuwe stalkat is ook super aanhankelijk geworden, echt wel fijn!


en ook ging er nog wat mis vandaag....
ieder jaar gaat onze zwarte kip zitten broeden, dit jaar ging een eigenwijze witte kip samen met haar zitten broeden, en nouja die 2 hebben er 3 weken gelegen, op 3 eitjes en vandaag hoorden we gepiep van kuikentjes Haha!
wij snel gaan kijken(lagen in de hertenstal te broeden ipv in het kippenhok, maargoed Knipoog ) en we zien nog net hoe de witte kip het 3e kuikentje doodpikte Verdrietig
waren 3 heeele schattige mooie donkere kuikentjes, helaas hebbenz e maar kort geleefd Scheve mond
zwarte kip snapt niet waar de kuikens nu zijn gebleven en t allerstomste is dat ze nu weer met zn 2en op dezelfde plek liggen als toen ze aan t broeden waren, alleen nu liggen er dus geen eieren meer onder hun

vond t echt een heel zielig en akelig gezicht, die net uit t ei gekropen kuikentjes die zo doodgepikt waren Scheve mond

Biepmiep

Berichten: 3275
Geregistreerd: 16-11-01
Woonplaats: Arnhem

Re: we hebben weer kittens!! foto's! (en een kuikendrama)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 20:48

Laat je deze katten buiten, zodat het ook stalkatten worden en houdt je ze dan?

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Re: we hebben weer kittens!! foto's! (en een kuikendrama)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-05 21:04

voorlopig blijven ze wel buiten, de moederkat durft niet naar binnen dus dan wordt het wat lastig Knipoog
al gaat 1 van de huiskatten wel steeds de stalkat opzoeken(houden we nu ff weg ivm de kittens) dus wie weet durft ze strax wel achter die ander aan mee naar binnen

of we ze houden dat weet ik niet, eigenlijk nog niet echt over nagedacht.
opzich hebben we plaats genoeg voor de katten(zeker omdat er dus iemand katten lokt en doodmaakt waardoor we weer steeds geen kat meer hebben Scheve mond dierenbescherming is er mee bezig maar kan er niets aan doen....) maar of ons mam ze allemaal wil houden dat weet ik dus nog niet, maar volgens mij mogen ze strax gewoon mee naar binnen, als ze dat durven tenminste Lachen

MissSunshine
Berichten: 346
Geregistreerd: 23-11-04

Re: we hebben weer kittens!! foto's! (en een kuikendrama)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 21:32

Aahhh... lieffff !
Ik kom snel ff kijken hoor!
En wat jammer van die kuikentjes Verdrietig

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Re: we hebben weer kittens!! foto's! (en een kuikendrama)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 22:23

Ik = Verliefd Haha!

En die kuikentjes... Snap er niets van Is die witte nu vader of moeder of hoe moet ik dat zien?

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Re: we hebben weer kittens!! foto's! (en een kuikendrama)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-05 22:30

schattig zijn ze he Haha! en nog zooo mini Lovers


ff kippen uitleg Knipoog

wit=kip zwart = kip, dus geen vaders Tong uitsteken

de zwarte kip is de moeder van de dode kuikentjes, maar de witte kip heeft 3 weken lang samen met de zwarte kip zitten broeden, en toen de kuikentjes dus uit het ei kwamen pikte de witte kip ze dood, geen idee waarom Verward

en nu liggen die 2 kippen dus weer samen te 'broeden' alleen liggen er nu dus geen eieren meer onder ze, echt heel raar!

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Re: we hebben weer kittens!! foto's! (en een kuikendrama)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 22:37

Hmm beetje kannibalisme lijkt het wel Verward

Melissa

Berichten: 5812
Geregistreerd: 23-06-01

Re: we hebben weer kittens!! foto's! (en een kuikendrama)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 22:14

Kippen zijn echt kanibalen, als iets niet naar hun zin is moet het dood.. Dus helaas was het bij die kuikens denk ik ook het geval..

Leuk hoor die kittens, erg lief Haha!