Kat met kotsneigingen is dit normaal?SPOED

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Kat met kotsneigingen is dit normaal?SPOED

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-05 13:11

Mijn 1e poesje Luna word 7 augustus 1 jaar. Nu heb ik haar vanmorgen naar buiten gelaten en toen ze terug kwam was ze niet helemaal lekker. Dit was rond 11.00 uur. dr oortjes zitten plat, ze is een beetje loom, wil niet graag aangehaald worden, eet wel maar ze wil braken maar het lukt niet. Nu heb ik net iets voor 1-en de dierenarts gebeld en als ze over een uur niet opgeknapt is moet ik even terugbellen. Ben ik nu zo'n overbezorgde moeder (net nu mijn vriend vanmorgen op vakantie is gegaan en ik dus alleen ben) en is het gewoon een haarbal ofzo of is dit niet normaal.
Ze heeft verder nog nooit overgegeven slechts 1 maal dat ik gezien heb toen ik ze toen ze klein was ontwormt had.

SpunkyJarig

Berichten: 98
Geregistreerd: 06-04-05
Woonplaats: Nederland, Bennekom

Re: Kat met kotsneigingen is dit normaal?SPOED

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-05 13:15

Ik denk dat er een haarbal in de wegzit, daar kunnen ze ook niet zo lekker van worden. Maar hou het wel even in de gaten, veel suc6 ermee!

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Re: Kat met kotsneigingen is dit normaal?SPOED

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-05 13:21

Zal ze voor de zekerheid nog een uur of wat inde gaten houden en ze vandaag niet meer naar buiten laten gaan. Hoop dat de haarbal er gauw uitkomt.

Annemarie89

Berichten: 2353
Geregistreerd: 14-02-05
Woonplaats: Groningen

Re: Kat met kotsneigingen is dit normaal?SPOED

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-05 13:37

En? hoe gaat het nu?

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Re: Kat met kotsneigingen is dit normaal?SPOED

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-05 13:39

Was haar net kwijt. Ze ligt tussen een dekbed en kan nog steeds niet overgeven. Ze heeft wel praatjes want ze wilde mij happen als ik in dr mondje wou kijken. Zie zo gauw niets in haar mond zitten.

Duhelo

Berichten: 28603
Geregistreerd: 29-05-03

Re: Kat met kotsneigingen is dit normaal?SPOED

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-05 13:45

naar de DA gaan, beter 10 maal te veel dan 1 maal te laat.
voor hetzelfde geld is het traagwerkend vergif dat ze binnen heeft.

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Re: Kat met kotsneigingen is dit normaal?SPOED

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-05 13:50

Ze is nu wel wat wakkerder day wel. Als ik straks nog twijfel dan bel ik meteen de da weer.

Kaatje

Berichten: 1678
Geregistreerd: 02-09-04

Re: Kat met kotsneigingen is dit normaal?SPOED

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-05 14:26

Zou maar rapido naar de da gaan.

Dat suffige klopt niet, en dat happerige ook niet.

Als mijn katten een haarbal hebben kotsen ze, en spelen verder.
Sterkte ermee.

DubbelFun

Berichten: 88901
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Kat met kotsneigingen is dit normaal?SPOED

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-05 14:43

Als ze konstant kotsneigingen heeft maar er komt niets dan kan er iets klem zitten in de slokdarm. Dat is idd iets voor een DA om na te kijken.

Angela

Berichten: 25692
Geregistreerd: 21-03-05
Woonplaats: Beuningen

Re: Kat met kotsneigingen is dit normaal?SPOED

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-05 15:16

Ik heb zoiets ook bij onze katten Susy en Kiki gehad, bij beide was er in de slokdarm niets te vinden. ivm de sufheid hebben ze toen antibiotica gekregen. Het was na een dag geloof ik over. Kiki heeft nog steeds wel eens dat ze probeert te braken maar er komt niets... maar daarbij heeft ze geen sufheid ofzo meer. Dit was wel de eerste keer dat ze het had. Susy heeft er sindsdien nooit meer last van gehad.

Ik zou ook ff langs de dierenarts gaan. Die kan ook snel beoordelen of er ergens iets klem zit ofzo.

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Re: Kat met kotsneigingen is dit normaal?SPOED

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-05 15:35

Ik ben net naar de dierenarts geweest die moest speciaal voor Luna naar de praktijk komen. Ze heeft gelukkig geen vergiftigheidsverschijnselen. Toen ze bij de da zat was er van de braakneigingen niets meer te merken.De da wou r een spuit geven maar dat lukte niet en het temperaturen ook niet. Het lukte mij niet om dr stl te houden. Ze had irritatie op dr keel kan zijn dat ze gevochten heeft. Het gekke dier eet wel gewoon en terwijl ze dat doet zit ze te kokhalsen. Ik heb nu pilletjes gekregen die 1 3 dagen 2 maal daags moet geven. Word het niet beter dan moet ik maandag weer even op spreekuur.

Stekeltje

Berichten: 310
Geregistreerd: 27-01-04

Re: Kat met kotsneigingen is dit normaal?SPOED

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-05 16:13

jeetje, succes hoor, wat voor pilletjes heeft ze gehad? Gister waren er vier katten in 1 buurt dood gegaan vanwege slakkenvergif en 1 kat is bij ons gekomen en is nog in behandeling. Gelukkig is het niet bij jouw in de buurt, maar goed van je dat je naar de dierenarts bent gegaan.

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Re: Kat met kotsneigingen is dit normaal?SPOED

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-05 21:18

Het probleem is nu alleen hoe krijg je die pilletje erin? Ik moet dus een half miniskuulklein pilletje in dr krijgen maar dat lukt dus voor geen meter. Ik hem geprobeerd klein te stampen maar toen vloog alles de kamer door. En in een stukje vlees te doen madam eet het niet en in mijn uppie krijg ik het ook niet voor elkaar haar zo stil te houden of klem te zetten dat ik dat pilletje achter in dr keel krijg. Nou ja als ze mij nu nog eens in de buurt wil laten proberen we het zo weer.

SpunkyJarig

Berichten: 98
Geregistreerd: 06-04-05
Woonplaats: Nederland, Bennekom

Re: Kat met kotsneigingen is dit normaal?SPOED

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-05 21:54

Heeft ze niet iets waar ze heel erg gek op is? Paté ofzo? Wat ze in één keer door kan slikken? Werkt altijd. Of wikkel haar anders in een handdoek, vooral haar pootjes, en stop dan het pilletje zo ver mogelijk achter in haar keel. Daarna haar bekje dichthouden en over haar lippen naar haar wangen wrijven.
Het klinkt heel makkelijk, maar ik denk dat het in praktijk wat lastig word.... Clown maar proberen kan geen kwaad.

Suc6!

Annechien

Berichten: 2783
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Zevenaar

Re: Kat met kotsneigingen is dit normaal?SPOED

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 10:05

pilletje in het voerbakje doen, fijnmaken met een theelepel. Vlees erover heen en dan goed mengen. Zo vliegt namelijk niet alles door de wereld heen Haha!
Enne succes he!

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Re: Kat met kotsneigingen is dit normaal?SPOED

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-05 10:32

Het is gelukt pilletje van gister zat er in. Vanmorgen was Luna weer helemaal kiplekker. Ze is nu lekker aan het spelen gelukkig. Denk dat ze wat dwars zat kwijt is.

Olga88

Berichten: 4948
Geregistreerd: 19-01-04

Re: Kat met kotsneigingen is dit normaal?SPOED

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 14:32

Het kan ook dat ze een vorm van astma heeft.
Onze kat heeft dat ook.
Lijken net braakneigingen maar eigenlijk gewoon een soort van hoesten.
Wij hebben onze kat toen elke keer buitengezet als ie begon. Achteraf dus heel zielig Knipoog.
Maar als 't nu weer beter gaat zal dat het geval niet zijn..