welke hondenras nemen?

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Laulitz

Berichten: 8754
Geregistreerd: 02-04-04
Woonplaats: België

welke hondenras nemen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-05 20:57

Wij zijn dus eigenlijk op zoek naar een leuk jong puppietje.
We willen dit graag omdat we nu 1 hond hebben en omdat wij soms hele dagen weg zijn kunnen ze met z'n 2en achter blijven en we willen ook dat ze samen kunnen spelen zodat ze allebei hun energie kwijt kunnen. Maar ik ben dus opzoek naar honden die aan onze eisen voldoen.
Op dit moment hebben we een half jaar oude beagle teef en ong. 40 cm klein is(we weten dat ze klein is, maar ze was het laatst van het nest = de kleinste).
Eisen waaraan de hond moet voldoen;
-mag niet verharen Knipoog of niet erg verharen!
-mag niet te groot zijn(het liefste rond de 30 á 40 cm).
-geen wit of stippels
-moet een beetje heel erg veel energie hebben(i.v.m. de hond die we nu hebben = een heel veel energie!)

Dus weten jullie welke hond we moeten pakken en heb je daar eventueel foto's van of een site ofzo?

Seventje

Berichten: 1005
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: ergens in NL

Re: welke hondenras nemen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-05 21:04

Misschien is een Jack Russel wat? Die hebben vaak energie voor 10. Maar zou je niet beter een rustiger hondje nemen die de andere juist misschien kan beinvloeden ook rustiger te zijn.

Hele dagen van huis is naar mijn idee ook niet zo leuk voor honden. Je zegt wel 2 kunnen met elkaar spelen maar meer aandacht van de baas is naar mijn idee veel beter. Of anders geen honden?

Laulitz

Berichten: 8754
Geregistreerd: 02-04-04
Woonplaats: België

Re: welke hondenras nemen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-05 21:28

Seventje schreef:
Misschien is een Jack Russel wat? Die hebben vaak energie voor 10. Maar zou je niet beter een rustiger hondje nemen die de andere juist misschien kan beinvloeden ook rustiger te zijn.

Hele dagen van huis is naar mijn idee ook niet zo leuk voor honden. Je zegt wel 2 kunnen met elkaar spelen maar meer aandacht van de baas is naar mijn idee veel beter. Of anders geen honden?


we zijn niet vaak hele dagen van huis, heel af en toe is en juist die af en toe eens willen we niet saai maken zeg maar Knipoog

__Marloes__

Berichten: 7826
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Vierlingsbeek

Re: welke hondenras nemen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-05 21:36

Ik zou ook een Jack Russell zeggen. Ik heb er zelf ook een en er lopen er hier in de buurt nog een stuk of 10 en ze zijn echt gaaf. Geweldig lieve gezinshonden, kunnen alleen op straat tegen andere honden soms wat fel zijn.

Anoniem

Re: welke hondenras nemen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-05 21:52

Ik heb vroeger een kooikerhondje gehad, mijn ouders hebben er nu ook eentje. Dat zijn echt geweldig lieve hondjes Lovers
zie www.kooikerhondje.nl

Harvumi

Berichten: 901
Geregistreerd: 04-10-04

Re: welke hondenras nemen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-05 22:21

Chinese naakthond verhaard niet Knipoog

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Re: welke hondenras nemen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-05 22:51

-> BB

Laulitz

Berichten: 8754
Geregistreerd: 02-04-04
Woonplaats: België

Re: welke hondenras nemen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-05 10:59

Vjellko schreef:
Ik heb vroeger een kooikerhondje gehad, mijn ouders hebben er nu ook eentje. Dat zijn echt geweldig lieve hondjes Lovers
zie www.kooikerhondje.nl



Verharen die niet (erg)? Ze hebben zo'n lange haren...(Ik weet het niet, dus daarom vraag ik het). Het lijken me wel leuke honden! Knipoog


Harvumi schreef:
Chinese naakthond verhaard niet Knipoog


Me moeder ziet me al aankomen; ze heeft een hekel aan poedels en deze zal ze ook niet mooi vinden Knipoog Maar idd, ze verharen niet Haha!

Maar we zijn dus opzoek naar drukke honden, zijn Jack Russels dat? Want mn vriendin(kiekpjot @ bokt) heeft een Dalmatiër en toen die 2 samen aan het spelen waren was haar hond moe geworden ( Dromen ) en die van mij liep nog te stuinen door de tuin ( Clown ). Erg he? Die hebben 1 uur aktief gespeeld, en ze was nog niet moe!

Biepmiep

Berichten: 3275
Geregistreerd: 16-11-01
Woonplaats: Arnhem

Re: welke hondenras nemen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-05 11:24

Ruwharen en poedels verharen niet. Maar hoe je dat een hele dag weg, met de honden? Laat niemand ze dan uit of zitten ze in een kennel? En in het begin kun je ze nog echt geen hele dag samen "alleen" laten hoor.

Een Jack is bij uitstek een gezelshapshond die bezig gehouden moet worden. Dan is hij in huis verder rustig. Met zijn tweeen alleen laten de hele dag in een huiskamer is een beetje vragen om rommel en vernieling.

Pantykous

Berichten: 10499
Geregistreerd: 08-02-03
Woonplaats: Bunschoten

Re: welke hondenras nemen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-05 11:35

Ik zou voor een cairn terriër gaan. Die verharen niet, ze moeten alleen eens in de zoveel maanden geplukt worden.
Deze hondjes hebben veel energie en ze zijn erg sociaal Pling
Je hebt blonde, donkere en rode cairn terriers
Afbeelding
Afbeelding

De officiële website van de cairn terriër is http://www.nctc.nl

Wij hebben er zelf ook een reutje, en binnenkort waarschijnlijk ook een teefje, vandaar dat ik zo enthousiast ben Knipoog

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Re: welke hondenras nemen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-05 11:55

Jullie willen drukke honden? Jeetje dat hoor je niet vaak... Waarom mogen ze niet verharen? Allergie?
Inderdaad de ruwharen verharen (niet veel) en poedels ook niet. Er zijn verschillende soorten terriers met een ruwe vacht, die klein zijn en druk zijn!

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Re: welke hondenras nemen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-05 13:06

Je wilt geen wit hondje, dan valt de Westi af Knipoog .
De Cairn-terrier is idd een hardstikke leuk, vrolijk hondje; die had ik ook graag willen hebben. Alleen toen wij naar een hondje op zoek gingen, was er nergens in een straal van 100 km een Cainterrier te vinden.
Vandaar dat ik nu 2 Westis heb Lovers !

Afbeelding
(Leuke foto´s Sokje!)

Mijn zwager en schoonzusje hebben trouwens een jonge Welsch terrier. (verharen ook niet!)
Als je een hond met ADHD wilt hebben, moet je daar eens naar gaan kijken.
Ik persoonlijk word helemaal knettergek van dat beest Lips are sealed !

melissa7
Berichten: 1249
Geregistreerd: 15-12-03
Woonplaats: den haag

Re: welke hondenras nemen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-05 00:23

mijn ouders hebben ook 2 cairns en de oudste is nu 13 jaar maar als je met een balletje aankomt lijkt ie wel weer 1 jaar. ze blijven erg actief en ze hebben echt een ondeugende kop. ik heb zelf ook 2 honden maar ben meer voor het rustige karakter gegaan nl de cavalier king charles spaniel. al denk ik soms dat de tweede die nu 6mnd is het karakter heeft van een jack russel want die is echt heel druk Haha! . maar ik zal inderdaad gaan denken aan een cairn.

Biepmiep

Berichten: 3275
Geregistreerd: 16-11-01
Woonplaats: Arnhem

Re: welke hondenras nemen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-05 08:47

Nog 1 opmerking, je schrijft dat je 1e hond pas een half jaar oud is, misschien is het beter te wachten tot ze 1 jaar is, zodat je haar goed opgevoed hebt en ze een beetje door haar pubertijd heen is? Dan kun je ook beter een hond erbij plaatsen, en voor een pup heb je ook nogal wat tijd nodig om die goed op te voeden, zindelijk te maken enz.
En heb je al over een een reu of een teef besloten? En hun energie zullen ze toch echt buitenshuis kwijt moeten hoor, niet in huis!
Succes met kiezen.

Spunky

Berichten: 98
Geregistreerd: 06-04-05
Woonplaats: Nederland, Bennekom

Re: welke hondenras nemen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-05 14:11

Ik zou een Hollandse Smoushond nemen. Verharen bijna niet, hebben geen last van erfelijke ziektes, zijn super gezond en hebben veel energie. En ze zijn nog klein ook!

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: welke hondenras nemen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-05 15:00

Een Jack Russell hoort overwegend wit te zijn dus die valt volgens mij af. Verder ga ik met Biepmiep mee, wacht nog even tot de hond die jullie nu hebben door zn puberteit heen is.