Aquarium

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Miss_Blimm
Berichten: 4429
Geregistreerd: 03-02-04

Aquarium

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-05 17:21

Wie heeft er ook een aquarium met vissies? Lachen wij hebben van de week een 2e hands Juwelaquarium gekocht namelijk. Van 1 meter breed, dus redelijk groot. Zwemmen nu al 7 vissies in, 4 goudvisjes en 3 sumatraantjes... en 8 plantjes. Over een paar dagen komen er piranha's in Lachen

Iemand anders ook zoiets? Vertel Lachen

Siempie

Berichten: 30293
Geregistreerd: 18-01-02
Woonplaats: Beverwijk

Re: Aquarium

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-05 17:34

Piranha's samen met goudvissen in een bak van 1 meter? Lijkt mij niet bepaald een geslaagde combinatie.

Quarterh0rse

Berichten: 8491
Geregistreerd: 22-05-04

Re: Aquarium

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-05 17:37

uhh nee mij ook niet..

Ik zelf heb goudvissen trouwens Lachen

Miss_Blimm
Berichten: 4429
Geregistreerd: 03-02-04

Re: Aquarium

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-05 18:16

Neej die goudvissen en sumatraantjes zijn er nu ook nog om te checken of het aquarium oke is. Als die piranha's erin komen worden die anderen natuurlijk opgegeten. Dat is het voer hej duh. We willen namelijk piranha's, 2 stuks en geen goudvissen.

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Re: Aquarium

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-05 18:22

AM -BB

Hanney
Berichten: 194
Geregistreerd: 11-03-05

Re: Aquarium

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-05 19:01

Ik heb ook een aquaruim vrij groot zitten: 2 guppen in, 3 neotetra's, 1 (even de naam vergeten) blauwe vis met 2 slierten, 5 goude visjes met zwarte vlek in het midden(ook naam even kwijt, 3 zebra danio's en tot slot 1tje die al oud is eh ook naam vergeten Clown

ps. heb wel een foto van die blauwe met zlierten zie daar achter ook goude visjes met vlek:p slechte kwaliteit.
Afbeelding

Doei, lianne

Annemarie89

Berichten: 2353
Geregistreerd: 14-02-05
Woonplaats: Groningen

Re: Aquarium

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-05 19:48

Hm.. dus je voert ze contstant goudvissen enzo?

Miss_Blimm
Berichten: 4429
Geregistreerd: 03-02-04

Re: Aquarium

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-05 20:52

Je koopt er een stuk of 10 en daar doet een piranha dus een tijdje mee. Tis niet het leukste gedeelte van die beestjes maar ze zijn wel erg mooi. Ik zal foto's plaatsen als we ze hebben.

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Re: Aquarium

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-05 22:27

Wij hebben ook een aquarium maar op dit moment helemaal leeg!
Doordat we op een boven woning wonen werd het erg warm waardoor de temperatuur erg schommelde en er verscheidene ziektes uit braken. Met als vervolg dat vis voor vis mol gingen.
Over 3 weekjes gaan we verhuizen en dan maken we het aquarium zeker weer compleet want het is heerlijk om naar te kijken!
We hadden echt (en denk ook krijgen) vanalles door elkaar wat enig sinds met elkaar over weg ging. Oa een Gost van 30 cm Tong uitsteken.

bren

Berichten: 1255
Geregistreerd: 16-02-02
Woonplaats: noord holland

Re: Aquarium

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-05 08:23

'2 piranha's lijkt me niet zo handig,
mij is altijd vertelt dat je er minimaal
5 moet hebben anders gaan ze aan
elkaar beginnen te eten(vechten).

Anoniem

Re: Aquarium

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-05 08:26

Mja ik heb een aquarium...met 2 goudvissen erin...

Tis een 30 liter bak, met filter en lampje. Temperatuurregelaar heb ik er niet in zitten, het water werd hoe dan ook te warm en ging dan stinken.

Kitty_

Berichten: 3040
Geregistreerd: 10-03-04

Re: Aquarium

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-05 21:34

Miss_Blimm schreef:
Wie heeft er ook een aquarium met vissies? Lachen wij hebben van de week een 2e hands Juwelaquarium gekocht namelijk. Van 1 meter breed, dus redelijk groot. Zwemmen nu al 7 vissies in, 4 goudvisjes en 3 sumatraantjes... en 8 plantjes. Over een paar dagen komen er piranha's in Lachen

Iemand anders ook zoiets? Vertel Lachen


Oke even voor de duidelijkheid; je hebt dus van de week een 2e hands aquarium gekocht?
Ik zou zeggen ga even langs een speciaalzaak want een aquarium beginnen is echt niet zo makkelijk als het lijkt.
Je moet de bak zowieso eerst een week zonder vissen laten "draaien" om bacterien te kweken. Je moet ook een aantal testjes doen om de hardheid etc van je water te bepalen, want sumatraantjes en goudvissen leven allebei in een ander milieu. Ik weet niet of je al langer ervaring hebt met aquaria maar anders zou ik je aanraden om het eerst eens bij tropische visjes te houden. Piranha's worden meer gehouden omdat het een hype is.
Ga iig even langs een goede speciaalzaak om advies te vragen!

Annechien

Berichten: 2783
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Zevenaar

Re: Aquarium

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-05 08:48

waarom gelijk piranha's? En dan zelfs nog maar 2 en dat voor een scholen vis. Een scholenvis moet met minimaal 5 exemplaren gehouden worden, anders is het ruzie in de keet! Tenzij jij wil dat ze elkaar opvreten, dan mag jij er piranha's in doen.
Jullie zijn beginners, dat blijkt wel uit je verhaal. Je koopt een bak, ok daar kan ik niks over zeggen. Jullie starten hem op, ok das goed. Alleen jullie hebben er geen extra bacterien in gedaan, maar gelijk vissen! Dit is vragen om problemen. De planten zijn niet tot rust gekomen, net als de bak zelf. De vissen hebben binnen de korste keren last van ziektes, dit omdat ze ten eerste al last van stress hebben omdat ze in een andere omgeving terecht gekomen zijn, dus hun slijmlaag is al niet echt dik. Ten tweede door die dunne slijmlaag hebben bacterien meer kans om ze ziek te krijgen en dat hebben ze vis zo.
Daarnaast gooien jullie goudvissen en sumatraantjes bij elkaar in, foute combi! Sumatraantjes zijn vinnenbijters en vrij agressief. Goudvissen zijn daar in tegen minder snel dan de sumatraantjes, daarnaast hebben ze ook een totaal ander voer behoefte.
Zegt de naam zwartwater biotoop jou iets? Zo nee, dan zou ik mij eerst maar eens in het waterleven gaan verdiepen en met makkelijke vissen beginnen.
Ik ben begonnen met goudvissen (wie niet?), vervolgens kwamen er guppen. En inmiddels heb ik een gezelschapsbak van Danio's, kersenbuikjes (die overigens nog weg moeten), ancistrus, kreeft en betta's. Van alle biotopen wat, dat is een gezelschapsbak. Mijn bak is 80x40x40, die van mijn vriend is 2mx50x50, allemaal Zuid Amerikanen, waaronder een rog, niet makkelijk te houden voor een beginner (dus ga er niet over denken om deze er in te doen, mijn vriend is gevorderd). En deze is net zo begonnen als ik.

Kitty_

Berichten: 3040
Geregistreerd: 10-03-04

Re: Aquarium

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-05 10:38

ik ga helemaal met Annechien mee

Miss_Blimm
Berichten: 4429
Geregistreerd: 03-02-04

Re: Aquarium

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-05 10:48

Hahahaha *lol*

wat ik wou zeggen... ik ga niet eens in verdediging, we hebben ons GOED laten voorlichten en mijn vriend heeft eerder al eens piranha's gehad. Ze hebben de eerste goudvis al op en wat betreft het aantal, het zijn er 3 geworden. In elke speciaalzaak zeggen ze dat aantal niet zo heel veel uitmaakt. We zouden echt niet zo stom zijn om 'zomaar ff' een aquarium te nemen duhhh Scheve mond omdat we weten dat het nogal nauw komt met temperatuur, bacterien, e.d.
En idd die sumatraantjes zijn moeilijke beesten maar ze leven nog steeds. Dus waarom zou in vredesnaam het water niet goed zijn?! Juist een goeie test om als eerste sumtraantjes te nemen (dat zeiden ze in de speciaalzaak ook), weet je of je evenwicht goed is in je bak. En waarom goudvissen bij Sumatraantjes? Omdat piranha's die vreten. Daarom Lachen

Miss_Blimm
Berichten: 4429
Geregistreerd: 03-02-04

Re: Aquarium

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-05 10:52

Citaat:
Alleen jullie hebben er geen extra bacterien in gedaan, maar gelijk vissen!


Staat er ergens dat we geen bacterien in de bak hebben gedaan?! Bactozym en Aquasafe... misschien dat jou dat wel iets zegt omdat je zo 'gevorderd' bent...

Citaat:
mijn vriend is gevorderd).


Zow zow... *aplausje*

Annechien

Berichten: 2783
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Zevenaar

Re: Aquarium

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-05 11:03

Miss_Blimm schreef:
Hahahaha *lol*

wat ik wou zeggen... ik ga niet eens in verdediging, we hebben ons GOED laten voorlichten en mijn vriend heeft eerder al eens piranha's gehad. Ze hebben de eerste goudvis al op en wat betreft het aantal, het zijn er 3 geworden. In elke speciaalzaak zeggen ze dat aantal niet zo heel veel uitmaakt. We zouden echt niet zo stom zijn om 'zomaar ff' een aquarium te nemen duhhh Scheve mond omdat we weten dat het nogal nauw komt met temperatuur, bacterien, e.d.
En idd die sumatraantjes zijn moeilijke beesten maar ze leven nog steeds. Dus waarom zou in vredesnaam het water niet goed zijn?! Juist een goeie test om als eerste sumtraantjes te nemen (dat zeiden ze in de speciaalzaak ook), weet je of je evenwicht goed is in je bak. En waarom goudvissen bij Sumatraantjes? Omdat piranha's die vreten. Daarom Lachen

Dierenspeciaalzaak?????

Annechien

Berichten: 2783
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Zevenaar

Re: Aquarium

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-05 11:04

Miss_Blimm schreef:
Citaat:
Alleen jullie hebben er geen extra bacterien in gedaan, maar gelijk vissen!


Staat er ergens dat we geen bacterien in de bak hebben gedaan?! Bactozym en Aquasafe... misschien dat jou dat wel iets zegt omdat je zo 'gevorderd' bent...


Aquasafe zijn geen bacterien, maar dit haalt de schadelijke mineralen uit het water, waaronder lood......................

Miss_Blimm
Berichten: 4429
Geregistreerd: 03-02-04

Re: Aquarium

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-05 19:20

Zal maar niet de hele instructies en uitleg van Bactozym en Aquasafe typen... iets teveel moeite voor zoiets.... Scheve mond