M'n kat na een half jaar weer terug!

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
casjuh

Berichten: 760
Geregistreerd: 04-04-04
Woonplaats: Zoetermeer

M'n kat na een half jaar weer terug!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-05 14:43

Begin november 2004 liet mijn neefje het raam open staan en weg was Dusty. Nou kwam hij wel vaker buiten en weer terug, maar m'n moeder grapte naar m'n neefje: "Nou lekker dan! Nu krijgen we hem nooit meer terug!" waarop hij dus achter hem aan ging. Daar is ie kennelijk erg van geschrokken en sindsdien waren we hem kwijt.
3 dagen na die avond hadden rondgevraagd aan mensen of ze hem hadden gezien. We hadden folders gemaakt met een mooie foto van Dusty erop op de hoop dat iemand hem binnen heeft gelaten en weer terug zou brengen. Er gingen 2 maanden voorbij en toch kon ik het niet laten om te geloven dat hij nog leefde en ooit wel terug zou komen. Ondertussen waren we ook al naar een dode kat wezen kijken, want dat zou Dusty weleens kunnen zijn. Veel telefoontjes gehad "wij weten wel zeker dat we dusty hebben!" en elke keer was het een andere kat.

Afbeelding

Vanaf januari 2005 begon ik tegen mezelf te zeggen: "hij is er niet meer, hij zal wel ergens dood liggen waar niemand hem kan vinden"
Elke keer als ik dat begon te geloven droomde ik dat ik hem in m'n armen had en dat ik hem weer terug gevonden had. Alles voelde zo echt. Ik hoorde hem dan spinnen in m'n droom en ik voelde z'n zachte vacht tegen m'n gezicht aan knuffelen. Een heerlijk gevoel was dat! behalve als je dan weer wakker werd en erachter kwam dat alles gedroomd was...

Afbeelding

Velen vertelden mij ook dat ik hem moest laten gaan en hoe ik dat dan kon doen. Ik zou dus elke keer moeten zeggen tegen mezelf: "Dusty is er niet meer, of hij is dood, of hij is weg, of hij herkend je toch niet meer". Die gedachtes waren zo frustrerend! helemaal omdat mijn hart iets anders zei! Het was ook zo moeilijk om dat te zeggen, omdat je niet zeker wist of hij nou dood of levend was. Ik wist helemaal nix meer. Als je kat dood was dan kon je daar afscheid van nemen en er een punt achter zetten, maar dit ligt toch anders...
Helaas was dat niet alles want als ik er een week niet over droomde dan belde iemand wel op dat ze Dusty waarschijnlijk hadden. Het deed ook gewoon echt pijn in m'n hart! Soms hoor je weleens mensen over een gebroken hart en dat het pijn doet. Altijd dacht ik dat dat figuurlijk was, maar het doet gewoon écht pijn. Elke keer weer als het dusty niet was of als ik erover gedroomd had kreeg ik een messteek in m'n hart en ademnood. Ik miste hem zó erg! M'n hele leven stond ook stil dit half jaar.

Afbeelding

Vanmorgen kreeg ik dus weer een telefoontje (was al aardig op weg hem te vergeten, want ik had al 2 weken niet over hem gedroomd en ook geen telefoontjes ontvangen) van een dierenarts (we hadden alle dierenartsen van amsterdam een folder gestuurd, omdat hij geopereerd was in z'n nek en dat waarschijnlijk ook open zou krabben) en die zei dat ze waarschijnlijk dusty hadden! Mijn gevoel gaf ook meteen aan: "ja dat is hem! " zonder dat die dierenarts ook maar een kenmerk gaf van hem.
Op weg daar naartoe gingen wel weer gedachtes rond van: "het zal em vast wel weer niet zijn" maar die eerste ingeving aan de telefoon bleef ook door mijn gedachte heen dwalen.
Daar aangekomen zag ik wollig grijs katje in een witte kattenmand. Ik draaide eromheen en kon gewoon niet geloven dat hij wel erg veel op dusty leek! Toen ik z'n koppie zag wist ik het zeker:
DAT IS HEM! Hij zag er zo goed uit, niet mager, goede vacht en heldere oogjes. Meteen open gemaakt en voor ik het wist hing Dusty in m'n nek! Hij hield me stevig vast met z'n grote klauwen alsof ie wilde zeggen: "Eindelijk! heb ik je gevonden en ik laat je nooit meer los!" (iets wat ik ook dacht haha) Ik werd overladen met koppies en dat heerlijke gespin die ik in m'n dromen hoorde hoorde ik nu ECHT!
Had die 2 vrouwen wel 1000 keer gevraagd of ik niet droomde, of dit wel echt was. Knuffelend en huilend van geluk omhelsde ik Dusty hevig. Het voelde zo lekker. Zijn zachte vachtje tegen mijn gezicht, dat heerlijke gespin en z'n lekkere koppies.
Nu ligt ie heerlijk op mijn schoot te spinnen met z'n klauwen uitgestoken in m'n broek (die laat me never meer los haha) en ik ben de gelukkigste mens op deze hele aardbol!
Zo zie je maar, dat je altijd moet luisteren naar je hart en dat je kat na een half jaar dus toch wel teruggevonden kan worden!
Hier hangt ie in de boom (juli 2004)
Afbeelding

xXxBeautyxXx

Berichten: 38
Geregistreerd: 12-01-05
Woonplaats: /////

Re: M'n kat na een half jaar weer terug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 14:47

Wat fijn voor je dat je je lieve kat weer terug hebt gevonden na zo'n lange tijd!!!

Robyn

Berichten: 1592
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Naarden

Re: M'n kat na een half jaar weer terug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 15:14

Heel erg gefeliciteerd!!

Mijn kat heb ik ook pas na een half jaar weer teruggevonden. Dus het kan zeker!!

Rinoa

Berichten: 5528
Geregistreerd: 28-01-03

Re: M'n kat na een half jaar weer terug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 19:02

Wat fijn dat hij weer terug is!!
Wij hebben ook zo'n halve zwerver. Als de zon gaat schijnen verdwijnt ze, en komt na een paar dagen weer terug. Ze is al een keer 4 weken weggeweest, maar in augustus is ze 8 weken weggeweest. Toen dachten we ook dat ze nooit meer terug zou komen. Tot ze ineens weer op de stoep zat Clown. Gek beest....

Maar wat ben je dan opgelucht he!

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Re: M'n kat na een half jaar weer terug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 22:52

Jeetje wat een verhaal! Ik was helemaal verbaasd dat onze kater na 1 week uit zichzelf terug kwam, maar dit is helemaal sterk! Enig idee waar hij al die tijd heeft rondgehangen?

casjuh

Berichten: 760
Geregistreerd: 04-04-04
Woonplaats: Zoetermeer

Re: M'n kat na een half jaar weer terug!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-05 22:59

Franca schreef:
Jeetje wat een verhaal! Ik was helemaal verbaasd dat onze kater na 1 week uit zichzelf terug kwam, maar dit is helemaal sterk! Enig idee waar hij al die tijd heeft rondgehangen?


nee gewoon echt geen idee! Dusty ging weleens vaker naar buiten maar kwam áltijd diezelfde avond nog thuis (áltijd, nog nooit bleef hij een hele nacht weg) en dan te bedenken dat hij gewoon een half jaar niet terug kwam... Hij is waarschijnlijk bij iemand thuis geweest want hij ziet er behoorlijk goed uit. Z'n pootjes zijn mooi schoon en z'n vacht is nog erg mooi. Hij is in dat half jaar een halve kilo afgevallen...
Hij is ook nog eens gecastreerd dus hij is niet de hort op gegaan. Of hij was meegenomen door iemand of hij is uit angst behoorlijk ver weg gerent :S maar ik ben superblij dat hij der weer is. Zo raar ook weer om hem te roepen in huis.

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Re: M'n kat na een half jaar weer terug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-05 00:15

Hihi, wat grappig zeg....hij is gewoon even ergens anders 'vakantie' gaan houden Haha!

b0eli
Berichten: 130
Geregistreerd: 31-10-04
Woonplaats: Utrecht...

Re: M'n kat na een half jaar weer terug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-05 19:53

wat geweldig dat je hem weer terug hebt;)
nog veel plezier jullie 2e met elkaar Knipoog

b0eli
Berichten: 130
Geregistreerd: 31-10-04
Woonplaats: Utrecht...

Re: M'n kat na een half jaar weer terug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-05 19:54

kan hij nu eigenlijk nog naar buiten of niet ? ik kan me voor stellen dat je hem nu niet meer naar buiten druft te laten gaan

casjuh

Berichten: 760
Geregistreerd: 04-04-04
Woonplaats: Zoetermeer

Re: M'n kat na een half jaar weer terug!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-05 23:14

b0eli schreef:
kan hij nu eigenlijk nog naar buiten of niet ? ik kan me voor stellen dat je hem nu niet meer naar buiten druft te laten gaan


we zijn van plan om een buitenhok te maken. Hij is echt ongelukkig als hij thuis zit. Misschien dat ik het over een paar maanden wel weer durf, maar de angst is zeer groot ja :S Ik wil niet weer deze tijd doormaken. Wat een hel is het geweest zeg!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Re: M'n kat na een half jaar weer terug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-05 23:29

Waar heeft dat "trouwe" beest al die tijd gezeten? Kennelijk komt er van jou meer liefde dan van hem. Wat zien mensen toch in katten?

casjuh

Berichten: 760
Geregistreerd: 04-04-04
Woonplaats: Zoetermeer

Re: M'n kat na een half jaar weer terug!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-05 23:39

Desiree schreef:
Waar heeft dat "trouwe" beest al die tijd gezeten? Kennelijk komt er van jou meer liefde dan van hem. Wat zien mensen toch in katten?


Dat is het niet. Dusty mocht altijd naar buiten en het ging ook altijd goed totdat m'n neefje erachter aan is gerent waardoor ie zo geschrokken is. Wat er daarna gebeurt is weet ik niet, maar ik weet zeker dat hij geprobeert heeft om thuis te komen. Ik kreeg elke minuut van de dag liefde van hem. Kon geen koppies genoeg krijgen van hem (wat nu dus ook weer het geval is).
Ik denk dat ik wel kan zeggen dat ik een enorm sterke band heb met em, omdat mijn hart altijd zei dat hij nog leefde en ergens ronddwaalde. Zodra ik ook maar ging twijfelen lieten mijn dromen me wel weten dat ik nog moest blijven hopen.

Vinaba

Berichten: 9757
Geregistreerd: 15-12-03
Woonplaats: Barendrecht

Re: M'n kat na een half jaar weer terug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-05 07:59

Desiree schreef:
Waar heeft dat "trouwe" beest al die tijd gezeten? Kennelijk komt er van jou meer liefde dan van hem. Wat zien mensen toch in katten?


wat zien mensen in paarden? wat zien mensen in honden? wat zien mensen in hamsters?

tss, jouw reactie slaat nergens op Verward

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132219
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Re: M'n kat na een half jaar weer terug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-05 09:22

Desiree schreef:
Waar heeft dat "trouwe" beest al die tijd gezeten? Kennelijk komt er van jou meer liefde dan van hem. Wat zien mensen toch in katten?


It's love, Desiree Knipoog
En liefde maakt blind *LOL*

Wij hebben vroeger ook een kat gehad die ons regelmatig in de steek liet.
Wij woonden aan een bosrand en meneer was rond april vertrokken om vervolgens in oktober weer gewoon binnen te stappen en in 'zijn' stoel te gaan liggen.
Katten zijn gewoon eigenwijze beesten.

Casjuh, fijn dat ie er weer is *LOL*

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Re: M'n kat na een half jaar weer terug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-05 16:04

SJa, als de liefde bij mij niet wederzijds is, hoeft het niet zo voor mij. Zo blind is mijn liefde namelijk nooit. Maar dat blijkt dus niet in het geval van Dusty zo te zijn want die voelde zich verjaagd. Misschien moeten kleine neefjes dan maar aangelijnd worden voortaan. Want het zijn net ongeleide projectielen.

casjuh

Berichten: 760
Geregistreerd: 04-04-04
Woonplaats: Zoetermeer

Re: M'n kat na een half jaar weer terug!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-05 18:39

Desiree schreef:
SJa, als de liefde bij mij niet wederzijds is, hoeft het niet zo voor mij. Zo blind is mijn liefde namelijk nooit. Maar dat blijkt dus niet in het geval van Dusty zo te zijn want die voelde zich verjaagd. Misschien moeten kleine neefjes dan maar aangelijnd worden voortaan. Want het zijn net ongeleide projectielen.


hahahahahaha ja precies!
Ongeleide projectielen aan de lijn!
Ik ben erachter gekomen dat een lief oud vrouwtje 5 weken lang voor hem heeft gezorgd in de winterdagen en ben haar daar heel erg dankbaar voor. Wat er daarna en daarvoor mee is gebeurt weet ik (nog) niet, maar hij heeft zijn wereldreis iig overleefd Lachen Hij is alleen wel erg bang voor mannen geworden :S M'n vader mag absoluut niet in de buurt komen. Niet dat hij hem aanvalt dan, maar hij wordt opeens heel erg angstig en rent hard weg... Tjsa... zal wel wat gebeurt zijn dan

Eilinora

Berichten: 11942
Geregistreerd: 23-10-04

Re: M'n kat na een half jaar weer terug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 21:20

wat heb jij een geluk zeg.
11 oktober(mijn verjaardag) is mijn katertje noel van 10 weken ook verdwenen.
nu 8 mei is hij nog steeds niet terug.
ik weet ook niet waar hij is maar huil bijna elke avond om hem.
hij zou nu wel zo,n 1 jaar zijn.
ik mis hem heel erg.

Tienn
Berichten: 3557
Geregistreerd: 04-05-03

Re: M'n kat na een half jaar weer terug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 18:34

Wat een geluk dat hij terug is zeg!
Mijn kat is een keer 3 dagen 'verwenen' geweest en dat vond ik al een ramp en ik was zooooooo blij dat hij terug was!

Geweldig om hem na zo'n lange tijd dan toch terug te zien!!

casjuh

Berichten: 760
Geregistreerd: 04-04-04
Woonplaats: Zoetermeer

Re: M'n kat na een half jaar weer terug!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-05 23:42

TiNa_JoinTy schreef:
Wat een geluk dat hij terug is zeg!
Mijn kat is een keer 3 dagen 'verwenen' geweest en dat vond ik al een ramp en ik was zooooooo blij dat hij terug was!

Geweldig om hem na zo'n lange tijd dan toch terug te zien!!


Ik ben ook zo blij! Na 2 dagen weg hadden we al alarm geslagen dat ie vermist was, flyers gemaakt en opgehangen. We waren lichtjes in paniek... Elke keer ging er door me heen: ach met de kerstdagen zal hij wel weer lekker op m'n schoot liggen knorren, maar ja, dat bleek dus te mooi om waar te zijn. Als troost kreeg ik van m'n schoonzus een knuffelkatje voor de kerst en ik barstte in tranen uit, omdat ik Dusty bij me had willen hebben en niet zo'n stom knuffelkatje! Heel lief bedoeld natuurlijk van der Lachen Het was echt een hel om door heen te moeten en wens de mensen die met dit probleem zitten ook veel sterkte toe.