een kat erbij wat is verstandig?

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
carrie79

Berichten: 1006
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: overijssel

een kat erbij wat is verstandig?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-05 20:58

Ik heb 1poes en een kater. nu is de poes een tijdje geleden weggelopen en ondanks zoektochten niet terug gekomen Huilen
Eigenlijk is mijn katertje nu gewoon zielig. Verdrietig Ik wil een nieuwe poes erbij hebben. Maar wat is verstandig, om een klein katertje te nemen of een klein poesje. De kater die we nu hebben is niet dominant en een echte knuffel,dat wil ik graag zo houden. Heef iemand ervaring met het later in huis halen van een nieuwe kat of poes?

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132225
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Re: een kat erbij wat is verstandig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 08:45

Ja, ik heb er ervaring mee en het is me niet goed bevallen *LOL*
De bloempotten vlogen na 3 weken nog steeds door het hele huis heen Haha!
Maar dan moet ik er ook bij zeggen dat ons schattige poesje wel een dominante tante is, ze duldde echt geen andere kat in huis.
Gelukkig hadden wij de andere kat bij het asiel gehaald en de afspraak gemaakt dat hij terug mocht als het echt niet zou gaan.
Met pijn in mijn hart heb ik de kat toen terug gebracht naar het asiel, het ging echt niet en het was echt heel zielig voor de nieuwe aanwinst.
Uiteindelijk is het allemaal toch nog 'goed' gekomen omdat moederpoes een nestje gehad heeft en we de kittens zelf gehouden hebben.
Eigen kroost schijnt toch makkelijker geaccepteerd te worden Knipoog

Onze poezenkinderen (ondertussen ook alweer 5 jaar oud) zijn overigens helemaal niet moeilijk met andere katten.
Er komt regelmatig een 'vreemde' kater (lees: de kater van een vriend van ons, die sjokt achter hem aan als hij hier op de koffie komt *LOL*) in huis en dat is allemaal koek en ei.

Ik denk dat je het beste voor een jong katje kunt kiezen.
Als je naar het asiel gaat dan kun je over het algemeen wel afspreken dat je even mag testen.

ellepel

Berichten: 47474
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Re: een kat erbij wat is verstandig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 09:33

volgens mij maakt het niet uit..een kater of een poes erbij..

jone katten gaan de oudere teroriseren, bij zo'n beetje iedereen ( inclusief bij mij) zie je dat de jonge katten continue de oudere gaan pesten..
hahah op zich wel grappig, maar niet leuk voor de oudere kat...

ze proberen steeds weer uit of ze de baas kunnen worden tot aan vervelend aan toe.

ikzelf heb ook ooit een jonge kater bij mijn poest geprobeerd, maar de oude werd er echt zo knettergek van dat ze verhuisde naar de bovenverdieping en niet meer beneden wilde komen.

nu ik een oudere poes van 3 jaar erbij heb gaat dit wel heel erg goed.
ik zou dus voor juist ene kiezen die wat ouder is.

carrie79

Berichten: 1006
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: overijssel

Re: een kat erbij wat is verstandig?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-05 16:50

pppff moeilijk allebei juist tegenovergestelde ervaringen hihi. Mischien nog meer mensen met ervaring hiermee?? Inieder geval bedankt voor jullie reactie. En ik zit idd neit echt te wachten op rondvliegende bloempotten!

mirror666
Berichten: 7339
Geregistreerd: 25-02-04

Re: een kat erbij wat is verstandig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 17:56

Onze eerste kater -Bonkie-(inmiddels al bijna 11 jaar, best wel oud Clown ) die ''vond andere katten niet lief'' zoals ik dat als prul zei Haha! Kortom, of hij kroop in een hoekje, of hij mepte de ander in elkaar... Geen optie dus om er een bij te nemen.
Toen ik 5 jaar geleden een wees-kitten -Dopje- vond en ik hem met veel geweld groot wilde brengen hebben we hem er gewoon bij gezet (bleek ook een katertje te zijn) en hij heeft de eerste keren dat ze bij elkaar waren zó'n klappen gehad!!
De eerste kon zelfs een week niet miauwen omdat hij zijn stem kwijt was Tong uitsteken zo hard gingen ze ook verbaal tegen elkaar tekeer.
En een jaar geleden heeft mijn vader weer een wees-kitten -Teigetje- gevonden, weer hebben we hem gehouden, weer was het een katertje, en het gaat nu gewoon hardstikke goed! Ze hebben alle 3 een plekje, wel zit Teigetje constant de andere 2 te teroriseren, en de oudste heeft er vaak geen zin in, dus gaat de ander helpen, 2 tegen 1 Haha!

De eerste keren dat ze bij elkaar zijn moet je er zelf gewoon bij zijn, dan kun je de bloempotten mee opvangen Knipoog Clown

Elles

Berichten: 22816
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Flevoland

Re: een kat erbij wat is verstandig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 19:33

Ik heb eens bij een asiel geinformeerd, wat ik eventueel bij onze poes zou kunnen zetten. Mij werd een kater geadviseerd, omdat dat beter samen zou gaan. Geen idee of het klopt, we hebben het niet uitgeprobeerd Haha!