Een dillemma inslapen of niet?

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
axdevil
Berichten: 152
Geregistreerd: 01-04-05
Woonplaats: hierzo

Re: Een dillemma inslapen of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 21:59

Bij ons op stal worden de katten juist WEL gewaardeerd omdat ze de muizen vangen en geloof me, het WERKT!!! Ik geef ze zelf te eten en heb er een tam kunnen maken en nou hebben we er vier kittens bij van 1 week oud! En of dat ze gewaardeerd worden! En als er wat met ze is ga ik er mee naar de dierenarts terwijl het niet eens MIJN kat is!
De honden niet, die zitten maar zielig te zijn in de kennel en mogen blij zijn als ze er een keer uitmogen om de poten te strekken! Boos!

Annechien

Berichten: 2783
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Zevenaar

Re: Een dillemma inslapen of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-05 10:07

Hermesdeux waar haal jij die 125 euro vandaan? Die van ons was 45 euro en ja ook uit het asiel! Wij hebben meerdere asiels bezocht en gesproken en allemaal zaten ze rond de 40-50 euro.

@TS: fijn dat het nu goed gaat met de poes. Ik denk dat wij ook in dezelfde strijd hadden gestaan, maar net als jou voor de operatie gekozen.

Ellebel
Berichten: 4202
Geregistreerd: 15-11-03

Re: Een dillemma inslapen of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-05 20:31

Ik vind het wel grappig om te lezen hoeveel mensen 500 euro voor hun kat over hebben en iedereen die dat niet heeft een dierenbeul vinden. Maar waar trek je de grens dan? Een chemokuur voor je beestje kost al gauw het tienvoudige. Als je dat er niet voor over hebt, ben je dan een dierenbeul? En wat als er straks allerlei superingewikkelde behandelingen mogelijk zijn die misschien nog wel meer kosten, zeg 25000 euro? Ben je dan ook een krent als je dat niet laat doen?
Wat ik maar wil zeggen, wat je aan een dier kunt en wilt besteden is voor iedereen verschillend en zegt weinig over of je wel of geen dierenvriend bent. Wat voor de ene een heel acceptabel bedrag is, is voor de ander een fortuin. Dat je dan voor euthanasie kiest inplaats van het beest maar gewoon in zn ellende te laten doorlopen vind ik een teken dat zo iemand wel degelijk aan het welzijn van zn beest denkt.

P.S. Iedereen die wel 25000 euro aan zn kat uit wil geven is in de toekomst natuurlijk van harte welkom bij mij Haha!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Re: Een dillemma inslapen of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-05 21:20

Toch zou ik moeite hebben om zoveel geld uit te geven voor een operatie aan een kat, i.t.t. een paard of een hond. Waarom? Katten lopen om de haverklap onder de auto. DAg geld, dag kat! Het zou anders zijn als de kat in een beperkt gebied zou kunnen leven (tuin met degelijke afrastering) zodat hij niet aangereden zou kunnen worden.

Kitty_

Berichten: 3042
Geregistreerd: 10-03-04

Re: Een dillemma inslapen of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-05 21:28

Als je zelf je been gebroken hebt ga je toch ook naar de dokter toe? of zie ik dat verkeerd? onze kat had toenw e hem uit het asiel haalden nierproblemen en heeft sinds kort suikerziekte. Dit betekend 2 keer per dag om exact 7 uur sochtends en 7 uur savonds een spuit met insuline geven. Ja dus ook op zondagochtend. Daarbij komt ook dat we steeds terug moeten voor controle en bloedonderzoeken etc. Dot kost per jaar wel meer dan 500 euro. Ik zeg altijd maar; als je niet bereid bent alles voor een dier te betalen, neem er dan geen.
Je zegt trouwens ook nog dat er een nestje kittens op komt is. Inentingen en ontwormen van kittens kost toch ook best veel geld?

Stekeltje

Berichten: 310
Geregistreerd: 27-01-04

Re: Een dillemma inslapen of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-05 12:37

Ik denk dat deze discussie blijft, maar gister op mijn werk weer zo'n persoon. Die heeft haar kat van 5 in laten slapen, omdat hij last had van zijn blaas en ze geen geld heeft!!!!!! Belachelijk en dan nog huilen ook, totaal geen medelijden met die mensen!!! En over dat je hem dan maar in laten slapen als je geen geld hebt en dus geen dierenbeul bent: wat dacht je van een afstandsverklaring? Zo'n beest kan dan wel gelukkig worden bij mensen die het er wel voor over hebben.....

Caesar
Berichten: 9316
Geregistreerd: 20-01-05

Re: Een dillemma inslapen of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-05 15:14

Stekeltje schreef:
Hermesdeux: ik wordt gewoon boos zoals jij dit allemaal opschrijft. Een kat in het asiel kost inderdaad geld, maar ze zijn geopereerd, ontwormt, ingeent, gezond verklaard en meestal gered uit handen van mensen zoals jij en waarom verdienen deze dieren geen nieuw tehuis!! Wees blij dat er mensen zijn die er ook wat voor over hebben!!


Mensen zoals ik? Ze zijn bij ons ook ontwormt, ge-ent en gezond hoor... beetje vooroordeel misschien...

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Re: Een dillemma inslapen of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-05 16:06

hermesdeux: als je ze nu ook nog liet castreren (misschien is er wel een DA die je groepskorting wil geven) zou ik er niets tegen hebben. Maar het zooitje maar aan laten fokken want, ja, er word er ook wel eens 1 doodgereden...

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Re: Een dillemma inslapen of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-05 17:42

ArwenLune schreef:
hermesdeux: als je ze nu ook nog liet castreren (misschien is er wel een DA die je groepskorting wil geven) zou ik er niets tegen hebben. Maar het zooitje maar aan laten fokken want, ja, er word er ook wel eens 1 doodgereden...

WAt is er dan verschil tussen hermesdeux en iemand anders die katjes fokt "omdat ze dat leuk vindt" waardoor het asiel voller komt, en die de kat ook buiten laat lopen zodat hij mogelijk doodgereden wordt>? WAarom wordt nu juist zij er zo op aangesproken>? Mensen die hun kat buiten maar laten aantodden zijn toch ook neit beter? Die kunnen nu wel heel hard roepen "maar binnen houden is zielig" maar aangereden worden is nog zieliger.

Caesar
Berichten: 9316
Geregistreerd: 20-01-05

Re: Een dillemma inslapen of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-05 19:08

Onze katten zijn gecastreerd, maar niet gesteriliseerd. En we fokken niet om ze dood te laten rijden, maar inderdaad, als er een nestje aan zit te komen wordt er sneller gedacht van "houden we er daar wel 1 van". We hebben op dit moment 3 vrouwtjes katten met in totaal 11 jonkies. Heel gezellig en super leuk! Ik geniet er net zoveel van als een ander. En omdat een ander zijn kat niet thuis kan houden, ga ik die katten en mezelf de lol niet afnemen. Ik vind die kleintjes leuk en ik zoek er een tehuis voor. Ik ga me niet verantwoordelijk voelen voor al die asielkatten die daar terecht zijn gekomen om wat voor reden. Dat is in mijn ogen niet te vergelijken.
1. Ik dump geen katten daar
2. De katjes die wij onderbrengen komen daar niet terecht
3. Het is iemands eigen keus of die een asielkat haalt

En voor de tegenstanders: leg een voorstel neer voor een wet, eerst een asielkat, dan pas jonge katten...

Anoniem

Re: Een dillemma inslapen of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 09:59

Hermesdeux schreef:
2. De katjes die wij onderbrengen komen daar niet terecht


Dat weet je natuurlijk nooit Haha!

Ik vind alleen wel als je geen geld wilt uitgeven aan een sterilisatie (er zijn meer katers dan die van jou), dat je dus veel katten krijgt, waarvan je er zelf veel houd, zorg er dan voor. Daar horen ook dierenartskosten bij als zo'n beestje wat krijgt. En anders moet je gewoon niet zoveel katten houden als je dat niet kan of wil betalen.

Het onderscheid tussen kat en hond en paard, daar ga ik maar niet eens op in. Zogenaamde dierenliefde noem ik dat, dat geld alleen voor de beesten die je zelf leuk vind.