Een dillemma inslapen of niet?

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ariekkie

Berichten: 896
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Klaaswaal

Een dillemma inslapen of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-05 19:30

..

Het gaat dus over onze kater Bandid van net 1 jaar oud.

Zondag middag kwam hij nog even binnen om wat te eten en ging daarna weer lekker naar buiten en ging in de tuin liggen.
Veder eigenlijk niet echt meer op gelet.

Sávond zijn onze katten ( smokey en bandid ) altijd standaart binnen maar die avond was smokey wel binnen maar bandid wou maar niet thuis komen, wij heb geroepen maar hij kwam gewoon niet.

nouja wij hebben een katteluik dus als hij thuis zou komen zou die gewoon naar binnen kunnen gaan.

De volgende morgen nog geen spoor van bandid te bekennen terwijl ze dan altijd lopen de trappelen om hun zakje te krijgen.

raar maarja dachten we hijs vast op vrouwen jacht hij moest immer nog gecastreerd worden.

die middag nog niks dus wou vonden het wel raar en waren hem gaan roepen ect.

toen savonds nog niks

dinsdag ochten nog niks..

We vonden het maar raar.

Toen dinsdag middag rond een uur of 2 kwam bandid ( helemaal nat ) binnen.. tot mijn GROTE schrik keek ik naar zn staart. Verdrietig

het leek wel een ratte staart..
Het haar was volledig van zijn botten af laak t zo maar noemen verschrikkelijk om naar te kijken en zn haar hing er aan een draatje aan. Huilen

Wij gelijk de dierenarts gebelt en we konden gelijk terecht.
Hy in een hokje met een warmte kussen en een warmte lamp boven zich omdat hij helemaal nat was en anders welleens onderkoelt kunnen raken.

hij kreeg pijnstillers en verder konden ze nog niks doen omdat de dokter er niet was.

sávond belde ze ons op dat hij morgen ochtend geopereerd zou worden. En dat ze vanmiddag foto´s hadden gemaakt waarop bleek dat hij aangereden was.

Ook zeiden ze dat de staart eraf moest Verdrietig

Dus ze zouden bellen als ze nog meer wisten.

Maar aangezien zn bezoekje + operatie + foto´s echt niet niks kost zitten we eigenlijk in een dillemma en absoluut geen leuke.

Mijn ouders vinden het een geweldig best echt waar maar om er nou 500 euro aan te moeten betalen vonden ze opzich ook wel erg veel.

dus nu was mijn vraag wat zouden jullie in dit geval doen?
De poes in laten slapen of laten operen en 500 euro te betalen.

( onze andere poes heeft nu net van zondag op zaterdag nacht een nestje met poesjes gehad. Dus we dachten er ook nog aan om daar eentje ervan te houden. )

sorry voor het lange verhaal.

parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

Re: Een dillemma inslapen of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-05 19:34

Tsja ik heb mijn kat ook een keer moeten laten opereren tijdens een ernstige aanrijding, het is erg veel geld ja.
Maar je kan nog zoveel plezier hebben van zo'n beestje, mijn kat is aangereden en al haar jongen waren overleden in haar, ze was toen 4 jaar, heb der laten operen heb haar gehad tot haar 14de jaar!!!

Sterkte met de beslissing

Mlies
Berichten: 14155
Geregistreerd: 23-07-03

Re: Een dillemma inslapen of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-05 19:34

Hm lastig.. Maar het is nog zo'n jong beest, je kan er nog zoveel plezier aan beleven.. Als het een oudere kat was ligt het dan wel wat anders denk ik.. En het is net hoeveel je er zelf aan kwijt wilt..

Sterkte ermee Ach gut

Anoniem

Re: Een dillemma inslapen of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-05 19:36

Hij is pas 1!!! Jeetje, ik vind 500 euro nog wel meevallen eigenlijk. Ik zou er geen moment over nadenken, mits hij na de operatie nergens last meer van heeft. (Zonder staart is geen ramp).

Cowgirl

Berichten: 23763
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Re: Een dillemma inslapen of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-05 19:38

Opereren! Zeker weten.

Beetje egosistisch om te denken ik laat hem maar inslapen dat kost het minst en we hebben toch nog een nest(waar ik tegen woordig ook fel tegen ben).

Onze kat heeft ook eens een operatie ondergaan van dik 600 gulden.
Hij was toen 4 en inmiddels bijna 14.

En zonder staart kunnen ze prima leven.

ariekkie

Berichten: 896
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Klaaswaal

Re: Een dillemma inslapen of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-05 19:40

Nee oke het liefts zou ik het ook willen houden.

Maar wij barsten ook niet van het geld..

Lastig. Verdrietig

Caesar
Berichten: 9310
Geregistreerd: 20-01-05

Re: Een dillemma inslapen of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-05 19:47

Ik weet het niet. Van huis uit zouden we die kat zeker weten in laten slapen. En jah, 500 euro voor een kat vind ik teveel. Heel hard, maar je hebt reserve. Wij hebben hier 15 katten lopen (waaronder 8 jongen en een aantal in aantocht). Dat gaat ook anders. Katten worden aangereden en gaan dood. Maar waarom opereren? Onze hond is aangereden, kap om gedaan en het lichaam zelf laten herstellen. Zijn pezen waren door. Het was inslapen of herstellen. Wij hebben voor het laatste gekozen. Geen kosten, geen medicijnen niets. Maar ik zou het niet doen. Stel dat hij morgen alsnog doodgereden wordt? Ben je het kwijt. Het is een investering. Ik heb het wel gezien...laat je alles steriliseren, is binnen een halfjaar de halve bende doodgereden... nee dank je, geen investering in een kat voor mij.

Anoniem

Re: Een dillemma inslapen of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-05 19:49

Misschien moet je dan gewoon niet aan katten beginnen! Haha!

Vonnie84

Berichten: 6589
Geregistreerd: 16-03-03

Re: Een dillemma inslapen of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-05 19:51

@Hermesdeux: Stoom uit je oren Dankzij mensen zoals jij blijven de asiels altijd overvol, waardoor die mensen weer met hun handen in het haar zitten.

@ariekkie: ik kan niet over jou budget spreken. Ik zou kiezen voor wat je gevoel je ingeeft. Een kat kan prima zonder staart leven, dus daar hoeft het niet aan te liggen. Succes met de keuze en de kat.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Re: Een dillemma inslapen of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-05 19:52

Zonder twijfel zou ik laten opereren, een kat zonder staart kan prima uit de voeten.
Ik ben helemaal niet kinderachtig, als een beest veel moet lijden dan laat ik het inslapen, maar als je geen 500 euro voor een beest over hebt dan had je er in 1e instantie al niet aan moeten beginnen.

Ik begrijp dat jullie zakjes voer geven?
Misschien kan je daarop bezuinigen en voortaan voordeelzakken en 900 grams blikken kopen, dat scheelt flink. Heb je met een jaar die operatie er misschien al uit.

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Re: Een dillemma inslapen of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-05 19:54

-> BB

Anoniem

Re: Een dillemma inslapen of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-05 20:00

Opereren, zonder twijfel. Als zoiets Noeska gebeurde dan hoefden we daar niet eens over na te denken. Ik zal desnoods al m'n geld over de balk gooien. Maargoed, dat ben ik. En Noeska is een soort 'zusje' van me, ze is al 15 jaar bij ons.

Tja, het is toch je eigen beslissing, je moet het zelf weten. Sterkte met het nemen van de beslissing. Ach gut

Malabarista

Berichten: 1799
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: El Paso

Re: Een dillemma inslapen of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-05 20:06

Nou zeg, het lijkt me meer dan normaal om de kater gewoon te laten opereren. Heb je dat niet over voor je dier? Ik kan me voorstellen dat jij dat niet kan betalen. Maar je ouders toch wel. Als je aan dieren begint, weet je ook dat er ook dit soort kosten bij kunnen komen.

Cowgirl

Berichten: 23763
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Re: Een dillemma inslapen of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-05 20:11

Citaat:
En jah, 500 euro voor een kat vind ik teveel.


Dan vind ik dat voor een paard ook teveel, de slager brengt nog wel iets meer op en met besparing van 3 maanden stalgeld koop ik een nieuw paard.

En ik houd nog geld over als ik een veulen op de zuidlaardermarkt koop.

Goh valt er toch nog geld te verdienen in de paarden.


Citaat:
Wij hebben hier 15 katten lopen (waaronder 8 jongen en een aantal in aantocht). Dat gaat ook anders. Katten worden aangereden en gaan dood.Stel dat hij morgen alsnog doodgereden wordt? Ben je het kwijt. Het is een investering. Ik heb het wel gezien...laat je alles steriliseren, is binnen een halfjaar de halve bende doodgereden... nee dank je, geen investering in een kat voor mij.



Tis toch niet erg als ik WALG van de manier hoe jullie met dieren omgaan.

Misselijk

Neem dan alsjeblieft geen dieren. Boos!

Anoniem

Re: Een dillemma inslapen of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-05 20:12

Ik weet niet hoe oud je bent, maar ik vind dat je ouders ook niet echt het goede voorbeeld geven en de juiste mentaliteit overdragen. Als je dit soort dingen niet wil betalen, moet je niet aan dieren beginnen, klaar!

Wat HErmesdeux betreft, dat is ook geen mentaliteit. Waarom heb je katten rondlopen? Breng ze allemaal naar het asiel en niet meer aan beginnen!

carola

Berichten: 8694
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Re: Een dillemma inslapen of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-05 20:15

De foto's zijn toch al gemaakt? Dus die moet je sowieso al betalen, en die zijn toch vaak wel erg duur. Een staart amputeren is vrij simpel en echt niet extreem duur hoor. Het is ook geen lange operatie, zo gepiept!
Onze oude kat heeft ook geen staart meer, en ik hij is nog jaren bij ons gebleven. Helemaal voor een kat van 1 jaar oud vind ik het belachelijk om hem voor 500 euro al af te maken.

Hermes: het voorbeeld wat jij schets met de hond die de pezen door heeft, en geen medicijnen: dat is púre dierenmishandeling! Zo'n dier moet op zijn minst pijnstillers krijgen!

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132219
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Re: Een dillemma inslapen of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-05 20:15

Wat ontzettend zielig voor je katje............

De kat van mijn vader (ook een beetje van mij, want ik heb hem gevonden Knipoog) heeft een half jaar geleden ook een ongeluk gehad.
Ze had haar bekken gebroken en haar staart hing op half elf, gebroken dus.
De staart was echt bij haar kontje gebroken, als de staart er af gehaald zou worden dan zou ze helemaal geen staart meer over hebben, zelfs geen stompje.
We hebben er toch voor gekozen om Barros te laten opereren en ze loopt nu al een half jaar zonder staart rond.
Van de operatie heeft ze eigenlijk weinig last gehad, ze knapte al heel snel weer op.
De eerste weken kon ze moeilijk zitten omdat er natuurlijk hechtingen zaten, maar verder leek ze heel weinig pijn te hebben.
Wel wat onwennig (evenwicht kwijt), maar na een maandje kon ze er prima mee uit de voeten.
Volgens de DA zal ze wel altijd kwetsbaar blijven als ze bijv. in gevecht raakt met een andere kat.
Nu mag ze overdag naar buiten (als pa ook buiten in de tuin aan het werken is) en 's nachts moet ze binnen blijven om te voorkomen dat ze met andere katten in gevecht raakt.
Al met al kunnen we toch wel stellen dat ze een heel gelukkig leventje heeft.
Ze ziet er een beetje vreemd uit (went wel Knipoog) en wat kleine beperkingen, maar het is zeker een katwaardig bestaan.

In jouw geval zou ik, op basis van wat ik ondertussen bij onze kat gezien heb, zeker een operatie uit laten voeren.

Veel sterkte Ach gut

ariekkie

Berichten: 896
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Klaaswaal

Re: Een dillemma inslapen of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-05 20:25

Leuk altijd van die berichten dat mensen je net een dieren mishandelaar vinden als je een kat in laat slapen Verward

Denk je dat wij niet willen dat hij gewoon blijft leven? Ach gut

De dokter kijk vanavond nog of de infectie diep ziet en bepaalt daarmee of het goed te doen is de operatie.

Als hij gewoon weer normaal kan leven na de operatie zonder pijn laten we hem operen, als de dokter zegt dat hij waars niet zonder pijn zal kunnen leven dan laten we hem inslapen.


Citaat:
Tis toch niet erg als ik WALG van de manier hoe jullie met dieren omgaan.



Neem dan alsjeblieft geen dieren.


Nou wy hebben dat beest niet mishandelt hoor.
en altijd goed voor gezorgt dus ga nu absoluut niet zeggen dat je van ons walg want daar hebben we lekker veel aan!

Caesar
Berichten: 9310
Geregistreerd: 20-01-05

Re: Een dillemma inslapen of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-05 20:27

Citaat:
Wat HErmesdeux betreft, dat is ook geen mentaliteit. Waarom heb je katten rondlopen? Breng ze allemaal naar het asiel en niet meer aan beginnen!


Is ook zo. Maar voor de jongen zoeken we zelf een goed tehuis. Ga mensen niet onnodig euro's laten betalen terwijl met een simpel briefje de katten gratis afgehaald kunnen worden. Mentaliteit... tja, bij ons worden ze nog ingenent en ontwormd, maar op menig boerderij zijn de katten te wild om te vangen. Hier komen ze in de hand, groeien op met kinderen en gaan weer weg. We hebben nu 8 volwassen katten lopen, en kom maar kijken, er is er geeneen ondervoed of verwaarloosd. Maar inderdaad... ik vind het ook zielig als er een kat aangereden wordt, maar that's life. Je leert je niet te hechten aan dieren hier, omdat het zo afgelopen kan zijn. Ik heb voor mijn ogen regelmatig dieren gezien die afgemaakt worden. Dan wel onder auto, noodslachting of spuitje. Ik heb mijn porsies wel gehad en ben gewoon wat hard in dat soort dingen... Je moet gewoon reeel blijven.

Caesar
Berichten: 9310
Geregistreerd: 20-01-05

Re: Een dillemma inslapen of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-05 20:31

Ik moet wel lachen om sommige reacties. Wij zoeken gewoon altijd een plekje voor onze jonge poesjes hoor. We zetten ze op internet, gaan naar dierenwinkels of kennissen. Maar goed, geloof maar dat wij slecht zijn... wij zijn reeel dat is iets anders. Cowgirl, walg maar van onze manier van dieren omgaan, het is niet anders. Je moet je grenzen trekken, en zeker voor boeren is de tijd niet best om je katten te opereren hoor... dat besteden we liever aan sperma om te zorgen dat de koeien bevrucht worden en we daar ons geld mee kunnen verdienen...

ariekkie

Berichten: 896
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Klaaswaal

Re: Een dillemma inslapen of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-05 20:32

Citaat:
Je moet gewoon reeel blijven.


Ook al blijft het moeilijk we moeten toch echt wat Hermesdeux zei reel blijven.

We wachten nog steeds op het telefoontje.

Anoniem

Re: Een dillemma inslapen of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-05 20:39

Hermesdeux schreef:
Ik moet wel lachen om sommige reacties. Wij zoeken gewoon altijd een plekje voor onze jonge poesjes hoor. We zetten ze op internet, gaan naar dierenwinkels of kennissen. Maar goed, geloof maar dat wij slecht zijn... wij zijn reeel dat is iets anders. Cowgirl, walg maar van onze manier van dieren omgaan, het is niet anders. Je moet je grenzen trekken, en zeker voor boeren is de tijd niet best om je katten te opereren hoor... dat besteden we liever aan sperma om te zorgen dat de koeien bevrucht worden en we daar ons geld mee kunnen verdienen...


Sorry, je kunt erom lachen, maar zeker in deze tijden kunnen jullie wellicht gewoon beter niet aan andere dieren beginnen! Haha!

Cathelijne

Berichten: 2411
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: Vieux Village sur Mer

Re: Een dillemma inslapen of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-05 20:40

Opereren, zonder enige twijfel. Dan zelf maar even op water en brood. Bij een operatie met hoge slagingskans laat ik een dier niet inslapen omdat ik er geen geld voor heb.

Caesar
Berichten: 9310
Geregistreerd: 20-01-05

Re: Een dillemma inslapen of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-05 20:42

faye schreef:
Hermesdeux schreef:
Ik moet wel lachen om sommige reacties. Wij zoeken gewoon altijd een plekje voor onze jonge poesjes hoor. We zetten ze op internet, gaan naar dierenwinkels of kennissen. Maar goed, geloof maar dat wij slecht zijn... wij zijn reeel dat is iets anders. Cowgirl, walg maar van onze manier van dieren omgaan, het is niet anders. Je moet je grenzen trekken, en zeker voor boeren is de tijd niet best om je katten te opereren hoor... dat besteden we liever aan sperma om te zorgen dat de koeien bevrucht worden en we daar ons geld mee kunnen verdienen...


Sorry, je kunt erom lachen, maar zeker in deze tijden kunnen jullie wellicht gewoon beter niet aan andere dieren beginnen! Haha!


Kom op, om rond te komen hebben wij die dieren nodig!! Dus zullen we er meer voor over hebben als voor een kat... en katten lopen er altijd wel. Beetje kortzichtig van je om nu te verklaren dat wij geen dieren waard zijn...

Anoniem

Re: Een dillemma inslapen of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-05 20:44

Hermesdeux schreef:



Kom op, om rond te komen hebben wij die dieren nodig!! Dus zullen we er meer voor over hebben als voor een kat... en katten lopen er altijd wel. Beetje kortzichtig van je om nu te verklaren dat wij geen dieren waard zijn...

[/quote]

Met andere dieren bedoel ik dus katten, honden ed. Dus dieren die jullie niets opleveren alleen maar kosten!