Jongste hond plast steeds neer

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Missy

Berichten: 6518
Geregistreerd: 02-09-01
Woonplaats: Vaassen

Jongste hond plast steeds neer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-05 20:53

Onze 2 jarige Lilepiel (lilo Lovers ) is zindelijk, maar de laatste tijd plast ze zomaar van zich af. En niet dat ze dan ook nodig moest, maar gewoon zomaar.
Kom je bijv de kamer in, begint ze heel kruiperig te doen en plast ze. Meestal is kruiperig doen het teken dat ze iets stouts gedaan heeft, maar A) eerder zeek ze dan nooit van zich af maar zat schuldig onder de tafel en B) er zijn nergens sporen van een evt misdaad.
Maar ze deed het ook toen ze op de stoel sprong waar mijn neefje net op zou gaan zitten. Dus ook eigenlijk iets wat niet mag. En toen ze de woonkamer inliep toen de deur openstond. Ook iets wat eigenlijk niet mag, we hadden nog niet gezegt dat het mocht, maar anders had ze er ook nooit zo'n probleem mee dat ze van zich af zeek.


Ik ben benieuwd of anderen dit plotse probleem ook hebben gehad en wat jullie gedaan hebben. Was er wat mis met de hond?
Lilo is een Staffordteefje

baroen

Berichten: 3115
Geregistreerd: 23-04-04

Re: Jongste hond plast steeds neer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-05 06:22

onzekerheid en deemoed, het beste kun je dit gedrag negeren.. zeker niet straffen..

is jou teefje misschien ook gesterilliseerd?

Missy

Berichten: 6518
Geregistreerd: 02-09-01
Woonplaats: Vaassen

Re: Jongste hond plast steeds neer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-05 08:33

Nee Baroen, Lilo is nog altijd helemaal compleet

Annechien

Berichten: 2783
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Zevenaar

Re: Jongste hond plast steeds neer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-05 09:53

het beste is de hond te negeren, heb ik ook gedaan en het werkt perfect. Altijd als er iemand binnen kwam die ze lang niet gezien had (2 dagen geleden ofzo Clown ) zeek ze van zich af. Wij hebben haar iedere keer genegeerd als er iemand binnen kwam en het heeft geholpen. Nu kan jan en alleman binnen komen en springt ze alleen nog maar (nou dat nog afleren, heb er een hard hoofd in, zijn we namelijk al ruim 1 jaar mee bezig en nee de knie helpt niet, daar slaat ze de poten om heen).

baroen

Berichten: 3115
Geregistreerd: 23-04-04

Re: Jongste hond plast steeds neer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-05 10:22

Missy schreef:
Nee Baroen, Lilo is nog altijd helemaal compleet


oke das mooi Haha! dan idd negeren... het heeft niks te maken met onzindelijk zijn oid...

shirley23
Berichten: 686
Geregistreerd: 14-02-03
Woonplaats: Almere haven

Re: Jongste hond plast steeds neer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-05 10:57

Annechien schreef:
het beste is de hond te negeren, heb ik ook gedaan en het werkt perfect. Altijd als er iemand binnen kwam die ze lang niet gezien had (2 dagen geleden ofzo Clown ) zeek ze van zich af. Wij hebben haar iedere keer genegeerd als er iemand binnen kwam en het heeft geholpen. Nu kan jan en alleman binnen komen en springt ze alleen nog maar (nou dat nog afleren, heb er een hard hoofd in, zijn we namelijk al ruim 1 jaar mee bezig en nee de knie helpt niet, daar slaat ze de poten om heen).


Ff offtopic. Ik weet een tip hoe je dat springen kan afleren.

Heb het ook bij mijn hond gedaan. Het is ff zielig maar daarna doen ze het nooit meer.

Wat ik heb gedaan> Als mijn hond tegen me opsprong ging ik op haar achter tenen staan. EN dat hielp.

Nu weet ze als ik spring krijg ik pijn in me poot. En doet ze het dus niet meer.

Missy

Berichten: 6518
Geregistreerd: 02-09-01
Woonplaats: Vaassen

Re: Jongste hond plast steeds neer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-05 19:57

Mijn moeder dacht dat het door spanning thuis kwam. Mijn vader zat ergens mee, maar dat is nu over dus misschien gaat het nu wel over..
We zullen het nog even aanzien.

Negeren kan werken, maar ik kan het moelijk laten liggen. En als ik het opruim kruipt madam weer schuldig onder de tafel, ze heeft wel door dat het niet mocht.


Even over het springen. Mijn honden doen het ook heel erg, vooral Lilo heel erg (Bandit wordt alweer uit met zijn vier jaar Haha! )
Het is echt heel moeilijk af te leren. Want ik denk dat de methode van Shirley eigenlijk alleen werkt bij haarzelf. Meer van "Maar als ik bij haar spring krijg ik pijn, dus bij anderen niet."
En tja, honden zijn erg hardnekkig. Die van mij racen nog wel eens op de deur af, omdat het wel eens is voorgekomen dat de deur op een kier stond. Maarja, hij zit ook wel eens dicht en dan rammen ze er tegenaan. En dan zou je zeggen dat een ezel zich geen tweede keer stoot.... Clown

Pegasus19

Berichten: 173
Geregistreerd: 19-05-04
Woonplaats: Belgiƫ

Re: Jongste hond plast steeds neer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-05 21:19

Missy schreef:
.
Maar ze deed het ook toen ze op de stoel sprong waar mijn neefje net op zou gaan zitten. Dus ook eigenlijk iets wat niet mag. En toen ze de woonkamer inliep toen de deur openstond.


Tegen mijn zusje hebben ze op de hondenschool altijd gezegd dat dat een teken is van dominantie. In combinatie met de andere dingen is het raar, maar met dat op die stoel springen zou het wel kunnen kloppen...