Ik ben boos op mijn kat! :(

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
hooi
Berichten: 334
Geregistreerd: 19-10-04
Woonplaats: Alphen a/d Rijn

Ik ben boos op mijn kat! :(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-05 11:55

Nou ,zie titel.
Mijn kat heeft wel vaker een bui dat ze ff gek doet, dan mept ze een keer naar je benen als je langskomt en dan crosst ze de kamer door. Als ze echt begint te bijten pak ik haar op, zeg duidelijk "Nee!" en zet haar buiten neer. Maar net wilde ze me echt aanvliegen. Ze zat met een dikke staart onder de bank te wachten tot ik langskwam. Ze had haar oren bijna plat in de nek. Toen werd ik echt heel boos. Ik dacht: ze moet maar s weten dat ik daar echt niet van gediend ben. Bovendien heb ik een 3/4 broek aan, ik had geen zin in krassen op mn benen Bloos Knipoog Ik heb echt heel hard geschreeuwd:"Je láát t, flikker toch op, rotbeest, ik wil t niet hebben. Ga weg!"Ze crosste meteen naar de achterdeur. Ik wilde de deur opendoen en toen wilde ze me weer pakken. Dus ik weer keihard: "Nee!!!"
Nou zit ze buiten op de tuintafel te mieuwen dat ze naar binnen wil. En ik heb nog steeds zoiets van: Eigen schuld

Heb ik hier nou goed aan gedaan?
Normaal weet ze heel goed dat nee echt nee is. Ze laat zich verder ook prima oppakken, ze is lief en vindt t hardstikke gezellig om bij me op schoot te zitten. Ze loopt altijd achter me aan en wacht me op als ik uit school kom. Enkel als ze zo'n idiote bui heeft heeft ze gewoon geen ontzag voor me. Meestal als ze dan weer naar binnen mag gaat ze heel schuldbewust kopjes geven en lief doen. Ze is nou al n uur buiten.
Ben ik slecht voor mn kat?


Sorry voor t lange verhaal, ik wou t even goed uitleggen.
Reacties zijn welkom!
=xxx=

Serendipity1

Berichten: 6046
Geregistreerd: 13-02-04

Re: Ik ben boos op mijn kat! :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-05 12:34

Tjah, in feite heeft ze (nog) niks verkeerd gedaan. Ik straf zelf altijd alleen op het moment dat ze iets doen of er heel kort na, omdat het bijna niet mogelijk is tegelijkertijd te straffen. En ach, ze overleeft het wel Knipoog

Marye78

Berichten: 5025
Geregistreerd: 28-11-04
Woonplaats: Grave

Re: Ik ben boos op mijn kat! :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-05 16:11

tja daar is het een kat voor zou ik zeggen. Haha! Dat hebben alle katten wel, van die gekke buien. Als ze je idd krabt etc zou ik gewoon de plantenspuit gebruiken. Echt hard straffen doe ik zelf nooit. (moet er altijd wel om lachen als ze zo raar doen Knipoog )

Roadracer

Berichten: 1812
Geregistreerd: 01-11-04
Woonplaats: Almere

Re: Ik ben boos op mijn kat! :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-05 16:39

Tja, katten...heb er zelf ook eentje en t blijft af en toe lastig. Kan uren prinsheerlijk bij/op me liggen, en dan ineens heel gepikeerd blazen etc. Ik pik dat gedrag dus ook niet, op dat soort momenten kan ze echt een mep krijgen. Zielig? Misschien. Terecht? Tja, ze "owned" het hele huis al, ze mag praktisch alles, maar ze moet wel d'r grenzen kennen. Tis echt een schatje hoor, ze mag wormen vangen, spinnen vangen, muizen en vogels (die laatste 2 is haar trouwens nog nooit gelukt Haha! ), maar als ze mij wil gaan vangen...dat gaat me te ver Clown

Daihyo

Berichten: 88117
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Ik ben boos op mijn kat! :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-05 16:43

Bij mij mogen ze ook echt wel veel, maar idd niet meppen ofzo.
En wat ik dan doe?? Terugmeppen. Nooit met mijn hand, maar altijd met een krant. Ik heb ooit eens gehoord dat ze zo niet schuw voor je hand worden. Of het waar is weet ik niet, maar het werkt wel.
Plantenspuit niet. Dat vinden die van mij alleen maar lekker Haha!

Marye78

Berichten: 5025
Geregistreerd: 28-11-04
Woonplaats: Grave

Re: Ik ben boos op mijn kat! :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-05 16:57

dat ze schuw worden van slaan is waar. Ik doe dat dus ook echt niet. Heb al mijn hele leven katten en heb ze nog nooit geslagen (vergeet niet dat het bij zo'n beest veel harder aan komt!!) een tik geven doe ik wel. gewoon met je vinger op haar poot als ze uithaalt.
Je stem werkt over het algemeen toch het best, gewoon hard schreeuwen dat het niet mag, katten haten harde geluiden namelijk. ze schrikken echt wel!

DinkeyGirl

Berichten: 3334
Geregistreerd: 01-10-01
Woonplaats: Hendrik Ido Ambacht

Re: Ik ben boos op mijn kat! :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-05 18:03

Mijn kat doet ook wel eens zo raar, maar ze weet donders goed dat ze dr tanden en nagels niet op mij mag gebruiken Haha!

Ze komt ook vaak genoeg met een dikke staart langs gecrossed, of ze loopt zijwaards een beetje uit te dagen met een hoge rug, maar dat is gewoon spelen hoor. Dat om mn benen pakken ook, maar zoals ik al zei: haar nagels en tanden gebruikt ze niet.

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Re: Ik ben boos op mijn kat! :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-05 18:06

Mist je kat misschien een speelmaatje, dat ze het nu op jou gaat botvieren? Kan een hoop schelen, katten leren door elkaar ook hun grenzen kennen!

Lisjah

Berichten: 1479
Geregistreerd: 20-02-05
Woonplaats: Genk(belgie)

Re: Ik ben boos op mijn kat! :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-05 19:29

Heb zelf ook een kat gehad(een zelf getemde straatkat nog wel Vork )maar die heeft nooit wat gedaan,alleen enes gekrabt toen ik met dr aan het spelen was,maar dat zag je nog niet eens.
Ik zou een emmer bij de hond houden ofzo,goed nat maken Bloos

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Re: Ik ben boos op mijn kat! :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-05 00:13

Mijn jonge katers willen ook wel eens iets te enthousiast met me spelen, d.m.v krabben. Prima dat ze het doen, maar dan niet met mij, ga elkaar maar krabben.
Meestal dagen ze me uit en als ik dan "Nee" zeg houden ze wel op. Soms proberen ze door te gaan en dan hebben ze óf mijn handen in hun nekvel te pakken, of een tik met mn vinger op de neus.
Laatste klinkt misschien zielig, maar ze leren het wel het snelste af zo, ze krijgen al gauw respect voor je. Ik geef liever 1 keer een tik op de neus, dan continu te gaan 'nee-en' en wegduwen, oppassen etc

Daihyo

Berichten: 88117
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Ik ben boos op mijn kat! :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-05 08:12

Marye78 schreef:
dat ze schuw worden van slaan is waar. Ik doe dat dus ook echt niet. Heb al mijn hele leven katten en heb ze nog nooit geslagen (vergeet niet dat het bij zo'n beest veel harder aan komt!!) een tik geven doe ik wel. gewoon met je vinger op haar poot als ze uithaalt.
Je stem werkt over het algemeen toch het best, gewoon hard schreeuwen dat het niet mag, katten haten harde geluiden namelijk. ze schrikken echt wel!


Ik sla ze niet heel de kamer door hoor.
Het kwam misschien wat rot over.
Wat ik meestal doe is een tik op de kont. niet te hard, maar net een schrikeffect.

Hard roepen/schreeuwen werkt niet. De ene is half doof, de ander Oostindisch Schijnheilig.
En ik heb ook 2 katten. Ze spelen inderdaad veel met elkaar, maar soms hangt (vooral) de ene ineens in m'n been of arm met tanden en nagels.
En dat moet ik toch echt niet hebben. Tijdens het spelen okee, maar niet ineens vanuit het niets

Ik moet zeggen, het gaat de laatste tijd erg goed en heb er weinig last meer van. Ze leven zich nu vooral op elkaar of de krabpaal uit. En dan doen ze maar zovvel ze willen Haha!

Vliendertje

Berichten: 5105
Geregistreerd: 07-03-04
Woonplaats: T is wa

Re: Ik ben boos op mijn kat! :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-05 08:24

Onze kat is vroeger mishandelt. hij doet ook zo! maar dan erger. hioj geeft kopjes maar owee als hij op je schoot wilt! niet doen! hij kijkt zo van: mag ik op je schoot? en dan als je dat doet dan zset hij meteen zijn nagels in je been. en hij valt je zomaar aan.

soms... Knipoog

Annechien

Berichten: 2783
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Zevenaar

Re: Ik ben boos op mijn kat! :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-05 09:45

hier hoeven we alleen maar de volledige naam te zeggen en ze weten dat ze te ver gegaan zijn..... en als ze dan niet luisteren hoef ik alleen maar op te staan. Dan weten ze genoeg en rennen langs mij heen. Ik heb ze echter nooit wat gedaan (behalve Lieke dan.... die wil het namelijk vaak vertikken om iets op de bak te doen, tja dan komt ze een douche tegen).

hooi
Berichten: 334
Geregistreerd: 19-10-04
Woonplaats: Alphen a/d Rijn

Re: Ik ben boos op mijn kat! :(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-05 13:51

aha ik ben dus gelukkig niet de enige...nou ja ik hoop maar dat ze t goed onthoudt dan en anders kan ze nog een keer een schreeuwpartij ontvangen. bedankt voor jullie reacties! Voel me niet zo schuldig meer
=xxx=

CarinaR

Berichten: 11955
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: Net buiten ons dorp

Re: Ik ben boos op mijn kat! :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 13:58

Stemverheffing, een mep van krant het helpt niet bij de katten van een vriend van mij... ze zijn allebei zo dom.... alleen grijpen in de nekvel en een slinger naar buiten in plas water heeft effect (vind niet fijn om te doen maar je moet wat)
gelukkig heb ik bij die van me zelf snel door hoe de bui hangt... dan verzoek ik ze vriendelijk naar buiten te gaan