Hoe een konijn vangen?

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xMarieke

Berichten: 5701
Geregistreerd: 01-04-04
Woonplaats: Aan het strand

Hoe een konijn vangen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-05 13:12

Hoi
De komende twee weken moet ik op het konijn van de buren passen. Hij heeft een hok er daarom heen een soort uitloop. Ze hadden me gevraagd of ik m daar ook af en toe in wilde loslaten. Hij heeft er nu 3 uur gespeeld en moet weer terug in zn hok. Maar hoe pak ik dat aan? Gewoon pakken lukt niet Clown

Wie helpt me?

Groetjes Marieke

LadyFilou

Berichten: 1206
Geregistreerd: 30-09-03
Woonplaats: Almere, Flevoland

Re: Hoe een konijn vangen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-05 13:14

lokken met snoepjes?
met karton het loopgedeelte verkleinen zodat hij wel in het hok moet, nadeel is alleen dat knijnen ook springen dus dat werkt soms niet altijd..
verder weet ik zo niks

xMarieke

Berichten: 5701
Geregistreerd: 01-04-04
Woonplaats: Aan het strand

Re: Hoe een konijn vangen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-05 13:22

Tja op eten reageert hij niet echt... niet interessant ofzo.

Allejandro
Berichten: 18541
Geregistreerd: 21-09-03

Re: Hoe een konijn vangen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-05 13:28

D"r in proberen te jagen met meerdere personen? Tong uitsteken

xMarieke

Berichten: 5701
Geregistreerd: 01-04-04
Woonplaats: Aan het strand

Re: Hoe een konijn vangen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-05 13:35

hahaha ja ik probeerde dat al en dan gaat ie steeds onder zn hok zitten... Haha! slim konijn

Vonnie84

Berichten: 6589
Geregistreerd: 16-03-03

Re: Hoe een konijn vangen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-05 13:38

In ieder geval er niet achteraan jagen, want dat helpt toch niet. Je kunt het beste zorgen dat het konijn een beetje opgesloten zit. Bijvoorbeeld in een hoek of langs een wand. En hem dan in een vliegensvlugge handeling pakken. Je moet echt heel snel zijn!

Annemarie89

Berichten: 2353
Geregistreerd: 14-02-05
Woonplaats: Groningen

Re: Hoe een konijn vangen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-05 14:08

Gewoon insluiten?
In ieder geval niet achteraan jagen dan ben je het hele vertrouwen alweer kwijt van het konijn lijkt mij..

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132219
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Re: Hoe een konijn vangen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-05 16:28

Opjagen werkt inderdaad niet, ze zijn je altijd te snel af *LOL*
Mijn oh zo tamme nijntje laat zich dus ook niet zomaar pakken, zeker niet als het mooi weer is en hij wil liever nog langer buiten blijven.
Ik geef hem de laatste 3 a 4 uur geen eten in zijn buitenren (wel drinken natuurlijk).
Dan zet ik zijn binnenverblijf met het luikje open in de buitenren en leg er wat lekkers in.
Meestal komt ie dan wel en dan is het klusje geklaard.

Faniek

Berichten: 16218
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: De Blesse

Re: Hoe een konijn vangen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-05 16:35

Pff konijnen vangen weet er alles van...
De kleintjes hier kwamen nogal vaak in het begin uit de grote ren door allerlei hoekjes zucht... nou ja vaak genoeg los gehad.
In het begin gewoon als ze bij de ren zaten met meerdere personen proberen in te sluiten.
Op het begin wou dat wel.

Maar 2 konijnen hadden andere uitgang gevonden waar we niet achter kwamen. Die hebben we ingesloten in een gaasconstructie.
Op het laatst is zelfs 1 heel ver weg gegaan gelukkig altijd terug bij de ren en die hebben weg gevangen met een ander hok hem daar in te jagen.
En nu zitten ze allemaal in hun ren Clown

Beste is dus ergens injagen een hoek maken met lanken/gaas o.d.

xMarieke

Berichten: 5701
Geregistreerd: 01-04-04
Woonplaats: Aan het strand

Re: Hoe een konijn vangen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-05 17:19

Ik ga morgen Oscar dr manier proberen. Ik moet namelijk ook werken in dat huis. Dan laat k m in het begin los en als ik weg ga leg ik eten neer.

Eowyn3003
Berichten: 2223
Geregistreerd: 22-03-05
Woonplaats: Le Sud de la France

Re: Hoe een konijn vangen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-05 18:53

Nou, ja, das een goeie manier, als dat nog niet lukt, zou ik toch hem in een hoek drijven ofzo,...

Marsu

Berichten: 2112
Geregistreerd: 11-03-03
Woonplaats: ZUIDLAND

Re: Hoe een konijn vangen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-05 19:38

Helaas werkt drijven over het algemeen niet zo goed bij konijnen. Ze zijn gewoon veel te snel, en gaan opeens de andere kant op.

Ik gebruik Oscar haar manier ook. Nu hoef ik alleen maar met iets te eten te zwaaien en meneer komt al aanrennen. Das handig want hij loopt dagelijks los in de tuin.

Succes met vangen.

Serendipity1

Berichten: 6046
Geregistreerd: 13-02-04

Re: Hoe een konijn vangen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-05 20:09

Oei, ik weet er alles van. Ik laat ze nu ook nooit meer echt loslopen, omdat ik ze anders nevernooitniet te pakken krijg. Wat ik wel eens gedaan heb, als ik echt wanhopig was, voorzichtig een schepnet over de kop heen trekken. Daar zit meestal een lange steel aan, dus hebben ze het niet zo snel in de gaten. Wanneer ze dan weg willen rennen, komen ze tegen het gaas. Niet echt heel vriendelijk, maar het werkt wel.

KozieZ

Berichten: 7756
Geregistreerd: 11-02-02

Re: Hoe een konijn vangen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-05 23:51

Als ik dit lees ben ik weer erg blij dat onze konijnen zelf naar hun kooi terug lopen... Als ik met ze mee loop, dan lopen ze terug naar de kooi. Weet ik even niet waar ze zijn, dan hoef ik maar met de bak voer over de grond te schuiven en ze komen aancrossen... We hebben ze dit wel van jongs af aan aangeleerd, dat gaat bij het konijn van je buren natuurlijk niet meer lukken...

Heb je hem eigenlijk te pakken gekregen en hoe?

Serendipity1

Berichten: 6046
Geregistreerd: 13-02-04

Re: Hoe een konijn vangen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-05 23:54

PriscaZ schreef:
Heb je hem eigenlijk te pakken gekregen en hoe?


Daar ben ik ook wel benieuwd naar Haha! Of zit ie nog steeds in de ren?

mariz
Berichten: 2559
Geregistreerd: 14-08-04
Woonplaats: Doetinchem

Re: Hoe een konijn vangen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-05 11:41

hahaha hilarisch, afentoe loop ik ook achter 1 van mijn konijnen tehuppellen en die gaat elke keer achter de plantenbakken zodat ik haar niet kan pakken, maar ik moet je zeggen dat mijn tactiec met de dag verbeterd, en had haar gister in 1 minuut al.
je moet hem gewoon rustig naar een hoek drijven en dan maak je jezelf laag en met gespreide armen pak je hem, of leid hem af met je ene hand en pakt het met je anderen hand, en je kan ze best pakken in de nekvel. veel succes nog Lachen

xMarieke

Berichten: 5701
Geregistreerd: 01-04-04
Woonplaats: Aan het strand

Re: Hoe een konijn vangen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-05 12:34

Gister kwam een vriend van me langs en toen had ik m gevraagd of hij dat konijn ff wilde vangen en het lukte Haha!
Vandaag heb ik m losgelaten en na een paar uur eten in zn kooitje gedaan. Hij huppelde er zo in Haha!

Dankjewel Oscar.

xMarieke

Berichten: 5701
Geregistreerd: 01-04-04
Woonplaats: Aan het strand

Re: Hoe een konijn vangen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-05 10:52

Wauw Oscar bedankt. Vandaag kwam ik bij in zn ren staan en hij ging zn hok al in. Eten eten eten Vork

Mossel
Berichten: 11718
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Hoe een konijn vangen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-05 15:38

mijn konijn loopt ook altijd los in de tuin en als het donker is pak ik de zaklapmp en huppelt ie zo z,n hok in maarja k heb nog wel een jong konijn 1 jaar dus dat is dan wat makkelijker te leren

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132219
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Re: Hoe een konijn vangen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-05 20:19

Yeuh, fijn dat het zo goed werkt *LOL*
Eten werkt bijna altijd, als ze maar een beetje honger hebben Knipoog
Uithongeren is natuurlijk het andere uiterste (zou ik nooit doen hoor Knipoog) maar ik probeer er wel voor te zorgen dat meneer het interessant vindt om wat te komen eten.
Leuk om te horen dat het bij jou ook zo goed gaat!!!