Wat heeft mijn konijn? *Spoed*

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Serendipity1

Berichten: 6046
Geregistreerd: 13-02-04

Re: Wat heeft mijn konijn? *Spoed*

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-05 11:28

Horse Pleasure schreef:
ja heb ik gelezen. alleen komt hersenvlies ontsteking vaak voor nadat een konijn middenoor ontsteking heeft (gehad) vandaar dat ik het vroeg.helaas slaat dit dus vaak naar binnen door en dan krijg je die vervelende klachten. we hebben hie rin de opvang al eens een konijn gehad en die kon alleen maar door de ronte tollen als een tolletje dus die hebben we in moeten laten slapen.

Dat zei onze DA dus ook. Wanneer hij gaat rollen ed, heeftt hij echt enorm veel pijn, en is het voor ong. 99% zeker dat hij niet meer beter wordt. Dan moet je hem dus in laten slapen. Dat is bij ons gelukkig niet het geval. Hij is nog steeds ziek, maar erger wordt het ook niet. Ik wil straks even de DA bellen wat ik nu verder moet doen. Het is dus niet erger, maar heb ook niet het idee dat het echt enorm veel beter wordt.

Kimble

Berichten: 5604
Geregistreerd: 28-04-03
Woonplaats: Utrecht

Re: Wat heeft mijn konijn? *Spoed*

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-05 11:43

Wat zielig!
Heel veel succes en sterkte er mee!!

Fleurtje100
Berichten: 2700
Geregistreerd: 13-11-04

Re: Wat heeft mijn konijn? *Spoed*

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-05 11:51

De mijne heeft het ook gehad. Heeft drie dagen terug moeten komen voor speciale konijnen antibiotica bij DA (konijnen kunnen niet tegen gewone antibiotica). Hij leek er helemaal bovenop te zijn. Zijn kopje was al weer bijna recht en hij liep weer best goed. Helaas keeg hij een terugval en raakte achter helemaal verlamt en hebben we hem 1,5 maand terug toch in moeten laten slapen. Zonder die terugval was hij wel bijna de oude geworden weer, dus er is zeker hoop/kans op herstel. Heel veel sterkte

Serendipity1

Berichten: 6046
Geregistreerd: 13-02-04

Re: Wat heeft mijn konijn? *Spoed*

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-05 11:57

Fleurtje100 schreef:
De mijne heeft het ook gehad. Heeft drie dagen terug moeten komen voor speciale konijnen antibiotica bij DA (konijnen kunnen niet tegen gewone antibiotica). Hij leek er helemaal bovenop te zijn. Zijn kopje was al weer bijna recht en hij liep weer best goed. Helaas keeg hij een terugval en raakte achter helemaal verlamt en hebben we hem 1,5 maand terug toch in moeten laten slapen. Zonder die terugval was hij wel bijna de oude geworden weer, dus er is zeker hoop/kans op herstel. Heel veel sterkte


Ja? Over evt. terugkomen heeft onze DA niks gezegd, tenzij het dus echt heel erg moest worden. Nu hebben we er zelf heengebeld, en gaan we er vanmiddag weer heen.

Hoe lang duurde het bij jou voordat er echt zichtbare vooruitgang in zat? Het gaat nu echt met hele kleine stapes vooruit, maar het is erg wisselend. Dan kan wel lopen, en eten, enz, en dan ineens weer neit, ,en ligt hij doodstil in een hoekje.

Fleurtje100
Berichten: 2700
Geregistreerd: 13-11-04

Re: Wat heeft mijn konijn? *Spoed*

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-05 12:12

Hij ging bij ons met die spuiten best snel voorruit. Daarna kregen nog druppels mee van de DA die hij door zijn drinken moest krijgen. Zijn drinkflesje lekte alleen dus ging hij toen weer achterruit, omdat hij niet alles binnenkreeg. Toen hebben we een nieuw drinkflesje gekocht en de druppels ook geinjecteerd in appelstukjes. Ik denk dat hij na een week of twee echt een stuk voorruit was gegaan. Maar wel iedere keer op en af in die tijd. Toen zijn we gestopt na twee weken met medicijnen. Ik denk dat hij toen een maand ofzo goed is geweest en toen ineens die verlamming kreeg van zijn hele achterhand zeg maar. Hij liet alles lopen kreeg zich niet gewassen, kon niet zelf drinken en sleepte zich op zijn voorpootjes naar zijn etensbak. Dat was ineens s'middags/s'avonds. Ik ben die nacht nog een paar keer mijn bed uitgeweest om hem drinken te geven en s'ochtends is hij toen ingeslapen. Mijn konijn was trouwens gecastreerd en ik heb het idee dat hij daarvan ook best een klap heeft gehad en niet meer na zijn castratie de weerstand/kracht had die hij eerst had. Ik denk dat hij ook daarom het niet gered heeft.

Serendipity1

Berichten: 6046
Geregistreerd: 13-02-04

Re: Wat heeft mijn konijn? *Spoed*

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-05 12:18

Dus ik maak me eigenlijk een beetje extreem veel zorgen? Hij heeft het nu sinds zaterdag, althans, zaterdag heb ik het 'ontdekt' Dat is dus 2 dagen. Kan het zijn dat er dan nog weinig verandering inzit? Of moet het dan al beter gaan?

Horse Pleasure
Berichten: 2760
Geregistreerd: 09-01-01

Re: Wat heeft mijn konijn? *Spoed*

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-05 16:26

vaak is zoiets heel hardnekkig en blijft het terugkomen. soms denk je van goh nu gaat het weer, hij houd zijn koppie wel een beetje scheef maar doet alles verder redelijk normaal maar dan komen er weer andere problemen om de hoek kijken zoals tand en kies problemen en dan is het beter ze in te laten slapen hoe klote het ook is. Ik heb net 4 uur lang met een stervend jong konijntjes van 5 weken op schoot gezeten, reden totaal onbekend, waarschijnlijk had hij ee handicap

Serendipity1

Berichten: 6046
Geregistreerd: 13-02-04

Re: Wat heeft mijn konijn? *Spoed*

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-05 16:44

Ai, wat vervelend. Er zijn ook al een aantal dieren in mijn handen gestorven, erg kloten.

We zijn net weer naar de DA geweest, het gaat nu qua orientatie wat beter, maar die kop.... Als je hem optilt, draait hij hem gewoon bijna tot hij z'n kaak naar boven heeft staan... Nu heeft hij weer antibiotica gehad, en is het weeer afwachten. Woensdag moeten we weer bellen. Het lijkt er nu op dat hij weer een kleine terugslag heeft.

_Sammy_

Berichten: 4339
Geregistreerd: 12-03-04
Woonplaats: Zoetermeer

Re: Wat heeft mijn konijn? *Spoed*

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-05 16:52

min hond had dat we hebben haar nu laten inslapen ze ging ook zo raar doen en dan had ze een bloeding in de hersens gehad en daarna gaaat er een stukje hersens weg zoiets..


veel sterkte xxx sammy

Marsu

Berichten: 2112
Geregistreerd: 11-03-03
Woonplaats: ZUIDLAND

Re: Wat heeft mijn konijn? *Spoed*

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 16:54

Hoe gaat het nu?

Serendipity1

Berichten: 6046
Geregistreerd: 13-02-04

Re: Wat heeft mijn konijn? *Spoed*

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-05 19:42

Marsu schreef:
Hoe gaat het nu?


Even een update Lachen
Ik durf er nu echt niks meer van te zeggen. Maandagnacht heb ik de halve nacht bij hem gezeten, hij was echt vreselijk overstuur. Was aan het rollen, in paniek, enz.
Het ene moment gaat het super, het andere moment heb ik het idee dat hij echt nooit meer beter kan worden. Nu zit vrolijk op een paar sla-blaadjes te knabbelen, maar afgelope nacht was hij weer erg panisch aan het doen. Zo gaat het steeds, met ups en downs.

Wat ik trouwens wil vragen, zijn er hier dierenartsen?

Onze DA heeft hem nu 2 keer antibiotica gegeven, maar iemand waarmee ik in contact ben gekomen via een SOS konijneniets, zegt dat hij elke dag 2 keer antibiotica moet hebben, wat je dan zelf moet geven.
Welk verhaal is waar? Ik wil morgen naar een andere DA bellen, om een second opinion te vragen, en er evt langs te gaan.

Stekeltje

Berichten: 310
Geregistreerd: 27-01-04

Re: Wat heeft mijn konijn? *Spoed*

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 21:51

Het hangt helemaal van het soort middel af hoe vaak je iets geeft. De een is 1 x per dag, de andere twee keer per dag en de andere bv. 1 x per week. Ik had het graag voor je nagevraagd op mijn werk, maar ben daar pas vrijdag weer i.v.m. hemelvaartsdag.

Kitty_

Berichten: 3040
Geregistreerd: 10-03-04

Re: Wat heeft mijn konijn? *Spoed*

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-05 21:42

Ik heb excact hetzelfde met een ratje van mij gehad. Die zijn daar wat gevoeliger voor. Hij kreeg ook een antibiotica spuit en moest hem idd 2 keer per dag antibiotica zelf geven. Het is over gegaan alleen z''n koppetje bleef ie een beetje scheef houden, maar dit wisten we van te voren dat dit zo zou blijven.

Serendipity1

Berichten: 6046
Geregistreerd: 13-02-04

Re: Wat heeft mijn konijn? *Spoed*

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-05 10:46

kitjuh schreef:
Ik heb excact hetzelfde met een ratje van mij gehad. Die zijn daar wat gevoeliger voor. Hij kreeg ook een antibiotica spuit en moest hem idd 2 keer per dag antibiotica zelf geven. Het is over gegaan alleen z''n koppetje bleef ie een beetje scheef houden, maar dit wisten we van te voren dat dit zo zou blijven.


Hmm, raar. Het gaat nu gelukkig iets beter, heeft steeds enorme honger en heeft 4 keer over me heen gepiest. Hamer

Als hij vandaag nog steeds erg rolt, willen we naar een andere dierenarts gaan. Afwachten ik van die wel 2 keer daags antibiotica moet geven.

Tibamar

Berichten: 8365
Geregistreerd: 06-08-04
Woonplaats: Drenthe

Re: Wat heeft mijn konijn? *Spoed*

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-05 23:10

Kan het geen oorontsteking zijn???
Houden ze de kop ook scheef eerst en later worden ze echt helemaal gek van pijn...

Serendipity1

Berichten: 6046
Geregistreerd: 13-02-04

Re: Wat heeft mijn konijn? *Spoed*

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-05 01:04

marleendv_88 schreef:
Kan het geen oorontsteking zijn???
Houden ze de kop ook scheef eerst en later worden ze echt helemaal gek van pijn...


Middenoorontsteking... Dat zei iemand van de stichtig Konijnen ook al. Ik had een vragenlijst ingevuld, en aan de hand daarvan concludeerde ze dat. Staat hierboven ook iets uitgebreider. Onze DA wist echt 100 % zeker dat het hersenvliesontsteking is, en ik weet er niks van (Wel bij mensen, maar dat ligt dan iets anders), dus moet ik op haar vertrouwen.

Het gaat nu iets beter, hij rolt minder, nog wel wat, maar niet zo vaak als maandag/dinsdag. Ook eet hij goed, gaat zelf op zoek naar voerbak enz. Ik ben nu voor 99 % zeker dat hij stekeblind is.