me kat aangereden!

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mariz
Berichten: 2559
Geregistreerd: 14-08-04
Woonplaats: Doetinchem

me kat aangereden!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-05 16:23

hey,
ik moet even me verhaal kwijt.
was om half 11 al wakker kon niet meer slapen, en toen deed ik lekker de schuifpui open, want me ouders zijn dit weekend naar de camping dus dat is lekker rustig beneden komen Haha!
nou compu aan, koffie gezet en ik zit lekker achter de compu. zie ik dat Tommy op het hondenkleedje is gaan liggen want die is altijd snachts buiten. dus ik dacht nog nou die is ok weer veilig thuis.
op een gegeven moment dacht ik wat hoor ik toch? echt zo''n gorgelend geluidje, dus ik kijk eigenlijk naar Tommy ik kijk nog eens goed, nou allemaal bloed op het kleedje en ze hele bek hield hij open er zat allemaal bloed en hij had moeite met ademhalen.
me hart stond echt stil! ik als een gek naar boven gestierd, broek aan truitje aan de borstel door me haren geragd, en me moeder gebeld ik was zo in paniek dat ik niet meer wist wat ik moest doen, dus me moeder zegt heel droog: ja dan moet je naar de dierenkliniek he, dan moet je even kijken welke er open is. dus ik gebeld kon gelukkig meteen komen, maar dan moest ik wel de vervoersbox hebben en die lag ergens in de schuur dus nadat ik de hele schuuur verbouwd had moest ik hem nog in elkaar klikken wat natuurlijk niet lukte Boos!
toen moest ik Tommy er nog in krijgen, dus ik heel voorzichtig erin gedaan maar hij had echt pijn was echt zielig, toen naar me auto gelopen gelukkig wist ik in de paniek nog hoe ik ongeveer er naar toe moest, de hele weg op de linkerbaan gereden en ver boven de maximale snelheid, en lopen schelden op me voorgangers en de stoplichten Clown
dus toen ik er eindelijk was had de DA gekeken zo ver het kon, maar hij durfde niet echt beter tekijken omdat Tommy zo''n pijn had en zich verzette en daardoor weer ademshaling moeilijkheden kreeg. dus nou heeft hij een injectie tegen de zwelling en antibiotica gehad en een flinke spuit met vocht gekregen en maandag moeten er foto''s gemaakt worden, de DA durfden hem ook niet te verdoven bang dat hij erin zou blijven hangen.
toen nog 2 blikjes vloeibaar voedsel meegekregen en als het slechter gaat moet ik meteen bellen.
hij ligt nou weer op het hondenkleedje teslapen al sind we weer terug zijn van de DA.
ik durf helemaal niet weg tegaan ben als de dood dat hij dood gaat.
maar hij maakt nu een redelijk rustige indruk dus hoop dat het goed komt vind het zo zielig, en voorlopig heb ik wel weer genoeg gejankt (emmers vol) zo moest ik even kwijt Verdrietig

Esther_Ziezo
Berichten: 3865
Geregistreerd: 03-03-05
Woonplaats: Alphen a/d Rijn

Re: me kat aangereden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-05 16:39

hee mariss....

Echt ... voor je maar het komt goed ik zeg het je... OK
mm verdder weet ik niet iets te zeggen..
xxxxxjess esther Beterschap !!!

Annemarie89

Berichten: 2353
Geregistreerd: 14-02-05
Woonplaats: Groningen

Re: me kat aangereden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-05 18:35

wat vreselijk!
heel veel sterkte met hem..
hopelijk wordt hij weer beter!

Serendipity1

Berichten: 6046
Geregistreerd: 13-02-04

Re: me kat aangereden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-05 21:28

Brr, echt een nachtmerrie. Als je dan ineens zoiets ziet... Dan lijkt het net of je ineens een klap in je gezicht krijgt, zo schrik je dan. Ik ken het precies.

Doe je kat een (voorzichtige) knuffel. Veel sterkte!

Elles

Berichten: 22816
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Flevoland

Re: me kat aangereden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-05 22:47

Gadverdarrie... Scheve mond
Dat lijkt me echt heel erg om mee te maken. Ik hoop dat hij er gauw weer bovenop komt! Knuffel hem maar heel voorzichtig.... Sterkte!

miranda1983

Berichten: 954
Geregistreerd: 01-07-04
Woonplaats: hengelo (ov)

Re: me kat aangereden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-05 14:24

hey mariz.

ik schok me dood toen ik het kopje al zag maar toen ik je verhaal las. verschikkelijk.

ik hoop dat het goed komt met hem.

veer sterkte mariz.

beterschap en groetjes miranda

mariz
Berichten: 2559
Geregistreerd: 14-08-04
Woonplaats: Doetinchem

Re: me kat aangereden!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-05 11:21

bedankt voor jullie lieve reacties Lachen
heb Tommy net weg gebracht (om kwart voor 8) naar de DA,
dus het is nu het telefoontje afwachten met hoe of wat er nu moet gebeuren. ik hou jullie op de hoogte.

miranda1983

Berichten: 954
Geregistreerd: 01-07-04
Woonplaats: hengelo (ov)

Re: me kat aangereden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-05 12:18

ik duim voor je mee maris. hopelijk hoeft ie geen spuitje te krijgen.

8nnemiek

Berichten: 43469
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: me kat aangereden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-05 16:18

Ik duim ook mee! Ik hoop dat het goed komt.
Lijkt me echt heel erg om mee te maken!
Veel sterkte!

mariz
Berichten: 2559
Geregistreerd: 14-08-04
Woonplaats: Doetinchem

Re: me kat aangereden!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-05 16:21

nou hij is ondertussen weer thuis Lachen
de DA heeft zijn kaak weer aan elkaar vastgezet, want die was dus door midden gebroken.
verder heeft hij tommy nog wat injecties gegeven en antibiotica.
en de Da heeft hem meteen gecastreerd, arm beest Clown
hij ligt nu de hele tijd weer teslapen op het hondenkleedje, dus vanavond even kijken of hij wat wil eten.
(de kosten voor de geintreseerde : 275 euro!!
me moeder is niet blij Clown )

8nnemiek

Berichten: 43469
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: me kat aangereden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-05 16:30

Oew dan wassie total-loss he Clown Maar ik zou het er ook voor over hebben!
Echt geweldig dat het weer beter gaat met em, zul je wel opgelucht zijn he!
Vervelend die kaak, maja dat komt wel weer goed, katten genezen snel gelukkig.
Ach gut, ook nog gecastreerd Clown wat ben jij voor n baasje Tong uitsteken

miranda1983

Berichten: 954
Geregistreerd: 01-07-04
Woonplaats: hengelo (ov)

Re: me kat aangereden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-05 22:19

gelukkig maar. denk dat hij er zeker wel boven op komt.
ik ben wel opgelucht dit nieuws te horen:) hopelijk is tommy snel weer de oude. ik zou het geld er ook voor ove rhebben. dieren zijn mijn veel waar. vooral fleur en kitty.

mariz nog ff vraagje .. welke kat was tommy ook alweer? de rooie of die grijze?

mariz
Berichten: 2559
Geregistreerd: 14-08-04
Woonplaats: Doetinchem

Re: me kat aangereden!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-05 12:07

hey mir,
Tommy is die grijze kat. Knipoog uit duitsland.
hij heeft vanochtend weer voor het eerst gegeten na de aanrijding, dus hoop dat hij snel weer de oude word.
ik hou je op de hoogte.
kus maris

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Re: me kat aangereden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-05 12:39

Ik zou die kat niet meer op straat laten. WAnt kennelijk kijkt hij niet uit. Straks is hij alsnog dood, of sta je weer voro die hoge kosten.

Maaikietje
Berichten: 833
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Rotterdam

Re: me kat aangereden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-05 12:46

Hey wat erg! ik weet hoe het is, je voelt je op zo'n moment echt machteloos, wij wonen aan een drukke weg en er zijn in al die jaren dat wij er wonen al een aantal katten aan-of doodgereden.

Wij hebben dat ook een keer gehad, toen was onze kat door iets of iemand geslagen met een voorwerp en was zijn kaak gebroken, ook geopereerd, maar het lukte niet en bleef pussen, we hebben hem in laten slapen.
Onmenselijk gewoon...

hopen dat het bij jullie kat beter gaat als met die van ons!!
Veel sterkte en beterschap!!

xSemmiex

Berichten: 10417
Geregistreerd: 25-04-04
Woonplaats: Delft

Re: me kat aangereden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-05 14:15

Ohh wat erg , veel sterkte en beterschap Verdrietig

Stephanie

Berichten: 11654
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Groningen

Re: me kat aangereden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-05 14:55

gelukkig komt het goed
wat een naar verhaal zeg!

mariz
Berichten: 2559
Geregistreerd: 14-08-04
Woonplaats: Doetinchem

Re: me kat aangereden!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-05 16:22

Desiree schreef:
Ik zou die kat niet meer op straat laten. WAnt kennelijk kijkt hij niet uit. Straks is hij alsnog dood, of sta je weer voro die hoge kosten.


niet meer naar buiten laten gaan is geen doen, we hebben er 3 en nog 2 honden, dus de tuindeur moet gewoon open kunnen. aangezien de beesten het ook gewend zijn om naar buiten tegaan, kun je het gewoon niet maken, om ze binnen te houden.
maar goed tommy is meteen gecastreerd dus zal nu niet meer een groot territorium hebben.
nou hopen dat hij weer volledig hersteld. zijn bek ziet er nog steeds niet goed uit namelijk, en hoop niet dat hjet zelfde gebeurd als met de kat van Maaikietje.
bedankt voor de lieve reacties Knipoog

miranda1983

Berichten: 954
Geregistreerd: 01-07-04
Woonplaats: hengelo (ov)

Re: me kat aangereden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-05 17:12

Desiree schreef:
Ik zou die kat niet meer op straat laten. WAnt kennelijk kijkt hij niet uit. Straks is hij alsnog dood, of sta je weer voro die hoge kosten.


ik denk eerder dat de mensen die in d eauto zitten moeten oppassen wat ze doen.

katten kunnen daar niks aan doen. en een ongelukje zit in een klein hoekje. maar ik weet niet wat ik zou doen als mijn kat aangereden word. denk zelf dat ik hem geeneens naar buiten durf te laten. aan een lijntje ja.

maar ik vind het gewoon stom dat mensen gewoon doorrijden als ze een kat ofzo aanrijden inplaats van de kat te pakken of de kat te volgen waa rie woon en dan ff aanbellen van sorry ik heb uw kat aangereden.

miranda1983

Berichten: 954
Geregistreerd: 01-07-04
Woonplaats: hengelo (ov)

Re: me kat aangereden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-05 17:14

en om een buitenkat binnen te laten is niks nee . vind ik ook zielig. hopelijk heeft tommy ervan geleerd en komt ie niet meer bij de weg.

fleur en kitty blijven zo ie zo binnen. zijn ze ook gewend. fleur heb ik al vanaf 8 weken en die is niet anders gewend om binnen te zitten of op het balkom met dit warme weer. kitty heb ik wat later gekregen maar die heeft ook altijd in een flat gewoon hiervoor dus die is oook niks anders gewend.

mariz
Berichten: 2559
Geregistreerd: 14-08-04
Woonplaats: Doetinchem

Re: me kat aangereden!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-05 14:19

inderdaad mir, jou katten zijn het gewend, en je woont in een flat. ik woon in een huis op de grond (weet even niet hoe het heet)
tommy heeft iniedergeval al weer wat gegeten, nog steeds het vloeibare voedsel van de DA, en hij heeft ook op de kattenbak gezeten dus ik ben echt blij Lachen

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Re: me kat aangereden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 17:22

miranda1983 schreef:
Desiree schreef:
Ik zou die kat niet meer op straat laten. WAnt kennelijk kijkt hij niet uit. Straks is hij alsnog dood, of sta je weer voro die hoge kosten.


ik denk eerder dat de mensen die in d eauto zitten moeten oppassen wat ze doen.

katten kunnen daar niks aan doen. en een ongelukje zit in een klein hoekje. maar ik weet niet wat ik zou doen als mijn kat aangereden word. denk zelf dat ik hem geeneens naar buiten durf te laten. aan een lijntje ja.

maar ik vind het gewoon stom dat mensen gewoon doorrijden als ze een kat ofzo aanrijden inplaats van de kat te pakken of de kat te volgen waa rie woon en dan ff aanbellen van sorry ik heb uw kat aangereden.

Dat is verschrikkelijk domme praat. De doorsnee mens zal ZELFS een dood dier nog met de auto proberen te ontwijken, laat staan een levend dier. MAar katten kijken niet uit, en ze kunnen vanachter een auto of struik of wat dan ook ineens te voorschijn komen en de weg op schieten. Aangezien mensen geen rontgenogen hebben, kunnen ze dat niet zien aankomen.

Wist je dat je ook nog eens risico loopt dat iemand uitwijkt voor je kat en zichzelf doorijdt tegen een lantaarnpaal of zo>? Allemaal omdat jij geen verantwoordelijkheid neemt en niet op je kat let maar hem moedwillig uit het oog verliest.

Verder vind ik je wel terecht opmerken dat je een aangereden dier niet aan zijn lot moet overlaten. Maar dan... veel mensen stappen inderdaad uit, en zoeken en zoeken, maar het dier is in paniek weggerend en laat zich niet meer pakken. Mogelijk heeft jouw kat dat ook gedaan.