Puppy; Billie *verliefd*

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Flower

Berichten: 9277
Geregistreerd: 05-02-03

Puppy; Billie *verliefd*

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-05 11:40

Nou gisteren zouden we gaan kijken naar een hondje van www.puppykennel.nl , maar toen we daar aankwamen, echt niet normaal. 3 of meer pups zaten in een soort van aquarium gepropt en ze hadden geen water staan. Ik vond het echt enorm zielig en wou het liefst alle honden mee naar huis nemen. Kwam daar helemaal depri vandaan.

We zijn toen langs een dierenvoeder gereden en gevraagd of hij nog
een adres wist waar we boxerpups konden vinden. ( we krijgen daar trouwens ook te horen dat die puppykennel als enorm slecht bekend stond, wat wij dus niet wisten )
Maargoed; we kregen een adres van een man die een kennel wou
gaan oprichten, wij daarheen, maar hij wist niet waar we boxerpups konden vinden. Hij had wel zelf een nestje Bordeaux pups, maar aangezien m'n ma alleen boxers wou zijn we weg gegaan en ergens gaan eten voordat we naar huis zouden gaan.

Maaaar ik heb mams om weten te praten om toch maar eens te gaan kijken. En guess what, mams was de eerste die verliefd op de pup was Haha!

Het is een Bordeaux dog, reu en geboren op 17-02-05, dus jullie
zijn volgend jaar allemaal uitgenodigd op z'n verjaardag Vork
EN HIJ HEET BILLIE Lovers.

Afbeelding
Met z'n vader die in juni shows gaat lopen enzo Vork

Afbeelding
Meneer is zielig Haha!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Kill Bill Cool

Afbeelding


Haha ik heb ook filmpjes, maar geen idee waar je die kan uploaden.
En nja hij is gewoon geweldg, en ik ben verliefd Vork

Vinaba

Berichten: 9757
Geregistreerd: 15-12-03
Woonplaats: Barendrecht

Re: Puppy; Billie *verliefd*

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-05 11:42

oh wat lief Lovers

ik kom zo snel mogelijk op bezoek Lovers

Gerbenfroh

Berichten: 15007
Geregistreerd: 16-05-03
Woonplaats: Arnhem

Re: Puppy; Billie *verliefd*

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-05 11:43

Hahaha wat een lekkerding; en over 12 dagen kan ik 'm lekker ook doodknuffelen <3

Glitch

Berichten: 8457
Geregistreerd: 19-05-04

Re: Puppy; Billie *verliefd*

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-05 11:44

OOOOOOOOOOH Lovers
Ik wil hem ook Haha!

Ik kom hem ook zo snel mogelijk een keer zien enzo Cool

Mlies
Berichten: 14153
Geregistreerd: 23-07-03

Re: Puppy; Billie *verliefd*

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-05 12:05

OOHH ik ben zooo verliefd op dat hondje van jee Lovers

Flower

Berichten: 9277
Geregistreerd: 05-02-03

Re: Puppy; Billie *verliefd*

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-05 12:21

Haha! Een Billie meeting Cool


Hij is trouwens enorm waaks nu al? Haha!
Ik zat daarnet in de tuin met Bilmans op schoot, en toen liep de buurman langs en toen haha was het van "grrrrmf".

Maar voor de bezem is die bang Rolleyes .

Countrygurl

Berichten: 2785
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: limburg

Re: Puppy; Billie *verliefd*

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-05 12:39


friesepaard

Berichten: 861
Geregistreerd: 02-12-03

Re: Puppy; Billie *verliefd*

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-05 12:40

ohhh wat een schatje *kwijl*
was maron nog maar zo jong Haha!

groetjes fabienne

Flower

Berichten: 9277
Geregistreerd: 05-02-03

Re: Puppy; Billie *verliefd*

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-05 12:44


Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Re: Puppy; Billie *verliefd*

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-05 12:46

Jeetje...

Natuurlijk moet je geen puppies kopen bij een puppykennel! Iedereen die zich een beetje verdiept in het aanschaffen van een hond, weet dat ie daar geen pup moet halen.
Wel heel erg goed van jullie dat je geen pup hebt meegenomen daar vandaan!

Ze hadden geen boxers meer, dus dan maar een bordeaux dog genomen? Weten jullie veel van het karakter af, of hebben jullie hem genomen omdat ie er lief uitzag en er geen boxer-nestje in de buurt was?

Vinaba

Berichten: 9757
Geregistreerd: 15-12-03
Woonplaats: Barendrecht

Re: Puppy; Billie *verliefd*

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-05 12:47

aaaaaah die filmpjes Lovers

enne ging hij ook nog zitten of niet? Clown

Flower

Berichten: 9277
Geregistreerd: 05-02-03

Re: Puppy; Billie *verliefd*

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-05 12:51

Shaienne schreef:
Jeetje...

Natuurlijk moet je geen puppies kopen bij een puppykennel! Iedereen die zich een beetje verdiept in het aanschaffen van een hond, weet dat ie daar geen pup moet halen.
Wel heel erg goed van jullie dat je geen pup hebt meegenomen daar vandaan!

Ze hadden geen boxers meer, dus dan maar een bordeaux dog genomen? Weten jullie veel van het karakter af, of hebben jullie hem genomen omdat ie er lief uitzag en er geen boxer-nestje in de buurt was?



Rustig maar hoor. We zijn toch alleen >vrijblijvend< wezen kijken.
En we hebben er tenslotte toch ook geen pup gehaald.


We hebben hem genomen omdat we gelijk verliefd op hem waren.
We hebben van 16:00 tot 20:00 bij die mensen thuis gezeten, allebei zijn ouders gezien en oma. De tijd dat we daar hebben gezeten heeft
de man alles uitgelegd over het ras, en heb met m'n eigen ogen kunnen
zien hoe die honden zijn.

Zoals jij het zegt klopt het niet, want het was geen overhaaste aankoop.

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Re: Puppy; Billie *verliefd*

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-05 12:53

oh okee. sorry. zo kwam het een beetje over op mij. Veel succes met Billy!

Mareska

Berichten: 7923
Geregistreerd: 16-08-03
Woonplaats: Brabant

Re: Puppy; Billie *verliefd*

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-05 13:07

Aaah wat een leukerd!!! Zoiets ziet er veel leuker uit dan een boxer Tong uitsteken Alleen de naam Haha!:D Hij had gewoon Esther moeten heten Vork Don't care of het een reu of een teef is, onze kater heet toch ook Minoes Tong uitsteken

Siggislief

Berichten: 14024
Geregistreerd: 04-10-04
Woonplaats: Amsterdam

Re: Puppy; Billie *verliefd*

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-05 17:25

OOoh wat een schattig hondje..!!
Echt liefff *LOL*

-x- SigG -x-

Marye78

Berichten: 5025
Geregistreerd: 28-11-04
Woonplaats: Grave

Re: Puppy; Billie *verliefd*

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-05 17:58

lief! mooie oogjes heeft ie trouwens

Flower

Berichten: 9277
Geregistreerd: 05-02-03

Re: Puppy; Billie *verliefd*

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-05 12:54

Ja z'n oogjes zijn lichtgroen Haha!

Afbeelding
Daar zie je ze beter Haha!

Percy

Berichten: 12079
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Re: Puppy; Billie *verliefd*

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 15:55

Gefeliciteerd met Billy maar ook ik heb een (kritisch) vraagje of beter gezegd een paar vraagjes.

Je schrijft dat ze van plan zijn met de vader shows te gaan lopen. Begrijp ik het dan goed dat hij nog niet eerder op shows is geweest? Dat zou dus zeggen dat het helemaal nog niet bekend is of hij geschikt is als dekreu. Zijn de ouders getest op HD?

Jokonootje

Berichten: 4857
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Drenthe

Re: Puppy; Billie *verliefd*

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-05 17:15

Percy schreef:
Gefeliciteerd met Billy maar ook ik heb een (kritisch) vraagje of beter gezegd een paar vraagjes.

Je schrijft dat ze van plan zijn met de vader shows te gaan lopen. Begrijp ik het dan goed dat hij nog niet eerder op shows is geweest? Dat zou dus zeggen dat het helemaal nog niet bekend is of hij geschikt is als dekreu. Zijn de ouders getest op HD?



dit schoot mij ook meteen binnen dit is zo'n risico ras met HD en andere afwijkingen (vooral op de huid) dat het erg belangrijk is dat pa (en ook ma) gekeurd worden....

maar erg leuke pup !!!...
ben zelf ook helemaal gek van de BD alleen wij kunnen er hier niet een hebben vanwege het karakter van de beesten...

xSemmiex

Berichten: 10417
Geregistreerd: 25-04-04
Woonplaats: Delft

Re: Puppy; Billie *verliefd*

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-05 17:25

Aaaahhhh wat een lekkerding Lovers Lovers Lovers

Flower

Berichten: 9277
Geregistreerd: 05-02-03

Re: Puppy; Billie *verliefd*

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-05 22:32

Wat is er met het karater van de DB dat het voor jou niet kan, Bengel?

Percy

Berichten: 12079
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Re: Puppy; Billie *verliefd*

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 01:42

Ik weet niet waar Bengel op doelt maar ik weet wel dat de Bordeaux Dog allesbehalve een "gemakkelijke" hond is. Het is een hond die een zeer consequente opvoeding nodig heeft en veel uitdaging en dat kost heel erg veel tijd en energie.
Het zijn nu eenmaal geen gemakkelijke honden en daarom is het ook zo belangrijk dat de ouders in orde zijn, getest etc. want er komen ook nogal wat erfelijke aandoeningen in het ras voor. Als één van de ouders een karakterfout heeft loop je een risico.

Het is nu eenmaal van oorsprong een vechthond en dat wil zeggen dat ze erg fel kunnen zijn. Als de ouderdieren goed zijn gecombineerd door een goede en ervaren fokker kan je er een wereldhond aan hebben maar als het verkeerd loopt heb je een groot probleem. Een hond met een karakterfout kan heel veel ellende geven en niet verantwoorde fokkers verpesten zo'n prachtig ras.

Daarom stelde ik jou ook die vragen want een verwantwoorde fokker heeft over het algemeen geen pups over. Die zijn allang gereserveerd. Een verantwoorde fokker geeft mensen bedenktijd, wil mensen meerdere malen zien om te kunnen beoordelen of ze wel geschikt zijn voor het ras.
Ik heb het idee dat dit bij jou allemaal niet het geval was en dat baart me zorgen. Jij bent gek op je pup, je familie is er gek op en ik zou het gewoon heel erg vinden als jullie straks teleurgesteld zijn omdat je niet goed geïnformeerd bent in het beste geval.

Dit is één van de rassen waarbij extra oplettendheid heel erg noodzakelijk is.

Het is gewoon een enorm verschil met een boxer en ik kreeg het idee dat jullie eigenlijk een boxer wilden, deze zagen en dachten dat het niet zoveel uitmaakte t.o.v. een boxer en als dat zo is dan is dat helaas heel erg verkeerd gedacht.

baroen

Berichten: 3115
Geregistreerd: 23-04-04

Re: Puppy; Billie *verliefd*

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 02:30

Percy schreef:
Ik weet niet waar Bengel op doelt maar ik weet wel dat de Bordeaux Dog allesbehalve een "gemakkelijke" hond is. Het is een hond die een zeer consequente opvoeding nodig heeft en veel uitdaging en dat kost heel erg veel tijd en energie.
Het zijn nu eenmaal geen gemakkelijke honden en daarom is het ook zo belangrijk dat de ouders in orde zijn, getest etc. want er komen ook nogal wat erfelijke aandoeningen in het ras voor. Als één van de ouders een karakterfout heeft loop je een risico.

Het is nu eenmaal van oorsprong een vechthond en dat wil zeggen dat ze erg fel kunnen zijn. Als de ouderdieren goed zijn gecombineerd door een goede en ervaren fokker kan je er een wereldhond aan hebben maar als het verkeerd loopt heb je een groot probleem. Een hond met een karakterfout kan heel veel ellende geven en niet verantwoorde fokkers verpesten zo'n prachtig ras.

Daarom stelde ik jou ook die vragen want een verwantwoorde fokker heeft over het algemeen geen pups over. Die zijn allang gereserveerd. Een verantwoorde fokker geeft mensen bedenktijd, wil mensen meerdere malen zien om te kunnen beoordelen of ze wel geschikt zijn voor het ras.
Ik heb het idee dat dit bij jou allemaal niet het geval was en dat baart me zorgen. Jij bent gek op je pup, je familie is er gek op en ik zou het gewoon heel erg vinden als jullie straks teleurgesteld zijn omdat je niet goed geïnformeerd bent in het beste geval.

Dit is één van de rassen waarbij extra oplettendheid heel erg noodzakelijk is.

Het is gewoon een enorm verschil met een boxer en ik kreeg het idee dat jullie eigenlijk een boxer wilden, deze zagen en dachten dat het niet zoveel uitmaakte t.o.v. een boxer en als dat zo is dan is dat helaas heel erg verkeerd gedacht.


ik sluit me hier helemaal bij aan, ben ook zeer benieuwd bij welke fokker jullie deze pup gekocht hebben....

Biepmiep

Berichten: 3275
Geregistreerd: 16-11-01
Woonplaats: Arnhem

Re: Puppy; Billie *verliefd*

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-05 09:33

Mochtg je ooit nog een rashond willen kopen, er is niets makkelijker dan via internet de rasvereniging op te sporen en je te laten voorlichten enz.,

Ze hebben meestal ook puppybemiddeling.