Help mijn hond plast in huis!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LuckyandMiej

Berichten: 1203
Geregistreerd: 01-12-04
Woonplaats: leerdam

Help mijn hond plast in huis!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-05 22:25

Ik heb een beagle X fox een teef!
Soms plast ze in huis en dan hele sporen, steeds allemaal druppeltjes en pas geleden heeft ze ook 2 keer in dr eigen maand geplast toen ze lag te slappen, Ze heeft het ook een paar keer gedaan toen we haar oppakte!

Het lijkt dat ze het niet goed op kan houden, Maar in de bench kan ze het wel altijd, En ze word wel ong 5 keer of meer uitgelaten per dag. Ze is ook pas naar een half jaar echt zindelijk geworden Maar de afgelopen weken dus niet meer Mijn moeder word er ook gek van, Nu heeft ze het trouwens iets van 3 dagen niet meer gedaan, dus ze kan het wel!

Weet iemand waaraan het mischien kan liggen of wat er is?
Of denken jullie dat ze het gewoon zelf doet? Want ik vond het wel raar dat ze zichzelf oner plast als ze licht te slapen Verward

Diana_14

Berichten: 3905
Geregistreerd: 05-11-04
Woonplaats: Oude Pekela ♥

Re: Help mijn hond plast in huis!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 22:43

onze reu doet het ook wel eens Verward

Austria

Berichten: 907
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: België

Re: Help mijn hond plast in huis!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 22:50

Mischien is het urine-incontinentie (komt vaker voor bij teefjes na sterilisatie).
In dat geval kan de DA medicijnen voorschrijven die de spanning van de sphincterspier versterken (deze spier zorgt ervoor dat de urine in de blaas blijft).

LuckyandMiej

Berichten: 1203
Geregistreerd: 01-12-04
Woonplaats: leerdam

Re: Help mijn hond plast in huis!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-05 23:19

Austria schreef:
Mischien is het urine-incontinentie (komt vaker voor bij teefjes na sterilisatie).
In dat geval kan de DA medicijnen voorschrijven die de spanning van de sphincterspier versterken (deze spier zorgt ervoor dat de urine in de blaas blijft).

Oowh.. ja het is eigenlijk na de sterilisatie gekomen.. Als ze het nu nog een paar keer gebeurt gaan we naar de dierenarts! Maar ze heeft het al 3 dagen niet meer gedaan en dat is veel voor dr Haha!

Sjen

Berichten: 1448
Geregistreerd: 15-02-05
Woonplaats: Vught

Re: Help mijn hond plast in huis!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 15:34

Wat ook kan helpen is in de tuin een 'hondentoilet' te maken.
Onze hond is ook pas na een halfjaar echt zindelijk geworden en toen we gingen verhuizen waren we bang dat ze misschien weer ging plassen in huis. Dus heeft m'n vader een bak gemaakt achter in de tuin, met beukensnippers erin.
We hoeven nu alleen maar de deur af en toe open te gooien op het moment dat je thuiskomt of op het moment dat ze voor de deur gaat zitten en dan gaat ze zelf op haar bak Haha! Dus is ze nu juist heel erg zindelijk.

johno
Berichten: 198
Geregistreerd: 27-12-04
Woonplaats: roden

Re: Help mijn hond plast in huis!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 15:37

Ik weet niet hoe oud de hond is,maar wij hadden ook een teefje die dit probleem had en dat is toen ze ongeveer een jaar was vanzelf overgegaan.
Soms is het een kwestie van geduld,hoe vervelend het ook is.

LuckyandMiej

Berichten: 1203
Geregistreerd: 01-12-04
Woonplaats: leerdam

Re: Help mijn hond plast in huis!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-05 16:11

Ze is nu 1 jaar en paar maanden, Maar het gaat nu weer goed, Hoop dat het zo blijft Haha!