konijn/kippenren

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

konijn/kippenren

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 18:45

Waar kan ik dat kopen tegen een redelijke prijs? Die hokken/rennen zijn zo duur. Iemand tips?

Annemarie89

Berichten: 2353
Geregistreerd: 14-02-05
Woonplaats: Groningen

Re: konijn/kippenren

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 19:07

Zelf maken Knipoog
Gewoon kippengaas en een paar paaltjes.. Haha!

Anoniem

Re: konijn/kippenren

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 19:34

Nou dan heb ik ze niet lang, met alleen paaltjes en gaas! Clown

Annemarie89

Berichten: 2353
Geregistreerd: 14-02-05
Woonplaats: Groningen

Re: konijn/kippenren

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 19:39

Hoe bedoel je?

Mijn vader heeft ook een ren gemaakt voor mijn konijn..
Met soort gaast..
(Ook op de grond) en hoog..
Najah van die aparte palen.. deurtje gemaakt.. dadaaa..

maar dat is niet een 'altijd' verblijf zegmaar..
alleen als het mooi weer is! Clown

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132210
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Re: konijn/kippenren

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 22:36

Wat voor ren zoek je precies?

Wij hebben de laatste tijd ook wat rondgekeken omdat we ook een (grote) buitenren willen voor het konijn en de cavia.
Het formaat ren dat wij wilden kopen bestaat helaas niet (ca. 2,5 x 3,5 meter *LOL*).
Het is mij wel opgevallen dat sommige rennen echt schrikbarend duur zijn.
In elk geval niet in verhouding tot het materiaal dat er aan zit, ik vind het soms zelf op het 'oplichterige' af.

Als je besluit om zelf een ren te maken, dan kan ik je wel een idee geven van de kosten (ik kom net weer terug van de bouwmarkt Haha!).
We gaan een ren met binnenverblijfje maken, de ren wordt dus ca. 2,5 x 3,5 mtr. groot en wordt zowel boven (tegen katten ed.) als onder (tegen uitgraven) met gaas bedekt.

Ik heb het volgende gekocht:
- 1 rol gaas van 1 mtr. breed en 10 mtr. lang
- 1 rol gaas van 50 cm. breed en 10 mtr. lang
- 7 trottoirbandjes van 1 mtr. lang
- 7 geinpregneerde staanders van 1,80 mtr. hoog
- 7 aluminium houders voor staanders, deze worden een halve meter in de grond gezet zodat het hout niet ingegraven hoeft te worden
- 3 bundels geimpregneerde latten (we maken er panelen met gaas van, die we per meter tegen de staanders aan schroeven en natuurlijk een deur Clown )
- schroeven, slotjes, scharnieren voor deurtje, bevestigingsmateriaal ed.

In totaal ben ik nu zo'n 150 euro kwijt.
Er moet ook nog een binnenverblijf(je) in elkaar genutseld worden en er komen nog wat dingetjes bij zoals grasmatten en dingen om mee te spelen.

Ik denk dat het al met al (incl. binnenverblijfje) op zo'n 200 tot 250 euro uit gaat komen.
Niet echt goedkoop, maar als je het vergelijkt met wat ze in de dierenwinkel voor een knullig rennetje durven te vragen, vind ik het nog niet zo verkeerd.
Bovendien heb je voor dit bedrag ook echt duurzame materialen die best een tijd meegaan.

Anoniem

Re: konijn/kippenren

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 08:47

Ik vind het idd schandalig wat ze durven vragen!

Ik denk dat ik pa maar even lief aankijk! Haha!

ellepel

Berichten: 47421
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Re: konijn/kippenren

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 08:59

marktplaats , en in lokale verkoop krantjes worden ze ook aangeboden.

Jokonootje

Berichten: 4860
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Drenthe

Re: konijn/kippenren

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 11:08

ik ga toch echt dan voor zelf maken ...

Ik heb er ook eentje zelf in elkaar geknutseld en kwam inderdaad rond een eurootje of 150/200....
Maar dan heb ik ook een hok wat precies naar mijn zin is en mijn konijntjes een perfect leventje in hebben ....

Afbeelding
zo ziet hij er van buiten af uit ... hij is dik 2 meter lang dik 1 meter diep en 1,70 hoog...
Het nacht hok hangt 80 cm boven de grond en is 1x1 meter.... en ze kunnen in het nacht hok komen dmv een loopplankje die fungeert als trappetje

je kan het beste als je het zelf gaat maken even strips kopen die je over de balken heen schroeft zodat ze niet je hout op gaan vreten ...

Afbeelding
zo dus ...
ze hebben van mij een balk in het nachthok gekregen waar ze aan mogen knagen .... vooral de hollander is er erg gek op ...

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Re: konijn/kippenren

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 11:56

Het is inderdaad schandalig duur allemaal! Mijn konijnen zitten in achter in de paarden stal. ER staan binnenhokken, die open zijn zodat er ze in kunnen om te slapen en eruit om andere dingen te doen. Alles is afgerasterd met gaas, en de vloer die van beton is ligt bezaaid met hooi en zaagsel. Zo kunnen ze ook zelf hun nageltjes bijhouden en hoef ik ze niet meer te knippen. MAar als je op gazon of zand omzoomd met gaas, dan kunnen ze zich uitgraven. Wat dacht je ervan om een leuke 2e handse zandbak van kunststof te kopen en die te vullen met zand en vervolgens te omheinen met gaas? en gewoon een simpel buitenhok erin waar ze in en uit kunnen?