lammetjes zien geboren worden

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
niekie_luf
Berichten: 149
Geregistreerd: 25-08-04
Woonplaats: leiden

lammetjes zien geboren worden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-05 18:16

(ik heb helaas geen foto's) want had geen camera bij me

ik was bij een vriendin van mij... en die woont tegenover een boerderij (ze woont zelf ook op een boederijtje) maar iedergeval wij liepen langs die boerderij en toen kwam de boer de aan en zei: kom snel er word een lammetje geboren (Hij had al een stuk of 20 lammetjes) en wij dus snel over het hek klimmen.. en ja daar stond de moeder.. (het lammetje stak er nog maar 5 cm uit.. maar het duurde een tijdje .. en volgens de boer duurde het [i]te lang .. dus de boer moest helpen.. en toen opeens floep kwam er een klein wit lammetje uit... het lammetje keek verduft rond.. maar de moeder keek er niet naar om... de boer had hier al ervaring mee dus deed net of hij het lammetje ging pakken en toen ging de moeder er toch maar snel heen om school te likken en... na en toen kwam er opeens nog een lammetje uit.. die ging een stuk sneller... wij gingen weer weg met de boer want die wou ons even iets bijzonders laten zien...

een schaap had die nacht 4 lammetjes gehad Wow! . 3 witte en 1 zwarte.... en super lief.... (maar dat komt dus ook bijna nooit voor...

wij gingen daarna nog even terug hoe het met de lammetjes ging wie we hebben zien geborden... ze konden toen al weer staan cht super schattig

doei doei

wyko

Berichten: 2044
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Eerbeek

Re: lammetjes zien geboren worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 23:57

Een geboorte zien is altijd leuk natuurlijk!

Ik heb een aantal jaren geleden op school ook 3 weken stage gehad op een schapen bedrijf.
Toen moet ik ook helpen met het lammeren. Echt een leuke ervaring was dat. Toen heb ik wel wat foto's kunnen maken van geboorten.

carola

Berichten: 8694
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Re: lammetjes zien geboren worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 10:27

Een paar weken terug heb ik gewerkt in Wales, op een schapenbedrijf. Ik heb daar zo'n 300 lammetjes geholpen om ter wereld te komen. Errug leuk! Vooral de flessenlammetjes zijn erg lief (die lopen dus de hele dag achter je kont aan).

Diana_14

Berichten: 3905
Geregistreerd: 05-11-04
Woonplaats: Oude Pekela ♥

Re: lammetjes zien geboren worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 16:21

lief zeg!! ik houd van schaapjes Vingers aflikken

Eowyn3003
Berichten: 2223
Geregistreerd: 22-03-05
Woonplaats: Le Sud de la France

Re: lammetjes zien geboren worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 16:38

Hallo, leuk seg!!!
Ik heb zelf ook schaapjes en het is waar hoor wat ze zegt van de flessenlammetjes, ik heb er ook eentje gehad, hij noemt
barney!!!
Nu ja, schapen zijn leuk zolang je ze maar tam maakt, ik heb barney leren springen(zonder mens op natuurlijk) Party!! en nu kan hij wel 7 bakstenen hoog soringen(muurtje) das heel erg veel voor een schaap!!!! OK dan! Echt, hij loopt ook mooi achter je aan en kan loslopen over ons domein!!! Wow! Hoefjes van Barney en kuzzies van Eowyn

Glossi

Berichten: 4851
Geregistreerd: 30-09-04

Re: lammetjes zien geboren worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 17:40

Eowyn3003 schreef:
Hallo, leuk seg!!!
Ik heb zelf ook schaapjes en het is waar hoor wat ze zegt van de flessenlammetjes, ik heb er ook eentje gehad, hij noemt
barney!!!
Nu ja, schapen zijn leuk zolang je ze maar tam maakt, ik heb barney leren springen(zonder mens op natuurlijk) Party!! en nu kan hij wel 7 bakstenen hoog soringen(muurtje) das heel erg veel voor een schaap!!!! OK dan! Echt, hij loopt ook mooi achter je aan en kan loslopen over ons domein!!! Wow! Hoefjes van Barney en kuzzies van Eowyn


Hehe een schaap houden is leuk zolang je ze maar tam maakt.
Nou haha probeer dat niet bij een ram uit Tong uitsteken Onse ram was te tam geworden. Hij vond het leuk om tegen iedereen aan te beuken.
Ik had hem geleerd over balkjes springen (vroeger...) Enne op het laatst sprong hij gewoon over de hekken heen Bloos Maar wat wel gaaf was aan hem is dat hij kon voetballen Echt zo maf. Je schopte de bal weg en ging wedstrijdje doen wie als eerst bij de bal was. En dan deed hij zijn voetje naar voren en schopte de bal weg. Echt zoo veel lol met hem gehad... Hij is nu 3jaar weg maar mis hem nogsteeds... Het voetballende schaap Verdrietig

Maare flessenlammetjes? Jullie bedoelen zeker Woutertjes?

Eowyn3003
Berichten: 2223
Geregistreerd: 22-03-05
Woonplaats: Le Sud de la France

Re: lammetjes zien geboren worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 20:40

Oh maar die van ons was een ram hoor, alleen hebben we hem nu laten castreren, hij beukt niet tegen ons aan Ach gut hij troost ons zelfs als de bok Yogi tegen ons is gelopen OK dan! Cool zeg dat die voetbalde enzo!!! Cheese! [img][/img]daaag ps voeg je me toe op msn? kariverheyden@hotmail.com

Eowyn3003
Berichten: 2223
Geregistreerd: 22-03-05
Woonplaats: Le Sud de la France

Re: lammetjes zien geboren worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 11:33

[img]http://www.mijnalbum.nl/Album=XHD3UJ4H