Zwanger ?

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Eros

Berichten: 808
Geregistreerd: 05-02-05
Woonplaats: Eindhoven

Zwanger ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-05 17:32

hey hey
hoe kun je bij een kat zien of zij zwanger is (ik zou niet weten hoe ik het anders moest zeggen) en hoe lang duurt het voordat zij jongen krijgt dan.

Haha! wilde ik gewoon even weten heb zo'n vermoeden Knipoog

Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Re: Zwanger ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-05 17:43

Je kunt het meestal voelen aan de buik, maar je ziet ze ook wel dikker worden. Poezen kunnen ook schijnzwanger zijn, om het zeker te weten kun je bv echo laten doen.

De draagtijd is ongeveer 63 dagen.

SuperSuup

Berichten: 1951
Geregistreerd: 29-12-04
Woonplaats: oud-beijerland

Re: Zwanger ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-05 20:13

idd je kan voelen aan de buik, voor de achterpoten kun je het meestal wel volen, als er jonge poesjes zitten en de poes is al wat verder zou je van die grote knikkers moeten kunnen voelen, maar een echo bij de DA is handiger, weet je het meteen zeker en weet je ook ogeveer hoeveel we komen.
suc6

Eros

Berichten: 808
Geregistreerd: 05-02-05
Woonplaats: Eindhoven

Re: Zwanger ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-05 22:55

ok bedankt Knipoog

Mlies
Berichten: 14158
Geregistreerd: 23-07-03

Re: Zwanger ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 09:23

Tepels voelen, die worden al snel wat dikker als ze zwanger zijn..

Rosie

Berichten: 5654
Geregistreerd: 16-05-04
Woonplaats: Kop van NH

Re: Zwanger ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 10:19

Mlies schreef:
Tepels voelen, die worden al snel wat dikker als ze zwanger zijn..


Jep, en de vacht eromheen gaat ook weg.
En aan het gedrag kanje het ook merken.. bijv. als ze aanhankelijker is, en veel honger heeft.

qwinty

Berichten: 2212
Geregistreerd: 16-02-04
Woonplaats: apeldoorn

Re: Zwanger ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 13:57

En opletten dat ze niet meer krols word dan weet je het ook Knipoog..

Ik was vorig jaar op vakantie en poes was gewoon thuis en toenik terug kwam vond ik haar zo dik ,heel veel eten en ja hoor paar weken later 7 jongen !!!

Eros

Berichten: 808
Geregistreerd: 05-02-05
Woonplaats: Eindhoven

Re: Zwanger ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-05 22:07

Nou vandaag had ike cht zo iets van what tha f**k van boven af gezien zag je haar buik gewoon terwijl het echt een mager katje is (ze krijgt wel genoeg voer hoor kan eten wanneer ze wil Clown )
en de tepels begin je indd beter te voel en haar buik is best hard..

Afbeelding hier is ze nog wel een stuk jonger maar dit was de enigste foto die ik nu "online" had staan Knipoog


maar zoals je op de foto ziet kan ze gaan en staan waar ze wil, ze slaapt dan bij de stal van eros en ze kan naar binnen buiten wat ze wil maar het stomme is dat wij in de bossen wonen en ik hier in de 2 jaar dat ik hier woon nog nooit een andere kat heb gezien en er zijn hier verder niet echt huizen in de straat (bospad eerder Tong uitsteken)
met katten ofzo.
maar als ze echt jongen krijgt wat ik dus eigenlijk best wel hoop Tong uitsteken zal ik zeker foto's maken ik houd jullie nog wel op de hoogte Pling

Iris_W

Berichten: 94
Geregistreerd: 02-09-04

Re: Zwanger ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 11:48

ik zou haar even in de gaten houden. Blijf regelmatig haar buikje voelen. Als je echt beweging gaat voelen dan zijn de kittens ongeveer 5 weken oud. Met 9 weken zal ze gaan bevallen.
Je zal dan merken dat je kat een rustig plekje gaat zoeken om te bevallen.
Als ze zwanger is moet ze goed eten!

Eros

Berichten: 808
Geregistreerd: 05-02-05
Woonplaats: Eindhoven

Re: Zwanger ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-05 17:09

nou ik weet het 85% zeker dat ze zwanger is Haha! *blij*

Ik ga zo meteen nog foto's maken en zal proberen die vanavond nog in dit topic neer te zetten ook van haar tepels foto maken zodat jullie het ook nog kunnen beoordelen de stallen zijn nu helemaal kat vriendelijk gemaakt Clown haha het is hier een en al lente
ganzen eieren nu die worden uitgebroed door een kriel kipje (hoe is het mogelijk Clown ) de kippen gaan binnekort ook weer leggen alleen ja het paard is een ruin dus dat gaat een beetje moeilijk }>

Pling

Effy

Berichten: 1280
Geregistreerd: 05-05-04
Woonplaats: Schiedam

Re: Zwanger ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 22:35

Iris_W schreef:
Met 9 weken zal ze gaan bevallen.
Je zal dan merken dat je kat een rustig plekje gaat zoeken om te bevallen.


Hihi, die van mij ging gewoon naast me op de bank op een kussen liggen om te bevallen (terwijl ik en m'n ouders en zusje allemaal in dezelfde kamer tv aan het kijken waren)... Ik ben haar favoriete mens dus ja, dan moest ik ook maar bij de bevalling zijn Haha! Gelukkig had m'n vader een hele mooie bevallingskist speciaal voor haar gebouwd, en toen ik merkte dat ze echt van plan was haar kindertjes op het kussen op de wereld te zetten heb ik d'r maar gauw in die kist gelegd. Ik moest er wel bij blijven natuurlijk, en zodoende heb ik alles van heel dichtbij kunnen zien. Was wel weer een aparte ervaring Cool


Maar om terug te komen op hoe het te zien is; ik zag de mijne gewoon dikker worden en d'r tepels werden indd al vrij vroeg groter en kaler.

Eros

Berichten: 808
Geregistreerd: 05-02-05
Woonplaats: Eindhoven

Re: Zwanger ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-05 09:59

sorry heb nog geen foto's gemaakt vergeet ik elke keer mee te nemen.
we hebben meteen wat boekjes over de bevalling van katten gekocht.
alleen stuitte we op een probleem ze heeft wormen en ja ik dacht het zal wel het zelfde zijn als bij paarden dat ze sommige wormen kuren niet mag hebben dus wij wormenkuur gaan halen van 2 dagen is alles nu weer goed Haha! (wel een special wormen kuur voor drachtige katten)

Knipoog