hamster tumor

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
niekie_luf
Berichten: 149
Geregistreerd: 25-08-04
Woonplaats: leiden

hamster tumor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-05 21:54

hoi hoi
ik heb dus een hamster en ik pakte haar. om even los te lopen en ik voel opeens een paar bobbeltjes... en ik is even goed kijken zag ik duidelijk best wel grote bobbels zitten zonder haar der op. dus ik dacht oh alsjeblieft geen tumor.. Huilen .. dus ik naar de dierenarts zegt hij dus dat het een tumor is en dat ze er binnenkort last van gaat krijgen.. (ze is wel al 2 jaar) en als ze er last van krijgt dat we haar dan moeten laten inslapen.. nu ongveer 7 maanden veder.. leeft ze nog steeds en ik merk niet aan der dat ze er last van heeft... de bobbels worden wel groter. hoe kan je precies zien wanneer ze er last van heeft? of kan ze nog wel een jaar bljven doorleven?..

groetjes aniek

IvysToeter

Berichten: 11896
Geregistreerd: 14-10-04
Woonplaats: Nieuwegein

Re: hamster tumor

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-05 21:57

Van tumoren die steeds groter worden krijgen ze echt last van.
Hoe groot zijn die tumoren nu?
Belemmerd het je hamster bij het lopen, wassen, of welke beweging dan ook?
Als de tumoren echt groter worden dan is het denk ik voor het beestje eerlijker dat je haar laat inslapen.
En 2 jaar is voor een hamster al best oud hoor.
Als ze bij jou een fijn leven heeft gehad dan kun je haar nu helpen door haar in te laten slapen.
Dan heeft ze nergens meer last van en zal ze geen pijn hebben.
Het is het beste voor je beestje.

Sterkte.

Melissa

Berichten: 5812
Geregistreerd: 23-06-01

Re: hamster tumor

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-05 23:33

7 maanden is nog lang zeg!
Mijn hamster had dit ook, was echt heel zielig ook naar de dierenarts geweest en het ging echt goed en 3 maanden later is hij helaas dood gegaan, maar die was ook 2.

Sterkte met je hammie!

Thats_Me

Berichten: 10954
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: N-Limburg

Re: hamster tumor

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-05 11:21

Agos wel zielig voor je hammie. Maar hoe groot zijn de tumoren, want als ze echt groter zijn geworden en hij heeft er last van met lopen, wassen en dergelijke. Is het denk eerlijk tegenover je hamster om hem in te laten slapen hoe moeilijk het ook is. Hij is al 2 jaar dat is een mooie leeftijd voor hem en in die jaren heb je goed voor hem gezorgd en dit is het laatste en waarschijnlijk ook het moeilijkste wat je voor hem kan doen.
In iedergeval heel erg veel sterkte met je hammie.

Anoniem

Re: hamster tumor

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-05 12:15

Als ze er geen last van heeft zou ik er niks aan doen; Als je merkt dat ze er wel last van krijgt of ineens hard achteruit gaa, of zich bijvoorbeeld niet meer kan wassen (voor hamsters een ramp, het zijn hele schone beestjes) dan zou ik hem wel in laten slapen. Het zou niet eerlijk zijn om hem te laten leven terwijl hij pijn/ heeft of zich er gewoon niet goed bij voelt doordat hij zichzelf niet meer goed kan verzorgen. Bedenkt dat hij al oud is en dat hij dat nooit was geworden als jij hem niet zo goed had verzorgd. Sterkte met je beslissing. Ach gut

niekie_luf
Berichten: 149
Geregistreerd: 25-08-04
Woonplaats: leiden

Re: hamster tumor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-05 12:58

die tumoren zijn ongveer 5mm lang en 5 mm breed