Och, wat heeft onze poes toch een rotleven....

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Elles

Berichten: 22816
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Flevoland

Och, wat heeft onze poes toch een rotleven....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-05 21:29

Arm ding.... Clown
Na bijna een vol jaar van algemene schuwheid en achterdochtigheid, begint het zachtjesaan toch wat te veranderen Ja
Tegenwoordig heeft ze de bank weer in bezit genomen. Daar zat ze voorheen heel af en toe eens op, voornamelijk 's avonds als wij er niet waren. Als nu de zon schijnt, checkt ze eerst staand op de achterpoten (met de voorpoten op de bank) of de zon daar ook al op staat. Staat ie erop, dan hijst ze zich met d'r dikke kont op de bank en valt daar heerlijk in het zonnetje in slaap Lachen
Ik kan dan wel in de kamer rondlopen, maar als ik te dichtbij kom, vliegt ze van de bank af, weer haar mand in. Terwijl ik toch echt heel lief ben en haar er zéker niet afjaag. Wij juichen elk initiatief van haar kant juist toe Ja Haha!

AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding

De komende weken wil ik eens proberen of ik bij haar op de bank kan gaan zitten (helemaal aan de andere kant Knipoog ). Want ze wil op dit moment nog steeds alleen maar contact als ze A. op de grond staat, klaar om te rennen en B. als ze denkt dat ze er iets mee kan verdienen (snoepje, stukje vis...)
*zucht* Ik wil haar zó graag op schoot, lekker knuffelen.... Scheve mond Maar ik moet er waarschijnlijk nóg wel een half jaar voor uittrekken....

Eilinora

Berichten: 11965
Geregistreerd: 23-10-04

Re: Och, wat heeft onze poes toch een rotleven....

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-05 21:56

gaat helemaal goedkomen hoor Knipoog
erg leuk poesje ook.

dwaallicht

Berichten: 3552
Geregistreerd: 27-12-04

Re: Och, wat heeft onze poes toch een rotleven....

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-05 17:41

Leuk dat je kat zich nu meer op zn gemak voelt Lachen
Katten kunnen echt zoooo lekker liggen in het zonnetje, daar word je zelf gewoon slaperig van Dromen

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Re: Och, wat heeft onze poes toch een rotleven....

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-05 18:13

Heerlijk, daar wordt je toch gewoon spontaan moe van? Lovers

Fijn dat het weer wat beter gaat met je kattenbeest, wilde je van de week nog een pb sturen Lachen Hou er wel rekening mee dat sommige katten gewoon niet knuffelproof zijn...

Elles

Berichten: 22816
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Flevoland

Re: Och, wat heeft onze poes toch een rotleven....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-05 18:34

Sylvia schreef:
Hou er wel rekening mee dat sommige katten gewoon niet knuffelproof zijn...

Ja, ik weet het Knipoog Dat verwacht ik ook niet (meer) van haar. Maar ik zou erg graag willen dat ze er nou eindelijk eens van overtuigd zou raken dat ze van mij echt alleen maar lieve dingen kan verwachten en haar écht niet door de kamer zal rammen... Scheve mond
Ach, 2005 is nog lang, het kán nog.... Knipoog

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132225
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Re: Och, wat heeft onze poes toch een rotleven....

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-05 19:59

Ahhh, wat een lieverd!
Als je haar zo ziet liggen, dan zou je toch niet denken dat het zo'n schijtebroek is Knipoog
Ik weet helaas wat het is om zo'n meut te hebben..........
Je doet er alles voor, doet altijd je best om maar niet 'eng' gevonden te worden en hebt er zo ongeveer alles voor over om een keer een kopje te krijgen.
Heel frustrerend als ze dan zo zeikerig blijven doen Knipoog

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Re: Och, wat heeft onze poes toch een rotleven....

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-05 20:08

Ken het probleem ook hoor, Gina is ook zo (en die heeft dus echt he-le-maal niks meegemaakt). Als kitten heel speels en sociaal, van de ene op de andere dag kwam ze niet meer bij ons zitten... Ze ligt alleen naar in de krabpaal en als je te dichtbij komt maakt ze zich uit de voeten. Gien is overigens al een paar jaar van ons, rechtstreeks van de fokker.

hoeveel mensen lopen er trouwens bij jou rond Elles? ik merk nl aan Gina dat als ik echt alleen thuis ben (evt. met mijn vriend) dat ze wat rustiger wordt. Meestal komt ze na een week of 2 a 3 voorzichtig bij me, maar dan komen mijn ouders weer terug van vakantie *zucht*

Elles

Berichten: 22816
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Flevoland

Re: Och, wat heeft onze poes toch een rotleven....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-05 00:05

Sylvia schreef:
hoeveel mensen lopen er trouwens bij jou rond Elles?

Wij zijn samen. En ik ben de enige die op het ogenblik veel thuis is. We schreeuwen niet, we stampen niet, we gooien niet met deuren.... aardig rustig volk dus Knipoog

Het is inderdaad zo dat sommige katten gewoon zo zijn. Wel lastig, want na verloop van tijd weet je gewoon dat het niet meer verandert. Helemaal als je haar rechtstreeks van de fokker hebt en er zelf altijd bent bijgeweest.

Ik ken ook een Jack Russeltje dat zo is. Heel lief, maar zal nooit uit zichzelf bij je komen als het drukker is. Gaat op de andere bank heel zielig liggen kijken en als je haar bij naam noemt en uitdrukkelijk uitnodigt, komt ze. Als je zachtjes in haar gezicht blaast of "boe" roept, rent ze naar boven en laat zich een uur niet meer zien Rolleyes

heidiLOVER

Berichten: 9186
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Opperdoes

Re: Och, wat heeft onze poes toch een rotleven....

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-05 00:22

Wat een schatje Lachen

Waarom is ze dan eigenlijk zo schuw?

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Re: Och, wat heeft onze poes toch een rotleven....

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-05 16:01

Heb je wel eens gedacht aan een soort kattenparfum oid? Kattenkruid op je handen? Een homeopatisch kalmeermiddel of anti-depressivum? Vraag eens in een goede dierenspeciaalzaak wat er te krijgen is.

Ik pleit niet voor het zomaar op medicijnen zetten van je kat, maar je zou zoiets een aantal weken kunnen geven om te kijken of je haar dan kan overtuigen dat jullie echt wel okay zijn. Als je haar daarna weer ontwend heb je best kans dat ze heeft besloten dat het allemaal wel meevalt.

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Re: Och, wat heeft onze poes toch een rotleven....

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-05 19:54

Wat een schattig ding om te zien zeg Lachen

Mickey heeft er ook heeeeeeeel lang overgedaan om op schoot te komen zitten/liggen.
Tegenwoordig blijft hij ook liggen of zitten als hij zin heeft. Misschien dat het komt omdat hij ondertussen ook wat ouder is geworden Schijnheilig

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Re: Och, wat heeft onze poes toch een rotleven....

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-05 19:57

Zo'n stopcontact-geurtjes etc vind ik tot daarentoe (heeft Elles geloof ik ook al geprobeerd?), maar als je met anti-depressiva of kalmeringspillen aan de gang gaat ben je ECHT fout bezig! Laat die kat toch lekker kat zijn... Gina, om maar even een kat te noemen, zal zeker weten nu gelukkiger zijn dan wanneer we d'r vol gaan stoppen met pillen. Iets wat de relatie ook niet echt bevorderd...

Elles

Berichten: 22816
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Flevoland

Re: Och, wat heeft onze poes toch een rotleven....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-05 22:20

Feliway heb ik inderdaad een maand of twee in het stopcontact gehad. Doet haar alleen (kennelijk) niet zoveel. Bachbloesem doen we sinds november en dat lijkt vruchten af te werpen. Hoewel ik het niet met zekerheid kan zeggen. Het ging na een paar weken ineens veel beter, in ieder geval Lachen

Verder ben ik blikopener nr. 1, oftewel, ik schijn voornamelijk interessant te zijn voor de voedselvoorziening Haha! Dat heeft in ieder geval 1 voordeel opgeleverd: ik laat haar nu "werken" voor haar snoepje: éérst je even laten borstelen (hoewel ze constant rond blijft draaien Rolleyes) en dán een snoepje. Ik geef ze ook nooit zomaar. Omkopen die handel Knipoog

Ik hoop nog steeds dat ze mij ooit eens interessant gaat vinden omdat ze graag in mijn gezelschap is. Voorlopig ben ik een wandelende voedselautomaat.... Scheve mond

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Re: Och, wat heeft onze poes toch een rotleven....

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-05 07:37

Sylvia schreef:
Zo'n stopcontact-geurtjes etc vind ik tot daarentoe (heeft Elles geloof ik ook al geprobeerd?), maar als je met anti-depressiva of kalmeringspillen aan de gang gaat ben je ECHT fout bezig! Laat die kat toch lekker kat zijn... Gina, om maar even een kat te noemen, zal zeker weten nu gelukkiger zijn dan wanneer we d'r vol gaan stoppen met pillen. Iets wat de relatie ook niet echt bevorderd...


Zo, beoordeel ook lekker even op je eerste gedachte?

Ik had het over een homeopatisch middel dat je voor een korte periode zou kunnen proberen om een patroon te doorbreken. Niet over het 'volstoppen met pillen'.

Ik heb daar goede resultaten mee gezien. Gedrag is zelf-bevestigend (hoe vaker ze bang voor je wegvliegen hoe meer ze er van overtuigd raken dat dat nodig is) en soms is het nodig om dat ptaroon te doorbreken.

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Re: Och, wat heeft onze poes toch een rotleven....

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-05 07:43

Elles schreef:
Ik hoop nog steeds dat ze mij ooit eens interessant gaat vinden omdat ze graag in mijn gezelschap is. Voorlopig ben ik een wandelende voedselautomaat.... Scheve mond


Haal eens een zakje gedroogd kattenkruid bij de dierenwinkel. Veel katten worden daar of heel speels, of heel kroelerig van. Mijn 14 jarige kat is helemaal wild van zijn stoffen-zakje-met-kattenkruid, die sleept het overal mee naartoe om er kopjes tegen te geven. In beide gevallen leuk Lachen Als ze er goed op reageerd zou je bv. een beetje op je handen kunnen doen om ze minder 'eng' te maken.

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Re: Och, wat heeft onze poes toch een rotleven....

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-05 10:02

Dat heeft niks met beoordelen te maken, maar met mijn mening geven. Ik heb 2 katten zitten die aan de medicatie zijn geweest; de mijne aan oa kalmeringspillen, buitenkat die verplicht 2 maanden in de bench moest ivm een gebroken bekken en Gina, na haar keizersnede een antibiotica-kuur van een paar dagen. Koekie, inmiddels een knuffelkont eerste klas, begon naar me te blazen als ik met haar pillen aan kwam, kalmeringsmiddel of niet. Gina werd alleen maar gestresster...

Cathelijne

Berichten: 2411
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: Vieux Village sur Mer

Re: Och, wat heeft onze poes toch een rotleven....

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-05 12:57

Geduld is een schone zaak. Wij hebben thuis een ex-boerderijkat. Eerst kwam hij alleen 's nachts binnen om te eten, vervolgens sliep hij 's nachts binnen en snelde hij naar buiten zodra er iemand aanstalte maakte de trap af te komen. Daarna kwam hij ook overdag naarbinnen als er niemand in 't zicht was. Op een gegeven moment begon hij ons wat meer te vertrouwen en durfde hij ook naar binnen te komen als wij enigszins in de buurt waren. Aaien was nog not-done! Maar langzamerhand is 't vertrouwen gegroeid en nu is 't een hele lieve ex-kater Knipoog Het heeft echt wel een jaar ofzo geduurd.
Kort samengevat: Eerst liep hij voor je weg, nu loopt ie in de weg Clown