onze "werkhonden" voor liefhebbers zijn het mooie

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
QueJira

Berichten: 1049
Geregistreerd: 01-05-04
Woonplaats: Zeeland

onze "werkhonden" voor liefhebbers zijn het mooie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-05 19:03

Wij hebben dus eigenlijk altijd honden gefokt.Puur voor de hobby en sport.Ons Pa werkt voor defensie en is toen eens via via aan 2 hele goede pups gekomen(beide teven)Toen ze wat groter werden kwamen er uit verschillende richtingen geluiden of hij niet af en toe een nestje wilde fokken.Al onze pups kwamen altijd goed terrecht; bij gebleken geschiktheid gingen ze terug naar de basis of verder in opleiding voor politie en bewaking ed.Een van onze honden is zelfs in Florida bij Narcotia terrecht gekomen...Hier wat foto's.

Afbeelding

Afbeelding

Hier moeder en dochter(rechts op foto)is de enige pup die we zelf hebben gehouden,ik had daar na intesieve training zo'n band mee gekregen en mijn vader was ook er gek van haar,dat ik haar mocht houden...

Afbeelding

Hier is ze nog een keer,ik hoop ooit nog zo'n mooie Hollander tegen te komen,maakt me niet uit hoe,maar die wordt dan van mij!!! :yau:

Afbeelding

Afbeelding

dat dier straalde zo n macht en intelligentie uit, ongelooflijk!

Afbeelding

Dit zijn dus dezelfde 2 honden als op de eerste foto, daarwaren ze erg klein(dhu! :wink: ).Dit waren dus onze teven waar af en toe een nestje mee gefokt is..

Afbeelding

Nog echt een jonge hond,oren zijn groter als het beest zelf Tong uitsteken (is allemaal nog goed gekomen hoor)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

en nog een keer mijn eigen frummel

Afbeelding

zo dit was het.Vond het leuk om ze weer eens even te zien,ik hoop jullie ook?!,Ik heb nu zoals jullie weten een totaal ander soort hond(een
Bordeaux Dog,waar ik ook helemaal gek mee ben)Maar mocht ik ooit nog eens tegen een echt mooie Hollander oplopen komt die zeker erbij,maar heb ze sinds mijn eigen Hollander niet zo mooi meer gezien helaas...

dwergpincher
Berichten: 66
Geregistreerd: 13-12-04

Re: onze "werkhonden" voor liefhebbers zijn het mo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 19:34

Prachtige foto's!

Allejandro
Berichten: 18541
Geregistreerd: 21-09-03

Re: onze "werkhonden" voor liefhebbers zijn het mo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 20:18

Mooie beestjes. Echt heel lief Lovers
Leuke foto's, vooral die 1e Lovers

Char_elle

Berichten: 3477
Geregistreerd: 01-11-04

Re: onze "werkhonden" voor liefhebbers zijn het mo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 13:54

Wat een mooie foto's Haha! wat voor rassen zijn het (die ene volgens mij een mechelse herder maar de andere weet ik niet)

QueJira

Berichten: 1049
Geregistreerd: 01-05-04
Woonplaats: Zeeland

Re: onze "werkhonden" voor liefhebbers zijn het mo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-05 17:07

doeraklover schreef:
Wat een mooie foto's Haha! wat voor rassen zijn het (die ene volgens mij een mechelse herder maar de andere weet ik niet)

klopt,die andere dat zijn nou Hollandse herders,je ziet ze af en toe nog wel lopen,maar dan bijna altijd wel gekruisd.Zulke mooie als die van ons(klinkt heel erg uit de hoogte) ben ik niet meer tegen gekomen...hoop ooit nog eens een mooi teefje tegen te komen en die zal ik hoe dan ook in bezit zien te krijgen Vork

tequiltje

Berichten: 63
Geregistreerd: 09-12-04
Woonplaats: almere

Re: onze "werkhonden" voor liefhebbers zijn het mo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 20:23

wauwwwwwwwwwww wat een mooierds doen ze het zelfde als mijn honden knpv politie hjonden bewaking drugs enzo

QueJira

Berichten: 1049
Geregistreerd: 01-05-04
Woonplaats: Zeeland

Re: onze "werkhonden" voor liefhebbers zijn het mo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-05 12:22

tequiltje schreef:
wauwwwwwwwwwww wat een mooierds doen ze het zelfde als mijn honden knpv politie hjonden bewaking drugs enzo

eentje heeft het zelfs geschopt tot Narcotica in Florida.Ik ben zelf ook weg van ze,met name die jonge Hollandse,dat dier heeft van natuure zo'n macht en overwicht,maar dan ook weer heel zachtaardig,als je begrijpt wat ik bedoel...

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Re: onze "werkhonden" voor liefhebbers zijn het mo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-05 13:20

Wat een scheten zeg. Ik ben helemaal gek op Hollanders omdat we er zelf ook ooit eentje hebben gehad. Je ziet ze alleen niet zo vaak. Mocht ik ooit tijd hebben komt er zeker een Hollander want ik vind hun karakter echt heel fijn.

wyko

Berichten: 2044
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Eerbeek

Re: onze "werkhonden" voor liefhebbers zijn het mo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-05 15:55

Mooie honden.
We hebben zelf een kruising hollandse herder x bouvier gehad, was ook een erg intelligente hond, de pa was de hollander, ook actief bij politie.

Nu heb ik een Rottweiler, dat is ook leuk, alleen stukken rustiger, minder actief dan de herders.

xSemmiex

Berichten: 10417
Geregistreerd: 25-04-04
Woonplaats: Delft

Re: onze "werkhonden" voor liefhebbers zijn het mo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-05 20:42

Mooie honden Ja