[Rat] Probleem!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Allejandro
Berichten: 18541
Geregistreerd: 21-09-03

[Rat] Probleem!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-05 14:17

Hallo,

Ik heb dus gister een ratje opgehaald uit de Dierenwinkel. (aub geen commentaar erover. Ik weet 't).
Maar toen ik thuis was was ze aan het bevallen, er lag 1 klein roze ritten. Die drinkt nu en is in orde. Het is een behoorlijk groot ritten. De moeder is heel jong. Echt piepjong. Gaat ze nog meer rittens krijgen oid. Wat moet ik doen ??
Ik heb echt het idee; als je haar zo ziet dat er nog meer in zitten. Maar ze is opgehouden met bevallen . .

Hulp gevraagd.. Nagelbijten / Gniffelen

Flower_
Berichten: 619
Geregistreerd: 13-10-04
Woonplaats: Eindhoven

Re: [Rat] Probleem!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 14:24

inderdaad moet je eigenlijk 2 ratten nemen. maarja. als ze klaar is met bevallen, zou ze waarschijnlijk geen rittens meer krijgen. Het KAN nog wel. Misschien is ze meerdere keren gedekt? Maar er is verder niks om over druk te maken. Je kunt de ritten houden, of als ze 6 weken is naar een dierenwinkel brengen. Door hun is ze tenslotte zwanger geraakt!

Allejandro
Berichten: 18541
Geregistreerd: 21-09-03

Re: [Rat] Probleem!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-05 14:50

Hallo.

Ik had deze rat opgehaald als maatje voor 'n ander ratje (die dus alleen zit. Is wel een topic over).


Maar ze heeft 1 ritten, en het ziet er naar uit dat er meer gaan komen. Alleen, dat doet ze dus niet. Maar idd; misschien zijn die van een latere 'dekking'.

Ik zie wel wat ik doe met het ritten. Lief klein beestje Lovers. Het moet dan wel een vrouwtje zijn ..

Flower_
Berichten: 619
Geregistreerd: 13-10-04
Woonplaats: Eindhoven

Re: [Rat] Probleem!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 15:13

aha, voor een ander ratje. Heb ik ook gedaan, hoor Haha! Eerst had ik een rat alleen zitten. En die is qua lengte nog net een rat. Als ze 1 cm kleiner zou zijn (14 cm) dan zou ze qua lengte een muis zijn. Iedereen denkt altijd dat het een ritten was. Maar ze was ook de kleinste uit het nest. Bloos Ik vond het zielig dat ze met 4 maanden alleen zat. Omdat ze TE goed was, wist ik gewoon zeker dat ik er nog een bij kon doen. In het begin werd ze een beetje boos. Maar daarna (10 minuten) ging ze naar de andere toe en ging snuffelen en werd vriendjes. maarja, succes.

Allejandro
Berichten: 18541
Geregistreerd: 21-09-03

Re: [Rat] Probleem!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-05 15:37

Jah. Ik heb dat ratje opgevangen, dus ik denk koop een maatje d'r bij voor haar. Lachen

Haha, klein ratje dus. Das opzich ook leuk! Ja
Ik hoop maar dat het goed gaat. Bedankt.

Flower_
Berichten: 619
Geregistreerd: 13-10-04
Woonplaats: Eindhoven

Re: [Rat] Probleem!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 17:13

Hee, ik hoop dat ik je geholpen heb. Ikzelf hou nog steeds van mijn ratten maar...vorig jaar is de eene (de jongste de grootste dus) ingeslapen omdat hij een tumor (kanker) had. De andere (dat heeeeeeleeeee kleintje) is in vrede gestorven toen hij 2 was.
Groetjes, Danielle

Allejandro
Berichten: 18541
Geregistreerd: 21-09-03

Re: [Rat] Probleem!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-05 17:14

Een foto'tje Lachen

Afbeelding

Allejandro
Berichten: 18541
Geregistreerd: 21-09-03

Re: [Rat] Probleem!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-05 17:15

Citaat:
Hee, ik hoop dat ik je geholpen heb. Ikzelf hou nog steeds van mijn ratten maar...vorig jaar is de eene (de jongste de grootste dus) ingeslapen omdat hij een tumor (kanker) had. De andere (dat heeeeeeleeeee kleintje) is in vrede gestorven toen hij 2 was.
Groetjes, Danielle


Ohw. Vervelend. Ik heb ook sinds vorig jaar januari geen ratten meer gehad. . Huilen

Maar nu dus wel weer. En ik hoop dat het goed gaat Nagelbijten / Gniffelen

Flower_
Berichten: 619
Geregistreerd: 13-10-04
Woonplaats: Eindhoven

Re: [Rat] Probleem!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 17:16

o, my god. Die lijkt kei veel op mijn ene jongste! Echt een mooie husky Haha!

Flower_
Berichten: 619
Geregistreerd: 13-10-04
Woonplaats: Eindhoven

Re: [Rat] Probleem!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 17:21

Haha! Ik zou iets vertellen over de jongste, loesje. Ik deed ze altijd buiten in bad. Loesje schrok en rende weg. Onder de schutting door, naar de buren. Ik ren naar de buren en ga in de tuin zoeken. Er zaten gaten in de deur van de garage. Dus ik ging in de schuur kijken. Komt ie ineens met z'n koppie boven een emmertje uit Haha! ik heel blij!
Ik heb geen ratten meer, omdat ze vaak een tumor krijgen. Nu heb ik woestijnratjes, en die zijn net zo leuk! Haha!

Taartje

Berichten: 1284
Geregistreerd: 06-08-04
Woonplaats: Boskoop

Re: [Rat] Probleem!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 19:08

aghh wat lief, wel slecht van de dierenwinkel dat ze zwanger was! misschien is het een idee haar toch even door een da na te laten kijken??

Allejandro
Berichten: 18541
Geregistreerd: 21-09-03

Re: [Rat] Probleem!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-05 20:12

dniiellee schreef:
:D Ik zou iets vertellen over de jongste, loesje. Ik deed ze altijd buiten in bad. Loesje schrok en rende weg. Onder de schutting door, naar de buren. Ik ren naar de buren en ga in de tuin zoeken. Er zaten gaten in de deur van de garage. Dus ik ging in de schuur kijken. Komt ie ineens met z'n koppie boven een emmertje uit Haha! ik heel blij!
Ik heb geen ratten meer, omdat ze vaak een tumor krijgen. Nu heb ik woestijnratjes, en die zijn net zo leuk! Haha!


Gerbils dus? Nee. Daar vind ik niks aan.
Haha, gekke beestjes soms Ja Lief.

En bedankt. Ik heb nog een (half)zus, lykt precies op haar ! Ja

Allejandro
Berichten: 18541
Geregistreerd: 21-09-03

Re: [Rat] Probleem!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-05 20:12

Taartje schreef:
aghh wat lief, wel slecht van de dierenwinkel dat ze zwanger was! misschien is het een idee haar toch even door een da na te laten kijken??


Zodra ik de indruk krijg dat ze verslechterd/minder wordt qua alles bel ik meteen de DA. Nu gaat het nog goed Ja