Welk huisdier kiezen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ilja1990

Berichten: 388
Geregistreerd: 12-01-05

Re: Welk huisdier kiezen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 16:21

Ik zou 2 hamstertjes doen, ik heb er zelf 1 maar die komt vaak even bij de buurman langs. Zodat ie even zijn soortgenootje kan spreken. (buurman=hamster van mijn buurmeisje Haha! )
en tsjah: ratten stinken en 2 parkietjes vind ik eigenlijk ook wel leuk Haha!

Flower_
Berichten: 619
Geregistreerd: 13-10-04
Woonplaats: Eindhoven

Re: Welk huisdier kiezen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 17:24

ilja1990 schreef:
Ik zou 2 hamstertjes doen, ik heb er zelf 1 maar die komt vaak even bij de buurman langs. Zodat ie even zijn soortgenootje kan spreken. (buurman=hamster van mijn buurmeisje Haha! )
en tsjah: ratten stinken en 2 parkietjes vind ik eigenlijk ook wel leuk Haha!


Het kan inderdaad zijn dat ratten stinken. Ze ruiken meer dan andere beestjes. Maar...mannetjes ruiken veel erger dan vrouwtjes. Mijn vrouwtjes roken nooit! nouja, soms deed ik ze in bad. Haha! lekker zwemmen Vingers aflikken Mannetjes hoeven ook niet altijd te stinken

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Re: Welk huisdier kiezen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 19:25

ilja1990 schreef:
Ik zou 2 hamstertjes doen, ik heb er zelf 1 maar die komt vaak even bij de buurman langs. Zodat ie even zijn soortgenootje kan spreken. (buurman=hamster van mijn buurmeisje Haha! )
en tsjah: ratten stinken en 2 parkietjes vind ik eigenlijk ook wel leuk Haha!


Ook iets om op te zoeken op www.hamster.nl
hamstertjes samen gaat echt niet, er zullen best uitzonderingen zijn, maar 8 van de 10 keer loopt het uit op ruzie als ze eenmaal volwassen zijn en die ruzies houden meestal niet op met een krasje.

lonnie

Berichten: 7857
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Moergestel

Re: Welk huisdier kiezen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 20:22

hamsters zijn supercool, als je bv een syrische (goudhamster) neem tofzo: die kan je goed tam krijgen en ik heb het idee dat ze je echt leren kennen en op je reageren. prima als je heel de dag weg bentr, dan slapen ze en kan je van ze genieten als je thuis bent!

Mijn hamsters hebben hun slaapritme aan mij aangepast, eerst zag ik ze niet, maar steeds als ik nu naar bed ga zijn ze wakker en komen ze op onderzoek uit (eentje heeft de mogelijkheid om 24 u los te lopen op mn kamer). die komt dan echt naar me toe en je kan dr ook gewoon een beetje knuffelen enzo.

volgens mij hebben ratten ook veel aandacht nodig.

parkieten zijn ook leuk, maar ik zelf zou voor iets knuffeligers gaan

Char_elle

Berichten: 3477
Geregistreerd: 01-11-04

Re: Welk huisdier kiezen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 20:36

*Hamstertje: Ik zou het niet doen ze slapen overdag heel veel maar het zijn wel lieve diertjes.
*Rat: niet mijn voorkeur maar je moet het zelf weten
*parkietjes: ik vind het heel leuke beessies

Serendipity1

Berichten: 6046
Geregistreerd: 13-02-04

Re: Welk huisdier kiezen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 20:42

Rat. Kan je je lekker uitleven met de kooi ed, en vind t niet erg om een tijdje alleen te zijn. Liefst 2 ratten natuurlijk.

Shetfan

Berichten: 1590
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: Amsterdam en Beusichem

Re: Welk huisdier kiezen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 21:31

dniiellee schreef:
ilja1990 schreef:
Ik zou 2 hamstertjes doen, ik heb er zelf 1 maar die komt vaak even bij de buurman langs. Zodat ie even zijn soortgenootje kan spreken. (buurman=hamster van mijn buurmeisje Haha! )
en tsjah: ratten stinken en 2 parkietjes vind ik eigenlijk ook wel leuk Haha!


Het kan inderdaad zijn dat ratten stinken. Ze ruiken meer dan andere beestjes. Maar...mannetjes ruiken veel erger dan vrouwtjes. Mijn vrouwtjes roken nooit! nouja, soms deed ik ze in bad. Haha! lekker zwemmen Vingers aflikken Mannetjes hoeven ook niet altijd te stinken

Ik liet ze ook wel eens poedelen maar ik had het idee dat hun geur daardoor sterker werd Tong uitsteken

Tahnee_

Berichten: 846
Geregistreerd: 15-09-04
Woonplaats: den haag! logies ;)

Re: Welk huisdier kiezen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 21:35

Eeen rat is heel leuk!
ik heb er zelf best veel gehad
en nu heb ik 2 katjes Haha!

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Re: Welk huisdier kiezen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 22:30

Shetfan schreef:
Ik liet ze ook wel eens poedelen maar ik had het idee dat hun geur daardoor sterker werd Tong uitsteken


Vergelijk het maar met een natte hond Tong uitsteken
Die stinken ook zo als je ze nat maakt, blegh

Anoniem

Re: Welk huisdier kiezen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 09:54

ilja1990 schreef:
Ik zou 2 hamstertjes doen, ik heb er zelf 1 maar die komt vaak even bij de buurman langs. Zodat ie even zijn soortgenootje kan spreken. (buurman=hamster van mijn buurmeisje Haha! )
en tsjah: ratten stinken en 2 parkietjes vind ik eigenlijk ook wel leuk Haha!

Hamsters kunnen NIET bij elkaar!!!!!!!!!!!!!!!!

M.u.v. Roborovski's, maar ik denk niet dat je die neemt, die zijn alleen om naar te kijken en niet om op te pakken/ mee te spelen.

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Re: Welk huisdier kiezen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 13:45

Sammm schreef:

M.u.v. Roborovski's, maar ik denk niet dat je die neemt, die zijn alleen om naar te kijken en niet om op te pakken/ mee te spelen.


Mag ik vragen waarom niet?
Ik heb ze zelf als uiterst oppak en knuffelbaar meegemaakt vandaar.

Anoniem

Re: Welk huisdier kiezen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 15:44

Sily schreef:
Sammm schreef:

M.u.v. Roborovski's, maar ik denk niet dat je die neemt, die zijn alleen om naar te kijken en niet om op te pakken/ mee te spelen.


Mag ik vragen waarom niet?
Ik heb ze zelf als uiterst oppak en knuffelbaar meegemaakt vandaar.

Dat is dan een uitzondering, over het algemeen zijn het echt geen knuffelbeestjes.

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Re: Welk huisdier kiezen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 19:21

Sammm schreef:
Dat is dan een uitzondering, over het algemeen zijn het echt geen knuffelbeestjes.


Hihihi dan hebben wij in de winkel een heleboel uitzonderingen, wij verkopen ze namelijk en vooral de kids zijn helemaal gek met ze.