(Poes) De bevalling was zwaar...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Hester

Berichten: 2153
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Een Leidsche in hart en nieren!

(Poes) De bevalling was zwaar...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-05 16:50

... maar nu maken moeder en kinders het goed Lachen .

Ruim negen weken geleden werd onze poes (ongeveer 13 jaar) krols. Omdat ze dan aan één stuk door mauwt, heb ik haar naar buiten gelaten, om zelf een beetje rust te hebben. Was ze nou zwanger of schijnzwanger?

Zwanger dus. Afgelopen maandag begon ze rond 22:00 te bevallen. De eerste kostte wat moeite, en werd zowat bij mij op schoot ter wereld gebracht. De navelstreng kreeg Fleur niet doorgebeten, en nadat de baby meerdere malen achter de poes hing te bungelen, hebben we de navelstreng doorgeknipt. De tweede liet daarna nog ongeveer twee uur op zich wachten, dit keer scheurde de navelstreng (niet de bedoeling, dus ongeveer even erg als door moeten knippen).

Voor ons was het duidelijk dat ze nog niet klaar was met de bevalling, dus we wachtten af. Maar op een gegeven moment stond ze op, en bracht de kittens naar een nieuw plekje (de kast). Zou het dan toch voorbij zijn? Haar buikje lijkt nog zo bol... En ze was nog steeds onrustig, kortademig, en hield ons wakker, ze wilde ons bij haar hebben. Om kwart voor vijf besloten we de dierenarts te bellen. Zij zei ons, dat poezen wel vaker tussendoor "pauzeren", om even op krachten te komen voor de volgende inspanning. Als ze over een uur nog niet was begonnen met baren, moesten we terugbellen, en dan zou ze langs komen.

Helaas hingen we een uur later dus weer aan de telefoon. Fleur kreeg een injectie met calcium (voor sterkere spiercontracties), en een injectie met oxitocine (dat stimuleert de weeën). Nog geen kwartier later kwam de derde baby, en met hem de reden van de vertraging. Het baby'tje was dood. En de beweging van het beestje zou de weeën moeten stimuleren, maar dat gebeurde dus niet.

De dierenarts zei dat de volgende (ze had gevoeld, er zaten er volgens haar nog minstens twee in) waarschijnlijk al snel zou volgen. Mocht dat niet het geval zijn, konden we zelf een tweede dosis oxitocine geven, een uur na de eerste injectie.
Dus om half acht gaven we de tweede injectie, want ook het vierde kitten nam de tijd. Na een uur was er nog steeds niets, en toen moesten we moeder en de tweeling alleen laten, ivm verplicht college, en werk. Gelukkig kon ik het college vervroegd verlaten, en ik ben snel weer teruggegaan naar het gezinnetje, half bang, half hoopvol... Zou het vierde kitten nog leven?

Maar er was nog steeds geen vierde kitten. Fleur was nog steeds onrustig, ademde oppervlakkig en snel, en schreeuwde het regelmatig uit, wij veronderstelden van de pijn. 's Middags belde de dierenarts, om te vragen hoe het afgelopen was. Ze was verbaasd dat er geen kitten meer was gekomen, en raadde ons aan op te letten of de poes koorts kreeg, en of de uitscheiding uit haar vagina (vruchtwater) ging stinken. Zo ja, dan moest ze geopereerd worden, en dan zou ze haar steriliseren (eierstokken eruit), en meteen ook de baarmoeder meenemen.

En de volgende ochtend, 07:00 (ondertussen was het woensdag) hingen we weer aan de telefoon. Haar oren waren heet, en ze bloedde uit haar vagina, en niet zo'n klein beetje ook. Om 09:00 waren we welkom in de praktijk, en dan zou zij kijken wat er moest gebeuren.
Toen we aankwamen, werd haar temperatuur gemeten, ze had had 40,1, waar voor katten 37,5 ongeveer normaal is. En het bloed uit haar vagina stonk, dus ze zou geopereerd gaan worden...

's Middags werden we door een blije dokter gebeld, dat het laatste kitten nog leefde. En dat het gezinnetje heerlijk onder de warme lamp lag te soezen. Dus wij gingen ze ophalen, helemaal blij dat, tegen alle verwachting in, het beestje nog leefde.

Ondertussen bleef het oudste gozertje maar zo klein, en hij leek niet te drinken. Dus we pakten 'm op, zetten 'm bij een tepel, maar drinken deed hij niet. Wanneer we de tepel eindelijk in z'n mond hadden, spuugde hij de tepel weer uit. De dierenarts had gezegd dat ie wel een lekker vol buikje had, dus wij gingen ervan uit dat hij dronk terwijl wij het niet zagen, en dat het wel goed zou komen.
Maar toen ik vanmiddag (donderdag) in z'n velletje kneep om te kijken of hij niet uitgedroogd was, was hij dat dus wel. Dus hing ik weer aan de telefoon, en even later (de dokter was bezig) werd ik teruggebeld, dat ik bij de dierenwinkel kattenmelk-poeder moest halen, en dan het beestje voorzichtig zelf moest voeren.
Ik ben meteen naar de dierenwinkel gereden, maar toen ik terugkwam, was Fleur overstuur. Toen ik bij de doos kwam, zag ik dat het beestje al dood was.

Ik heb geprobeerd hem nog te reanimeren, maar daar was ie te zwak voor, ook al had ik 't nog zo goed gedaan...

Ik zal zo wat foto's plaatsen...

Hester

Berichten: 2153
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Een Leidsche in hart en nieren!

Re: (Poes) De bevalling was zwaar...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-05 17:17

Hier was ze zwanger:Afbeelding
Een van de katertjes, dinsdag: Afbeelding
Fleur met haar drie kittens, woensdag, net terug van de dierenarts: AfbeeldingIn het midden ligt het poesje, die dus net pas "geboren" is. Opvallend genoeg heeft ze al veel meer haar (en hele schattige krulletjes).

qwinty

Berichten: 2212
Geregistreerd: 16-02-04
Woonplaats: apeldoorn

Re: (Poes) De bevalling was zwaar...

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-05 18:58

Leuk he jonge kittens..
Heb ik in september ook mogen mee maken..
Alleen wij hadden er 7 en allemaal hebben ze het gered!
Wel sneu voor dat kleintje die het niet redden je hebt er alles aan gedaan en toch..
Veel geluk met de andere..

Lieke

Berichten: 11352
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Re: (Poes) De bevalling was zwaar...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-05 11:40

Nou ik heb je er al een hoop over gesproken en kom gauw op baby-bezoek!
Geef FLeur en de kleintjes nog maar een knuffel van me.

Anoniem

Re: (Poes) De bevalling was zwaar...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-05 12:36

Nou, mooi dat iig de vierde kitten het heeft gered! Veel succes en plezier ermee! (En ik vind het leuk dat een kat Fleur heet... Ik heb al een paard en een hond als naamgenoot en nu ook een kat! Haha!)

Hester

Berichten: 2153
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Een Leidsche in hart en nieren!

Re: (Poes) De bevalling was zwaar...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-05 14:19

Haar vorige twee nestjes (jaren geleden) bestonden ook uit 7 kittens. Ik ben blij dat dat nu niet 't geval was, want als ze na 2 al te moe was om verder te baren...

Ach gut

baroen

Berichten: 3115
Geregistreerd: 23-04-04

Re: (Poes) De bevalling was zwaar...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-05 09:00

ik zit dit eigenlijk vol verbazing te lezen...

ten eerste je kat is 13... ach mischien hoeft ze niet nog een nestje te krijgen...

ten tweede, jij wou zelf een beetje rust dus gooit je krolse kat de deur uit... ach ja..steriliseren is ook een optie...

ten derde, je hoort van de da dat je zelf mag spuiten en dat er dan na een uur iets moet volgen er gebeurt niks en je gaat gewoon weg, ach ja tuurlijk college en werk.. want tja de kat komt op de tweede plaatst, daarom heb je haar ook terwijl ze krols was de deur uit gegooid


ik kan niks anders dan walgen bij dit verhaal... neem of geen beesten of laat ze castreren...

ik weet waar ik over praat, ik fok zelf ... maar wel op verantwoorde wijze...

Hester

Berichten: 2153
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Een Leidsche in hart en nieren!

Re: (Poes) De bevalling was zwaar...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-05 13:45

baroen schreef:
ik zit dit eigenlijk vol verbazing te lezen...

ten eerste je kat is 13... ach mischien hoeft ze niet nog een nestje te krijgen...

ten tweede, jij wou zelf een beetje rust dus gooit je krolse kat de deur uit... ach ja..steriliseren is ook een optie...

ten derde, je hoort van de da dat je zelf mag spuiten en dat er dan na een uur iets moet volgen er gebeurt niks en je gaat gewoon weg, ach ja tuurlijk college en werk.. want tja de kat komt op de tweede plaatst, daarom heb je haar ook terwijl ze krols was de deur uit gegooid


ik kan niks anders dan walgen bij dit verhaal... neem of geen beesten of laat ze castreren...

ik weet waar ik over praat, ik fok zelf ... maar wel op verantwoorde wijze...
Zo dan... Hoe bedoel je snel een oordeel klaar?
Ze is inderdaad ongeveer 13 ja. Katten kunnen tot hun dood nestjes baren, en aangezien we nog geen andere kat in de buurt hadden gezien, hoopten we stilletjes dat ze geen kater tegen zou komen.

Als ze krols is, schreeuwt ze de hele buurt bij elkaar, aan een stuk door. Ik heb nu zo'n twee jaar af en aan last van hoofdpijnaanvallen, zo erg, dat ik niet durf te gaan slapen. Omdat ik dan niet verwacht nog wakker te worden. Deze hoofdpijn wordt getriggerd door aanhoudende monotone geluiden. De aquariumpomp die kapot is, m'n twee huisgenoten die in de keuken zitten te kakelen, of de poes die niet ophoudt met mauwen.
Ik koos inderdaad voor het risico dat ze zwanger zou worden, boven het risico dat de hoofdpijn nog erger zou worden (ik gooi haar natuurlijk niet bij 't eerste de beste mauwtje de deur uit).

Verder mag ze van mij naar buiten als ze dat wil, omdat m'n kamer hier klein is, en ze zich anders stierlijk zou gaan vervelen. Steriliseren werd ons afgeraden, met haar leeftijd zou het 'n stuk ingrijpender zijn dan bij jonge poezen. "Het kan wel, maar" ... Dus besloten wij af te wachten tot het "echt nodig" was, dus als ze zwanger zou raken.

We hadden beiden geen keus, als m'n vriend zou zijn gebleven, zou z'n baan (en dus toekomst) op het spel staan, want hij had 'n zooi belangrijke afspraken. Ik hoefde pas een stuk later weg, en ben tot die tijd bij haar gebleven. Toen er ook na de volgende injectie niets uitkwam, leek het me dat de dierenarts zich vergist had, met de weestimulerende middelen (plus wat ze zelf aanmaakte daarvan, door het drinken van de twee gozertjes) zou "het", als "het" erin zat, toch echt wel uit moeten komen.

Ik ben bij het "onmisbare" deel van m'n practicum gebleven, en heb, zodra ik kon, gevraagd of ik de rest mocht missen. Eigelijk niet, maar ze maakten een uitzondering. Dus ik ben zo snel mogelijk weer teruggegaan, en vervolgens weer bij haar gebleven tot m'n vriend er was - zelfs niet om naar de wc te gaan, of te douchen (ik stonk nogal naar varkens).

Jij walgt van mijn verhaal, ik van het jouwe. Jij vindt dat ik m'n poes verwaarloos, ik vind dat jij geen idee hebt in welke situatie we zitten, en dus ook dit soort oordelen helemaal niet hoeft te maken. Tuurlijk weet jij het beter, maar bij mij gaat het om m'n poes, en niet om eventuele winst via de kittens.

Hester

Berichten: 2153
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Een Leidsche in hart en nieren!

Re: (Poes) De bevalling was zwaar...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-05 13:52

Nu weer iets leuks:

Het poesje heeft gisteravond haar oogjes een soort van open gedaan Lachen. Nog veel te weinig om te zien welke kleur haar ogen hebben, maar daar gaat het niet om.

Natuurlijk zaten m'n vriend en ik wel meteen met een zenuwachtige blik op te letten, want ze is pas drie dagen oud, en dat zou toch pas op dag 9 ongeveer moeten gebeuren?

Maar behalve dan dat ze wat vaker gaapt dan haar grote broer, lijkt er niets mis te zijn. Het risico op longontsteking door vies vruchtwater wordt ook steeds kleiner, want mocht ze dat binnengekregen hebben, zou ze nu al ziek moeten zijn.

Ook beginnen ze al 'n soort van kleur te krijgen, de gozer wordt op z'n rug al wat donkerder, en is nu grijs/wit ipv roze/wit, en de kleine meid is wit met wat grijze strepen/vlekken.

Voorlopig schieten we nog bij elk piepje of mauwtje overeind, om te kijken of alles wel goed is, maar ze worden al een stuk actiever, en lijken dus een stuk minder kwetsbaar.

Moeders maakt het ook goed, al begint ze steeds beter te worden in haar antibiotica uitspuwen.

Lieke

Berichten: 11352
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Re: (Poes) De bevalling was zwaar...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-05 14:47

baroen schreef:
ik zit dit eigenlijk vol verbazing te lezen...

ten eerste je kat is 13... ach mischien hoeft ze niet nog een nestje te krijgen...

ten tweede, jij wou zelf een beetje rust dus gooit je krolse kat de deur uit... ach ja..steriliseren is ook een optie...

ten derde, je hoort van de da dat je zelf mag spuiten en dat er dan na een uur iets moet volgen er gebeurt niks en je gaat gewoon weg, ach ja tuurlijk college en werk.. want tja de kat komt op de tweede plaatst, daarom heb je haar ook terwijl ze krols was de deur uit gegooid


ik kan niks anders dan walgen bij dit verhaal... neem of geen beesten of laat ze castreren...

ik weet waar ik over praat, ik fok zelf ... maar wel op verantwoorde wijze...


Jij kent Hester niet...

HSFalls

Berichten: 10
Geregistreerd: 29-07-04

Re: (Poes) De bevalling was zwaar...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-05 19:22

Jammer dat twee het niet hebben gered, maar verder zien ze er echt schattig uit Pling Zet er snel weer nieuwe foto's op Knipoog

baroen

Berichten: 3115
Geregistreerd: 23-04-04

Re: (Poes) De bevalling was zwaar...

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-05 05:53

Lieke schreef:
baroen schreef:
ik zit dit eigenlijk vol verbazing te lezen...

ten eerste je kat is 13... ach mischien hoeft ze niet nog een nestje te krijgen...

ten tweede, jij wou zelf een beetje rust dus gooit je krolse kat de deur uit... ach ja..steriliseren is ook een optie...

ten derde, je hoort van de da dat je zelf mag spuiten en dat er dan na een uur iets moet volgen er gebeurt niks en je gaat gewoon weg, ach ja tuurlijk college en werk.. want tja de kat komt op de tweede plaatst, daarom heb je haar ook terwijl ze krols was de deur uit gegooid


ik kan niks anders dan walgen bij dit verhaal... neem of geen beesten of laat ze castreren...

ik weet waar ik over praat, ik fok zelf ... maar wel op verantwoorde wijze...


Jij kent Hester niet...


je en? ik reargeer op wat ik lees, of ik nou een persoon ken of niet...en naar dat iemand last heeft van hoofdpijn aanvallen, maar dat moet geen reden zijn om een dier naar buiten te doen... iedereen die katten heeft weet dat een krolse kat naar buiten doen erg veel risico loopt om een nest te krijgen, en ja een castratie biij een oudere kat is risico voller, maar een bevalling niet dan?? das zelfs nog risicovoller..

wat ze schrijft over het weeen opwekkend middel.. als er dan toch niks kwam zal de Da zich wel vergist hebben? dan weet je er dus niks over.. en dat is wat ik bedoel, blijkt ook wel want er zat nog wel wat...

sorry maar ik lees veel ikke ikke ikke in jou verhaal, jou onmisbare practicum en daarna vrij gevraagd, zo he tis wat!! ik vind het ook vreemd dat er verder niemand reargeert op dit verhaal want ik weet zeker dat er vele zijn die mijn gedachte hebben...

en je laatste zin? het gaat je niet om de winst uit de kittens? heb ik dat gezegd dan?? heb ik ergens verwaarlozing genoemd? nee dus maak er niet iets anders van dat wat ik zeg...

Hester

Berichten: 2153
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Een Leidsche in hart en nieren!

Re: (Poes) De bevalling was zwaar...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-05 13:41

baroen schreef:
je en? ik reargeer op wat ik lees, of ik nou een persoon ken of niet...en naar dat iemand last heeft van hoofdpijn aanvallen, maar dat moet geen reden zijn om een dier naar buiten te doen... iedereen die katten heeft weet dat een krolse kat naar buiten doen erg veel risico loopt om een nest te krijgen, en ja een castratie biij een oudere kat is risico voller, maar een bevalling niet dan?? das zelfs nog risicovoller..

wat ze schrijft over het weeen opwekkend middel.. als er dan toch niks kwam zal de Da zich wel vergist hebben? dan weet je er dus niks over.. en dat is wat ik bedoel, blijkt ook wel want er zat nog wel wat...

sorry maar ik lees veel ikke ikke ikke in jou verhaal, jou onmisbare practicum en daarna vrij gevraagd, zo he tis wat!! ik vind het ook vreemd dat er verder niemand reargeert op dit verhaal want ik weet zeker dat er vele zijn die mijn gedachte hebben...

en je laatste zin? het gaat je niet om de winst uit de kittens? heb ik dat gezegd dan?? heb ik ergens verwaarlozing genoemd? nee dus maak er niet iets anders van dat wat ik zeg...
Jij leest wat je wil dat je leest, dat is wel duidelijk. Ik heb die kat nooit naar buiten gegooid, maar het raam opengezet (sowieso wel nuttig, frisse lucht af en toe) en daarmee had zij de mogelijkheid naar buiten te gaan. Ik ga haar die mogelijkheid niet ontzeggen, omdat ze krols is. Sterker nog, ik vond het toen helemaal niet erg. En omdat dit niet haar eerste nestje is (lees, minstens de 5e) en tot nu toe de bevallingen altijd goed gegaan zijn, en ze het hardstikke leuk vond voor die kleintjes te zorgen, vond ik het geen reusachtig probleem dat ze zwanger zou kunnen worden.

Ik heb nooit gezegd dat de dierenarts zich vergist moest hebben. De DA vermoedde dat er nog twee inzaten, maar wist het niet zeker. De vorige eigenaar heeft bewust ervoor gekozen haar niet te laten helpen, en ook toen ze krols was, zouden we eerst eventueel het nestje afwachten, en haar daarna pas laten steriliseren. Als er geen nestje zou komen, zouden we haar niet steriliseren, ondanks de overlast, omdat het risico van operatie dan groter zou zijn dan het risico van geen operatie.

Natuurlijk begreep ik dat daar risico aan zat, met haar leeftijd, maar ze is nog kerngezond (zegt de DA), en is nu weer helemaal trots op die twee piepdingen van d'r. Net als ik en m'n vriend trots op haar zijn, zoals ze daar mama ligt te wezen. En dat jij het verschrikkelijk vindt dat ze al zo oud is, dat we haar niet eerder hebben laten helpen, ach, dat moet je zelf weten. Maar ga niet mij erop afrekenen, iedereen gaat anders met z'n beesten om.

Nog over het "kat op de tweede plaats, ikke ikke ikke" : Als de poes niet belangrijk was voor me, had ik haar, toen ze ging bevallen, in de daarvoor bestemde doos gelegd, ipv haar op het bed te laten liggen. Dan had ik gewoon rond elf uur gaan slapen, zodat ik de volgende dag weer uitgerust me kon concentreren op m'n studie, in plaats van de hele nacht bij de poes te blijven zitten, haar te steunen en gerust te stellen. In plaats van de dierenarts er midden in de nacht bijhalen, en zodra er weer iets "geks" gebeurde meteen weer aan de telefoon met de DA te hangen. Dan had ik opgelet op 't practicum, ipv bedenken hoe ik het snelst weer terug naar dat beestje zou kunnen. En dan had ik de rest van de week gewoon m'n colleges gevolgd, zodat ik niet hopeloos achter was gekomen bij 't vak waarvoor ik uberhaupt deze studie ben gaan volgen. (Had ik niet naar het practicum gegaan, had ik geen tentamen mogen doen.)

Dat anderen hier niet op ingaan snap ik best wel, aangezien het de bedoeling van 't topic niet is, een discussie te starten over wat 't beste is voor 'n kat. Het is een blij topic: Joepie, de poes en de twee overgebleven kittens maken het goed.

Eliane

Berichten: 2409
Geregistreerd: 13-09-03
Woonplaats: Leiden

Re: (Poes) De bevalling was zwaar...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 14:42

Super dat het nu zo goed gaat! OK dan! Ik was de afgelopen paar dagen nog vrij zenuwachtig voor negatieve berichtjes, maar gelukkig is alles nu oke.
Ik wil ze nu ook wel gauw een keertje zien Ja

baroen schreef:
sorry maar
ik lees veel ikke ikke ikke in jou verhaal
, jou onmisbare practicum en daarna vrij gevraagd, zo he tis wat!! ik vind het ook vreemd dat er verder niemand reargeert op dit verhaal want ik weet zeker dat er vele zijn die mijn gedachte hebben...

Zo he, dan lees je echt alleen maar wat je *wil* lezen en volgens mij heb je geen idee tegen wíe of waarover je praat Lips are sealed

Percy

Berichten: 12085
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Re: (Poes) De bevalling was zwaar...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 17:35

Baroen, ik las ook wat verbaasd dat poes al 13 was en krols en wel naar buiten was gegaan, ik las ook dat ze weggegaan was op een moment dat het toch nogal cruciaal was allemaal.
Alleen, ik las ook dat ze de hele nacht op had gezeten met poes, dat de dierenarts keer op keer gebeld was, dat er alles gedaan was wat gedaan had kunnen worden.
Wij leven niet in een maatschappij waarin je zomaar van je werk kan wegblijven. Bovendien dacht ze dat poes het wel zou redden en dat was ook zo. De uitkomst zou vast niet anders zijn geweest wanneer ze thuis was gebleven.

Het is jammer dat er twee kleintjes dood zijn maar gelukkig heeft moederpoes er nog twee over.
Wel heel apart dat ze nu pas kleur krijgen, het lijkt wel of ze door één of andere raskat gedekt is want ze zien er bepaald niet uit als huis, tuin en keukenpoesjes.
Ga je ze houden? Ze zijn wel heel erg leuk Lovers

Hester

Berichten: 2153
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Een Leidsche in hart en nieren!

Re: (Poes) De bevalling was zwaar...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-05 17:58

Een van de dierenartsassistentes (ze waren met z'n drieen met de operatie) heeft zich aangemeld voor "een katertje" wat nu dus "het katertje" is geworden. Ze waren met z'n drieen daar zo verliefd op mama en de kinders geworden dat ze ons eigelijk niet wilden bellen dat we ze op konden halen Clown .

Het katertje heeft nog steeds minder haar dan het poesje bij haar geboorte, dus ik begin te vermoeden (lees: ik begin te hopen Knipoog) dat ze langharig is.
Dankzij het project katten-vacht-genetica wat ik met m'n studie had (heb nog, en 't is ingegaan voor de bevalling: toevallig Lachen ), weet ik dat dat mogelijk is. Sterker nog, met mijn zwart-oranje-korthaar-poes-met-staart-en-bijna-geen-wit kan ik alles verwachten, van zwarte kater tot een (bijna) halemaal wit beest, verdunde kleuren kunnen, katten zonder staart hadden gekund (thank god, ze hebben 'n staart Knipoog), en lang haar kan. Allemaal afhankelijk van papa, en mama's genen-die-je-niet-ziet-doordat-ze-overruled-worden-door-andere-genen.

Wacht, laat ik wat foto's maken + plaatsen van die twee nu. Ze zijn nu echt dik en lelijk Clown . (Wel very cute natuurlijk Lovers)

Hester

Berichten: 2153
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Een Leidsche in hart en nieren!

Re: (Poes) De bevalling was zwaar...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-05 18:14

De poes met de twee kinders:Afbeelding
De twee kinders wat dichterbij: AfbeeldingLinks het katertje (wordt een soort van grijzig) en rechts het poesje (wit met wat grijs tussendoor).

Foto's zijn zonder flits genomen omdat mama d'r ogen niet dichthad, en zij is nooit zo blij met 'n flits in d'r nachtoogjes... Vanavond moet ze haar medicijnen weer, en krijgt ze weer zachtvoer. Dan zijn de koters spontaan vergeten en is 't eten eten eten, dus dan kan ik die baby's wel even kittennappen, voor wat beter licht Haha! .

Oohw, vergeten nog: van het poesje weten we 't nog niet zeker, dus dat is nog even afwachten. Ik denk dat ik haar wel wegdoe, maar ik ben helemaal fan van d'r (ze is echt 'n kreng Haha!) dus... twijfel twijfel twijfel Knipoog

Percy

Berichten: 12085
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Re: (Poes) De bevalling was zwaar...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 19:33

Gewoon houden, moederpoes is al wat ouder en dan heb je straks de dochter nog mocht ze gaan hemelen. Het zijn echt heel bijzondere katjes om te zien. Voor hetzelfde geld zit je natuurlijk ook nog acht jaar met twee poezen maar ach, dat is ook gezellig Knipoog

Lieke

Berichten: 11352
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Re: (Poes) De bevalling was zwaar...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 21:29

Ja Hes gewoon houden.
Bevalt het niet dan wil ik dr wel als ik weer in Leiden woon.
Ze zien er al weer wat groter uit, ik kom waarschijnlijk volgende week.

Hester

Berichten: 2153
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Een Leidsche in hart en nieren!

Re: (Poes) De bevalling was zwaar...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-05 12:37

Percy schreef:
Gewoon houden, moederpoes is al wat ouder en dan heb je straks de dochter nog mocht ze gaan hemelen. Het zijn echt heel bijzondere katjes om te zien. Voor hetzelfde geld zit je natuurlijk ook nog acht jaar met twee poezen maar ach, dat is ook gezellig Knipoog

Maar, mocht Fleur komen te overlijden... Tegen die tijd is er vast wel weer een nestje ergens, en dan kan ik daar een poesje van nemen. (Al heeft 'n baby van Fleur dan natuurlijk wel wat meer emotionele waarde.)

Lieke, ik zou haar maar al te graag aan jou doneren, dan kan ik haar nog op komen zoeken enzo (nieuwe smoes om op bezoek te komen) Knipoog. Marise en Merel hadden al voor de geboorte gezegd wel 'n kitten te willen adopteren, maar ik heb sinds de geboorte nog helemaal niets van ze gehoord Verward .

Gister met m'n vriend overlegd, en we wachten nog altijd even af met beslissen of ze blijft of niet... En Lieke, ik zou je heel graag ontvangen, maar helaas heb ik 't ook volgende week weer mega druk, en daarna is 't studieweek - dan moet ik dus stampen voor m'n tentamens. Maar in de tentamenweek ben je van harte welkom, vanaf woensdag dan, want woensdag heb ik m'n tentamens gehad Lachen .

Eliane

Berichten: 2409
Geregistreerd: 13-09-03
Woonplaats: Leiden

Re: (Poes) De bevalling was zwaar...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-05 19:25

Clitia schreef:
. En Lieke, ik zou je heel graag ontvangen, maar helaas heb ik 't ook volgende week weer mega druk, en daarna is 't studieweek - dan moet ik dus stampen voor m'n tentamens. Maar in de tentamenweek ben je van harte welkom, vanaf woensdag dan, want woensdag heb ik m'n tentamens gehad Lachen .

Oeh Oeh Oeh, welke week is dat??? *Eliane wil ook mee* *o/*

Rawr

Berichten: 2825
Geregistreerd: 21-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-05 21:44

<chop chop>
Laatst bijgewerkt door Rawr op 28-11-22 13:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Hester

Berichten: 2153
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Een Leidsche in hart en nieren!

Re: (Poes) De bevalling was zwaar...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-05 17:09

Het katertje heeft zojuist ook zijn ogen geopend Haha! :
Afbeelding

Verder begint 't poesje echt getraind te raken in 't knorren, dus we kunnen steeds vaker genieten van 't prrr prrr prrr Pling

Hester

Berichten: 2153
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Een Leidsche in hart en nieren!

Re: (Poes) De bevalling was zwaar...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-05 22:13

Foto's met flits:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Mama was druk bezig met haar zachtvoer, dus zagen de baby's hun kans schoon om eens te gaan stoeien. Helaas zijn er maar weinig geniale foto's uitgekomen, nou ja, weinig in verhouding met het aantal geniale momenten van 't gevecht... Je ziet nou 't stuk beter het kleurverschil.

Lieke

Berichten: 11352
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Re: (Poes) De bevalling was zwaar...

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-05 11:47

Ze zijn echt cute aan het worden!
Nog even en ze krioelen door je kamer.