Het grote ik heb een puppy in huis topic!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mariekje

Berichten: 747
Geregistreerd: 28-05-03
Woonplaats: onbekend

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 19:07

Hey mensen,

Ik heb niet echt zelf een pup in huis, maar Mukkie, de Boerenfox van m'n opa en oma, is afgelopen zaterdag bevallen van 6 gezonde puppies. Eén pup is helaas dood geboren. Hier zijn de eerste foto's:
AfbeeldingAfbeelding

Mukkie heeft zelf een gang uitgegraven in onze hooiberg en we kunnen alleen bij het nest komen door van buitenaf een deurtje open te doen en dan een pak weg te halen. Het gangetje is nog geen halve meter breed!

Dit is een foto van een puppie van het vorige nest:
Afbeelding

Groetjes!

Marieke

Margo

Berichten: 1636
Geregistreerd: 05-07-04
Woonplaats: Soest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-05 10:18

Nou 2e nacht zit er ook op..
Had er nu beneden in de bench staan maar wel met t deurtje openen en een krant ervoor en dat dan afgebakend.. zodat ze wel d'r behoefte gewoon op de krant kon doen...

Ik heb r helemaal niet gehoord om 7 uur pas maar me moeder had r om 2 en om 5 uur wel gehoord. Was ze flink tekeer gegaan.

Ze is al helemaal krant zindelijk, maar om d'r nu naar buiten te krijgen word nog een hele klus ben ik bang...

Ze is wel een stuk rustiger dan de 1e dag... niet meer zo veel te piepen als de 1e dag.

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 13:48

Sinds 2 weken hebben wij weer een pup. Ze heet Joy! Ze is een kruising tussen een Duitse Herder en een labrador.

Ze is erg ondeugend, maar wel heel erg leergierig en echt ontzettend lief! Ze is nu 9 weken

Afbeelding

DiLiberty

Berichten: 669
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 17:07

aah als ik die jack russel pups zie, herinner ik de pups van Jane (onzeJack Russel van 11) die nu al wel 7 of 8 zijn. Zo lief... (helaas gaat het niet zo geod meer met Jane, al 1 keer geopereerd aan melkklier gezwel en nu voelde ik weer een bobbeltje vorige week Boos! ) Ook de andere hond chesapeake bay wordt al oud... (last van hart) Gelukkig hebben we nog een Bruine labrador, die nog erg gezond is

Margo

Berichten: 1636
Geregistreerd: 05-07-04
Woonplaats: Soest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-05 11:56

Nou met onze balou gaat het steeds beter...
's nachts is nou gewoon de hele nacht stil en heb net even een rondje winkelstraat met r gemaakt aan de lijn ging eigenlijk bovenverwachting goed... van de week wou ze steeds niet lopen aan de lijn...

Je hebt wel veel aanspraak met zo'n jong hondje haha

en nu heeft ze besloten om maar bovenop me tas te gaan slapen.... haha

Alleen dat zindelijk krijgen is nog niet zo makkelijk.. ze is wel al krantzindelijk maar vaak ben ik te laat om r buiten te zetten.. heb nu wel een krant bij de deur zodat ik kan zien wanneer ze er heen gaat en er meteen buiten zetten... maar ze is best slim dus dat zal nog wel goed komen...

worden die van jullie al een beetje zindelijk??

Pipi

Berichten: 4077
Geregistreerd: 25-04-02
Woonplaats: Poeldijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 13:32

Het zindelijk worden schiet hier ook nog niet echt op Boos!
Ik moet constant opletten,doe ik dat niet,dan heeft ze het alweer ergens voor me neergelegd,maakt niet uit waar.
Elke keer na het eten of slapen zet ik haar in de tuin en dan doet ze het braaf daar.
Maar dit blijkt ook niet de gouden tip te zijn,want als ik haar echt op straat uitlaat doet ze 9 van de 10 keer niks.
Zet ik haar dan in de tuin,dan doet ze netjes daar d'r plasje Verward
Volgens mij wordt dit een 10 jaren plan Clown

Verder doet ze het leuk hier thuis,ze is echt superlief en luisterd ook keurig als ik haar tot orde roep.
Iets dat nogal eens nodig is,ze kan nl nog wel eens een beetje doordraven,hi hi.

SheMellon

Berichten: 2948
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 14:41

Telt een pup van 7 maanden ook nog ?

Mellon zit nu in haar puberfase en in haar sloop fase. Alles wat ze in haar bek krijgt moet kapot.
Luisteren ? Waarom..die andere honden zijn veel leuker dan dat mens wat staat te roepen.

Ik ken dat wel hoor Paola, Mellon vond het ook niet zo nodig om lekker snel zindelijk te worden.
Als we haar uitgelaten hadden pieste ze net zo leuk gewoon daarna in de huiskamer Schijnheilig
Met 6 maanden moeten ze ongeveer wel zindelijk zijn. je hebt nog even Knipoog Haha!

Pipi

Berichten: 4077
Geregistreerd: 25-04-02
Woonplaats: Poeldijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 15:10

Jenna schreef:
Ik ken dat wel hoor Paola, Mellon vond het ook niet zo nodig om lekker snel zindelijk te worden.
Als we haar uitgelaten hadden pieste ze net zo leuk gewoon daarna in de huiskamer Schijnheilig
Met 6 maanden moeten ze ongeveer wel zindelijk zijn. je hebt nog even Knipoog Haha!


Nou,dat geeft de burger weer moed Haha!
Is het uiteindelijk bij Mellon wel gelukt?

Countrygurl

Berichten: 2785
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 16:50

Wat een lieve puppies allemaal! Haha!

Margo

Berichten: 1636
Geregistreerd: 05-07-04
Woonplaats: Soest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-05 18:23

6 maanden..... pfffffff

Patriesja

Berichten: 3187
Geregistreerd: 15-12-04
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 18:28

Jenna schreef:
Telt een pup van 7 maanden ook nog ?

Mellon zit nu in haar puberfase en in haar sloop fase. Alles wat ze in haar bek krijgt moet kapot.
Luisteren ? Waarom..die andere honden zijn veel leuker dan dat mens wat staat te roepen.

Ik ken dat wel hoor Paola, Mellon vond het ook niet zo nodig om lekker snel zindelijk te worden.
Als we haar uitgelaten hadden pieste ze net zo leuk gewoon daarna in de huiskamer Schijnheilig
Met 6 maanden moeten ze ongeveer wel zindelijk zijn. je hebt nog even Knipoog Haha!

Haha! hahaha klinkt als mijn pup van 7 maanden Tong uitsteken die van mij snapte het in eerste instantie ook niet, het zindelijk worden maar toen hij 4 maanden was ging er een knop om ofzow Verward en toen deed ie helemaal nix meer in huis!! Haha!

Margo

Berichten: 1636
Geregistreerd: 05-07-04
Woonplaats: Soest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-05 18:49

hmm kan dat niet met 8 weken? haha

Tja wanneer gaan ze ook alweer puberen? bij 6/7 maanden ofzo? dat word nog wat dan... kunnen we dat niet overslaan haha

Patriesja

Berichten: 3187
Geregistreerd: 15-12-04
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 19:16

mja was het maar zo'n feest mijn pup is nu aan het puberen Lachen hahaha errug fijn!! mijne was al met 8 weken krantzindelijk maar af en toe nog een foutje.... bij 4 maanden was ie pas echt zindelijk Lachen succes!!

SheMellon

Berichten: 2948
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-05 13:44

Ja meestal is ze zindelijk Haha!
Maar soms heeft ze nog van die muts dagen dat ze ineens niet meer weet hoe ze moet aangeven dat ze moet plassen Schijnheilig

Pipi

Berichten: 4077
Geregistreerd: 25-04-02
Woonplaats: Poeldijk

Re: Het grote ik heb een puppy in huis topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-05 22:07

@Margo>Hoe gaat het inmiddels met Balou?
Is ze al helemaal thuis bij jou?

Dit is niet een topic waar het storm loopt zeg Slapen

Lola heeft vandaag 2x zelf aangegeven dat ze moest p**pen Clown door keihard naar de tuindeur te rennen en daar tegen het kattenluikje aan te gaan staan.
Ik was natuurlijk helemaal in de gloria en heb haar dan ook rijkelijk beloond.
Zo te zien wordt het nog eens wat hier Haha!

SheMellon

Berichten: 2948
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: monster

Re: Het grote ik heb een puppy in huis topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-05 23:09

Volgens mij heerst er trouwens een virusje onder de honden. Vorige week is mijn herder ziek geweest, kosten kotsen en nog eens kotsen.

En nu begint Mellon ziek te worden. Dus pas op met de pups !

WestBest
Berichten: 2458
Geregistreerd: 19-12-03
Woonplaats: A1-lokatie

Re: Het grote ik heb een puppy in huis topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-05 00:47

Goh Margo, zat jouw puppy gister in de stal (waar honden niet zijn toegestaan Tong uitsteken ) zo te janken.

Oeste was helemaal overstuur met rijden. Haha!

Kirsten

Berichten: 4509
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Almere

Re: Het grote ik heb een puppy in huis topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-05 01:20


FennekeR
Full-Time Bokker

Berichten: 6598
Geregistreerd: 09-04-04

Re: Het grote ik heb een puppy in huis topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-05 08:32

Hallo..... ik zie dit topic nú pas! Blond

* Wij hebben sinds 7 januari een boxer pup. Een reu en hij heet Dirk.
Hij is geboren op 13 november en nu dus 11 weken oud.
(Zie voor foto's mijn onderschrift.) Lovers

* 's-Nachts is hij al zindelijk maar overdag gaat het nog wel eens mis, bovendien geeft hij zelf nog niet aan wanneer hij er uit moet. Verdrietig

Het meeste doet hij wel buiten, idd na het slapen en eten en spelen gelijk naar buiten met hem en dan doet hij braaf een plasje of een poepje, maar ik hoop dat hij binnenkort zelf gaat aangeven dat hij eruit moet. Haha!

FennekeR
Full-Time Bokker

Berichten: 6598
Geregistreerd: 09-04-04

Re: Het grote ik heb een puppy in huis topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-05 08:42

Afbeelding

Deze foto is een beetje overbelicht maar het koppie is wel zó leuk.

Margo

Berichten: 1636
Geregistreerd: 05-07-04
Woonplaats: Soest

Re: Het grote ik heb een puppy in huis topic!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-05 12:01

Pipi schreef:
@Margo>Hoe gaat het inmiddels met Balou?
Is ze al helemaal thuis bij jou?


Met balou gaat het erg goed ja.. heeft al helemaal d'r plekje gevonden hier en ze is erg rustig voor een jack russel waar we erg blij mee zijn haha...

Ze begint nou te snappen dat ze buiten moet gaan p**pen en als ze moet plassen doet ze dat ook meteen dus het gaat best goed moet ik zeggen.. ook dingen als zit begint ze al te snappen! erg slim hondje haha zal binnenkort wel weer even foto's plaatsen

Zaterdag beginnen we met de puppycurcus dus dat word spannend!! Haha!

Margo

Berichten: 1636
Geregistreerd: 05-07-04
Woonplaats: Soest

Re: Het grote ik heb een puppy in huis topic!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-05 12:04

missmuts schreef:
Goh Margo, zat jouw puppy gister in de stal (waar honden niet zijn toegestaan Tong uitsteken ) zo te janken.

Oeste was helemaal overstuur met rijden. Haha!


Schijnheilig Ja dat was mijn puppy... Ze ging behoorlijk tekeer hoorde ik normaal deed ze dat nooit maar nu ineens helemaal uit d'r dak!

Ik weet dat ze niet toe zijn gestaan maar ze is nu in de leeftijd dat ze aan alles moet wennen en ze zal toch echt aan paarden moeten wennen want ze zal vaak met de kar meegaan. Daarom neem ik r nu zo vaak mee.. als ze groter is laat ik d'r wel in de auto hoor Knipoog
En heb nog geen klachten gehad hahaha...

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Re: Het grote ik heb een puppy in huis topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-05 10:10

Hey FennekeR, Joy is van 14 november! Bijna even oud dus!

Ze is gewoon in één week 1,6 kilo gegroeid! Het gaat zo onwijs hard!
Overdag is ze redelijk zindelijk, alleen 's nachts nog niet.

Ze is zo geweldig en fantastisch, ben helemaal verliefd op haar Bloos

Afbeelding


Ik maak elke week een foto, hier kan je goed zien hoe hard ze groeit.

Afbeelding

Mijn meissie is ook al even mee geweest naar de hei.

FennekeR
Full-Time Bokker

Berichten: 6598
Geregistreerd: 09-04-04

Re: Het grote ik heb een puppy in huis topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-05 10:19

Dat is een hele mooie pup zeg die Joy, en wat groeien ze hard he?

In de 3 weken dat Dirk nu bij ons is, is hij gemiddeld per dag zo'n 160 gram gegroeid, dat is toch niet normaal zo hard als dat gaat. Hij weegt nu 9700 gram, dus bijna 10 kilo.
Maar ja, uiteindelijk moet Dirk zo'n 32-35 kilo gaan wegen.

WestBest
Berichten: 2458
Geregistreerd: 19-12-03
Woonplaats: A1-lokatie

Re: Het grote ik heb een puppy in huis topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-05 15:59

Margo schreef:
missmuts schreef:
Goh Margo, zat jouw puppy gister in de stal (waar honden niet zijn toegestaan Tong uitsteken ) zo te janken.

Oeste was helemaal overstuur met rijden. Haha!


Schijnheilig Ja dat was mijn puppy... Ze ging behoorlijk tekeer hoorde ik normaal deed ze dat nooit maar nu ineens helemaal uit d'r dak!

Ik weet dat ze niet toe zijn gestaan maar ze is nu in de leeftijd dat ze aan alles moet wennen en ze zal toch echt aan paarden moeten wennen want ze zal vaak met de kar meegaan. Daarom neem ik r nu zo vaak mee.. als ze groter is laat ik d'r wel in de auto hoor Knipoog
En heb nog geen klachten gehad hahaha...


Ik vond het ook niet erg, hoor. Alleen dacht Oeste dat er een bostijger in de buurt was... }>