Main coon

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
remi

Berichten: 1716
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Heenvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-04 09:23

Dit is onze Shariffe:

Afbeelding


Stamboom naam is Lachtentals Diamond( beetje lange roepnaam en aangezien onze heilige birmaan Omar heet )

Afbeelding

Ze komt bij een fokker vandaan die haar uit Duistand heeft gehaald ( 1500 DM Verward ) Maar ze kon niet drachtig worden........Dus mochten wij haar "hebben" tegen sterilisatie+entings kosten. Aangezien ik toen nog als DA assistente werkte koste het me eigenlijk niets. Het was een schuw en angstig mager beestje toen ze hier kwam maar uitgegroeid tot een verschrikkelijke leuke aanhankelijke gezellige dame!!! Ze lust graag chupa chup lollies, druiven en meloen en slaapt graag op plastic zakjes, kranten en in mandjes. Naar de wc gaan en tanden poetsen zijn leuke aangelegenheden om poten in gezichten van mensen te plaatsen en ze loopt de hele dag tegen je te kletsen Haha!

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-04 13:05

wat een leukerds allemaal. Onze katten komen nog niet buiten. De oude mochtenwel buiten maar alleen in de tuin. Die liepen ook niet weg. Eerst met tuigje om leren dat de tuin hun terrein is en vervolgens los. 1 poot op de schutting was waterstraal en zo hadden ze het gauw genoeg afgeleerd. Nooit problemen mee gehad. Luna wilde wel graag in de boom klimmen maar na een paar keer tuinsproeier was dat ook over. De maine coon en birmanen die we net hebben mogen volgend voorjaar voor het eerst de tuin im met tuigje. Ze moeten eerst maar eens goed gewend zijn. Vooral de birmanen zijn echte jagers. Nu alleen op grote spinnen maar ik heb geen zin in dode vogeltjes thuis. En 1500 dm voor een kat vind ik wel erg veel geld. Onze katten hebben ook goede papieren maar waren toch echt goedkoper. Zal wel een verkooppraatje zijn geweest ofzo, of zijn ze in Duitsland echt zo duur?

Spikers

Berichten: 2205
Geregistreerd: 28-11-03
Woonplaats: Way up north

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-04 14:48

Mijn zus heeft een maine coon en die heeft er op het moment 2 kittens bij.

Tinuss

Berichten: 1962
Geregistreerd: 21-10-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-04 14:52

Nee die van mij komt niet buiten maar ik wil haar wel laten chippen.

En ja dat kliederen met de waterbak kan zij ook heel goed. Lekker haar voet erin zetten en dan door het huis banjeren.

En ja ook zij kan heel hard spinnen.

Ik vind het leuk om zoveel gelijkenissen te lezen.

Esther_1985

Berichten: 1117
Geregistreerd: 22-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-04 11:27

[quote="lies"]

Op de onderste foto was ie net een maandje terug geschoren, normaal heeft hij dus langer haar.
Dat driehoekige hoofd wat Main Coon's hebben mist hij vind ik.
quote]

Een noor heeft juist een driehoekige kop en een main coon een vierkanten

Cheveyo

Berichten: 17591
Geregistreerd: 03-07-03
Woonplaats: aan het eind van de regenboog!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-04 11:35

Wij hebben ook een Maine Coon. Erg fijn ras en erg veel humor zit er in. Spinnen als de beste en miauwen om alles komt ook in haar woordenboek voor. Visite is altijd de klos, ze komt gelijk tegen ze aan of op schoot liggen. Als er iemand voor de voordeur staat steekt ze haar koppie door de luxaflex om te zien wie het is, heel maf gezicht. Ze vreet alles wat enigszins eetbaar is en als het even kan gaat ze na haar eigen eten verder met het eten van de hond (die eet zijn bak niet meer in 1x leeg sinds het overlijden van onze Sharpei). Ze is constant bij je in de buurt en het liefst tegen je aan. Geweldige dieren zijn het!

Die van ons komt wel buiten, samen met onze Eur.Korthaar. Wij hebben dit jaar de tuin veranderd daarvoor kon het niet omdat er geen schutting omheen stond. Heerlijk vinden ze het, lekker in het zonnetje of als het koud is ligt ze op de veranda.

Tinuss

Berichten: 1962
Geregistreerd: 21-10-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 13:10

Nou de mijne groeit zo vreselijk hard.
Weet iemand wanneer kittens gaan wisselen met de tandjes???

Muzefee

Berichten: 18461
Geregistreerd: 24-05-04
Woonplaats: Zuid-Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 13:36

Mn moeder wil nog wel Main Coons...
We hebben nu Noorse Boskatten, Bengalen en een Munchkin!

Esther_1985

Berichten: 1117
Geregistreerd: 22-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 16:47

tarmine schreef:
Nou de mijne groeit zo vreselijk hard.
Weet iemand wanneer kittens gaan wisselen met de tandjes???


ik dacht rond de leeftijd van een maand of 5. verschilt wel een beetje per kat.

Tinuss

Berichten: 1962
Geregistreerd: 21-10-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 21:36

Kan je die tandjes dan vinden of slikken ze die per ongeluk door???

meisje

Berichten: 919
Geregistreerd: 10-02-02
Woonplaats: ijmuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 23:50

Ik heb ook een main coon, heb hem nu een maand of 4
Op deze foto is die iets van 7 maanden had hem toen net een maand, ondertussen is die al aardig gegroeit
Afbeelding
Het is echt een schat van een kat en heekl aanhankelijk, word wel af en toe gek van zijn gemiauw en dat die zoveel aandacht wil
En het ergste hij laat me niet uitslapen Haha!

Tinuss

Berichten: 1962
Geregistreerd: 21-10-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 10:09

Wat een gave kat heb jij zeg. Hij is echt gaaf ** kwijl kwijl**
Ben zo benieuwd hoe die van mij eruit gaat zien.
Ja die van ons miauwd ook als een gek. En dan denk ik steeds dat er iets is maar er is niets.
En ja s'morgens om zes uur wordt ze wakker en dan gaat ze je hele gezicht likken en moet je heel hard over haar koppie aaien.

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 12:57

Die Pim's kat lijkt op onze Calvin. Hij kan het ook nooit hebben dat we in bed blijven liggen. Net zo lang mauwen totdat we naar ebenden gaan. Wat ik ook altijd leuk vind is die gekke prrt geluidjes die hij altijd maakt als hij ondeugend is (bijna altijd ondeugend Haha! ). Hij leert nu ook Birmaans mauwen van de Birmanen. Zo'n heel harde loei terwijl hij normaal altijd heel zachtjes miauwt. De Birmanen leren vanhem het gekke prrtt geluidje. Calvin is ondeugend maar die birmanen zijn echte criminelen. Vannacht haddenze een pot zalmsnippers gejat Vingers aflikken

Tinuss

Berichten: 1962
Geregistreerd: 21-10-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 15:00

Nou ik moet zo naar de dierenarts.
Toen ze nog in het nest zat was moeder poes heel ziek en nieste veel. De kittens hebben allemaal antibiotica gehad. Maar de mijne heeft sinds dien een huil oog. Maar niezen doet ze niet.
En de oogzalf helpt ook niet. Dus ik ga nu kijken of de DA weet wat het is

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 16:29

Je kunt huiloogjes ook behandelen met ogentroost of kamille. Onze kat had ze ook na de AB kuur en de zalf. Nu een weekje ogentroost was het netjes weer over. Ik heb het kruid uit de paardenwinkel voor de ogen van de paarden schoon te maken. Werkt ook bij katten. Als de DA niets kan vinden kun je dat ook eens proberen. 2x daags met wattenstaafje schoonmaken.

Noisy

Berichten: 5412
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 09:05

heee, ik had dit topic nog helemaal niet gezien...daarom had ik er zelf ook maar een geopend Cool

ik ga aankomende zondag 2 Coons ophalen, een jeweetwel kater en een mooie poes.
dit zijn ze.
de kater
Afbeelding
en de poes
Afbeelding
Afbeelding

Noisy

Berichten: 5412
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 10:03

ze zijn thuis...
we hebben ze zondagmiddag opgehaald.
het gaat heel goed, de poes is nog een beetje bang voor onbekende geluidjes maar ze komt al wel bij je op schoot zitten. de kater is al veel vrijer, hij speelt en heeft het hele huis al verkend.
miauwen die van jullie ook zo veel?

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 12:31

die wennen snel genoeg. Calvin miauwt niet erg veel maar maakt wel vaak van die gekke prrtt geluidjes. Als ik hem aankijk en betuttelend tegen hem praat gaat hij wel staan mauwen. Luna onze "oude" kat liep wel de hele dag door te miauwen.

Esther_1985

Berichten: 1117
Geregistreerd: 22-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 13:43

tarmine schreef:
Kan je die tandjes dan vinden of slikken ze die per ongeluk door???


soms vind je ze, meestal slikken ze ze door.

Splinter

Berichten: 4271
Geregistreerd: 20-09-04
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 15:30

Ik heb een halve Main Coon, maar je ziet het er niet vanaf. Lijkt meer op een gewone huiskat.
Ze is ook al 11 en woonde bij mensen waar ze het niet meer naar der zin had. Die mensen hadden nl nog 6 siamezen 2 honden en kinderen. behoorlijk druk dus!

Ze was heel lang gewend alleen te zijn en toen kreeg de eigenaar een vriendin en samen bouwde ze een beestenboel op! Tot ergenis van Sera! Na 4 dagen bij mij achter de verwarming en onder de bank gezeten te hebben voelt ze zich helemaal thuis!

Anders zou ze naar het asiel gaan en ik wilde toch al een kat uit het asiel, dus leek me beter om haar stress te besparen en haar gelijk te nemen!

En het is een schatje!!

Afbeelding

Maar lijkt totaal niet op een Main Coon!!

Tinuss

Berichten: 1962
Geregistreerd: 21-10-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 15:32

noisy schreef:
ze zijn thuis...
we hebben ze zondagmiddag opgehaald.
het gaat heel goed, de poes is nog een beetje bang voor onbekende geluidjes maar ze komt al wel bij je op schoot zitten. de kater is al veel vrijer, hij speelt en heeft het hele huis al verkend.
miauwen die van jullie ook zo veel?



Wat een mooie zeg....................vooral de kater
Hoe oud zijn ze

Ja heel hard miauwen dat kunnen ze als de beste

Tinuss

Berichten: 1962
Geregistreerd: 21-10-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 15:33

Natascha schreef:
Je kunt huiloogjes ook behandelen met ogentroost of kamille. Onze kat had ze ook na de AB kuur en de zalf. Nu een weekje ogentroost was het netjes weer over. Ik heb het kruid uit de paardenwinkel voor de ogen van de paarden schoon te maken. Werkt ook bij katten. Als de DA niets kan vinden kun je dat ook eens proberen. 2x daags met wattenstaafje schoonmaken.


Ja de dierenarts zegt ................niesziekte Verdrietig Verdrietig Verdrietig

Noisy

Berichten: 5412
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 11:50

tarmine schreef:
Wat een mooie zeg....................vooral de kater
Hoe oud zijn ze

Ja heel hard miauwen dat kunnen ze als de beste


het gaat hartstikke goed met de katten.
ik heb nog ff een paar foto's gemaakt
dit is Martin La Cacilly.
hij is 3 jaar, 7 kilo en gecastreerd.
zijn vacht begint nu pas te groeien
hij kletst de hele dag door en het is net een hond, als je hem roept dan komt ie.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

dit is Katja La Cacilly.
zij is een poes van 5 jaar, ze heeft 1x een nestje gehad, ze is niet gesteriliseerd dus we kunnen met haar nog een keer een nestje fokken.
Afbeelding
Afbeelding

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 12:14

wat een lekkere joekels zeg. Dat roze bekkie is lief. Onze Calvin is nu bijna een jaar. Ik ben benieuwd of die ook naar de 7 kilo gaat. Hij is nu al zo zwaar. En ik vind het ook altijd zo gezellig als ze tegen je lopen te mauwen. Ze hebben dan ook zo'n lief koppie.

Noisy

Berichten: 5412
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 14:27

ja leuk hè...toen zat ie dus ook weer te kletsen....*LOL*