Hondenpensions nu al vol voor 2025??

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mvdende

Berichten: 5735
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Hondenpensions nu al vol voor 2025??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-24 12:39

Dat je tegenwoordig vroeg moet reserveren voor een fijn hondenpension dàt wist ik. Dat de pensions nu al vol zijn voor zomer 2025 had ik niet verwacht.

Meerdere kleinschalige roedelopvangen kom ik steeds weer de melding tegen "wij nemen geen nieuwe klanten meer aan"

Zijn ze er überhaupt nog wel, de kleinschalige roedelopvangen die nog wél plek hebben voor nieuwe vakantiegangers én die hun prijzen nog een beetje fatsoenlijk houden?

Want of "wij nemen geen nieuwe klanten meer aan" met prijzen tussen de €10 en €18 per nacht.

Of ze nemen nog wél nieuwe klanten aan, maar rekenen €35+ per nacht.

En langdurige opvang is nergens meer te vinden tegen gereduceerd tarief? Volgens mij was het vroeger nog wel dat bij +3 weken je korting kreeg op de overnachtingsprijs.

Ik zoek een fijne huiselijk opvang voor mijn hond, voor 4-5 weken in de zomervakantie van 2025. Liefst prijs rond de €15 per nacht. Met of zonder voer inbegrepen.

Locatie maakt niet uit, aangezien Skip voor z'n 4-5 weken daar gaat logeren, is een stuk reizen niet een punt.

marleen_usar

Berichten: 24674
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-24 16:07

Ik heb een huiselijke opvang en ik weet dat er echt een groot tekort is naar opvang adressen. Er zijn ook steeds minder dierenpensions, in de coronatijd zijn er ook best veel gestopt.

Goof

Berichten: 28892
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Hondenpensions nu al vol voor 2025??

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-24 16:14

Kijk eens op de facebookpagina 'dierenoppas gezocht een aangeboden'.

luuntje

Berichten: 13994
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-24 16:15

Ik heb via huisdierenoppas.nl een fijne oppas gevonden.
Woont nog in ons dorp ook.

Kennis gemaakt. Hond is er 2x een nacht gaan logeren.
Het klikte van beide kanten. Dus hij heeft er 2 weken in huis gelogeerd en alle aandacht gehad.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33841
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Hondenpensions nu al vol voor 2025??

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-24 16:25

Ik heb dit een tijdje gedaan, maar het betaalt echt heel slecht. Je moet echt meerdere honden hebben wil je een beetje verdienen. Je bent er echt uren mee bezig. En dan vroeg ik nog 25 euro per dag. Dan. Verdien je nog geen 5 euro per uur.

Ook honden gehad die in huis hun behoefte deden. Of de hele nacht liepen te blaffen. Dus ik was er wel klaar mee.

Maar heb wel een heleboel hele lieve en leuke honden in huis gehad!!

Libra76
Berichten: 525
Geregistreerd: 30-11-10
Woonplaats: harderwijk

Re: Hondenpensions nu al vol voor 2025??

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-24 17:09

Soms wilt de fokker van de hond opvang bieden voor de vakantie periodes.
Ik doe dat wel namelijk. En ken meerdere fokkers die dat ook doen. Houd er zelfs een beetje rekening mee door niet in de
zomervakantie op vakantie te gaan.
Misschien kan je het aan de fokker vragen

Anomien

Berichten: 7410
Geregistreerd: 10-11-09
Woonplaats: Twente

Re: Hondenpensions nu al vol voor 2025??

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-24 17:17

Ik zou hier dus ook open voor staan. Alleen niet nu. Leuk toch een hond als loge?

Kabayo

Berichten: 14065
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-24 17:27

MarlindeRooz schreef:
Ik heb dit een tijdje gedaan, maar het betaalt echt heel slecht. Je moet echt meerdere honden hebben wil je een beetje verdienen. Je bent er echt uren mee bezig. En dan vroeg ik nog 25 euro per dag. Dan. Verdien je nog geen 5 euro per uur.

Ook honden gehad die in huis hun behoefte deden. Of de hele nacht liepen te blaffen. Dus ik was er wel klaar mee.

Maar heb wel een heleboel hele lieve en leuke honden in huis gehad!!

Klopt een opvang is eerder liefdadigheid dan een goed betaalde baan. Tenzij je 60 kennels op een rij hebt...

Ik heb een opvang maar in huis wil ik ze niet. Inderdaad te vaak gehad dat ze in huis hun behoefte doen, ondanks late rondes buiten en vroege rondes er weer uit. Of je moet ze van het aanrecht of uit de prullenbak plukken. Honden zijn enorm leuk en ik haal mijn voldoening er uit. Maar m'n huis is mij ook lief O:)

Hier heb ik 4 kennels van 2m bij 2m achter bij ons in de boerderij. Alles heeft een eigen vloerkleed en eventueel mand met extra kleden. Het is geïsoleerd dus zomers echt super koel, ik zit er zelf dan ook graag :D En winters lekker aangenaam, niet warm, maar ook niet koud. En daarnaast komen ze 2.5 tot 3.5u in de ochtend buiten en 2.5 tot 3.5u in de middag buiten in de roedel in een omheinde tuin. Savonds worden ze of uitgelaten of in de roedel in de tuin ongeveer van 21u tot 22u. Weersafhankelijk

Reserveringen voor volgend jaar heb ik dan nog niet. Nu ben ik ook nog niet zolang begonnen (2.5 jaar). Ik vraag 15eu per dag en 7eu per nacht

marleen_usar

Berichten: 24674
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-24 19:26

Maak kennis en kijk goed rond, ik hoor van mensen dingen die echt niet kunnen. Heb ik ook zelf meegemaakt toen ik ergens ging kijken.

KimD

Berichten: 20448
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-24 19:36

Kabayo schreef:
MarlindeRooz schreef:
Ik heb dit een tijdje gedaan, maar het betaalt echt heel slecht. Je moet echt meerdere honden hebben wil je een beetje verdienen. Je bent er echt uren mee bezig. En dan vroeg ik nog 25 euro per dag. Dan. Verdien je nog geen 5 euro per uur.

Ook honden gehad die in huis hun behoefte deden. Of de hele nacht liepen te blaffen. Dus ik was er wel klaar mee.

Maar heb wel een heleboel hele lieve en leuke honden in huis gehad!!

Klopt een opvang is eerder liefdadigheid dan een goed betaalde baan. Tenzij je 60 kennels op een rij hebt...

Ik heb een opvang maar in huis wil ik ze niet. Inderdaad te vaak gehad dat ze in huis hun behoefte doen, ondanks late rondes buiten en vroege rondes er weer uit. Of je moet ze van het aanrecht of uit de prullenbak plukken. Honden zijn enorm leuk en ik haal mijn voldoening er uit. Maar m'n huis is mij ook lief O:)

Hier heb ik 4 kennels van 2m bij 2m achter bij ons in de boerderij. Alles heeft een eigen vloerkleed en eventueel mand met extra kleden. Het is geïsoleerd dus zomers echt super koel, ik zit er zelf dan ook graag :D En winters lekker aangenaam, niet warm, maar ook niet koud. En daarnaast komen ze 2.5 tot 3.5u in de ochtend buiten en 2.5 tot 3.5u in de middag buiten in de roedel in een omheinde tuin. Savonds worden ze of uitgelaten of in de roedel in de tuin ongeveer van 21u tot 22u. Weersafhankelijk

Reserveringen voor volgend jaar heb ik dan nog niet. Nu ben ik ook nog niet zolang begonnen (2.5 jaar). Ik vraag 15eu per dag en 7eu per nacht


Voor hetgeen wat je aanbied vind ik het ook veel geld. := Ze zitten nog heel veel opgesloten en als je een hond hebt die dat niet gewend is, is dat geen optie.

TS, heb je de opvang van Arian Tak al eens benaderd? Die hebben over het algemeen ook veel plaats.

Ik denk dat je eerder via FB moet gaan zoeken, of pawshake of iets dergelijks.

Kabayo

Berichten: 14065
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Re: Hondenpensions nu al vol voor 2025??

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-24 19:46

KimD in overleg kan de hond altijd langer of zelfs hele dag buiten :D heb ook vaak boerderij honden en die zijn liever hele dagen buiten :j

mvdende

Berichten: 5735
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-24 19:49

Libra76 schreef:
Soms wilt de fokker van de hond opvang bieden voor de vakantie periodes.
Ik doe dat wel namelijk. En ken meerdere fokkers die dat ook doen. Houd er zelfs een beetje rekening mee door niet in de
zomervakantie op vakantie te gaan.
Misschien kan je het aan de fokker vragen


Hond komt van Marktplaats, dus fokker is niet meer in beeld.

Het liefst zoek ik juist een bedrijf en geen particulier voor de opvang van Skip. Sowieso ergens waar ze een eigen omheinde tuin/ uitlaat ruimte hebben, want Skip is helaas niet zo gemakkelijk, vooral niet naar vreemde mensen (voornamelijk tijdens uitlaten) en het is een jachthond die jaagt, dus ik wil hem absoluut niet los hebben bij een particulier die gaat wandelen.

Het is een hond die als hij eenmaal aan je gewend is, denkt dat hij met z'n 25kg een schoothondje is, hij wil alleen maar knuffelen. Daarom heb ik hem liever niet in een kennel, maar lekker in een roedel waar hij lekker de hele dag mee kan leven en spelen.

Aangezien ik 4 a 5 weken wil gaan reizen (hij kan waarschijnlijk wel een weekje naar mijn ouders) zoek ik een opvang die niet al te prijzig is om de kosten nog enigzins te kunnen overzien. Eigen voer mee is geen probleem.

@KimD, ah, dat is Hoevekestein in Wouw! Daar is Skip al eens geweest. Maar daar zitten ze een groot gedeelte van de dag individueel in kennels en dat heb ik voor Skip liever niet. En is ook niet echt goedkoop.

Voor die prijs, zoek ik eigenlijk echt een roedelopvang, waar Skip de gehele dag in een groep in een ruime speelweide/ tuin kan spelen.

Komende herfst gaat hij 3 weken naar een opvang in Hendrik-Ido-Ambacht (ja, helaas die, waar een hond ontsnapt was en op de A16 liep -O-, hopelijk is hun erf nu beter ontsnap proof) maar met bijna €20 per nacht, is deze eigenlijk wat boven budget.

Zoe_97

Berichten: 9459
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-24 20:11

Hey lijkt me sterk dat alle pensions vol zitten die periode.
Ik vind ten eerste het bedrag dat je wil besteden er aan al vrij laag. Ik doe ook opvang (ruime kennels in bijgebouw en in roedel buiten) en vraag 20 euro per dag. Honden die zich niet gedragen in combi met baasjes die hier niet gericht op werken en hun hond door een te roze bril zien zijn hier ook niet meer welkom. Ik hou mijn eigen honden graag heel en mijn buren te vriend. Ik heb bepaalde honden als die voor 2025 nu zouden aanvragen of zelfs voor 2057 die als antwoord krijgen “sorry geen plek die periode”.
(Daartegenover staat dat voor mijn fijne vaste klantjes er altijd wel een plekje te maken is, schuif ik 1 van mijn honden tijdens de nacht wel naar mijn bed :+ )

mvdende

Berichten: 5735
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-24 20:15

Zoe_97 schreef:
Hey lijkt me sterk dat alle pensions vol zitten die periode.
Ik vind ten eerste het bedrag dat je wil besteden er aan al vrij laag. Ik doe ook opvang (ruime kennels in bijgebouw en in roedel buiten) en vraag 20 euro per dag. Honden die zich niet gedragen in combi met baasjes die hier niet gericht op werken en hun hond door een te roze bril zien zijn hier ook niet meer welkom. Ik hou mijn eigen honden graag heel en mijn buren te vriend. Ik heb bepaalde honden als die voor 2025 nu zouden aanvragen of zelfs voor 2057 die als antwoord krijgen “sorry geen plek die periode”.
(Daartegenover staat dat voor mijn fijne vaste klantjes er altijd wel een plekje te maken is, schuif ik 1 van mijn honden tijdens de nacht wel naar mijn bed :+ )


Tja, ik weet het, inflatie, maar in 2018 waren prijzen van tussen de €10 en €15 heel normaal per nacht.

En ik weet zeker dat er nog wel plekjes bestaan die rond die €15 per nacht zitten.

Voor 4 weken ben je dan toch al €420 kwijt alleen al aan opvang.

Mijn hond is ondertussen in meerdere pensions geweest met roedelopvang, en in elk pension zien ze hem graag terug. Dus hij weet zich wel te gedragen.

Zoe_97

Berichten: 9459
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Re: Hondenpensions nu al vol voor 2025??

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-24 20:18

Maar als ze hem graag terug zien. Waarom ga je dan niet weer bij die pensions? Als je vaste klant bent bij een pension en je hond past er goed, dan kan ik me echt oprecht niet voorstellen dat er anderhalf jaar in de toekomst geen plek is.
Zoals ik zei is er voor mijn vaste leuke klantjes zelfs plek als ze met spoed een uur op voorhand bellen, hoe ik hiervoor ook moet schuiven. (Zelfs een keer een hond van mij bij een vriendin gezet voor enkele dagen dat er hierdoor teveel longees overlapte := )

mvdende

Berichten: 5735
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-24 20:58

Zoe_97 schreef:
Maar als ze hem graag terug zien. Waarom ga je dan niet weer bij die pensions? Als je vaste klant bent bij een pension en je hond past er goed, dan kan ik me echt oprecht niet voorstellen dat er anderhalf jaar in de toekomst geen plek is.
Zoals ik zei is er voor mijn vaste leuke klantjes zelfs plek als ze met spoed een uur op voorhand bellen, hoe ik hiervoor ook moet schuiven. (Zelfs een keer een hond van mij bij een vriendin gezet voor enkele dagen dat er hierdoor teveel longees overlapte := )


De ene is in België en is gewoon te duur voor 4 weken. Prima voor een paar daagjes.

De 2e is Skip een dagje op proef geweest en hij gaat daar in september 3 weken heen. Is ook aan de prijzige kant.

De rest van de pensions waar Skip is geweest is eigenlijk altijd alleen dagopvang geweest of voor hoogstens 1 nachtje. En dat waren geen roedelopvang, maar kennelopvang.

Lukasje
Berichten: 11322
Geregistreerd: 06-01-15

Re: Hondenpensions nu al vol voor 2025??

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-24 21:12

Kan je je eigen vakantie niet inperken zodat je meer budget hebt om je hond naar een fijne opvangplek te brengen?

Nyaleti

Berichten: 6281
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Hondenpensions nu al vol voor 2025??

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-24 21:18

Je zegt liever een bedrijf te willen maar ook niet veel kennel. Ik denk dat die 2 lastig samen gaan.

En ik snap dat het aardig in de kosten loopt maar zeker de bedrijven die nog goedkoop zijn, zijn goedkoop voor een reden..
En via Pawshake of Roover ofzo? Al weet ik niet of iedereen dan een hond voor 4-5 weken wilt maar het is toch persoonlijker en vaak ook goedkoper omdat die mensen het echt (veel al) voor de leuk doen. Dan is het ook gemakkelijker om even een nachtje , weekendje, proef te draaien.

CupCakes_

Berichten: 3353
Geregistreerd: 20-12-08
Woonplaats: Ouddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-24 21:27

Ik denk dat je sowieso tegenwoordig in je handen mag knijpen als je een fijne opvang hebt. Jip gaat bijv met O&N naar een opvang die roedel opvang doet maar waar ze s'nachts wel in de kennel gaan. En ik betaal liever de hoofdprijs waarvan ik weet dat hij prima en fijn zit, dan dat ik hem wegbreng naar iets wat goedkoop is maar totaal niet fijn.

thequeensmum
Berichten: 3562
Geregistreerd: 20-08-12

Re: Hondenpensions nu al vol voor 2025??

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-24 21:50

Het is misschien niet echt on topic, maar kent iemand het pension in Woudenberg waar het zo vreselijk misgegaan is?
Men wil niet op details ingaan, maar het schijnt dat 11 honden in een zeecontainer zaten, wat ik op zich best vreemd vind, en door zuurstofgebrek zijn overleden. Dit is toch te vreselijk voor woorden?

Libra76
Berichten: 525
Geregistreerd: 30-11-10
Woonplaats: harderwijk

Re: Hondenpensions nu al vol voor 2025??

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-24 21:54

Ik vind €20 per dag een nette prijs. Zeker als het een betrouwbare opvang is.
Ik denk niet dat je het veel goedkoper gaat vinden. Zeker niet voor een grote/ middelgrote hond.

Lindsey_99
Berichten: 2514
Geregistreerd: 20-12-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-24 22:04

Misschien de Breborgh in Bentelo eens bellen? Is wel een stukje rijden maar wel een goeie.

cursebreaker

Berichten: 11533
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-24 22:08

thequeensmum schreef:
Het is misschien niet echt on topic, maar kent iemand het pension in Woudenberg waar het zo vreselijk misgegaan is?
Men wil niet op details ingaan, maar het schijnt dat 11 honden in een zeecontainer zaten, wat ik op zich best vreemd vind, en door zuurstofgebrek zijn overleden. Dit is toch te vreselijk voor woorden?


Even verder off-topic… Maar mag ik vragen hoe je aan die informatie komt? En hoe betrouwbaar die is? Want de politie houd nav het onderzoek juist alles stil, ook de pension eigenaar wijd er niet over uit. Zeecontainer? Dit pension maakt toch gebruik van apartementen/aparte kamers voor de honden bv, zelfs nog met airco voorzieningen. En het zijn 10 honden, geen 11. Nog steeds 10 te veel, maar ik zou toch voorzichtig zijn met wat je allemaal zo online gooit qua (mis)informatie. Er zijn alleen maar verliezers en voordat het onderzoek afgerond is, valt er nog niet veel over te zeggen. Maar goed, dit is eigenlijk echt Veel te ver off-topic en daar heeft TS en dit topic echt niks aan - kan beter een eigen Topic van gemaakt worden, als dit er niet al is.

@TS,
Ik zou dan ook eventueel particulier toch eens proberen te kijken? Eventueel een oproep in een Facebook groep en wie weet zit daar ook iemand die het professioneel aanbied of gewoon zelf thuis al een roedel heeft en opvang honden laat komen bv. Maar ik kan me ook niet indenken dat alles al vol zit nu al - anderzijds is een goed pension wel schaarste geworden dus dat het lastig zoeken is geloof ik wel. Is eventueel ook wat breder zoeken qua regio nog een optie? En misschien moet je wel ook rekening ermee houden dat de prijzen idd gewoon globaal gestegen zijn en dit accepteren (want dit is iets wat je wel vaker aankaart in meerdere topics en hoewel het zeker niet leuk is dat prijzen stijgen en zijn gestegen, is het wel de realiteit en kun je nu gewoon niet meer alles krijgen voor hetzelfde geld als waar je het in 2018 voor kreeg) en wat iemand anders ook al zei; aanpassen door Of korter op vakantie te gaan of toch te gaan voor iets wat aan de hoge grens zit qua prijs, maar misschien wel nog net betaalbaar is en waar je wel de faciliteiten hebt die je zoekt bv. Hoe goedkoper je gaat, hoe minder je toch zult krijgen bij jouw wensenpakket ben ik bang.
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 30-04-24 22:18, in het totaal 4 keer bewerkt

maras

Berichten: 2347
Geregistreerd: 04-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-24 22:12

Mijn hond gaat in zo'n roedel in pension waar ik € 30 per nacht betaal. Hij moet sowieso 2x per maand komen, dat hoort bij het abonnement, het is veel geld maar ik kan zo wel met een gerust hart op vakantie.
Hier in de regio Brabant zitten de goede pensions eigenlijk allemaal vol, we hadden nog een hele fijne waar hij ook een aantal dagen per maand naar toe ging maar zij hebben hun pension te koop. Het valt niet mee om iets te vinden waar de honden in een roedel gaan en waar nog plaats is.
Hopelijk vind je nog iets naar je zin!!

Kinke

Berichten: 20557
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-24 22:16

mvdende schreef:
Tja, ik weet het, inflatie, maar in 2018 waren prijzen van tussen de €10 en €15 heel normaal per nacht.

En ik weet zeker dat er nog wel plekjes bestaan die rond die €15 per nacht zitten.

Voor 4 weken ben je dan toch al €420 kwijt alleen al aan opvang.


Maar je wilt dus voor de prijzen van 2018 je hond kwijt?
Je redenering klopt niet, als je 420 teveel vindt, moet je gewoon korter vakantie nemen