Hoe kom je af van een probleemhond?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-24 21:53

Avalanche schreef:
Ah ok, sorry.

Wat "bokt" vindt heb ik geen boodschap aan. De overweging voor mij is deze: hoeveel kans heeft deze hond op een gelukkig leven?
Wat gebeurt er mentaal met de hond als de situatie blijft zoals die is/hond in asiel belandt?

Als de kans op een gelukkig leven minimaal is, en de eigenaar heeft alles geprobeerd om hem goed te plaatsen, lijkt me inslapen beter dan een diep ongelukkige hond.


Ja dan misschien. Maar daar zijn we nu toch nog helemaal niet?

Ik heb ook geen boodschap aan bokt, maar ik reageer wel op de berichten hier, en in vergelijkbare topics, waar op basis van drie keer niks inslapen wordt geadviseerd. Plus wat hier meerdere keren wordt gezegd: inslapen kan altijd want het dier weet het toch niet.
Totaal gebrek aan normbesef als je t mij vraagt.

VanHuisUit

Berichten: 6688
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-24 21:56

Helemaal met je eens Nikass. Dat 'direct inslapen advies' en zeker bij zo'n hond, ik kan daar ook niets mee. Ik vind het ook zo oneerlijk. Die hond kan hier niets aan doen. Hij 'was' een prima hond. En zal dat bij de juiste persoon ook weer laten zien. Met een beetje geluk.

Een beetje pittige herder en zeker een die getraind is is geen doetje en ja die kan wel een hap geven maar dat is ook geen hond voor in een standaard gezinnetje huisje boompje beestje. Daar is zo'n dier simpelweg niet op zijn plek.

Net als de wel huisje boompje beestje hond niet op zijn plek is in de kennel met pakwerk of speurwerk oid.

Misschien ook contact opnemen met de plaatselijke hondentrainingsschool / kynologenclub oid.
Maar goed hoop eigenlijk dat de fokker je op weg kan helpen die mensen hebben zeker als het uit een werkhondenlijn komt altijd prima contacten.

Avalanche

Berichten: 16160
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-24 21:58

Nikass schreef:
Avalanche schreef:
Ah ok, sorry.

Wat "bokt" vindt heb ik geen boodschap aan. De overweging voor mij is deze: hoeveel kans heeft deze hond op een gelukkig leven?
Wat gebeurt er mentaal met de hond als de situatie blijft zoals die is/hond in asiel belandt?

Als de kans op een gelukkig leven minimaal is, en de eigenaar heeft alles geprobeerd om hem goed te plaatsen, lijkt me inslapen beter dan een diep ongelukkige hond.


Ja dan misschien. Maar daar zijn we nu toch nog helemaal niet?

Ik heb ook geen boodschap aan bokt, maar ik reageer wel op de berichten hier, en in vergelijkbare topics, waar op basis van drie keer niks inslapen wordt geadviseerd. Plus wat hier meerdere keren wordt gezegd: inslapen kan altijd want het dier weet het toch niet.
Totaal gebrek aan normbesef als je t mij vraagt.

Ik weet niet of we daar nog niet zijn :)

Ik zou zeker inslapen niet als eerste adviseren, maar het lijkt me wel reëel om die optie open te houden. Maar ik ben het wel met je eens, dat dat alleen een optie is als alles geprobeerd is en het een weloverwogen keuze is.

VanHuisUit

Berichten: 6688
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-24 22:05

Zijn niet veel DA's die een gezonde hond zomaar afspuiten hoor. En terecht.
Nou ik ontvolg het topic maar weer snel want anders slaap ik er niet meer van :evaw:

Mjelleke
Berichten: 696
Geregistreerd: 07-01-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-24 22:07

VanHuisUit schreef:
Zijn niet veel DA's die een gezonde hond zomaar afspuiten hoor. En terecht.


Volgens een aantal mensen hier in het topic is het gewoon een kwestie van een rondje bellen en vind je er uiteindelijk vanzelf wel een die de spuit erin wil zetten.

VanHuisUit

Berichten: 6688
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-24 22:11

Tja als je daar je moeite in wilt steken of echt een oplossing wilt zoeken voor de hond in kwestie... }:)

Mijn ervaring met DA's is anders. Gelukkig. Ook bij dierenasiels, opvang of 'probleemgevallen'.
Een dier afmaken doe je niet zomaar.
Maar goed ik haak af :\

Tieneke

Berichten: 21699
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-24 22:12

Ik kan ook via die persoon wel eens vragen of hij iemand in Nederland kent met dezelfde staat van dienst. Als dat door die dame gewenst is.
Maar ik ga er zonder concrete vraag niet achteraan.

sasja0705
Berichten: 2048
Geregistreerd: 03-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-24 23:00

Tieneke schreef:
Ik kan ook via die persoon wel eens vragen of hij iemand in Nederland kent met dezelfde staat van dienst. Als dat door die dame gewenst is.
Maar ik ga er zonder concrete vraag niet achteraan.


Dan stuur Dees toch even een pb.
Hier in het topic wordt je voorstel misschien over het hoofd gezien.

Zoolgangster

Berichten: 9704
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: 587 km van Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-24 00:12

VanHuisUit schreef:
Helemaal met je eens Nikass. Dat 'direct inslapen advies' en zeker bij zo'n hond, ik kan daar ook niets mee. Ik vind het ook zo oneerlijk. Die hond kan hier niets aan doen. Hij 'was' een prima hond. En zal dat bij de juiste persoon ook weer laten zien. Met een beetje geluk.

Een beetje pittige herder en zeker een die getraind is is geen doetje en ja die kan wel een hap geven maar dat is ook geen hond voor in een standaard gezinnetje huisje boompje beestje. Daar is zo'n dier simpelweg niet op zijn plek.

Net als de wel huisje boompje beestje hond niet op zijn plek is in de kennel met pakwerk of speurwerk oid.

Misschien ook contact opnemen met de plaatselijke hondentrainingsschool / kynologenclub oid.
Maar goed hoop eigenlijk dat de fokker je op weg kan helpen die mensen hebben zeker als het uit een werkhondenlijn komt altijd prima contacten.



Direct inslapen is imo ook niet nodig, want het blijkt inmiddels dat de hond in een kennel zit. Is wel zielig, want hij wordt niet eruit gelaten, maar er loopt niemand gevaar zolang die hond daarin zit.
Vind ik persoonlijk een héél ander verhaal dan een hond die bij iemand in huis zit, en die persoon wordt door de hond grommend met opgetrokken bovenlip bedreigt bij iedere beweging die die persoon maakt. (Ik ken iemand die dat overkomen is, hond bleek hersentumor te hebben).

Esther

Berichten: 4147
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-24 08:41

Ibbel schreef:
België eist geldige rabies vaccinatie. Als-ie dat niet heeft mag-ie pas 12 weken na vaccinatie het land in. Is toch misschien niet zo'n heel reële hoek om naar te kijken.

De termijn is 3 weken na vaccinatie voordat je de grens over mag.
Pups mogen met 12 weken oud pas geënt en met 15 weken oud de grens over.

BeFunny

Berichten: 10704
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Re: Hoe kom je af van een probleemhond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-24 09:32

Idd 21 dagen na vaccinatie.

Kabayo

Berichten: 14074
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Re: Hoe kom je af van een probleemhond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-24 20:11

Ik heb inmiddels wat meer gehoord over de situatie en ik zou deze hond in dit geval zeker laten afspuiten.. en ik hoop dat alle honden daar zeer snel weg zijn

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41729
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Hoe kom je af van een probleemhond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-24 20:12

Dat klinkt als een heftige situatie.

Zoolgangster

Berichten: 9704
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: 587 km van Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-24 20:19

Kabayo schreef:
Ik heb inmiddels wat meer gehoord over de situatie en ik zou deze hond in dit geval zeker laten afspuiten.. en ik hoop dat alle honden daar zeer snel weg zijn


Oei, dat klinkt niet best... hopelijk zijn alle honden op tijd weg.

BeFunny

Berichten: 10704
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-24 20:22

Kabayo schreef:
Ik heb inmiddels wat meer gehoord over de situatie en ik zou deze hond in dit geval zeker laten afspuiten.. en ik hoop dat alle honden daar zeer snel weg zijn


Oei klinkt niet best.

irmaz

Berichten: 4814
Geregistreerd: 25-08-04
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-24 20:38

Kabayo schreef:
Ik heb inmiddels wat meer gehoord over de situatie en ik zou deze hond in dit geval zeker laten afspuiten.. en ik hoop dat alle honden daar zeer snel weg zijn

Oh wat verdrietig.

Elin_

Berichten: 9655
Geregistreerd: 11-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-24 21:52

Zoolgangster schreef:
Kabayo schreef:
Ik heb inmiddels wat meer gehoord over de situatie en ik zou deze hond in dit geval zeker laten afspuiten.. en ik hoop dat alle honden daar zeer snel weg zijn


Oei, dat klinkt niet best... hopelijk zijn alle honden op tijd weg.

Ik begrijp het niet. De andere honden weg? In geval voor veiligheid met deze hond? Nogal rigoureus :oo

Kabayo

Berichten: 14074
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Re: Hoe kom je af van een probleemhond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-24 22:01

Speculaties hebben we niks aan. Dan liever een pb sturen..

Avalanche

Berichten: 16160
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-24 23:54

Kabayo schreef:
Ik heb inmiddels wat meer gehoord over de situatie en ik zou deze hond in dit geval zeker laten afspuiten.. en ik hoop dat alle honden daar zeer snel weg zijn

Wat een vaag bericht :?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110760
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-24 07:20

Kabayo schreef:
Speculaties hebben we niks aan. Dan liever een pb sturen..


Waarom zet je het dan neer? Dan vraag je toch om speculaties?
Het staat er ook een beetje vreemd. Alsof ze nu totaal niet goed worden verzorgd.
Het komt een beetje over als stemmingmakerij.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41729
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-24 07:24

Kabayo schreef:
Speculaties hebben we niks aan. Dan liever een pb sturen..

Die speculaties voed je zelf _O-.

Kabayo

Berichten: 14074
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Re: Hoe kom je af van een probleemhond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-24 08:04

Hmm nee dat was dan niet zo slim nee ;)

Het is wel zo dat het niet bij de geschetste bijt incidenten is gebleven. Er zijn meer incidenten en ook voor deze eigenaar. De hond bijt zonder aanleiding, zonder enige waarschuwing. Op ander terrein én op eigen terrein

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41729
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-24 08:17

Kabayo schreef:
Hmm nee dat was dan niet zo slim nee ;)

Het is wel zo dat het niet bij de geschetste bijt incidenten is gebleven. Er zijn meer incidenten en ook voor deze eigenaar. De hond bijt zonder aanleiding, zonder enige waarschuwing. Op ander terrein én op eigen terrein

Waren er ook incidenten met de overleden eigenaar? Dat idee heb ik namelijk wel vanuit de OP.

Hoe dan ook, inslapen lijkt mij ook de oplossing hier, hoe sneu ook.

DuoPenotti

Berichten: 29876
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Hoe kom je af van een probleemhond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-24 08:28

Dat klinkt dan idd als het beste.
Wil ze dat zelf ook?

En die andere honden wil ze die ook herplaatsen?
En zijn die eventueel plaatsbaar?

Kabayo

Berichten: 14074
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-24 08:30

DuoPenotti schreef:
Dat klinkt dan idd als het beste.
Wil ze dat zelf ook?

En die andere honden wil ze die ook herplaatsen?
En zijn die eventueel plaatsbaar?

Ze is alle opties nog aan het bekijken die Dees heeft aangedragen. Meer dan dat kunnen we eerst niet

De andere 3 honden zijn plaatsbaar. Dat wil ze ook. Ik krijg één van deze 8 honden in de (vakantie)opvang

San heel eerlijk gezegd weet ik dat niet. Durf het niet te zeggen. Wel is het een probleem die zich al enige tijd voordoet. Deze man heeft niet specifiek "probleem" honden opgevangen. Maar ook mishandelde honden. En die hebben vaak ook een rugzakje

Verder wil ik niet teveel er over wijden. De situatie is sneu genoeg en ik hoop dat ze een oplossing vind.