Hond heeft gebeten

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nyaleti

Berichten: 6311
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Hond heeft gebeten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-24 23:12

Nja er staat wel bij dat hij een huisje zoekt zonder kleine kinderen, katten en het liefst ook geen andere honden.
Misschien vertellen ze toch (grotendeels) de waarheid als je contact opneemt.

sasja0705
Berichten: 2060
Geregistreerd: 03-08-10

Re: Hond heeft gebeten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-24 23:22

Al gevonden...

NoGo

Berichten: 1902
Geregistreerd: 30-08-03
Woonplaats: ergens bij de zee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-24 23:51

*verwijderd bericht maar even*

Neon

Berichten: 4947
Geregistreerd: 03-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-24 07:16

Ik hoop dat mensen die deze hond zien en eventueel willen hebben, de foto even door google lens halen zodat ze weten waar ze aan beginnen… of dat ze toch eerlijk zullen zijn over wat er gebeurd is… denk het niet aangezien ze de naam al gewijzigd hebben…

Zou erg sneu zijn voor het dier en de eventuele adoptant als dit soort info achter gehouden wordt…

sasja0705
Berichten: 2060
Geregistreerd: 03-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-24 07:34

Neon schreef:
Ik hoop dat mensen die deze hond zien en eventueel willen hebben, de foto even door google lens halen zodat ze weten waar ze aan beginnen… of dat ze toch eerlijk zullen zijn over wat er gebeurd is… denk het niet aangezien ze de naam al gewijzigd hebben…

Zou erg sneu zijn voor het dier en de eventuele adoptant als dit soort info achter gehouden wordt…


Heb ik gedaan , bedoel boven geplaatste foto door Google lens halen... tenminste via mijn mobiel kwam ik niet dan hier uit.
Ik kreeg alle mogelijke soort gelijke honden maar dus niet hier het topic.
Jammer.
De oproep is ook niet door de opvang zelf gepost

996981
Berichten: 9866
Geregistreerd: 16-02-08

Re: Hond heeft gebeten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-24 07:44

Te bizar hoe de stichting opereert. Er zitten zoveel honden in het asiel zonder incidentverleden. De kans dat deze honden een plekje vinden wordt steeds kleiner omdat men steeds huiveriger wordt te adopteren. Ik zou het ook niet meer durven een asielhond, terwijl we in het verleden 2 fantastische honden uit het asiel hebben gehad.

Waarom moet tegenwoordig toch alles een derde, vierde, vijfde kans krijgen? Wie wordt daar beter van?

Triest vind ik het… ook voor jou ts.

germie

Berichten: 26075
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-24 08:09

Neon schreef:
Ik hoop dat mensen die deze hond zien en eventueel willen hebben, de foto even door google lens halen zodat ze weten waar ze aan beginnen… of dat ze toch eerlijk zullen zijn over wat er gebeurd is… denk het niet aangezien ze de naam al gewijzigd hebben…

Zou erg sneu zijn voor het dier en de eventuele adoptant als dit soort info achter gehouden wordt…

Ik vind dan niets. Ik zie de hond ook niet staan op de website van waar hij zou moeten zitten. Dus waar de hond nu gezien is kan ik niet lezen of vinden.

Maar als ik lees rustige omgeving, niet bij kleine kinderen of katten en liever ook niet bij andere honden, en ik zie de foto, dan zou dit precies het soort hond zijn wat ik zou zoeken als ik nu op zoek zou zijn naar een hond. Misschien is de hond iets te oud, maar verder, mooie kleur, leuk uiterlijk, niet te groot. Ik ben alleenstaand, geen kinderen, dus dan zou je het lezen als het ideale baasje. Maar ik heb verder nooit een hond gehad zelf. Wel oppashonden die ik al kende. Als ik zou gaan kijken en ze zouden zeggen heeft al eens iemand gebeten, dan zou ik afhaken. Zouden ze dat er niet bij vertellen, dan zou ik denken ik geef zo'n hond nog een kans voor een paar jaar omdat ze al op leeftijd zijn (in coronatijd heb ik zoiets overwogen).
Wie is er dan fout als zo'n hond weer wat doet wat niet hoort?
Ik vind dat toch wel tricky. Want met zo'n hond ga je ook niet meer naar een puppycursus, daar is de hond te houd voor.

Ik vind het echt sneu voor de ts zoals het gelopen is. Het lijkt er op dat het enige wat de ts kan doen is hopen dat het goed afloopt en de hond een lief baasje vindt waarbij het wel goed gaat.

GabberGill

Berichten: 5908
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-24 09:04

Shadow0 schreef:
Wildgirl schreef:
Het gaat mij er niet om, om de ts een schuldgevoel aan te praten maar als je ervoor kiest zoiets openbaar te delen kun je ook kritische geluiden verwachten.


Nee, jij kiest je reactie.


Deze vind ik heel mooi!

Petpa

Berichten: 1725
Geregistreerd: 13-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-24 09:05

Bokt benadert de situatie van een negatieve kant...

Ja, ik ben van mening dat de dierenarts de hond in had moeten laten slapen op basis van het rapport van de gedragsdeskundige.

Maar dat is niet gebeurd en TS is hierdoor (in haar totale gevoel) gedupeerd.

Voor de hond als herplaaster hoeft de situatie nu niet per definitie heel slecht te zijn.

Als ik de tekst lees die bij de hond op Facebook is geplaatst dan zijn daar wel baasjes voor te vinden.

Door het overlijden van mijn hond ga ik op zoek naar een andere hond en mijn huishouden zou 100% matchen met het profiel van Mowgli.

Alleen.... Ik ben nog niet toe aan een andere hond. Hoe graag ik Mowgli ook een kans zou bieden, mijn hart is nog gekoppeld aan een andere hond.

Mijn huishouden is echter niet uniek. Er zijn meer (oudere) mensen zonder kleinkinderen die een hond met een dergelijke rugzak een thuis kunnen en willen bieden.

Dus bekijk het totale plaatje niet te negatief. Het kan ook goed gaan.

En het zou voor TS fijn zijn dat het goed gaat. Vergeet niet dat Mowgli tot haar gezin behoorde!

imaudy
Berichten: 5087
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-24 09:08

Ben het eens met Germie. Ik zou zo van deze foto zeggen, goh wat een leuk hondje. Het maakt het vooral tricky dat hij niet waarschuwt voordat hij bijt.
De pijnstillers zouden eventueel nog wel wat kunnen doen, maar het bijten zit wel in deze hond.
Stel de hond bijt weer, baas komt er later achter dat de hond dat vaker heeft gedaan, dan zou de stichting aansprakelijk gesteld kunnen worden denk ik.

sterregoud
Berichten: 1879
Geregistreerd: 09-05-10

Re: Hond heeft gebeten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-24 09:10

Enen rustig huishouden is leuk, maar hij beet toch ook honden tijdens een wandeling ? Dus voor andere mensen is dat ook een risico.

8nnemiek

Berichten: 43473
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-24 09:15

Ik vind het niet kunnen dat er op Facebook direct al een bokker op de advertentie reageert over het bijtincident := Daar wordt TS nu weer op aangekeken.
Ze hebben toch heel netjes vermeld dat het een hond is met een verleden op zoek naar een stabiele plek.. Ik vind niet dat wij vanaf de zijlijn ons daar mee moeten bemoeien.

BeFunny

Berichten: 10829
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Re: Hond heeft gebeten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-24 09:30

Ik vind de tekst idd wel goed.
Dat ze een rustig huis zoeken zonder kinderen.
Ze laten het verhaal van ts weg maar als hij echt een rustig plekje vind kan het zomaar zijn dat hij ook rustig is zelf en er dus geen problemen hoeven te komen.

sasja0705
Berichten: 2060
Geregistreerd: 03-08-10

Re: Hond heeft gebeten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-24 09:40

Ik vind de opmerking onder de text ook dubbel...
Alleen : stel ze vertellen dus niet alles (bvb prooi-agressie) en het nieuwe baasje loopt met een flexi en dan komt een ander (kleine) hond of kat juist in die bvb 2 meter dat Mowgli net nu afstand heeft van zijn nieuwe baasje...
Wat als er dan iets gebeurt?

996981
Berichten: 9866
Geregistreerd: 16-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-24 09:53

BeFunny schreef:
Ik vind de tekst idd wel goed.
Dat ze een rustig huis zoeken zonder kinderen.
Ze laten het verhaal van ts weg maar als hij echt een rustig plekje vind kan het zomaar zijn dat hij ook rustig is zelf en er dus geen problemen hoeven te komen.

Ja en juist als alles goed gaat begint men te denken dat het allemaal wel meevalt. Ach hij is zo lief, gaat vast wel goed met kinderen.

Neon

Berichten: 4947
Geregistreerd: 03-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-24 09:56

Google lens en de naam Mokie en je vind hem bij Bokt ook terug…


En het zal best dat bokt negatief kijkt… maar het feit is dat deze hond meermaals gebeten heeft… wat de aanleiding daar van ook is, is niet relevant… men dient eerlijk te zijn over zijn verleden… dan kan de eventuele nieuwe baas tenminste een weloverwogen beslissing nemen over of hij of zij die hond wil nemen… het simpel verzwijgen is belachelijk

Er staat in de advertentie ‘lieve hond’ op zoek naar rustig huis… beest is niet altijd lief… hij heeft meermaals gebeten… de hond is niet geholpen met het verzwijgen van info

Mondy

Berichten: 11883
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-24 10:02

Hoewel ik er een dubbel gevoel over heb mbt hoe alles is verlopen.. en daarbij echt iets vind mbt verantwoordelijkheid nemen (in het algemeen, niet alleen ts maar ook andere verhalen) is de tekst die erbij staat wel duidelijk voor een volgende eigenaar.
Als je niet aanslaat op onzekere hond dan is het vragen om ongelukken.
Onzekere hond staat vaak gelijk aan (angst)bijters ed. Dat in combinatie met de rest van het verhaal zou iig de mensen zonder ervaring met honden moeten afschrikken....

StalNollie

Berichten: 9168
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-24 10:02

8nnemiek schreef:
Ik vind het niet kunnen dat er op Facebook direct al een bokker op de advertentie reageert over het bijtincident := Daar wordt TS nu weer op aangekeken.
Ze hebben toch heel netjes vermeld dat het een hond is met een verleden op zoek naar een stabiele plek.. Ik vind niet dat wij vanaf de zijlijn ons daar mee moeten bemoeien.



Als er een paard zou staan met afwijkingen, keuringen noem maar op en dus niet goed was word er toch ook zoveel mogelijk gedeeld om oplichting te voorkomen. Nu betreft het een hond en moeten we stil zijn?

pateeke
Berichten: 2240
Geregistreerd: 12-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-24 10:05

Het is een mooie hond, dat is waar. Maar soms zit daar ook net een probleem bij het herplaatsen. Er zijn nog steeds genoeg mensen die een herplaatser in huis nemen "omdat het een mooie hond is". Ik ken zo meerdere voorbeelden en ik heb dat eigenlijk nog nooit echt goed zien gaan. In de meerderheid van die gevallen is de hond opnieuw herplaatst. Door de vele herplaatsingen wordt het probleem bij de hond nog groter, want er is geen veiligheid, vertrouwdheid, tijd om te wennen, ...
Ja, het kan goed gaan, absoluut. Maar de kans dat het goed gaat, dat hij de juiste baas vindt, is imo wel groter als de nieuwe eigenaar voldoende op de hoogte is en weet waar hij/zij aan begint en de dienst die hem herplaatst ook een goede screening doet van de kandidaat-adoptant.

Ik heb de advertentie niet gezien en wil daar dan ook geen uitspraken over doen, maar ik lees hier in het topic dat er bv staat een rustig huishouden zonder (kleine) kinderen. Als ik op zoek zou zijn naar een hond, zou één van mijn eerste vragen zijn: wat doet hij dan naar kinderen? / Waarom kan hij niet bij kinderen geplaatst worden? Immers is het weinig zeggend dat hij idealiter geplaatst wordt in een rustige omgeving zonder kleine kinderen. De hond kan zich totaal terugtrekken / zich verstoppen, agressie vertonen bij bepaald gedrag van kinderen, kan zomaar uit het niets aanvallen (binnen of buiten)... Je kan met zulke dingen maar rekening houden als je weet hoe het precies zit...

sasja0705
Berichten: 2060
Geregistreerd: 03-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-24 10:06

Neon schreef:
Google lens en de naam Mokie en je vind hem bij Bokt ook terug…


En het zal best dat bokt negatief kijkt… maar het feit is dat deze hond meermaals gebeten heeft… wat de aanleiding daar van ook is, is niet relevant… men dient eerlijk te zijn over zijn verleden… dan kan de eventuele nieuwe baas tenminste een weloverwogen beslissing nemen over of hij of zij die hond wil nemen… het simpel verzwijgen is belachelijk

Er staat in de advertentie ‘lieve hond’ op zoek naar rustig huis… beest is niet altijd lief… hij heeft meermaals gebeten… de hond is niet geholpen met het verzwijgen van info


Ah, ik had hem gezocht in combi met Mowgli..

Maar verder geheel met jouw eens.
Vooral omdat dus geadverteerd wordt met "lieve hond" en vooral heb ik mijn twijfels dat de opvang ALLE info verstrekt.
Vooral ook met de wetenschap van het feit dat hond nog geen eens een week daar verblijft.

Neon

Berichten: 4947
Geregistreerd: 03-07-06

Re: Hond heeft gebeten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-24 10:12

En dat zal de reden zijn dat ze hem al herniemd hebben….

Esther

Berichten: 4147
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Achterhoek

Re: Hond heeft gebeten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-24 10:16

En dan ook nog als trap na aan de TS vermelden dat de hond een zwaar leven heeft gehad.
Dat weten ze helemaal niet omdat zijn verleden niet bekend is tot hij bij TS kwam.
Wat een l*lverhaal.

TinkerTreas

Berichten: 3721
Geregistreerd: 03-08-04

Re: Hond heeft gebeten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-24 10:31

Ik kan me voorstellen dat ze in de advertentie niets schrijven over de bijtincidenten. Maar ik hoop wel dat het eerlijk gemeld wordt voor het plaatsen.
Want met wandelen kun je genoeg honden en katten tegenkomen. En er zijn helaas genoeg mensen die hun loslopende hond naar aangelijnde honden laten gaan.

sasja0705
Berichten: 2060
Geregistreerd: 03-08-10

Re: Hond heeft gebeten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-24 11:08

Ik zou alleen even graag weten, wie nu onder de post op fb reageert... wel raar dat juist mijn opmerkingen betref 2m lijn en prooi-agressie benoemd worden...

Even voor de duidelijkheid IK reageer dus niet onder de post

Sjolvir

Berichten: 25298
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-24 11:19

TinkerTreas schreef:
Ik kan me voorstellen dat ze in de advertentie niets schrijven over de bijtincidenten. Maar ik hoop wel dat het eerlijk gemeld wordt voor het plaatsen.
Want met wandelen kun je genoeg honden en katten tegenkomen. En er zijn helaas genoeg mensen die hun loslopende hond naar aangelijnde honden laten gaan.


Dat hoop ik dus ook dat ze het melden.
Er zjin allicht best geshcikte mensen voor je hind, maar hji moet wel met eerljike verhaal meegeven worden.

Ik ben zo iemand die zo'n hond zou kunnen en willen nemen mits mjin omstandigheden ( nu niet heb zelf katten en hinden)passend zouden zjin.
Heb nu ook 2 gebruiksaanwijzing honden die voor mji en mensen die ze kennen perfect zjin, maar zeker neit voor iedereen.( ene is angsthaas, andere ook, maar durft denk ik wel tanden in te zetten als je haar overduidelijke signalen negeert.

Ik hoop dus oprecht dat ze eerljike verhaal gaan meegeven.
Tot nu toe alleen verliezers in dit verhaal zowel TS als de hond.

En compliment asn TS diein dit topic netjes bljift en antwoorden bljift geven. Zo makkeljik is het voor haar ook neit.