Hond heeft gebeten

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
BeFunny

Berichten: 10757
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-24 14:38

TinkerTreas schreef:
Ik heb net gebeld met de opvang. Het gaat goed met Mo in de prikkelarme omgeving.
Zo goed dat ze nu, binnen 2 dagen, al hebben gezien dat Mowgli geen problemen heeft. Ze hebben geconcludeerd dat alles wat Yvette heeft geconstateerd niet klopt.
Dus ze gaan hem herplaatsen zonder het verhaal van ons erbij.

Ik moet het loslaten. En ik kan alleen maar hopen dat hij een geweldig baasje krijgt. En dat er verder niets meer gebeurt.


:?

Wat een bizarre wending.
Jij hebt die afstandsverklaring al ondertekend?

Babootje

Berichten: 26413
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-24 14:39

Goed dat je dat paardenvoorbeeld erbij haalt Germie. Want dat is wel bekend voor ons bokkers.
Een paard dat gevaarlijk is door bv KS of zo. Dat in de handel terechtkomt. Waarvan men weet wat ie heeft. En die zonder dat het gebrek vermeld wordt bij een nieuwe eigenaar terechtkomt die er mee verongelukt.
Het is misdadig. Handel op deze manier is misdadig en dit lijkt op hondenhandel.

TinkerTreas

Berichten: 3719
Geregistreerd: 03-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-24 14:40

BeFunny schreef:
TinkerTreas schreef:
Ik heb net gebeld met de opvang. Het gaat goed met Mo in de prikkelarme omgeving.
Zo goed dat ze nu, binnen 2 dagen, al hebben gezien dat Mowgli geen problemen heeft. Ze hebben geconcludeerd dat alles wat Yvette heeft geconstateerd niet klopt.
Dus ze gaan hem herplaatsen zonder het verhaal van ons erbij.

Ik moet het loslaten. En ik kan alleen maar hopen dat hij een geweldig baasje krijgt. En dat er verder niets meer gebeurt.


:?

Wat een bizarre wending.
Jij hebt die afstandsverklaring al ondertekend?


Ja, dat moest gelijk toen we hem daar brachten.

BeFunny

Berichten: 10757
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-24 14:55

Dan heb je ook niks meer in te brengen helaas.

Wat je zou kunnen doen is een soort van recentie schrijven waarin je verteld dat de hond niet te vertrouwen is in de hoop dat de potentiële nieuwe eigenaar het leest.

8nnemiek

Berichten: 43459
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-24 14:58

Jee wat een bijzondere manier van handelen hebben ze daar zeg :=
Maar ik zou me er niet meer te druk om maken TS. Je kan er nu niks meer aan veranderen. En voor hetzelfde geld krijgt de hond alsnog een prima huis bij ervaren, volwassen hondenmensen waar hij nog een aantal mooie jaren heeft.
Ik vind het slecht dat zijn verleden niet wordt gedeeld, maar hopelijk wordt de hond wel gewoon in een geschikte plek geplaatst. Ik kan me niet voorstellen dat ze zo'n hond bij een gezin met jonge kinderen of bij andere huisdieren zouden plaatsen.
Houden ze jou nog op de hoogte?

Eleeke

Berichten: 2047
Geregistreerd: 19-02-19
Woonplaats: Amsterdam

Re: Hond heeft gebeten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-24 15:09

Maar het kan ook nog steeds dat het echt aan de situatie bij de omgeving van TS heeft gelegen. Dat kunnen we vanaf deze afstand niet zeker weten.

Lieve TS, hopelijk je kan het loslaten, hopelijk hebben ze gelijk en is de hond in een andere omgeving wel op zijn plek.
En zo niet , dan is dat niet jouw verantwoordelijkheid. Jij hebt jouw verantwoordelijkheid op elk gebied genomen.


Ik heb ook wel eens een hond geadopteerd ( met volledige andere problemen, hond zou oa extreem druk zijn ) . Bij ons nooit maar dan ook echt nooit iets van dat gedrag gezien. Hond is de liefste knuffel die er is en woont inmiddels 5 jaar bij ons.

Genoeg paarden die in een andere omgeving ook heel ander gedrag laten zien, probleem paard voor de een is andermans grootste knuffel.
KS vind ik niet het beste voorbeeld dat is echt een fysiek probleem.

TinkerTreas

Berichten: 3719
Geregistreerd: 03-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-24 15:10

Ik heb eigenlijk geen idee of ik nog op de hoogte gehouden wordt. Ze laten sowieso niet weten waar hij naartoe gaat. Misschien laten ze wel weten als hij herplaatst is.
Ik denk dat ik ga bellen of ik nog even afscheid mag nemen van hem. Ik was er vanuit gegaan dat hij morgen ingeslapen zou worden en dat ik hem nog een keer zou zien.
Al weet ik niet of dat juist verwarrend is voor Mowgli. En een 1 op 1 gesprek vind ik sowieso fijner dan via de telefoon.

TinkerTreas

Berichten: 3719
Geregistreerd: 03-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-24 15:13

Eleeke schreef:
Maar het kan ook nog steeds dat het echt aan de situatie bij de omgeving van TS heeft gelegen. Dat kunnen we vanaf deze afstand niet zeker weten.

Lieve TS, hopelijk je kan het loslaten, hopelijk hebben ze gelijk en is de hond in een andere omgeving wel op zijn plek.
En zo niet , dan is dat niet jouw verantwoordelijkheid. Jij hebt jouw verantwoordelijkheid op elk gebied genomen.


Ik heb ook wel eens een hond geadopteerd ( met volledige andere problemen, hond zou oa extreem druk zijn ) . Bij ons nooit maar dan ook echt nooit iets van dat gedrag gezien. Hond is de liefste knuffel die er is en woont inmiddels 5 jaar bij ons.

Genoeg paarden die in een andere omgeving ook heel ander gedrag laten zien, probleem paard voor de een is andermans grootste knuffel.
KS vind ik niet het beste voorbeeld dat is echt een fysiek probleem.


Een gedeelte van de problemen zouden inderdaad kunnen komen door de drukte in ons gezin.
Maar de prooi agressie niet. Dus ik hoop dat dat wel eerlijk verteld wordt. Want als jij nietsvermoedend met hem loopt en er komt ineens een loslopende hond naar hem toe, dan heb je toch wel een probleem.

BeFunny

Berichten: 10757
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-24 15:15

Prooi agressie hebben meer honden.
Dat is niet iets om een hond voor in te slapen. Dat is iets om rekening mee te houden.

Prooi agressie uit zich alleen als die wat te eten heeft. Heeft dus niets met een loslopende hond te maken. Tenzij hij ook Hond agressie heeft natuurlijk of er eten in het spel is. Maar als ze bij de opvang nu wel een korf om krijgen valt daar nog wel in zekere mate mee te werken.

Nyaleti

Berichten: 6303
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Hond heeft gebeten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-24 15:24

Wat een raar verhaal wordt dit toch.. (en daar bedoel ik niet mee dat ik TS niet geloof).
Al een dierenarts die niet mee werkt, nu weer dit? Wat een vreemde mensen zijn er :=
Vind het zo klote voor je TS. Je hebt echt je best gedaan en bent (misschien) ook wel voor het blok gezet bij de dierenarts en wat overrompeld, en daarom direct keuze gemaakt? En nu dit er weer bij..

Om wat voor opvang gaat het? Mensen die normaal gastgezin zijn voor probleem of buitenlandse honden? Of iemand die toevallig kennels over had?

Ik zou ook even contact opnemen met de dierenarts en vragen met de dierenarts te mogen spreken, die jij toen gezien hebt.

Eleeke

Berichten: 2047
Geregistreerd: 19-02-19
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-24 15:24

En de manier waarop je hier reageert vind ik echt super. Want vreemde mensen die kritisch zijn is heel moeilijk.

Ik heb zelf 17 jaar geleden een paard moeten verkopen, zo extreem gevoelig dat heb ik zelden bij andere paarden gezien. 19 van de 20 kijkers hadden ook iets van WTF!!! terwijl ik volledig eerlijk was in de advertentie. ( ik had haar al bij een prof in training staan , die ook z'n twijfels had of dat goed kwam ).
Tot de juiste persoon voorbij kwam, die het dier nu al 17 jaar heeft.

Dus wellicht vinden ze de juiste baas voor hem, dat hoop ik echt.

StalNollie

Berichten: 9160
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-24 15:30

Ik zou het verhaal op Facebook gooien met foto's van de hond en de stichting en dierenarts hierin benoemd. Hopelijk word het gedeeld zodat het verhaal WEL bekend word.

Nyaleti

Berichten: 6303
Geregistreerd: 05-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-24 15:31

StalNollie schreef:
Ik zou het verhaal op Facebook gooien met foto's van de hond en de stichting en dierenarts hierin benoemd. Hopelijk word het gedeeld zodat het verhaal WEL bekend word.


Waarom de dierenarts?

sterregoud
Berichten: 1875
Geregistreerd: 09-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-24 15:34

Eleeke schreef:
En de manier waarop je hier reageert vind ik echt super. Want vreemde mensen die kritisch zijn is heel moeilijk.

Ik heb zelf 17 jaar geleden een paard moeten verkopen, zo extreem gevoelig dat heb ik zelden bij andere paarden gezien. 19 van de 20 kijkers hadden ook iets van WTF!!! terwijl ik volledig eerlijk was in de advertentie. ( ik had haar al bij een prof in training staan , die ook z'n twijfels had of dat goed kwam ).
Tot de juiste persoon voorbij kwam, die het dier nu al 17 jaar heeft.

Dus wellicht vinden ze de juiste baas voor hem, dat hoop ik echt.


Deze hond heeft nu al 4 bijtincidenten op zijn naam staan.
Eerst een andere hond tijdens een wandeling , de ex, het zoontje en als laatste een roedelgenoot hond.
Dat, met nog een medische aandoening die pijn veroorzaakt, en mogelijk het korte lontje veroorzaakt, lijkt me herplaatsing niet meer verantwoord.

NoGo

Berichten: 1902
Geregistreerd: 30-08-03
Woonplaats: ergens bij de zee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-24 15:35

StalNollie schreef:
Ik zou het verhaal op Facebook gooien met foto's van de hond en de stichting en dierenarts hierin benoemd. Hopelijk word het gedeeld zodat het verhaal WEL bekend word.

Dit zou ik niet doen, eerst maar eens face to face met deze opvangmensen praten.
Dit soort acties kan je altijd nog doen op het moment dat er na een gesprek uitkomt dat ze hem idd gaan herplaatsen zonder de volledige uitleg.
Voor wat betreft de dierenarts daar zou ik persoonlijk wel echt werk van maken met een officiele klacht.
(en die dus niet met naam en toenaam meenemen in recensies of gedeelde Social Media berichten) tot de klacht is afgehandeld.

Ik vind het echt een hele nare wending krijgen TS en ik hoop dat je er met de opvang uitkomt.

StalNollie

Berichten: 9160
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Re: Hond heeft gebeten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-24 15:50

Ze heeft toch contact gehad met de stichting, en die geven zelf aan het verhaal niet te willen delen.

meggiemeg

Berichten: 12246
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-24 15:54

TinkerTreas schreef:
Ik moet het allemaal even laten bezinken, wat ze me allemaal verteld heeft. Hier was hij de eerste weken ook dood braaf, dat is ook niet zo gek na een verhuizing.
En bij voldoende afstand valt hij niet uit naar andere honden, Nee dat deed hij bij ons ook niet.
Ze willen niet het hele verhaal erbij want dan is hij niet te herplaatsen. En ze moeten nog kijken hoe ze het gaan doen met promoten want via social media is de kans groot dat bekenden van mij het lezen en er commentaar op geven.
Dit zei ze letterlijk.

Ik zou niet weten of ik hier überhaupt nog iets mee kan. Maar ik denk het niet. Ik heb afstand gedaan van hem, dus ik heb niets meer te zeggen.

Wat vreselijk dit, dus met een vooropgezet plan gaan ze de boel besodemieteren om het even grof te benoemen over de rug van een hond heen. Dan heb je echt het hart voor dieren op de juiste plaats zitten :(

sasja0705
Berichten: 2053
Geregistreerd: 03-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-24 15:57

Babootje schreef:
TinkerTreas schreef:
Ik zou niet weten of ik hier überhaupt nog iets mee kan. Maar ik denk het niet. Ik heb afstand gedaan van hem, dus ik heb niets meer te zeggen.


Je kan er zeker nog wat mee. De afstand ongedaan maken. Informeer eens bij je rechtsbijstand.
Melding maken bij de dierenbescherming over deze opvang.
En aangifte doen bij de politie. (Of die er nu wat mee doet of niet). En als ze een FB site hebben: maak daarop maar een melding.
TS je hebt voor de makkelijkste weg gekozen en dan is dit het resultaat. Ik vind dat het jouw verantwoordelijkheid en morele plicht is om hier wat aan te doen. Je mag en kan het hier niet bij laten zitten.

Dubbel post sorry, rest was weg
Laatst bijgewerkt door sasja0705 op 02-05-24 15:58, in het totaal 1 keer bewerkt

sasja0705
Berichten: 2053
Geregistreerd: 03-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-24 15:58

Babootje schreef:
TinkerTreas schreef:
Ik zou niet weten of ik hier überhaupt nog iets mee kan. Maar ik denk het niet. Ik heb afstand gedaan van hem, dus ik heb niets meer te zeggen.


Je kan er zeker nog wat mee. De afstand ongedaan maken. Informeer eens bij je rechtsbijstand.
Melding maken bij de dierenbescherming over deze opvang.
En aangifte doen bij de politie. (Of die er nu wat mee doet of niet). En als ze een FB site hebben: maak daarop maar een melding.
TS je hebt voor de makkelijkste weg gekozen en dan is dit het resultaat. Ik vind dat het jouw verantwoordelijkheid en morele plicht is om hier wat aan te doen. Je mag en kan het hier niet bij laten zitten.


Tot op de zin van makkelijkste weg, ben ik het wel eens met Babootje.
Geen van ons was erbij toen het verhaal van opvang kwam via da.
Kan mij best voorstellen dat je in zo een situatie niet alles meteen in de gaten hebt.

Maar verder, zou ik ook werk van maken - juist wegens de opmerking van Social Media.

Ik zou dus het gevoerde gesprek met opvang laten bevestigen -per email.

Dus het gesprek per punt samenvatten en door hun laten bevestigen (of ontkennen , dat kan natuurlijk ook)
Dan heb je in ieder geval bewijs.

Als ze de inhoud zoals aan de telefoon bevestigen, heb je bewijs dat ze fout bezig zijn en als ze de inhoud NIET bevestigen, wat anders schrijven maar toch plaatsen zonder het hele verhaal, heb je ook bewijs.


Daarmee heb je al de eerste stap.
En van daar uit kun je verder, bv terugeisen, of aangifte of wat ook ever.
Samen met jouw eigen dossier sta je dan wel sterker

Zo of zo is deze "opvang" heel fout bezig met zulke uitspraken tegenover jouw.

Als je de naam wilt noemen, hoor ik het graag in pb. Maar hoeft natuurlijk niet.

Kan mij echt goed indenken dat je geschokt bent

sterregoud
Berichten: 1875
Geregistreerd: 09-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-24 15:58

Tinkertreas, ik vind dit heel rot voor je. Het komt helaas vaker voor dat stichtingen of asiels de boel veel rooskleuriger voorstellen dan dat het in feite is.

Ik heb eens bijna een hond geadopteerd die daar binnenkwam gebracht vanwege meerdere bijtincidenten. Pas toen ik herhaaldelijk vroeg, of die veilig was ivm kleine kinderen, kwam de rest van het dossier boven tafel.

Fair
Berichten: 3563
Geregistreerd: 18-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-24 16:00

Jeetje wat een verdrietige wending. En wat een machteloos gevoel moet het ook geven.

Ik vind het echt ronduit schandalig van de dierenarts om het dossier te negeren (kijk wat daar van komt: er wordt nu met de hond gesleept en wordt waarschijnlijk herplaatst zonder het verhaal erbij, wat alleen maar voor gevaarlijke situaties kan zorgen).

Ik vind het schandalig van de stichting waar je Mowgli vandaan hebt dat ze zoveel eisen van je omtrent het inslapen, maar vervolgens geen vinger uitsteken om je te helpen in deze situatie..

Maar nog wel het allerergst van de plek waar hij nu zit dat ze niet het hele verhaal vertellen. Dat kan alleen maar voor verliezers zorgen.

Ik weet wel dat ik voor mijn aankomende hond niet meer voor een stichting ga. Ik ga wel voor een verantwoordelijke fokker.

Veel sterkte TS.

TinkerTreas

Berichten: 3719
Geregistreerd: 03-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-24 16:06

BeFunny schreef:
Prooi agressie hebben meer honden.
Dat is niet iets om een hond voor in te slapen. Dat is iets om rekening mee te houden.

Prooi agressie uit zich alleen als die wat te eten heeft. Heeft dus niets met een loslopende hond te maken. Tenzij hij ook Hond agressie heeft natuurlijk of er eten in het spel is. Maar als ze bij de opvang nu wel een korf om krijgen valt daar nog wel in zekere mate mee te werken.


Hij heeft geen voernijd, hij pakt honden en katten om ze te doden. En toont hier weinig tot geen emotie bij.
Hond pakte hij bij de ruggengraat en kat in de buik.

Maar er is natuurlijk meer met hem, en ik vind het bijzonder dat ze dat na 2 dagen kunnen zeggen dat er niets aan de hand is.
Hij was ongeveer een maand bij mij toen hij voor het eerst beet. Daarvoor was hij een voorbeeldige hond.
Maar dat zullen zij ook wel weten lijkt me, dat een hond op een nieuwe plek niet gelijk zijn normale gedrag laat zien.

TinkerTreas

Berichten: 3719
Geregistreerd: 03-08-04

Re: Hond heeft gebeten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-24 16:16

Ik heb getwijfeld om het hier te delen, maar ga het toch doen. Alles is gevolgd door een filmploeg, tot en met de dierenarts. Omdat Yvette het belangrijk vindt dat er meer bekendheid komt over het feit dat je eigenlijk geen kant op kunt met een hond die gebeten heeft.

We dachten in eerste instantie dat de dierenarts niet wilde euthanaseren vanwege de filmploeg. Maar toen de filmploeg weg was, wilde ze het alsnog niet.

Dus wat betreft het televisieprogramma was het een hele "goede casus" helaas.

De opvang is niet gefilmd, de filmploeg was toen al weg. Maar ze willen niet genoemd worden in het programma (snap ik helemaal). Dus ik weet überhaupt niet of ik nog een update over Mo krijg van ze.

sasja0705
Berichten: 2053
Geregistreerd: 03-08-10

Re: Hond heeft gebeten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-24 16:21

Top dat van de filmploeg!
En dan juist het gesprek met opvang laten bevestigen!

foxy80

Berichten: 7911
Geregistreerd: 09-07-06
Woonplaats: het vrije waasland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-24 16:24

Filmploeg of niet, ik sla hier steil van achterover. Dier bijt meerdere keren, maar DA weigert mee te werken en stichting gaat hier ook nog eens even lekker mee door, ondanks verslag van deftige gedragstherapeut.

TS, laat je vooral geen schuldgevoel aanpraten, je hebt er ALLES aan gedaan, en ik begrijp het helemaal als je dit los laat. Je moet ook aan jezelf en je kind denken.

Wij denken er trouwens over na om een hond te nemen als onze katten er niet meer zijn, maar nav dit topic adopteer ik nooit een hond via een stichting, zeker weten!