Hond heeft gebeten

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Urona447
Berichten: 2810
Geregistreerd: 13-05-07

Re: Hond heeft gebeten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-24 20:57

Wat fijn dat zij je gaan helpen Ts!

pinto_1

Berichten: 2565
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Nordhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-24 20:58

sasja0705 schreef:
TinkerTreas schreef:
We hebben in totaal 3 honden, voor de jongste hebben we een ander huisje gevonden. Die wordt zaterdag opgehaald. En voor mijn teef zoeken we ook een ander huis. Dit zijn honden zonder probleemgedrag, maar ik durf het niet meer aan in combinatie met mijn zoon.


Even jouw reactie ingekort en alleen het belangrijkste laten staan.

En dit vind ik dan dus toch echt kwalijk in combinatie met jouw openingspost...

In de openingspost en in bijna alle andere posts van jouw wordt de hond als de verantwoordelijke en onbetrouwbare neergezet.

Er werd wel ingeruimd dat niet zeker is of zoon de hond getriggerd heeft maar verder is dus alleen de hond de schuldige en die is dus niet te vertrouwen.
En hiermee zijn er toch de mensen op een verkeerd been gezet, want ik twijfel dat anders überhaupt het advies gekomen was om een ander dierenarts te zoeken.

Het daadwerkelijke probleem is dus het onvorspelbare gedrag van jouw zoon en NIET Mowgli, anders zou je niet ook de andere honden herplaatsen.

En het "bijtincident" van vanmiddag met jouw teef is voor mij dan ook ongezien verklaarbaar.


Ik hoop van harte dat er dinsdag de gedragsdeskundige een compleet en vooral eerlijk verhaal krijgt. Beginnend met de het onvoorspelbare gedrag van jouw zoon en DAN pas de incidenten - zodat Mowgli een echt eerlijke kans krijgt.


Dit had ik niet gelezen, maar vind het wel heel sneu.
Zie vaker dat honden in een gezin met kinderen (evt met rugzak) niet samen gaan, en ik snap dan niet zo goed dat er toch voor een herplaatser wordt gekozen.
Zeker als er nu 3 honden uit huis moeten worden gezet voor 1 kind, dat vind ik wel heel triest. |(

gillian

Berichten: 4424
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Haarsteeg

Re: Hond heeft gebeten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-24 21:01

Wat moet er dan gebeuren? Kind weg doen?

pinto_1

Berichten: 2565
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Nordhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-24 21:10

Nee, maar moeten nu ineens alle honden weg? Dat vind ik wel heel drastisch.

Petpa

Berichten: 1707
Geregistreerd: 13-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-24 21:21

gillian schreef:
Wat moet er dan gebeuren? Kind weg doen?


Moderatoropmerking:
Dit bericht is verwijderd omdat deze niet aan de Bokt regels voldoet.

sterregoud
Berichten: 1859
Geregistreerd: 09-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-24 21:23

Petpa schreef:
gillian schreef:
Wat moet er dan gebeuren? Kind weg doen?


Moderatoropmerking:
Dit bericht is verwijderd omdat deze niet aan de Bokt regels voldoet.


Doe even normaal allemaal ! Iemand heeft een probleem en stelt een vraag. Geen reden om zo te gaan bashen.

senna21

Berichten: 11865
Geregistreerd: 17-03-09

Re: Hond heeft gebeten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-24 21:26

Als iemand anderen wilt veroordelen door selectief te knippen en lezen, zegt dat meer over die persoon, dan over TS.
Jammer weer.

Lente
Berichten: 27804
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-24 21:39

Petpa schreef:
gillian schreef:
Wat moet er dan gebeuren? Kind weg doen?

Moderatoropmerking:
Dit bericht is verwijderd omdat deze niet aan de Bokt regels voldoet.


Deze opmerking gaat echt te ver. Je hebt geen idee over de situatie bij TS thuis. Je baseert dit soort extreem gevaarlijke uitspraken op lucht.

Zorgelijke reactie.

Kinke

Berichten: 20543
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Hond heeft gebeten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-24 21:57

ik snap dat gezeur niet dat de TS de andere honden niet weg mag doen. Ze overdenkt juist heel goed of de honden nog bij het gezin passen. Snap niet wat het probleem is daarmee.

Anomien

Berichten: 7396
Geregistreerd: 10-11-09
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-24 21:59

Petpa schreef:
gillian schreef:
Wat moet er dan gebeuren? Kind weg doen?

Moderatoropmerking:
Dit bericht is verwijderd omdat deze niet aan de Bokt regels voldoet.



Ik zou eerder muilkorven. Of nee, dwangbuizen.


Wat een advies zeg.. -O-

Brainless

Berichten: 29747
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-24 22:02

Petpa schreef:
gillian schreef:
Wat moet er dan gebeuren? Kind weg doen?

Moderatoropmerking:
Dit bericht is verwijderd omdat deze niet aan de Bokt regels voldoet.


?? 8)7

irmaz

Berichten: 4804
Geregistreerd: 25-08-04
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-24 22:09

TinkerTreas schreef:
Even een korte update want ik moet eten koken.
Ik heb contact opgenomen met honden veilig Nederland (hoop dat ik het goed schrijf)
Die belden mij vanmiddag gelijk op. Na een fijn gesprek aan de telefoon hebben we voor dinsdag een afspraak gemaakt. Ze komt dan hier langs en zal gaan beoordelen of Mowgli uberhaupt nog plaatsbaar is. Zo nee schrijft ze een verslag voor de dierenarts. Zo ja dan hoop ik dat zij met hem kan trainen en hem kan herplaatsen.

Wat fijn dat ze zo snel actie kan nemen. Succes dinsdag +:)+

sasja0705
Berichten: 2027
Geregistreerd: 03-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-24 22:19

[/quote]
Dit is dan helemaal verkeerd geïnterpreteerd. Ik heb nooit de hond de schuld gegeven. Zo heeft het voor mij ook nooit gevoeld. Het is ook lastig om dingen zo op te schrijven, als je eigenlijk niet alles wil vertellen. Uiteindelijk bleek het toch handiger te zijn om wel meer te vertellen omdat het anders lastig uit te leggen is.

Mijn gevoel zegt nog steeds dat ik hem het liefst in zou laten slapen. Omdat ik niet wil dat er met hem gezeuld wordt. En ik zou het vreselijk vinden als blijkt dat hij nog een keer bijt terwijl ik hem heb herplaatst.
Maar goed ik ga dat sowieso niet doen zonder overleg met de stichting.

En het blijft een hond die met weinig voortekenen van 0 naar 100 gaat.
Er wordt veel gespeculeerd wat mijn zoon allemaal bij Mowgli gedaan zou kunnen hebben. Maar dit is binnen een paar seconden gebeurt. Dus het is niet zo dat hij Mo half heeft mishandeld.
Maar het blijft natuurlijk lastig om een oordeel te vellen over iets wat je op internet leest. Dat begrijp ik ook.
En je leest alleen mijn kant van het verhaal, dat is altijd gekleurd.

Ik ben ook van mening dat ons gezin niet geschikt is voor een gevoelige hond. Maar toen we de honden kregen was de situatie wel anders. Mijn zoon had nog niet het probleem gedrag wat hij nu laat zien. Hij was een stuk jonger en op school gaf het nog niet zoveel problemen.

Onze jongste hond was sowieso al de bedoeling om te herplaatsen. Hij kan gewoon niet tegen de drukte van ons gezin. Hij raakt helemaal overprikkeld en wordt zelf heel druk.
Deze hond hebben we van pup af aan, dus hij is bij ons opgegroeid.

Over ons teefje twijfel ik heel erg. Zij is een enorme rustige stabiele hond. Met een hele fijne rustige energie. Zij is ook super tolerant.
Maar ik twijfel om wat er met Mo gebeurt is. En ik vraag me af of het voor haar wel eerlijk is om in ons drukke gezin te blijven.
Ik zal dit ook wel bespreken dinsdag.[/quote]

Dan heb ik en met mij veel anderen jouw op verkeerd geïnterpreteerd.
Maar dat is nu juist het punt: het ontbreken van belangrijke informatie in het op.
Je had al besloten om eigenlijk alle honden weg te doen alvorens het topic te starten. Zaterdag wordt er ja een al opgehaald.

Had je de situatie en ontbrekende vertrouwen zoon in combi met honden direct duidelijk beschreven dan waren er heel andere adviezen gekomen, en was er misschien juist iemand opgestaan die zegt: ik heb ervaring,ik heb tijd en ruimte : breng maar.
Of : ik help je of ik heb die en die idee...

Ik neem aan dat in de afgelopen 2 jaar behalve met jouw ex (dit incident is ja absoluut verklaarbaar) en de doodle geen incidenten waren.
Met andere woorden: Mo heeft goed in het gezin "gefunctioneerd " totdat zijn emmertje is overgelopen.

En het incident van vandaag : alle honden voelen de spanning die er nu heerst endan nog het drukke van jouw zoon en dan kan zo een opstootje binnen een seconde gebeuren.

Dus als je gewoon simpel en eerlijk alles verteld, dan ben ik zeker dat Mo te herplaatsen is en dat zijn 10 jaar absoluut geen belemmering zijn.
Kunst is op snelle termijn iemand te vinden.
Ben overtuigd dat je dinsdag in goede handen bent.

Wat jouw oude teef betreft... ook een supertolerant,stabiel dier heeft een grens.
Afgaande op jouw beschrijving gaat de situatie met jouw zoontje en zijn gedrag op korte termijn niet veranderen...

Is het dan niet eerlijker om haar rust of te wel een rustiger, stabieler huishouden te gunnen?
En voor jezelf valt dan ook stress weg.

Want blijft zij als enig hond moet je nog steeds 24/7 erover waken dat jouw zoontje niet onbedoeld iets uithaalt waar zij dan wel misschien eens over de rooie gaat met alle gevolgen van dien.
Dus blijft zij- verandert er niets aan de situatie van nu

gillian

Berichten: 4424
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Haarsteeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-24 22:21

Onbegrijpelijk dit.
Ik snap ts best. Ze moet kiezen tussen haar kinderen en haar honden. Mijn keuze zou ook mijn kind zijn.
Jeugdzorg inschakelen...wat een reactie zeg...
Het gaat hier om de veiligheid van haar kinderen!! Denk niet dat ze met plezier haar honden wegdoet hoor.

gillian

Berichten: 4424
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Haarsteeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-24 22:25

pinto_1 schreef:
Nee, maar moeten nu ineens alle honden weg? Dat vind ik wel heel drastisch.


Drastisch misschien, maar wel een reële optie.
Het gaat hier om de veiligheid van haar kinderen.
Als een van de kinderen niet goed kan functioneren met de honden, en er gaat iets fout, wat dus al gebeurt is, wat dan?

BeFunny

Berichten: 10618
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-24 22:44

Nou ook voor de veiligheid en de rust van de honden. Als de zoon van ts onvoorspelbaar is in gedrag naar dieren toe.

De keuze zal heus niet makkelijk geweest zijn. Maar de keuze is aan TS en aan niemand anders.

Sabri

Berichten: 1405
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-24 22:48

Denk dat TS er goed aandoet om geen honden meer te houden. Iedere hond kan bijten, zeker gezien de gezinssituatie. Het is misschien makkelijker om dan de 'schuld' bij de hond te leggen, in plaats van goed naar je eigen situatie te kijken. Wat ik ook onbegrijpelijk vindt is waarom de stichting waar TS de hond vandaan heeft geen achtervang biedt. Fijn dat er nu dan een andere instantie komt kijken maar ik las dat die wel 150 aanvragen binnenkrijgen en er maar een fractie geholpen kan. Ik ken ze verder niet maar hopelijk kunnen ze toch helpen.

BrankaZ

Berichten: 3885
Geregistreerd: 11-11-05
Woonplaats: Odoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-24 23:20

TinkerTreas schreef:
Even een korte update want ik moet eten koken.
Ik heb contact opgenomen met honden veilig Nederland (hoop dat ik het goed schrijf)
Die belden mij vanmiddag gelijk op. Na een fijn gesprek aan de telefoon hebben we voor dinsdag een afspraak gemaakt. Ze komt dan hier langs en zal gaan beoordelen of Mowgli uberhaupt nog plaatsbaar is. Zo nee schrijft ze een verslag voor de dierenarts. Zo ja dan hoop ik dat zij met hem kan trainen en hem kan herplaatsen.

Fijn dat je zo snel hulp hebt gevonden. Hopelijk kunnen ze helpen met een oplossing waar iedereen vrede mee kan hebben.

pinto_1 schreef:
Dit had ik niet gelezen, maar vind het wel heel sneu.
Zie vaker dat honden in een gezin met kinderen (evt met rugzak) niet samen gaan, en ik snap dan niet zo goed dat er toch voor een herplaatser wordt gekozen.
Zeker als er nu 3 honden uit huis moeten worden gezet voor 1 kind, dat vind ik wel heel triest. |(

Met het herplaatsen neemt de TS haar verantwoordelijkheid. Ik hoop alleen dat ze heel goed nadenkt als ze een hond erg mist en weer overweegt om een hond te zoeken. Ik denk n.l. dat de slechte interactie tussen honden en haar jongste zoon niet alleen met herplaatsers kan gebeuren.

Mellow

Berichten: 6477
Geregistreerd: 22-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-24 23:26

Ik heb alleen maar respect voor TS. Ze wil uit liefde niet dat er gezeuld word met mowgli, een oude hond met een verleden en een rugzak. En wil niet dat een ander komt te zitten met een hond die minder goed leesbaar is voor iemand met minder goede kennis van gedrag.

Maar de combinatie van haar zoon met Mowgli gaat ook niet goed.

Laten we wel wezen. Soms hoeft iemand niet eens iets te doen om een reactie van een hond te krijgen maar kan het ook de grondhouding zijn die een reactie geeft.

Zo is onze hond echt bang voor de buurman van mijn schoonouders. Er is nooit wat gebeurt. Onze hond blaft eigenlijk nooit maar naar deze man dus wel. Hij wil er ook niet naar toe komen. Hoe lief deze man ook tegen hem doet. Echter de grondhouding van deze man is heel statig, tegen het hautaine aan. De man in kwestie is zo vriendelijk als wat hoor. Alleen zijn grondhouding is wel heel statig en deftig.

Ts geeft ook aan dat in het begin toen haar zoon jonger was het probleemgedrag van haar zoon niet zo op de voorgrond trad maar dat dat nu meer tot uiting komt. Daarbij zal het waarschijnlijk (en dit is een aanname van mij, TS mag me verbeteren) niet alleen in het verbale stukje zitten maar ook het non verbale. Dus houding en beweging, misschien een stukje anders gevormde motoriek.

En ik vermoed dat het probleemgedrag van haar zoon niet een tijdelijk iets is wat weer over kan gaan maar dat het komt door een aanverwant probleem. (Ook hier mag je me in corrigeren als het niet klopt).

Ik vind het juist heel knap dat TS in deze uiterst pijnlijke situatie heel open staat voor verschillende invalshoeken en kijk op de dingen. En volgens mij is het in deze niet zozeer de schuldvraag. Want ik zie namelijk nergens dat TS de schuld bij de hond legt.

Denk dat TS heel realistisch kijkt naar de mogelijkheden en ook de "flaws" (kom niet op het Nederlandse woord).

rocky_1995

Berichten: 658
Geregistreerd: 22-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-24 23:31

TinkerTreas schreef:
Even een korte update want ik moet eten koken.
Ik heb contact opgenomen met honden veilig Nederland (hoop dat ik het goed schrijf)
Die belden mij vanmiddag gelijk op. Na een fijn gesprek aan de telefoon hebben we voor dinsdag een afspraak gemaakt. Ze komt dan hier langs en zal gaan beoordelen of Mowgli uberhaupt nog plaatsbaar is. Zo nee schrijft ze een verslag voor de dierenarts. Zo ja dan hoop ik dat zij met hem kan trainen en hem kan herplaatsen.


Dat is heel fijn! Yvette is echt wel een topper en heel eerlijk. We zijn ook bij haar geweest niet i.v.m. bijtincidenten, maar uitvalgedrag aan de lijn en heeft zij heeft ons fijn en heel eerlijk geholpen. Heel veel succes en sterkte alvast!

Zoolgangster

Berichten: 9658
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: 587 km van Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-24 23:43

TinkerTreas schreef:
Even een korte update want ik moet eten koken.
Ik heb contact opgenomen met honden veilig Nederland (hoop dat ik het goed schrijf)
Die belden mij vanmiddag gelijk op. Na een fijn gesprek aan de telefoon hebben we voor dinsdag een afspraak gemaakt. Ze komt dan hier langs en zal gaan beoordelen of Mowgli uberhaupt nog plaatsbaar is. Zo nee schrijft ze een verslag voor de dierenarts. Zo ja dan hoop ik dat zij met hem kan trainen en hem kan herplaatsen.



Dat klinkt goed! Fijn dat er iemand kan komen kijken!

meggiemeg

Berichten: 12235
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-24 07:25

pinto_1 schreef:
Zie vaker dat honden in een gezin met kinderen (evt met rugzak) niet samen gaan, en ik snap dan niet zo goed dat er toch voor een herplaatser wordt gekozen.

Maar is de stichting waar de hond vandaan komt daar ook niet verantwoordelijk in? Het lijkt me dat je niet binnen komt wandelen een hond uitkiest en er weer naar buiten wandelt met hond.

Doubtless

Berichten: 8490
Geregistreerd: 29-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-24 07:31

Succes dinsdag TS, ik hoop dat jullie hiermee geholpen zijn :*

@meggiemeg: zo simpel was het bij ons wel. Sterker nog, de vrouw bij wie ik naar de hond ging kijken moedigde mij aan om de hond direct mee te nemen, zonder dat mijn partner haar überhaupt had gezien. Dat wilde ik niet, ik wilde anderhalve dag later terugkomen om te kijken of het klikte tussen hem en de hond. Kreeg toen te horen dat als er in de tussentijd geïnteresseerden waren ze de hond niet kon “vasthouden”. Dus weg is weg… tja.
Laatst bijgewerkt door Doubtless op 25-04-24 07:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-24 07:32

Mellow schreef:
Ik heb alleen maar respect voor TS. Ze wil uit liefde niet dat er gezeuld word met mowgli, een oude hond met een verleden en een rugzak. En wil niet dat een ander komt te zitten met een hond die minder goed leesbaar is voor iemand met minder goede kennis van gedrag.

Maar de combinatie van haar zoon met Mowgli gaat ook niet goed.

Laten we wel wezen. Soms hoeft iemand niet eens iets te doen om een reactie van een hond te krijgen maar kan het ook de grondhouding zijn die een reactie geeft.

Zo is onze hond echt bang voor de buurman van mijn schoonouders. Er is nooit wat gebeurt. Onze hond blaft eigenlijk nooit maar naar deze man dus wel. Hij wil er ook niet naar toe komen. Hoe lief deze man ook tegen hem doet. Echter de grondhouding van deze man is heel statig, tegen het hautaine aan. De man in kwestie is zo vriendelijk als wat hoor. Alleen zijn grondhouding is wel heel statig en deftig.

Ts geeft ook aan dat in het begin toen haar zoon jonger was het probleemgedrag van haar zoon niet zo op de voorgrond trad maar dat dat nu meer tot uiting komt. Daarbij zal het waarschijnlijk (en dit is een aanname van mij, TS mag me verbeteren) niet alleen in het verbale stukje zitten maar ook het non verbale. Dus houding en beweging, misschien een stukje anders gevormde motoriek.

En ik vermoed dat het probleemgedrag van haar zoon niet een tijdelijk iets is wat weer over kan gaan maar dat het komt door een aanverwant probleem. (Ook hier mag je me in corrigeren als het niet klopt).

Ik vind het juist heel knap dat TS in deze uiterst pijnlijke situatie heel open staat voor verschillende invalshoeken en kijk op de dingen. En volgens mij is het in deze niet zozeer de schuldvraag. Want ik zie namelijk nergens dat TS de schuld bij de hond legt.

Denk dat TS heel realistisch kijkt naar de mogelijkheden en ook de "flaws" (kom niet op het Nederlandse woord).


Ja, het is natuurlijk heel mooi dat ts nu naar een goede oplossing zoekt en haar verantwoordelijkheid probeert te nemen. Het is nu misschien achteraf praten, en bokt kennende zal het niet gewaardeerd worden, maar Je kunt je daarnaast wel ook afvragen waarom iemand twee jaar geleden een achtjarige herplaatser met rugzak als derde hond erbij neemt in een druk gezin?
En wat heeft dat met het perspectief van de hond gedaan? Die nu natuurlijk veel moeilijker te plaatsen is als twee jaar geleden, en die een aantal vervelende ervaringen erbij gekregen heeft in zijn rugzak.
En ja natuurlijk begrijp ik dat iedereen een verkeerde inschatting kan maken in zijn leven, en ik ken ts en de situatie onvoldoende, dus ik wil je hier niet zwart neerzetten ts, ik hoop dat je begrijpt dat dat mijn intentie niet is.
Het is alleen dat ik dit soort verhalen in allerlei varianten zo vaak tegenkom. En voor de baas komt uiteindelijk altijd weer een oplossing, maar voor de hond niet altijd meer.

Doubtless

Berichten: 8490
Geregistreerd: 29-12-10

Re: Hond heeft gebeten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-24 07:35

@Nikass: vanuit die redenatie kan niemand meer een hond aanschaffen. Kinderen ontwikkelen soms problemen. Mensen worden soms ziek of gaan dood. De meeste mensen kunnen geen garantie bieden dat een dier de rest van zijn leven kan blijven.