Welke (orthopedische) hondenmand?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Myfairytale
Berichten: 5392
Geregistreerd: 26-05-06

Welke (orthopedische) hondenmand?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-24 21:29

Er zijn zoveel hondenmanden en kussens te koop, ook onder het label "orthopedisch". Echter zit hier vaak een soort goedkoop, simpel schuim in en geen traagschuim of memory foam wat ik juist wel belangrijk vind.

Wat is nu echt een goede orthopedische mand of kussen (mét traagschuim/memoryfoam) en blijft lang mooi?

Ipsiedipsie
Berichten: 154
Geregistreerd: 05-07-05

Re: Welke (orthopedische) hondenmand?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-24 21:34

Ik heb 2 manden en een benchkussen van Omlet. Zijn zelf samen te stellen en ook losse hoezen voor te koop. Ik ben tevreden over de kwaliteit en mijn hond maakt vanaf het eerste moment graag gebruik van de manden.

TeSzZz
Berichten: 1756
Geregistreerd: 17-02-05
Woonplaats: Leeuwarden

Re: Welke (orthopedische) hondenmand?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-24 21:56

Wij hebben een beeztees yura. Hebben m nu volgens mij 3 jaar, ziet er nog steeds prima uit en beide honden liggen er graag op.

996981
Berichten: 9747
Geregistreerd: 16-02-08

Re: Welke (orthopedische) hondenmand?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-24 21:59

Hier heel tevreden met knuffelwuff

KellyR

Berichten: 1516
Geregistreerd: 23-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-24 22:01

Wij hadden de kunstlederen mand van knuffelwuff. Wat ik fijn vond is dat je ze heel makkelijk schoon kan maken met een sopje en ze lagen er graag in.
Veel verschillende vormen/stiksels etc.

Myfairytale
Berichten: 5392
Geregistreerd: 26-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-24 22:36

Hebben jullie rechtstreeks besteld bij Knuffelwuff?
Kan er alleen geen adres van vinden, vind dat een beetje eng. Volgens mij is dat inderdaad wel mooi materiaal.

De Beeztees Yura staat inderdaad ook op mijn lijstje om te checken, die ken ik al een beetje. :)

Omlet ga ik naar kijken!

996981
Berichten: 9747
Geregistreerd: 16-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-24 22:41

Myfairytale schreef:
Hebben jullie rechtstreeks besteld bij Knuffelwuff?
Kan er alleen geen adres van vinden, vind dat een beetje eng. Volgens mij is dat inderdaad wel mooi materiaal.

De Beeztees Yura staat inderdaad ook op mijn lijstje om te checken, die ken ik al een beetje. :)

Omlet ga ik naar kijken!

Rechtstreeks besteld inderdaad :j twee keer besteld en twee keer netjes geleverd. Is in Duitsland een bekender merk en absoluut betrouwbaar.

Edit: adres gevonden: Knuffelwuff GmbH, Gütersloher Str.40 33442 Herzebrock-Clarholz

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Welke (orthopedische) hondenmand?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-24 23:05

Ik heb dit type hondenmand gekocht: https://www.123hondenmand.nl/product/or ... ijs-80-cm/
Zelfde model, alleen is die van mij beige en een maat groter.
Ik heb hem twee jaar geleden gekocht, en ben er nog steeds erg blij mee. De opstaande randen zijn wat uitgezakt, maar verder is ie nog super mooi. De hoes kan eraf en in de was. Slijt nauwelijks. En het is een fijne, stevige mand met echte memory foam.

KellyR

Berichten: 1516
Geregistreerd: 23-02-15

Re: Welke (orthopedische) hondenmand?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-24 23:35

Direct besteld bij ze.
Had ook de eerste keer een verkeerde maat besteld, dit ging vlekkeloos in omruiling en als ik het me goed herinner is dit ook kostenloos geweest ondanks dat het mijn eigen fout was.

Volgens mij heb je ook 10% korting met de code wuff - zag die altijd voorbij komen in ieder geval hahaha

x_Jeanine_x

Berichten: 9087
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Re: Welke (orthopedische) hondenmand?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-24 00:38

Ik gunde mijn honden ook wat meer luxe in de bench :)
Heb een traagschuim matras gekocht, los op maat, daarover ligt een vetbed en daarom liggen 2 schapenvacht donuts zonder dikke bodem (alleen schapenvacht :+ )
Ik hoor de dames niet klagen in hun bed.

Buurvrouw heeft er hier 1 van knuffelwuff en is aan de 2de begonnen :+ Omdat puppy uit dr puppy mandje was gegroeid en die is daar heel enthousiast over.

Fudge

Berichten: 1021
Geregistreerd: 26-03-08

Re: Welke (orthopedische) hondenmand?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-24 01:47

Wij hebben hier een knuffelwuff mand en een kussen van brekz (pepper sage), beide bevallen erg goed. Ik vind de matras van brekz haast nog beter in vorm/stevigheid blijven als de knuffelwuff.

Myfairytale
Berichten: 5392
Geregistreerd: 26-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-24 07:21

Veel tevreden met Knuffelwuff zie ik, fijn dat er zulke goede ervaringen mee zijn! Zie toch al een adres en zelfs een kortingscode voorbij komen!

8nnemiek schreef:
Ik heb dit type hondenmand gekocht: https://www.123hondenmand.nl/product/or ... ijs-80-cm/
Zelfde model, alleen is die van mij beige en een maat groter.
Ik heb hem twee jaar geleden gekocht, en ben er nog steeds erg blij mee. De opstaande randen zijn wat uitgezakt, maar verder is ie nog super mooi. De hoes kan eraf en in de was. Slijt nauwelijks. En het is een fijne, stevige mand met echte memory foam.


Deze hebben wel een heel lage instap, dat vind ik wel een groot voordeel en vind ze ook mooi. Maar dat na 2 jaar de randen al ingezakt zijn, vind ik wel vrij snel eerlijk gezegd. :o


x_Jeanine_x schreef:
Ik gunde mijn honden ook wat meer luxe in de bench :)
Heb een traagschuim matras gekocht, los op maat, daarover ligt een vetbed en daarom liggen 2 schapenvacht donuts zonder dikke bodem (alleen schapenvacht :+ )
Ik hoor de dames niet klagen in hun bed.

Buurvrouw heeft er hier 1 van knuffelwuff en is aan de 2de begonnen :+ Omdat puppy uit dr puppy mandje was gegroeid en die is daar heel enthousiast over.


Traagschuim op maat kopen kan natuurlijk ook. Al moet er hier echt wel een hoes omheen, want het gaat er soms wild aan toe met spelen en eentje vind het heerlijk om kleedjes en kussentjes om te gooien/te verslepen. :')
Ze krijgen sowieso ook weer een schapenvacht en een los dekentje erop, zo heerlijk om te zien hoe ze dan hun eigen bedje opmaken. <3
Geloof ook direct dat ze niet zullen klagen bij jou Jeanine!


Fudge schreef:
Wij hebben hier een knuffelwuff mand en een kussen van brekz (pepper sage), beide bevallen erg goed. Ik vind de matras van brekz haast nog beter in vorm/stevigheid blijven als de knuffelwuff.


Oh Brekz ben ik bekend mee, goede tip ook! Vraag me dan altijd af of het echt wel memoryfoam is wat erin zit en of ze wel lang mooi blijven, maar de Pepper Sage is dus een aanrader.

Heel erg bedankt voor alle reacties, heel fijn!

Jennyj01
Berichten: 5375
Geregistreerd: 25-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-24 07:23

Ik heb een Hunter orthopedisch kussen voor mijn hond. Hij ligt er vanaf de eerste dag graag op.
Deze is met vlokken. De vorige is door meneer afgekeurd. Dat was schuim aan een stuk.

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-24 07:26

Myfairytale schreef:
8nnemiek schreef:
Ik heb dit type hondenmand gekocht: https://www.123hondenmand.nl/product/or ... ijs-80-cm/
Zelfde model, alleen is die van mij beige en een maat groter.
Ik heb hem twee jaar geleden gekocht, en ben er nog steeds erg blij mee. De opstaande randen zijn wat uitgezakt, maar verder is ie nog super mooi. De hoes kan eraf en in de was. Slijt nauwelijks. En het is een fijne, stevige mand met echte memory foam.


Deze hebben wel een heel lage instap, dat vind ik wel een groot voordeel en vind ze ook mooi. Maar dat na 2 jaar de randen al ingezakt zijn, vind ik wel vrij snel eerlijk gezegd. :o

Niet ingezakt maar naar buiten geduwd zeg maar, doordat de hond er tegenaan ligt. Ik kan straks wel even een foto maken. De rand is niet van hard materiaal zoals de leuning van een bank, maar daar zit alleen foam ofzo in, dus dat zal altijd wel wat scheef trekken.

Edit, even snel een foto gemaakt:
Afbeelding

Hij moet weer eens in de was :))
Laatst bijgewerkt door 8nnemiek op 12-04-24 07:37, in het totaal 1 keer bewerkt

kiwiwitje

Berichten: 20116
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Welke (orthopedische) hondenmand?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-24 07:29

Wij zijn hier heel tevreden over de trixie vital.

Leo

Berichten: 50144
Geregistreerd: 06-12-02

Re: Welke (orthopedische) hondenmand?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-24 07:54

Wij hebben een orthopedisch kussen met mand er omheen (wel normaal schuim) van MaxxNobel. Mooie mand en de hond ligt er super lekker in!

Susanne

Berichten: 11612
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-24 09:43

Mijn hond lag altijd liever op een traagschuim mand als eentje met vlokken. Beide waren orthopedisch dus, maar hij had wel een sterke voorkeur.
Gek genoeg na zijn (orthopedische :+ ) operatie ligt hij liever op een ander “kussen”.
Die is van HuggleHounds en niks orthopedisch aan, maar hij ligt er super graag op. En ideaal want het kan probleemloos in de wasmachine/droger.

Per toeval achter gekomen doordat ze deze in een hotelkamer hadden liggen voor de honden gasten. We hadden z’n eigen mand mee maar hij verkoos direct dit kleedje. Daarna maar zo’n ding aangeschaft voor hem :')

Afbeelding

Myfairytale
Berichten: 5392
Geregistreerd: 26-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-24 10:03

Susanne schreef:
Mijn hond lag altijd liever op een traagschuim mand als eentje met vlokken. Beide waren orthopedisch dus, maar hij had wel een sterke voorkeur.
Gek genoeg na zijn (orthopedische :+ ) operatie ligt hij liever op een ander “kussen”.
Die is van HuggleHounds en niks orthopedisch aan, maar hij ligt er super graag op. En ideaal want het kan probleemloos in de wasmachine/droger.

Per toeval achter gekomen doordat ze deze in een hotelkamer hadden liggen voor de honden gasten. We hadden z’n eigen mand mee maar hij verkoos direct dit kleedje. Daarna maar zo’n ding aangeschaft voor hem :')

[ [url=m/inoZVm.jpg]Afbeelding[/url] ]


Deze hebben wij ook! Alleen vind ik ze na verloop van tijd toch wel minder worden. Toch niet meer zo fluffy en wat "dunner" dus. Wel ideaal dat ze inderdaad zo in wasmachine en droger kunnen, dat doen wij ook. :j
Het is de bedoeling dat ze deze op hun andere mand krijgen en daarnaast dus een kussen of mand met traagschuim, zodat ze zelf kunnen kiezen. :D

Sem_
Berichten: 7764
Geregistreerd: 17-02-06

Re: Welke (orthopedische) hondenmand?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-24 10:15

Wij hebben een BiaBed mand, daar heb je ook een orthopedische variant van, wel prijzig.

Susanne

Berichten: 11612
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-24 10:35

Myfairytale schreef:
Susanne schreef:
Mijn hond lag altijd liever op een traagschuim mand als eentje met vlokken. Beide waren orthopedisch dus, maar hij had wel een sterke voorkeur.
Gek genoeg na zijn (orthopedische :+ ) operatie ligt hij liever op een ander “kussen”.
Die is van HuggleHounds en niks orthopedisch aan, maar hij ligt er super graag op. En ideaal want het kan probleemloos in de wasmachine/droger.

Per toeval achter gekomen doordat ze deze in een hotelkamer hadden liggen voor de honden gasten. We hadden z’n eigen mand mee maar hij verkoos direct dit kleedje. Daarna maar zo’n ding aangeschaft voor hem :')

[ [url=m/inoZVm.jpg]Afbeelding[/url] ]


Deze hebben wij ook! Alleen vind ik ze na verloop van tijd toch wel minder worden. Toch niet meer zo fluffy en wat "dunner" dus. Wel ideaal dat ze inderdaad zo in wasmachine en droger kunnen, dat doen wij ook. :j
Het is de bedoeling dat ze deze op hun andere mand krijgen en daarnaast dus een kussen of mand met traagschuim, zodat ze zelf kunnen kiezen. :D


Ah oké! Daar hebben wij nog geen last van. Ja dan snap ik dat je nog even verder kijkt inderdaad, als hij te dun geworden is.

Myfairytale
Berichten: 5392
Geregistreerd: 26-05-06

Re: Welke (orthopedische) hondenmand?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-24 14:00

Biabed gaat erbij op het lijstje.

Susanne: ik ben misschien ook wel kritisch hoor. Maar uiteindelijk werden ze hier minder fluffy en daardoor voelen ze ook wat dunner aan.

Jessix

Berichten: 16445
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Welke (orthopedische) hondenmand?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-24 14:16

Hier ook fan van de knuffelwuff. De orthopedische van kunstleer. Direct bij hun besteld. Straks wil ik de ribfluweel erbij.

Drico

Berichten: 4492
Geregistreerd: 14-06-08

Re: Welke (orthopedische) hondenmand?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-24 14:19

Ik heb twee orthopedische kussens van Petlando :j

Myfairytale
Berichten: 5392
Geregistreerd: 26-05-06

Re: Welke (orthopedische) hondenmand?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-24 17:40

Knuffelwuff hoor ik toch wel heel veel goede reacties over, heb gekeken, is alleen erg lastig kiezen haha.

Oh ja, Petlando ken ik inderdaad ook, lijkt op de Trixies' volgens mij?

Boheme

Berichten: 2104
Geregistreerd: 05-04-05
Woonplaats: Dordrecht

Re: Welke (orthopedische) hondenmand?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-24 18:32

Fins and Fur heeft ook orthopedische kussens. Kun je ook eens kijken.