Zoektocht nylon sliphalsband

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
dierenfan
Berichten: 9620
Geregistreerd: 27-02-10

Zoektocht nylon sliphalsband

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-24 20:19

Ik heb halsbanden van powerdog supplies en zeer! Tevreden over maar zoek extra halsbanden en krijg helaas al weken geen contact.
Ik had een sliphalsband van wolters maar daar is binnen 1 jaar een ring van gebroken.
Ik zoek 55 of 60 cm omtrek en zeer sterk en degelijk. Niet extra breed (2 max 3 cm) en moet goed tegen zout zeewater kunnen. Mijn herder is 40 kg en agressief gedrag dus zoek zeer degelijk materiaal. Sterke voorkeur voor nylon en dus geen touw, geen biothaan en zeker geen leer. Ik vind maar geen andere webshop. Enige eis waar ik vanaf wil wijken is de NL vlag. Wie heeft de tip?

imaudy
Berichten: 5056
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Zuid-holland

Re: Zoektocht nylon sliphalsband

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-24 20:22

Die van Rogz? Ik vind het een mooi en degelijk merk.

dierenfan
Berichten: 9620
Geregistreerd: 27-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-24 20:25

imaudy schreef:
Die van Rogz? Ik vind het een mooi en degelijk merk.


Absoluut! Waren deze 60 cm zou ik ze al in huis hebben maar 55 cm en stukje leer op het einde dan past het waarschijnlijk net niet helaas. Ze worden ook niet in directe omgeving verkocht. Als er 1 merk is waar ik vertrouwen in heb dan is het idd wel rogz. Enkel wil echt volledig slip en choker van hun is reserve oplossing en heb ik al best wat van ook :+ :D

kiwiwitje

Berichten: 20116
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Zoektocht nylon sliphalsband

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-24 21:01

Misschien kan the doglounge je verder helpem.

Nyaleti

Berichten: 6188
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Zoektocht nylon sliphalsband

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-24 21:11

Ik heb er een van 51 degrees north. Ziet er stevig en degelijk uit. Was er nog een maatje groter maar weet even niet hoe groot.
Heeft een dubbele stop (beide te verschuiven zoals je gewend bent) dus ideaal. Kun je nooit te strak gaan.

Avalanche

Berichten: 16016
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Zoektocht nylon sliphalsband

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-24 21:19


eveline_B

Berichten: 2833
Geregistreerd: 05-09-02
Woonplaats: Salland

Re: Zoektocht nylon sliphalsband

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-24 21:28

Ik had voor mijn Hollandse herders halsbanden van Lupine. De ene hond leeft niet meer, maar de andere heeft deze halsband nu een jaar of 14-15. De hond zelf is nu 16+. Het is de enige halsband die ik voor haar heb gebruikt sinds ze deze heeft.

Dit model:
https://petstuf.nl/product/slip-lupine- ... king-duck/

dierenfan
Berichten: 9620
Geregistreerd: 27-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-24 19:29


Kloesje
Berichten: 139
Geregistreerd: 30-05-06

Re: Zoektocht nylon sliphalsband

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-24 19:33

Wat jij zoekt heet een halfcheck of martingale. Als je op deze termen zoekt, zul je genoeg optie vinden welke aan je eisen zullen voldoen.

Avalanche

Berichten: 16016
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-24 19:39

dierenfan schreef:
Avalanche schreef:


Ja absoluut!! Dat ik die variant niet ken zeg haha

Ik heb hem zelf. Jij hebt een Mechelse, als ik me goed herinner? Ik heb een Duitse Herder, en hij bevalt mij en mijn hond erg goed. Super sterk ook.

dierenfan
Berichten: 9620
Geregistreerd: 27-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-24 18:06

Kloesje schreef:
Wat jij zoekt heet een halfcheck of martingale. Als je op deze termen zoekt, zul je genoeg optie vinden welke aan je eisen zullen voldoen.


Nee want wil geen leer, geen ketting en moet tegen zout zee water kunnen plus absoluut 100% sterk genoeg qua materiaal. Daardoor vind ik zo lastig wat ik zoek. De termen die ken ik wel

dierenfan
Berichten: 9620
Geregistreerd: 27-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-24 18:10

Avalanche schreef:
Ik heb hem zelf. Jij hebt een Mechelse, als ik me goed herinner? Ik heb een Duitse Herder, en hij bevalt mij en mijn hond erg goed. Super sterk ook.


Ik heb duitser met mechelaar en hollander bloed. Top dat hij goed bevalt ik ken het merk als zeer betrouwbaar dus het gaat deze worden


Afbeelding

_Christina

Berichten: 1490
Geregistreerd: 26-01-11
Woonplaats: Grensgebied

Re: Zoektocht nylon sliphalsband

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-24 20:41

Over sterk gesproken, ik hoop dat ondanks de grote gelijkenis dat niet de trixie jogginglijn is? Of dat je de gordel niet zonder extra zekeringen gebruikt, die trekken ze zo uit elkaar namelijk.

Avalanche

Berichten: 16016
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Zoektocht nylon sliphalsband

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-24 18:45

Top, veel plezier ermee :) ik ben ook fan van het merk idd. Goed, solide materiaal.

Evi84
Berichten: 764
Geregistreerd: 26-07-12
Woonplaats: Belgiƫ

Re: Zoektocht nylon sliphalsband

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-24 18:57


cursebreaker

Berichten: 11469
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-24 19:06

Ik zou ook eens naar Non-Stop kijken dan.

Zeer goed kwalitatief materiaal, duurzaam en kan ook prima (zout)water hebben.
Ik heb de Cruise Collar in gebruik met een herder van 37kg, en ben er heel tevreden over. Dit is een semi-slip. ( nu heb ik geen heel reactieve hond, maar ze is sterk en genoeg om in handen te hebben soms ). De rock collar welke evi84 hierboven benoemt, is ook een optie bv ja.

edit;
zie nu dat je al voor wat anders bent gegaan.

dierenfan
Berichten: 9620
Geregistreerd: 27-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-24 08:37

_Christina schreef:
Over sterk gesproken, ik hoop dat ondanks de grote gelijkenis dat niet de trixie jogginglijn is? Of dat je de gordel niet zonder extra zekeringen gebruikt, die trekken ze zo uit elkaar namelijk.


Ik gebruik musketon haak en carabijner aan de halsband. Bij wat spannender situaties heb ik in mijn jaszak een gentle leader en korthouder die ik dan ruim op tijd ook aan doe. Ik heb de workingdog heupgordel van furkka die speciaal voor mij dubbel gestikt geleverd is en de bevestiging ringen zitten achterlangs ook nog eens extra aan elkaar gekoppeld. Daarnaast is de hond inmiddels bij 8 jaar en al best wel relaxt tegenwoordig. Toch blijf ik zo voorzichtig ik wil hem zonder incidenten uiteindelijk aan ouderdom af moeten geven. ;)

dierenfan
Berichten: 9620
Geregistreerd: 27-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-24 08:40

Evi84 schreef:
Ik ben heel erg fan van rock collar:
https://www.actievehonden.com/p/lijnen/ ... r-3-0/3705


Prachtig spul maar moet net goed uitkomen. Met beetje pech kan hij zich er achteruit uit trekken omdat deze maar kort slipt en verder niet verstelbaar is. Zoiets heb ik nu ook maar handgemaakt met langer slippend deel. Echter dat is brede winterhalsband met ijzel erop.
Ik heb veel non stop dogwaer producten overigens. Heb ook bikejoring en dogscooter gedaan met mijn vorige honden. Deze is helaas te onbetrouwbaar

Evi84
Berichten: 764
Geregistreerd: 26-07-12
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-24 10:33

dierenfan schreef:
Evi84 schreef:
Ik ben heel erg fan van rock collar:
https://www.actievehonden.com/p/lijnen/ ... r-3-0/3705


Prachtig spul maar moet net goed uitkomen. Met beetje pech kan hij zich er achteruit uit trekken omdat deze maar kort slipt en verder niet verstelbaar is. Zoiets heb ik nu ook maar handgemaakt met langer slippend deel. Echter dat is brede winterhalsband met ijzel erop.
Ik heb veel non stop dogwaer producten overigens. Heb ook bikejoring en dogscooter gedaan met mijn vorige honden. Deze is helaas te onbetrouwbaar


Spijtig,

Bij mijn 2 dobers werken ze perfect ( meer dan 40kg, africhtingshonden) en kunnen ze aangeslipt ook absoluut niet eruit. Ik heb ze bewust ook maar net passend. Ze zijn al stevig mishandeld geweest zonder hun sterkte te verliezen.

Veel succes in je zoektocht