Leuke kattenspeeltjes

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132061
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Leuke kattenspeeltjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-24 10:14

De fluoriserende nepmuizen en de speelhengels zijn hier wel een beetje 'uit'. Tijd voor iets nieuws! Maar wat?

Gisteren bij het Kruidvat een leuk dingetje gekocht, het is een flipperkast :D
Er zit een balletje in en het is tevens een krabspeeltje.

Afbeelding

Hebben jullie nog leuke tips?

Goof

Berichten: 28805
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Leuke kattenspeeltjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-24 10:17

Ik heb een balletje dat je kan opladen en dat rolt en trilt als je hem aanzet. Poeskat vindt het fascinerend.
Maar..... mijn kat is het meest blij met een heel simpel grijs speelmuisje.

Siggislief

Berichten: 13995
Geregistreerd: 04-10-04
Woonplaats: Amsterdam

Re: Leuke kattenspeeltjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-24 10:20

Ik ben benieuwd naar de speeltjes, zeker omdat hier ook 2 nieuwe kittens komen na 10 jaar.

Zelf heb ik hier nu 3 spulletjes liggen voor de 2 toekomstige kitties..

- Schuimrubberen balletjes
- Lange stok met een lange gekleurde speel rups
- Rups met hier en daar waar ze op kunnen kauwen/mee spelen

en heb ook nog een laser speeltje gekregen.

pmarena

Berichten: 48146
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-24 10:21

Hier blijven de grijze muisjes met rateltje er in toch wel de favoriet. En die crunchy folie balletjes om mee te spelen. Van die zelf bewegende via een raar patroon rollende balletjes zijn wel fascinerend maar ze zijn er meer bangig van dan dat ze het leuk vinden volgens mij :=

Een muisje aan elastiek in de deuropening is hier ook wel een succes gebleken.

Maar vooral veel krabspul waar ze op kunnen liggen, en een klimmuur met loopbruggetje zijn hier favoriet.

Autumnn

Berichten: 8041
Geregistreerd: 26-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-24 10:23

Mijne is het meest blij met een pingpongballetje :Y)

Captain

Berichten: 21384
Geregistreerd: 15-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-24 10:26

Een haarelastiekje.

Of een tampon. :')
Afbeelding

Afbeelding

dalena

Berichten: 3124
Geregistreerd: 28-09-12
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-24 10:29

Haha tampon hier ook :')
En Jane haar favoriet is een knisperballetje, denk dat ik hetzelfde bedoel als pmarena :+

soesita

Berichten: 5166
Geregistreerd: 09-10-04
Woonplaats: Herzogenrath (Duitsland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-24 10:30

De ene kater is gek op felgekleurde mini-pomponnetjes (vind je bij de knutselspullen). De andere is gek op dopjes van drankbussen en op kattenveertjes.

Verder worden ze allebei razend enthousiast van de laserpointer.

Koper

Berichten: 30274
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-24 10:32

Ja, wat niet? :D

Touwtjes, propjes papier of zilverfolie, takjes, vogelveren, wattenstaafjes, hele of halve wasknijpers. Ik heb een kat gehad met een sperziebonenfetish. Ook kun je denken aan zachte speeltjes met kattenkruid of matatabistokjes (niet die van Action).

Als je de speeltjes maar regelmatig afwisselt. En wanneer je zelf actief met je kat speelt na het spelen wat snoepjes geeft. Spelen = jagen = prooi = eten.
Laatst bijgewerkt door Koper op 03-04-24 10:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132061
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-24 10:36

Wow, wat een knapperd. Zelfs met tampon :D

Onze Cookie probeert alles op te eten. Dat is weleens lastig. Die rubberen balletjes vindt ie leuk maar hij knaagt er zo lang op dat er hele stukken uit gaan. Die pompoms eet ie ook deels op.

Ik merk vooral dat hij speeltjes minder leuk vindt als hij iets in het eggie gezien heeft. Bijv. de speelgoedmuizen waren favoriet, totdat hij in de tuin een keer een echte muis had gevangen en sindsdien is de rest maar nep :+

Siggislief, dat zijn mooie vooruitzichten!
Ik heb hier nog wel wat speelgoedjes liggen die Cookie niet meer gebruiken. Muizen enzo. Kan ik jou er blij mee maken?

Amber_anne

Berichten: 6920
Geregistreerd: 09-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-24 10:38

Hier van alles wat in een doos bij de krabpaal
Daar halen ze zelf uit waar ze op dat moment zin in hebben

Pingpongbal en golfbal zijn bij een kat populair, kleine muisjes bij allemaal, eentje wil alleen met platte speeltjes spelen. Eentje wil ook altijd kauwen op dat plastic lint wat je bij een cadeau krijgt

Wat het ook goed doet is een doek waar een ding rond beweegt eronder. Ooit bij de Lidl gekocht

Koper

Berichten: 30274
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-24 10:43

Mijn poetie die echte muizen vangt vindt speelmuizen ook nog leuk. Als ze maar bewegen. Een muisje aan een lang elastiek wat aan het plafond hangt, weet je hoe leuk :D
Het ziet er alleen wel uit alsof de maffia langs is geweest en een geofferde muis als waarschuwing heeft achtergelaten. Daar moet je even doorheen kijken.

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132061
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-24 10:45

Amber_anne, dat laatste zou ook weleens wat voor onze Cook kunnen zijn. Mag ik vragen hoe zo'n ding eruit ziet?

Koper, daar ben je mooi klaar mee :D
Apart ook hoe ze kunnen verschillen he. Sinds hij voor the real stuff is gegaan vindt ie dat neppe maar niks meer.

Prairy
Berichten: 9088
Geregistreerd: 28-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-24 10:49

Haar elastiekjes (liefst gedragen) zijn favoriet.

Ik heb ook een keer een flinke pluk haar van een van de katten die ik net gekamd had, goed bij elkaar gedaan en met een haar elastiekje bij elkaar gehouden, dat was ook een grote hit :+

Verder een stokje met een lange fleece flieber, daar wordt echt om gezeurd om mee te spelen.

Memories

Berichten: 2631
Geregistreerd: 05-05-10
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-24 11:11

Kleine balletjes en muisjes zijn hier ook favor maar worden opgegeten dus daar speel ik alleen mee onder toezicht om dat te voorkomen. Hengels ook, maar mijn katten gaan daar echt vol in hangen/aan trekken en het zijn flinke jongens dus die draadjes knappen al heel snel :+

Speeltjes met veertjes eraan, grote knuffels waar ze met de achterpootjes aan kunnen trappelen en catnip speelgoed vinden ze ook leuk. De catit senses baan heb ik net nieuw in huis en vinden ze ook interessant.
Zo’n bewegend ding onder een kleedje ook, maar heb hier toch de indruk dat ze alles wat gemotoriseerd is bij voorbaat gewoon een beetje te eng vinden.
Zo’n ding ziet er ongeveer zo uit: *klik*

Foaly

Berichten: 4869
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Leuke kattenspeeltjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-24 11:17

De mijne zijn gek van die losscheurstripjes van pakketjes en wattenstaafjes :+

Met die tweede wel uitkijken trouwens dat ze niet in een kattenkeel schieten. Ik ruim ze dus ook altijd op als ze uitgeraasd zijn.

Amber_anne

Berichten: 6920
Geregistreerd: 09-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-24 11:19

Memories schreef:
Kleine balletjes en muisjes zijn hier ook favor maar worden opgegeten dus daar speel ik alleen mee onder toezicht om dat te voorkomen. Hengels ook, maar mijn katten gaan daar echt vol in hangen/aan trekken en het zijn flinke jongens dus die draadjes knappen al heel snel :+

Speeltjes met veertjes eraan, grote knuffels waar ze met de achterpootjes aan kunnen trappelen en catnip speelgoed vinden ze ook leuk. De catit senses baan heb ik net nieuw in huis en vinden ze ook interessant.
Zo’n bewegend ding onder een kleedje ook, maar heb hier toch de indruk dat ze alles wat gemotoriseerd is bij voorbaat gewoon een beetje te eng vinden.
Zo’n ding ziet er ongeveer zo uit: *klik*


Deze bedoel ik inderdaad

Geen idee of er een algemene naam voor is, maar zie ze wel vaker bij de Lidl of Aldi liggen voor een goede prijs

Druif_01

Berichten: 8838
Geregistreerd: 04-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-24 11:22

Een van mijn twee katten is werkelijk gék op balletjes. Favoriet zijn pingpongballetjes, want die rollen goed :D

Zo’n bewegend koordje onder een kleedje had ik ook, binnen 5 minuten had mevrouw er een heel stuk afgeknaagd dus kon hem weggooien :roll:

Propjes papier vindt 1 van de 2 hier ook heel leuk met een voorliefde voor paasei papiertjes…

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132061
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-24 11:25

Thanks! Ik ken ze niet, maar zal eens kijken!

Pingpongballetjes is inderdaad een goed idee. Volgens mij vond ie knikkers ook altijd wel leuk, maar daar ben ik zelf een keer op uitgegleden en toen heb ik ze in de kliko gemikt :+

Foaly

Berichten: 4869
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-24 11:29

Druif_01 schreef:
Propjes papier vindt 1 van de 2 hier ook heel leuk met een voorliefde voor paasei papiertjes…


Paaseitjes nog in het papier doen het ook goed :+

Fortitude

Berichten: 3086
Geregistreerd: 03-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-24 11:31

Hier is de stok met veren favoriet. Onze rode sleept hem het hele huis door. Leuk 's nachts op de trap ook, net zo'n seriemoordenaar die zijn bijl over de grond sleept.

Verder....
Laserlampje
Haarelastiekjes van mijn dochter :')
Zo'n speeltunnel en tent (ook van mijn dochter)
Knuffels die hij tegen komt.
En eigenlijk sowieso alles wat ie verder tegen komt.

Onze 2 dames zijn op leeftijd en die spelen niet zoveel meer, alhoewel die ook wel goed gaan op muisjes met een belletje erin.

xPabloBokt

Berichten: 9408
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Re: Leuke kattenspeeltjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-24 11:35

Een van onze katten heeft al sinds ze hier is (2018) een zebraballetje. Inmiddels helemaal plat, kapot en vies, maar ze sleept dat ding nog steeds door het hele huis heen.

Mijn kat heeft een obsessie met tiewraps. :+

muppetmayo

Berichten: 3404
Geregistreerd: 25-04-04
Woonplaats: moordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-24 11:35

Die van mij zijn helemaal wild van dat krab karton met een balletje erin (net als je flipperkast).
De bonks dingen van kattenveertjes zijn ook echt een enorme hit:
https://kattenveertjes.nl/store/bonks-jumbo/
https://kattenveertjes.nl/store/bonks/
Je kan de uiteinden ook omvouwen. Volgens mij hebben ze ook zoiets gelijks bij de Action.

Propjes papier/aluminiumfolie zijn hier ook een hit overigens :j Ik moet wel altijd opletten dat ze niet de snippers door het hele huis gooien.
In dat kader doen ook de paaseitjes het hier goed :')
Ook de veren van kattenveertjes doen het goed, zeker als ik ze af en toe weg haal en weer geef na een tijdje https://kattenveertjes.nl/store/kleine- ... e-kleuren/

(en uiteraard liggen hier ook genoeg speelmuizen of stokjes met veertjes maar die had je al genoeg zo te lezen hihi)

nafkedemi

Berichten: 1299
Geregistreerd: 31-07-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-24 11:38

Hier doet een hengeltje met iets eraan het erg goed.

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132061
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-24 11:39

Verrek, nu je het zegt! Onze Cookie heeft een keer een kittenpretpakket gehad (volgens mij van onze lieve collega Ods <3 ) en daar zaten van die springveertjes in. Die vond ie leuk. Ik zal eens gaan graven en kijken of er nog eentje ligt :)