Hond met allergie

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_coquette_

Berichten: 3102
Geregistreerd: 07-11-08
Woonplaats: Zeeland

Hond met allergie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-24 09:18

Hoi!

Ik hoop dat er wat bokkers zijn die mee kunnen en willen denken. Of evt. ervaring hebben.

Ik heb een hele leuke 5jarige kruising teckel x jack russel. Nu heeft zij vanaf dat ze ongeveer 2 jaar was een allergie ontwikkeld. Deze is enkel aanwezig in het voorjaar en de zomer. Ze heeft dan overal jeuk. Maar krabt zich gelukkig niet open of kaal en kluift ook niet op haar poten. Ze glimt het hele jaar door als een spiegeltje.

We zijn hiervoor al bij onze vaste dierenarts en bij de kliniek geweest en deze zeggen beide dat het niet voedselgerelateerd is omdat het niet het jaar rond is. Ze krijgt aan eten kivo vers vlees, dus geen granen. En vlooien waren ook niet aanwezig.

Ze heeft bij de ene dierenarts apoquel gekregen bij de andere een spuit tegen de jeuk. Maar beide middelen helpen eigenlijk maar minimaal.

Doordat ze jeuk krijgt gaat ze buiten overal rollen. En door het rollen krijgt ze nog meer jeuk. Een soort visuele cirkel.

Nu rolt ze in de winter als ze mee is naar stal ook in de boxen en door het hooi. Maar dan heeft ze haar jas aan. Waardoor het niet op haar vacht komt. Maar vanaf het moment dat het niet meer koud is begint de jeuk weer. Weet iemand of er bijv. allergie shirt zijn? Zodat ik deze in deze periode aan zou kunnen doen of de jeuk minder wordt als ze tijdens het rollen nog iets aan heeft?

Of heeft er iemand nog ideeën welke we kunnen proberen?

Alvast bedankt!

Afbeelding

ellepel

Berichten: 47348
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-24 09:20


mika11

Berichten: 11108
Geregistreerd: 12-12-10
Woonplaats: Noord Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-24 09:25

Ik denk niet dat een shirt helpt, de pollen/allergenen zitten in de lucht, op de grond.
De hond loopt er met zijn poten doorheen, het komt toch overal.

Het kan helpen je hond 2x per week te wassen, bv met maxani paars.

Ik heb een hondje van 5 jaar met voedsel/omgevings allergie dus ik ben noodgedwongen bekend met alle middeltjes, medicijnen, supplementen, voeding etc :)

Hettieheks
Berichten: 1252
Geregistreerd: 13-03-12

Re: Hond met allergie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-24 09:38

Is de allergie onderzocht middels een bloedtest?
Pas dan kun je iets zinnigs zeggen over hetgeen ze allergisch voor zijn.

Hier positieve ervaringen met artuvetrin. En konden managen dankzij het bloedbeeld. Uiteindelijk door de injecties was managen ook niet meer nodig

kiwiwitje

Berichten: 20112
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Hond met allergie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-24 09:42

Je zou eens met nathalie geerts van je hond gezond contact op kunnen nemen. Die heeft veel ervaring met allergieen.

Amandavd
Berichten: 12105
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Re: Hond met allergie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-24 10:26

Ik denk dat je eerst eens moet gaan onderzoeken waar ze nou precies allergisch voor is, voor je vanalles gaat aanschaffen en proberen.

Mijn hond heeft een pollenallergie, die krijgt daarvoor homeopathie van de natuurgeneeskundige.

Princesj

Berichten: 4547
Geregistreerd: 02-01-06
Woonplaats: Almere

Re: Hond met allergie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-24 10:37

Eerst uitzoeken waar je hond allergisch voor is door middel van een bloedtest. De trigger kan van alles zijn, een soort gras maar ook een boom, maar het gedrag door de allergie is niet altijd anders.

melody7

Berichten: 13686
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-24 10:49

Ik zou een bloedtest voor omgevingsallergiën laten doen. Mijn hond heeft helaas voedsel- en omgevingsallergiën. Ze is allergisch voor huisstofmijt, weegbree en schapenzuring. De huisstofmijt lijkt ze weinig last van te hebben, maar weegbree en schapenzuring zijn heel heftig. Tijdens de bloeiperiode ontlopen wij dat zoveel mogelijk, dat scheelt gelukkig een hoop.

Helaas dekt zo'n test niet alles, maar het helpt ons toch wel. Ik zou het zeker weer doen.

_coquette_

Berichten: 3102
Geregistreerd: 07-11-08
Woonplaats: Zeeland

Re: Hond met allergie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-24 12:22

Oké dus toch een bloedtest. Ik heb het daar vorige keer wel met de da over gehad. Maar die gaven toen an dat het ind om een omgevingsallergie gaat omdat het enkel in het voorjaar en zomer aanwezig is en dat de "behandeling" hetzelfde is voor verschillende soorten.