Prijzen hondenvoer

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xxCYNNxx

Berichten: 5661
Geregistreerd: 06-07-11
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-24 12:15

Ik begrijp dat je nu wel eens ( of iedere keer?) je spaarrekening aanspreekt om een zak te halen. Maar als je kleinere zakken koopt, dan is dat idd vaak in verhouding duurder ( al wordt dat tegenwoordig ook steeds kleiner en kleiner of soms zelfs volledig afwezig; voordeel bij grotere inkoop), maar kun je dat wel bvb gewoon van je uitkering betalen ipv je spaarrekening moeten aanspreken. En kun je nog steeds gewoon je tripjes en vakanties doen.


Want wat anderen al aangeven; een zak een half jaar open hebben staan, doet de kwaliteit niet goed. Wij hebben de zak een maand open staan en dat vind ik al op het randje om eerlijk te zijn. Ik gooi het wel altijd over in een zak die af te sluiten is.

Hier voeren we de hond Carnis, das ietsje minder duur voor een zak van 12,5 kilo dan het voer uit je OP ( 68,95 voor 12,5 kilo), maar zij krijgt ook voornamelijk kvv en alleen s'ochtends een handje brokken. Wij kopen dus gewoon de kleine verpakking; die is duur, tenminste 18,95 voor een zak van 2 kilo vind ik duur, maar doe er een maand mee omdat dr dieet voor het overgrote deel uit kvv bestaat. Dus zo bezien valt het dan weer mee, die 19 euro.

Zo'n grote zak van 12,5 kilo zou voor ons ook een flinke aanslag op het budget zijn, maar daarnaast zou de zak ook veel te lang open blijven staan, dus kopen we de kleine verpakking. Waardoor het prima te doen is om toch duurder voer te geven.

Mocht je toch perse de grootverpakking willen; misschien Carnis nog een optie? Is er in kip, lam, zalm en konijn.
Voor meer info over het voer zelf nog een linkje naar de website van Carnis: https://www.carnis.nl/nl

mvdende

Berichten: 5693
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-24 12:26

xxCYNNxx schreef:
Ik begrijp dat je nu wel eens ( of iedere keer?) je spaarrekening aanspreekt om een zak te halen. Maar als je kleinere zakken koopt, dan is dat idd vaak in verhouding duurder ( al wordt dat tegenwoordig ook steeds kleiner en kleiner of soms zelfs volledig afwezig; voordeel bij grotere inkoop), maar kun je dat wel bvb gewoon van je uitkering betalen ipv je spaarrekening moeten aanspreken. En kun je nog steeds gewoon je tripjes en vakanties doen.


Want wat anderen al aangeven; een zak een half jaar open hebben staan, doet de kwaliteit niet goed. Wij hebben de zak een maand open staan en dat vind ik al op het randje om eerlijk te zijn. Ik gooi het wel altijd over in een zak die af te sluiten is.

Hier voeren we de hond Carnis, das ietsje minder duur voor een zak van 12,5 kilo dan het voer uit je OP ( 68,95 voor 12,5 kilo), maar zij krijgt ook voornamelijk kvv en alleen s'ochtends een handje brokken. Wij kopen dus gewoon de kleine verpakking; die is duur, tenminste 18,95 voor een zak van 2 kilo vind ik duur, maar doe er een maand mee omdat dr dieet voor het overgrote deel uit kvv bestaat. Dus zo bezien valt het dan weer mee, die 19 euro.

Zo'n grote zak van 12,5 kilo zou voor ons ook een flinke aanslag op het budget zijn, maar daarnaast zou de zak ook veel te lang open blijven staan, dus kopen we de kleine verpakking. Waardoor het prima te doen is om toch duurder voer te geven.

Mocht je toch perse de grootverpakking willen; misschien Carnis nog een optie? Is er in kip, lam, zalm en konijn.
Voor meer info over het voer zelf nog een linkje naar de website van Carnis: https://www.carnis.nl/nl


Ik gooi de brokken direct na opening van de zak over in een grote opbergbak die afsluitbaar is. Tis niet helemaal luchtdicht, maar de brokken staan ook niet open. Uit deze bak haal ik eens per denk 2 weken een paar voerscheppen die ik in een kleinere opbergbak bewaar. De grote bak staat in een donkere koele kelder en de kleine in de voorraadkast. De grote bak gaat dus ook niet dagelijks open, dus komt geen lucht bij.

€19 voor 2 kg vind ik extreem duur. En 2kg zou hier inderdaad ongeveer een maand mee gaan. En nogmaals, uiteindelijk betaal je over een half jaar gezien méér als je kleine zakjes koopt, dan dat je één keer een grote uitgave doet en ik vind de besparing echt belangrijker.

Ik betaal in principe gewoon van de lopende rekening hoor, tis niet dat ik echt van de spaarrekening moet betalen.

mavantos

Berichten: 3597
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Midden-Delfland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-24 12:28

mvdende schreef:
xxCYNNxx schreef:
Ik begrijp dat je nu wel eens ( of iedere keer?) je spaarrekening aanspreekt om een zak te halen. Maar als je kleinere zakken koopt, dan is dat idd vaak in verhouding duurder ( al wordt dat tegenwoordig ook steeds kleiner en kleiner of soms zelfs volledig afwezig; voordeel bij grotere inkoop), maar kun je dat wel bvb gewoon van je uitkering betalen ipv je spaarrekening moeten aanspreken. En kun je nog steeds gewoon je tripjes en vakanties doen.


Want wat anderen al aangeven; een zak een half jaar open hebben staan, doet de kwaliteit niet goed. Wij hebben de zak een maand open staan en dat vind ik al op het randje om eerlijk te zijn. Ik gooi het wel altijd over in een zak die af te sluiten is.

Hier voeren we de hond Carnis, das ietsje minder duur voor een zak van 12,5 kilo dan het voer uit je OP ( 68,95 voor 12,5 kilo), maar zij krijgt ook voornamelijk kvv en alleen s'ochtends een handje brokken. Wij kopen dus gewoon de kleine verpakking; die is duur, tenminste 18,95 voor een zak van 2 kilo vind ik duur, maar doe er een maand mee omdat dr dieet voor het overgrote deel uit kvv bestaat. Dus zo bezien valt het dan weer mee, die 19 euro.

Zo'n grote zak van 12,5 kilo zou voor ons ook een flinke aanslag op het budget zijn, maar daarnaast zou de zak ook veel te lang open blijven staan, dus kopen we de kleine verpakking. Waardoor het prima te doen is om toch duurder voer te geven.

Mocht je toch perse de grootverpakking willen; misschien Carnis nog een optie? Is er in kip, lam, zalm en konijn.
Voor meer info over het voer zelf nog een linkje naar de website van Carnis: https://www.carnis.nl/nl


Ik gooi de brokken direct na opening van de zak over in een grote opbergbak die afsluitbaar is. Tis niet helemaal luchtdicht, maar de brokken staan ook niet open. Uit deze bak haal ik eens per denk 2 weken een paar voerscheppen die ik in een kleinere opbergbak bewaar. De grote bak staat in een donkere koele kelder en de kleine in de voorraadkast. De grote bak gaat dus ook niet dagelijks open, dus komt geen lucht bij.

€19 voor 2 kg vind ik extreem duur. En 2kg zou hier inderdaad ongeveer een maand mee gaan. En nogmaals, uiteindelijk betaal je over een half jaar gezien méér als je kleine zakjes koopt, dan dat je één keer een grote uitgave doet en ik vind de besparing echt belangrijker.

Ik betaal in principe gewoon van de lopende rekening hoor, tis niet dat ik echt van de spaarrekening moet betalen.


Merken adviseren juist om het voer in de eigen zak te bewaren.

Ik zou echt even jezelf inlezen hoe lang je brok houdbaar is na openen en wat het advies is voor het bewaren. Volgens mij gaat dit nu echt niet goed.

KimD

Berichten: 20421
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-24 12:30

mvdende schreef:
cursebreaker schreef:
edit:

Ik zeg ook nergens dat je helemaal niet meer naar the bigger picture moet kijken, en dat zal idd zeker moeten wanneer je een uitkering hebt en dingen duurder worden. Maar dan komt het een beetje neer op: wat kan en wil ik dan doen om qua voer iets te veranderen. Als dingen echt duurder blijven worden en je graag op vakantie wilt blijven gaan e.d (wat ik snap hoor), dan kun je gewoon niet meer overal het beste willen voor dezelfde prijzen en moet je keuzes gaan maken uiteindelijk < want ja je zegt wel dat mensen luxe nodig hebben maar ook dat je keuzes moet maken… Dat zeg je dus zelf al heel mooi. Ook hierin kun je keuzes maken. Wil je Skip voeren naar je ideaal beeld, zul je keuzes moeten maken wanneer kosten omhoog gaan. Zo werkt het in de wereld, hoe rot dat ook is.

Zijn die 2 dagen brok echt voor jou een Must (aangezien Skip het niet eens fantastisch erop doet) en kun je anders niet zorgen dat je gewoon een betere routine hebt in het voeren van kvv en daar volledig mee doorgaan? En mocht je onverhoopt toch vergeten te ontdooien, dan zou je het ook bv vooraf kunnen portioneren in zakjes en terug de vriezer in doen zodat je dat als reserve hebt wanneer je vergeten bent meer te ontdooien. Dat kun je dan met ontdooien bv in lauwwarm water leggen, waarmee je het proces kunt versnellen zodat je altijd een portie snel ontdooid hebt en toch gewoon kvv kunt voeren. Dat is dan misschien wel meer moeite en werk als een beker brok pakken, maar dan zou je bv geen brok meer hoeven voeren waarvan je toch zegt dat Skip er niet lekker op gaat. Er zijn echt praktisch gezien meer opties ook om hierin te helpen, als je er voor open staat. Maar als je aankomt met ‘dat is me te moeilijk, een beker brok uit de zak trekken is makkelijker’ wanneer ik vergeet te ontdooien en je er niet anders naar wilt kijken, dan maak je het ook wel zelf gewoon een beetje moeilijk, als niks anders goed is. Maar je zou dan bv ook niet eens meer naar blik of worst te hoeven kijken qua alternatieven en ook niet meer naar een andere brok wat een lastige zoektocht is met de eisen welke je hebt met dat budget. Problem solved dan toch? Tenzij je perse brok wilt blijven voeren.

Naast de geld kwestie haal je wel tig keer aan hoe slecht Skip eigenlijk op brok gaat, en tegen dit en dat allemaal niet goed kan en dat er geen enkele brok is waar hij echt goed op gaat. En je wilt dan wel het beste brok voor een dubbeltje bij wijze van spreken. Wat gewoon niet meer kan vandaag de dag. Als dat zo is met het niet lekker gaan op brok, en je haalt dit specifiek aan is het toch logisch dat mensen met tips komen om dan naar wat Anders te kijken zodat je kunt zorgen dat je die brok niet meer zou hoeven geven, waar je Skip dan mee helpt. En dat Anders hoeft niet perse duurder te zijn, als je even goed zoekt. Er zijn ook qua blik zoals ik eerder al zei, prima opties onder de 3e die echt niet onderdoen aan duurdere merken. En ook qua worsten is er echt nog wel het een en ander te winnen qua kosten. Er zit enorm verschil in sommige fabrikanten. Maar het klinkt meer alsof het je allemaal teveel moeite is om uit te zoeken en te proberen en dan blijf je maar telkens hetzelfde riedeltje aanhalen en dat niks mogelijk is behalve brok omdat alles te duur is zonder dat je daadwerkelijk Echt goed bent gaan vergelijken.

Ik ga het hierbij laten. Succes met je zoektocht.


Ik heb al heel veel soorten blik/ worst geprobeerd, van goedkoop supermarkt tot blikken van +€4 per blik, worsten ook, goedkoop tot duur en de uitkomst is iedere keer hetzelfde als met brok" van slappe ontlasting tot diaree. Lijkt erop dat alleen kvv met een redelijke hoeveelheid bot (kip, zalm, kalkoen/ rund) goed gaat. Op de diersoorten paard, konijn en lam geit pens is de ontlasting ook slap, omdat hier bij dogmeat.nl te weinig calcium in zit waarschijnlijk.

Ik haal altijd een portie voor 1 dag uit de vriezer.

En ondanks jouw advies, wil ik absoluut bij 2x per week brokken blijven, dus voor die dagen opzoek naar een zo goed mogelijke brok voor war ik kan betalen.

En ik denk dat iedereen wel voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten? Of tenminste het beste voer wil geven wat budget technisch mogelijk is..


Met bepaalde dingen, zeker wel maar hondenvoer is er daar zeker niet één van. Als je een hond of ander huisdier aanschaft dan kies je ervoor om daar zorg voor te dragen, ze kunnen het eenmaal niet zelf. Het is dus ook aan jou en jouw verantwoording om ervoor te zorgen dat je optimaal zorgt voor je huisdier. Als je kiest voor een kind kun je daar ook niet op beknibbelen, je zult voor je kind moeten zorgen, zij kunnen het immers ook niet zelf. Voor een huisdier is dat niet anders. Jij kiest voor een luxe 'product' een huisdier, dan is het wel zaak dat je er ook voor kunt zorgen. Als jij iedere euro moet omdraaien om de hond überhaupt te kunnen voorzien van voer, is wel een lastig punt. Want zoals DP zegt, dat je nu kiest voor een ander soort brok omdat die goedkoper is, zou je nog wel eens duur kunnen komen te staan. Wat als hij het niet vreet? Dwing je hem dan alsnog de brokken te eten want ze zijn er nu eenmaal? Daarnaast heb je een zak zolang open, dat komt de kwaliteit ook niet ten goede. Je neemt bewust een risico door te wisselen naar het onbekende om een paar euro te besparen, als Skip er slecht op reageert dan heeft hij misschien wel dagen buikpijn en /of diarree? Allemaal voor een paar euro terwijl je blijkbaar wel genoeg kunt besparen om op vakantie te gaan. Dan zou mijn keuze eerder liggen om dat geld in het welzijn van de hond te steken dan op vakantie te gaan.

_Christina

Berichten: 1490
Geregistreerd: 26-01-11
Woonplaats: Grensgebied

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-24 12:31

5 nieuwe ligplekken was hier luxe en absoluut niet noodzakelijk, zijn ook allemaal nog steeds in gebruik (en een paar oude ook haha). Veel is idd wel duurder geworden, z'n brokken zijn naar 75/12kg gegaan en qua kvv voer ik ook niet het goedkoopste maar alroda naast bv kivo en ook kangoeroe of struisvogel (wat nog weer extra duur is). Ik bespaar vooral door alles wat kan alleen met korting (goede) korting te kopen. Ook voor mezelf en zeker met boodschappen scheelt die instelling enorm. Vandaar ik denk dat je daar wellicht nog wat winst kunt behalen.

mika11

Berichten: 11108
Geregistreerd: 12-12-10
Woonplaats: Noord Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-24 12:33

Inderdaad beter om de brokken in de zak te laten waar ze in zitten.
Ik heb een afsluitbare bak en daar past precies dan 1 zak hondenvoer van 12 kilo in.
Sommige pakken kun je weer dichtklikken aan de bovenkant, en anders met een wasknijper of zo.
Zo kun je het wel beter bewaren.

mvdende

Berichten: 5693
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Re: Prijzen hondenvoer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-24 12:50

Brokken in eigen zak bewaren wist ik echt niet, zal ik dus gaan doen.

En KimD, zeker kies ik voor een hond én is het dus mijn verantwoordelijkheid om ervoor te zorgen.

Als ik nu Pedigree, Bonzo of supermarkt eigen merk brokken had gevoerd en daarnaast die blikken natvoer van de Lidl van 1250g voor nog geen €1,5, dan had ik je volledig gelijk gegeven!

Maar het voer wat ik nu gekocht heb voor Skip, is echt geen voer wat valt onder "granen en rotzooi" maar gewoon een voer met fatsoenlijke ingrediënten. En daarnaast wissel ik elke zak van 12kg van merk en smaak, nèt wat ik op dat moment kan vinden voor een fatsoenlijke prijs. Natuurlijk wél in overweging met of Skip het er wél of minder goed op heeft gedaan. (In vergelijking met andere brokken) De vorige zak (voor Alpha Spirit) was een zak Carnilove Wild Boar. Óók een redelijk goed voer, maar daar deed Skip het beduidend minder goed op dan op de Alpha Spirit.

Ik weet dat jij van het caliber "het allerbeste van het allerbeste" bent, maar voor veel mensen is dat gewoon niet (meer) te betalen.

En dan zeg je €12 is €2 per maand. Maar het is wel wéér €2 per maand, bovenop de kostenstijgingen van de kvv, de zorgverzekering, de huisdieren verzekering en you name it.

Momo94
Berichten: 1113
Geregistreerd: 05-07-18
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-24 12:51

@mvdende

Op het moment als een zak brokken open gaat moet hij eigenlijk met 3 maanden op zijn. Daarna gaat smakelijkheid, kwaliteit en voedingswaarden achteruit. Waardoor je eigenlijk weer meer moet gaan voeren om ervoor te zorgen dat je hond voldoende voedingswaarden binnen krijgt.


Bij krokante brok is het aan te raden om deze in de orginele verpakking te laten en niet om te kiepen in een ton. Er wordt namelijk stikstof bij de brokken gedaan om deze langer vers te houden. Stikstof weegt zwaarder dan zuurstof. Op het moment als jij de hele zak om kiept in een ton, vervliegd het stikstof en komt er direct zuurstof bij. Helaas heeft zuurstof de eigenschap om dingen te laten oxideren. Dit zal de eerste 1-2 weken niet gebeuren vanwege antioxidanten in de brok, maar daarna, ook al heb je het in een afgesloten lucht dichte ton, gaat het nog steeds oxideren. Dat is omdat de stikstof weg is.

Als prijs echt zoveel uit maakt en je hond het op allemaal niet goed doet met de brokken. Ga dan toch voor een goedkopere brok in een kleinere verpakking. Hier heb je veel meer aan dan uit eindelijk lucht voeren.

Vergelijk het ook eens met krackers. Als je deze open maakt zijn ze lekker, maar probeer ze nog maar eens te eten als ze 1-2 weken op staan. Dan zijn die dingen zo taai als wat en voor mij niet te pruimen. Dit gebeurt hetzelfde als met je honden brokken. :)

mvdende

Berichten: 5693
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-24 12:52

_Christina schreef:
5 nieuwe ligplekken was hier luxe en absoluut niet noodzakelijk, zijn ook allemaal nog steeds in gebruik (en een paar oude ook haha). Veel is idd wel duurder geworden, z'n brokken zijn naar 75/12kg gegaan en qua kvv voer ik ook niet het goedkoopste maar alroda naast bv kivo en ook kangoeroe of struisvogel (wat nog weer extra duur is). Ik bespaar vooral door alles wat kan alleen met korting (goede) korting te kopen. Ook voor mezelf en zeker met boodschappen scheelt die instelling enorm. Vandaar ik denk dat je daar wellicht nog wat winst kunt behalen.


Ik let absoluut op de kortingen en aanbiedingen. Kon gisteren avond echter geen mooie korting of aanbieding vinden op een voer wat ik acceptabel vond. (Wél genoeg kortingen op bijvoorbeeld Pedigree gevonden..)

mvdende

Berichten: 5693
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-24 13:00

Momo94 schreef:
@mvdende

Op het moment als een zak brokken open gaat moet hij eigenlijk met 3 maanden op zijn. Daarna gaat smakelijkheid, kwaliteit en voedingswaarden achteruit. Waardoor je eigenlijk weer meer moet gaan voeren om ervoor te zorgen dat je hond voldoende voedingswaarden binnen krijgt.


Bij krokante brok is het aan te raden om deze in de orginele verpakking te laten en niet om te kiepen in een ton. Er wordt namelijk stikstof bij de brokken gedaan om deze langer vers te houden. Stikstof weegt zwaarder dan zuurstof. Op het moment als jij de hele zak om kiept in een ton, vervliegd het stikstof en komt er direct zuurstof bij. Helaas heeft zuurstof de eigenschap om dingen te laten oxideren. Dit zal de eerste 1-2 weken niet gebeuren vanwege antioxidanten in de brok, maar daarna, ook al heb je het in een afgesloten lucht dichte ton, gaat het nog steeds oxideren. Dat is omdat de stikstof weg is.

Als prijs echt zoveel uit maakt en je hond het op allemaal niet goed doet met de brokken. Ga dan toch voor een goedkopere brok in een kleinere verpakking. Hier heb je veel meer aan dan uit eindelijk lucht voeren.

Vergelijk het ook eens met krackers. Als je deze open maakt zijn ze lekker, maar probeer ze nog maar eens te eten als ze 1-2 weken op staan. Dan zijn die dingen zo taai als wat en voor mij niet te pruimen. Dit gebeurt hetzelfde als met je honden brokken. :)


Het vervelende punt is... een goedkopere brok in een kleinere verpakking (€5 per kg betaal ik nu voor 12kg zak) is dan z'n ontzettende stap achteruit als ik bij dezelfde kg prijs wil blijven (en ja, ik blijf naar kg prijzen kijken, niet naar prijzen per zak en dit is iets wat ik NIET ga veranderen want ik moet gewoon op het budget letten en in the end ben ik na een half jaar méér geld kwijt als ik €10 per kg brok maar kleinere zakken koop dan dat ik één grote zak van 12kg koop met een prijs van €5 per kg.)

Dat de stap terug in ingrediënten zo groot is, dat ik direct met een hond zit met dunne ontlasting/ diaree. Dan dus maar liever "oude" brokken voeren waar misschien minder voerwaarde van over is gebleven maar wél een hond die normale ontlasting heeft

Want hondenvoer met 50-70% vleesaandeel in kleinverpakking voor €5-6 per kg heb ik gisteren avond niet kunnen vinden. Of ik heb niet goed gezocht. Ik betaalde en betaal nu €5 per kg en dat zou ik nog kunnen oprekken naar €6 per kg, maar daar houdt het wel echt op!
Laatst bijgewerkt door mvdende op 08-03-24 13:04, in het totaal 1 keer bewerkt

akishino
Berichten: 1872
Geregistreerd: 18-05-10
Woonplaats: brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-24 13:03

cursebreaker schreef:
akishino schreef:

Welke kvv voer jij nu cursebreaker? Zoek iets goeds en betaalbaar voor de afwisseling.


Ik weet niet waar je zit in Brabant ergens, maar ik voer momenteel het vlees van een Belgische Fabrikant, Degomeat. Er zitten een paar verkopers in Zuid-Limburg en deze leveren als het goed is ook met diepvries vracht door heel Nederland nu. Dan zit je wel weer met die verzendkosten die aan kunnen tikken, maar zelfs dan zit je gemiddeld qua kilo nog onder het gemiddelde van veel NL fabrikanten. Specimal . nl en Vleesje . eu zijn deze verkopers (ik haal het bij Vleesje)

Als de Belgische grens kortbij is voor je, zou je ook nog kunnen kijken welke verkooppunten daar eventueel zitten bij je. Als je qua vriesruimte meer kunt inkopen, zou je bv gewoon 1x per zoveel maanden kunnen halen dan bv.


Dank je wel. Ik zit kort bij de belgische grens, ga het eens even opzoeken.

Momo94
Berichten: 1113
Geregistreerd: 05-07-18
Woonplaats: Oss

Re: Prijzen hondenvoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-24 13:16

@mvdende
Dan zou ik ook maar eens mee rekenen dat je er dan na 3 maanden toch wel minstens 25% extra moet gaan voeren. Dan ben je echt niet goedkoper weer uit.

Alleen zo te lezen wil je niet, want er is zo iets niet of bijna niet te krijgen. Je zal toch echt iets meer aan je eisen bij moeten stellen. Helaas wordt alles duurder, want nooit zullen de prijzen stil blijven staan. Straks gaan we wel weer economisch naar een beter punt, om vervolgens weer een diepte punt te gaan.

En kijk anders eens naar Edgard & Cooper?

Jorex

Berichten: 9950
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-24 13:17


_Christina

Berichten: 1490
Geregistreerd: 26-01-11
Woonplaats: Grensgebied

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-24 13:22

mvdende schreef:
_Christina schreef:
5 nieuwe ligplekken was hier luxe en absoluut niet noodzakelijk, zijn ook allemaal nog steeds in gebruik (en een paar oude ook haha). Veel is idd wel duurder geworden, z'n brokken zijn naar 75/12kg gegaan en qua kvv voer ik ook niet het goedkoopste maar alroda naast bv kivo en ook kangoeroe of struisvogel (wat nog weer extra duur is). Ik bespaar vooral door alles wat kan alleen met korting (goede) korting te kopen. Ook voor mezelf en zeker met boodschappen scheelt die instelling enorm. Vandaar ik denk dat je daar wellicht nog wat winst kunt behalen.

Ik let absoluut op de kortingen en aanbiedingen. Kon gisteren avond echter geen mooie korting of aanbieding vinden op een voer wat ik acceptabel vond. (Wél genoeg kortingen op bijvoorbeeld Pedigree gevonden..)

Dan koop je het toch later? Kvv is sws niet echt met korting te krijgen of iig niet dat ik weet/wat ik haal. Maar brok is echt prima te timen. Met feestdagen is er altijd wel iets van korting en die zijn er genoeg om het jaar rond te komen. Afhankelijk van hoeveel zakken ik nog heb, koop ik er twee of maar eentje, om weer te kunnen overbruggen tot de volgende actie. Als je bang bent voor de houdbaarheid trek je de achterste zak uit schap, maar ik heb zelden een zak gehad die misschien niet op tijd open/op zou gaan voor de tht. En zo erg is het niet om net over de datum te voeren. Die brokken kijken echt niet op hun horloge of ze nog wel goed mogen zijn.

mvdende

Berichten: 5693
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-24 13:23

Momo94 schreef:
@mvdende
Dan zou ik ook maar eens mee rekenen dat je er dan na 3 maanden toch wel minstens 25% extra moet gaan voeren. Dan ben je echt niet goedkoper weer uit.

Alleen zo te lezen wil je niet, want er is zo iets niet of bijna niet te krijgen. Je zal toch echt iets meer aan je eisen bij moeten stellen. Helaas wordt alles duurder, want nooit zullen de prijzen stil blijven staan. Straks gaan we wel weer economisch naar een beter punt, om vervolgens weer een diepte punt te gaan.

En kijk anders eens naar Edgard & Cooper?


Edgard en Cooper geeft diaree, deze al geprobeerd én is zeker niet goedkoper dan de brok die ik nu heb gekocht.

https://www.zooplus.nl/shop/honden/hondenvoer_droog/primal/999127?variantid=999127.1&gad_source=1&gclid=CjwKCAiAi6uvBhADEiwAWiyRdv4SLgnfHhNdQBB5q1nHK1Ncoi8YreJb0WevvmZT3iBg-3hqrhptrxoC0kIQAvD_BwE&activeVariant=999127.1

Deze heb ik besteld en via zooplus. Com waar ie maar €61,49 was.

Tancreda4

Berichten: 24041
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-24 13:39

Echt belachelijk die prijsverhogingen. En volgend jaar komt daar dan nog 10% op met die btw of niet op honden en kattenvoer?

Hannanasjuh
Berichten: 231
Geregistreerd: 24-11-22
Woonplaats: Fijnaart

Re: Prijzen hondenvoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-24 13:55

Wij voeren Riverwood. Dan de vis variant. 80 euro per 12kg. Maar ze hebben het nog nooit zo goed gedaan. We hebben ook de hert gevoerd maar die gaf toch wat meer vieze poep. Ik geef hiernaast heel weinig snoep of snacks omdat de darmen dat slecht trekken. Ze staan er ook nog niet zo lang op dus dat kan gewenning zijn.

Ik las dat je de smaken afwisselt. Bij ons geeft die wisselingen ook diarree dus misschien een idee om dat een tijdje niet te doen?

KimD

Berichten: 20421
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-24 14:15

_Christina schreef:
Dan koop je het toch later? Kvv is sws niet echt met korting te krijgen of iig niet dat ik weet/wat ik haal. Maar brok is echt prima te timen. Met feestdagen is er altijd wel iets van korting en die zijn er genoeg om het jaar rond te komen. Afhankelijk van hoeveel zakken ik nog heb, koop ik er twee of maar eentje, om weer te kunnen overbruggen tot de volgende actie. Als je bang bent voor de houdbaarheid trek je de achterste zak uit schap, maar ik heb zelden een zak gehad die misschien niet op tijd open/op zou gaan voor de tht. En zo erg is het niet om net over de datum te voeren. Die brokken kijken echt niet op hun horloge of ze nog wel goed mogen zijn.


In principe wel hoor maar vaak moet je dan ook groter inkopen, groter is vaak vanaf 30kg. Onze puppykopers geef ik die tip ook altijd want op jaarbasis scheelt het toch vaak 'een doos of twee /drie' in kosten. Maar ook dat is natuurlijk niet voor iedereen een optie, maar als het een optie is dan zou ik dat wel overwegen. Zeker als je een (kleine) kist kwijt komt.

Ik voer hetzelfde vlees als Curse, maar omdat ik écht groot kan inkopen scheelt het gemiddeld 1,- per rol tegenover Curse.

_Christina

Berichten: 1490
Geregistreerd: 26-01-11
Woonplaats: Grensgebied

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-24 14:56

Dat is waar, maar ik ging er even niet vanuit dat ze veel vriesruimte heeft. Ik haal het tegenwoordig lokaal bij een klein winkeltje die meerdere merken verkopen, die doen nooit korting vgm en waar ik voorheen online bestelde was ook geen korting (al was het standaard goedkoop in verhouding, omdat je per doos bestelde). Ik heb daar vrede mee en minder stress.

sasja0705
Berichten: 1979
Geregistreerd: 03-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-24 18:35

[/quote]
Nee, als je af en toe klein inkoopt, "voel" je de prijs misschien niet zo hard op dàt moment.

Maar de hoogte van de uitkering per jaar veranderd niet. En uiteindelijk ben je met kleine zakken/ af en toe een paar blikken inkopen wél meer geld kwijt dan in één keer een groot bedrag, maar wél goedkoper inkopen.

Ik heb gelukkig een spaarrekening waar ik dit makkelijk van kan missen, dus dan blijft het in the end voordeliger om voor de grootverpakking te gaan.

En juist doordat ik super strak aan budgetteren doe, kan ik nog eens een dagje weg of op vakantie. Juist door naar "the big picture" te kijken wat over een langere tijd het voordeligste is.

En dit doe ik niet alleen met hondenvoer, maar zeker ook met de normale boodschappen, juist zo veel mogelijk in de aanbieding kopen, ookal ga ik dan over mijn weekbudget heen. Overal kijken waar je op kan bezuinigen.....[/quote]

En je weet wel dat je juist met "zo veel als mogelijk in de aanbieding " uiteindelijk duurder uit bent ?
Even eens goed kijken wat er in de aanbieding is en waarom, of te wel grote, enz.
Bij de meeste "aanbiedingen" wordt je gewoon bij de neus genomen en betaal je ongerekend ( kilo / literprijs) meer dan bij regulaire kopp.

Wil je echt goedkoop en veel inslaan, dan tripje Duitsland.
Die prijzen daar zijn dan wel ook aangetrokken, maar juist non food zoals shampoos, reinigers, enz enz zijn een stuk goedkoper.


En de kwaliteit van een hondenbrok die 6 maanden open is, gaat hard achteruit.
Ik zie het bij mij 12 kilo zak voor 2 grote honden per 4 weken... maar nog zo goed afgesloten ( dichte bak en zak zelf met zipper) aten ze de laatste week met lange tanden.
Ik ben nu overgestapt naar 4x 3kilo zakken bestellen .
Ik zal even precies na het verschil kijken