Welk kattenpension raden jullie aan?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Maureen95
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16233
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: Barneveld

Welk kattenpension raden jullie aan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-24 11:21

Hoi!

Helaas gaat mijn buurvrouw verhuizen en ben ik daarbij ook mijn kattenoppas kwijt :( Aangezien er verder niemand in mijn buurt zit die ik op mijn katten wil laten/kan passen, ga ik toch maar kijken naar een kattenpension.

Toen mijn katten moeilijk te koppelen waren, heb ik ze een week naar een pension in Rhenen gebracht, waarnaar ze met niesziekte terug zijn gekomen -O- Ik ben dus erg huiverig voor kattenpensions. Mijn Eevee is in december ook erg ziek geweest vanwege cholangitis. Ze hoeft hiervoor geen medicatie maar ik zoek wel een pension die de symptomen goed in de gaten kan houden voor het geval dit weer gebeurd.

Beide katten kunnen in een groep maar eventueel samen apart met een niet te kleine binnen en buitenruimte mag ook. Niet apart van elkaar in ieder geval. Ze zijn ook volledig gevaccineerd.

Weten jullie pensions in op max een uur rijden van Barneveld waarbij hygiëne en gezondheid echt voorop staat? Graag wel ervaringen uit eerste hand.

LoveBodin

Berichten: 4355
Geregistreerd: 18-12-09
Woonplaats: Under The Northern Lights

Re: Welk kattenpension raden jullie aan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-24 12:41

Onze katten zijn (een aantal jaar geleden) bij Linda's Kattenhotel geweest.
Erg goede ervaringen mee gehad. Wij hadden toen wat zindelijkheids problemen (waarschijnlijk door stress) waardoor we ze niet thuis durfden te laten. Bij Linda was het in elk geval zo goed geregeld dat de zindelijkheids problemen daar geen probleem waren. Verder laat ze enkel ingeente katten toe, heeft ze een hele fijne binnen ruimte voor de katten en wij hadden echt het gevoel dat ze er heel goed voor heeft gezorgd.
Ook mijn ouders hebben negatieve ervaringen met andere pensions, maar bij Linda zouden ze wel terug willen komen (al hebben ze nu gewoon weer de buren als oppas, want dat is toch makkelijker natuurlijk).

Amber_anne

Berichten: 6919
Geregistreerd: 09-04-18

Re: Welk kattenpension raden jullie aan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-24 12:46

Flappus/brutus heeft ook een katten pension wat er heel goed uit ziet

Het is een hele grote buitenruimte en een kleiner binnen verblijf waar de groep zit. De verzorgster gaf aan dat de katten eigenlijk allemaal voorkeur hebben voor buiten. Het is vol met slaapplekken, dingen om over heen te rennen en zelfs een vijver om uit te drinken

Ik heb er geen ervaring mee om mijn katten heen te brengen maar wel met flappus zelf en daar ben ik altijd heel tevreden

Emj_23
Berichten: 1184
Geregistreerd: 09-08-16
Woonplaats: In het zuiden des lands

Re: Welk kattenpension raden jullie aan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-24 12:55

In jouw buurt heb ik geen ervaringen. Maar heb je een professionele kattenoppas overwogen? Daar kwam ik op uit toen 1 van mijn katten het in het pension slecht deed. Ze komt 1 keer per dag aan huis (2 keer tegen een extra betaling). Ze doet de bakken, geeft ze eten, knuffelt, speelt, borstelt en stuurt mij een update. Ze is ook dierenartsassistente geweest dus vertrouw ik haar ook om in te schatten als er iets niet goed gaat. Met 3 katten is het ook betaalbaarder dan het pension waar ik eerder heen ging. (Waar ik verder ook heel blij mee was).

eilleen333

Berichten: 12843
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Re: Welk kattenpension raden jullie aan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-24 12:57

Minty gaat binnenkort voor het eerst naar het Kattenhotel. Ben langs geweest voor een kennismaking en het ziet er super netjes uit. Ook veel kennis over katten aanwezig.

Maureen95
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16233
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-24 12:59

LoveBodin schreef:
Onze katten zijn (een aantal jaar geleden) bij Linda's Kattenhotel geweest.
Erg goede ervaringen mee gehad. Wij hadden toen wat zindelijkheids problemen (waarschijnlijk door stress) waardoor we ze niet thuis durfden te laten. Bij Linda was het in elk geval zo goed geregeld dat de zindelijkheids problemen daar geen probleem waren. Verder laat ze enkel ingeente katten toe, heeft ze een hele fijne binnen ruimte voor de katten en wij hadden echt het gevoel dat ze er heel goed voor heeft gezorgd.
Ook mijn ouders hebben negatieve ervaringen met andere pensions, maar bij Linda zouden ze wel terug willen komen (al hebben ze nu gewoon weer de buren als oppas, want dat is toch makkelijker natuurlijk).

Is dat het pension in Tonden?

Emj_23 Ik ben zelf kattenoppas en er zijn hier helaas geen andere professionele kattenoppassers in de buurt. Dus dat gaat hem helaas niet worden.


eilleen333 schreef:
Minty gaat binnenkort voor het eerst naar het Kattenhotel. Ben langs geweest voor een kennismaking en het ziet er super netjes uit. Ook veel kennis over katten aanwezig.

Heb je een linkje?

eilleen333

Berichten: 12843
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-24 13:01

Maureen95 schreef:
LoveBodin schreef:
Onze katten zijn (een aantal jaar geleden) bij Linda's Kattenhotel geweest.
Erg goede ervaringen mee gehad. Wij hadden toen wat zindelijkheids problemen (waarschijnlijk door stress) waardoor we ze niet thuis durfden te laten. Bij Linda was het in elk geval zo goed geregeld dat de zindelijkheids problemen daar geen probleem waren. Verder laat ze enkel ingeente katten toe, heeft ze een hele fijne binnen ruimte voor de katten en wij hadden echt het gevoel dat ze er heel goed voor heeft gezorgd.
Ook mijn ouders hebben negatieve ervaringen met andere pensions, maar bij Linda zouden ze wel terug willen komen (al hebben ze nu gewoon weer de buren als oppas, want dat is toch makkelijker natuurlijk).

Is dat het pension in Tonden?

Emj_23 Ik ben zelf kattenoppas en er zijn hier helaas geen andere professionele kattenoppassers in de buurt. Dus dat gaat hem helaas niet worden.


eilleen333 schreef:
Minty gaat binnenkort voor het eerst naar het Kattenhotel. Ben langs geweest voor een kennismaking en het ziet er super netjes uit. Ook veel kennis over katten aanwezig.

Heb je een linkje?


https://www.hetkattenhotel.nl/?gad_source=1

Toen ik zocht kreeg ik ook Mimos uit Nunspeet aangeraden, maar daar ben ik niet langsgeweest. Het duurde wat langer voor mijn reservering bevestigd werd, dus toen heb ik in de tussentijd wat anders geregeld.

Druif_01

Berichten: 8837
Geregistreerd: 04-11-01

Re: Welk kattenpension raden jullie aan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-24 14:54

En als je zoekt op huisdierenoppas? Hier heb ik afgelopen jaar voor het eerst gebruik van gemaakt. Wij hadden onze twee katten eerst in een pension waar ze echt aparte kamers hadden per kat/katten uit hetzelfde huishouden. Ideaal, super goed bevallen, helaas is de eigenaresse gestopt en het jaar erna zijn ze in pension gegaan. Zag er super netjes uit, helaas allebei, een paar dagen na terugkomst werkelijk hártstikke ziek. Regelmatig naar de spoed gemoeten in die tijd en heeft lang geduurd voordat ze er weer bovenop waren. Daarom dus op zoek naar een alternatief en via huisdierenoppas echt een geweldige oppas gevonden. De katten blijven lekker thuis, krijgen 2x per dag bezoek en ik heb rust.

Dus misschien zou je daar nog kunnen kijken?

Kikka

Berichten: 4687
Geregistreerd: 18-12-03
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-24 14:57

Wij zijn heel blij met Brutus, net buiten Zwolle. Alleen ingeënte katten zijn daar toegestaan en er wordt goed voor ze gezorgd.

Margreet

Berichten: 18326
Geregistreerd: 24-08-01

Re: Welk kattenpension raden jullie aan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-24 17:36

Kattenhotel Vechtzicht in Nederhorst den Berg.

Morrie

Berichten: 22315
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Re: Welk kattenpension raden jullie aan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-24 17:49

kattenpension in Hilversum, daar ging mijn kat heen. Nu heb ik weer een professionele oppas die aan huis komt gelukkig, want mijn kat kan niet goed met andere katten overweg

LoveBodin

Berichten: 4355
Geregistreerd: 18-12-09
Woonplaats: Under The Northern Lights

Re: Welk kattenpension raden jullie aan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-24 17:51

Linda's kattenhotel zit in tonden volgens mij ja. Vlakbij Zutphen.

sasja0705
Berichten: 1981
Geregistreerd: 03-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-24 09:28

Nog een voorstander van oppas aan huis.
Katten zijn gehecht aan hun omgeving en routine.
Zo of zo is verplaatsen stress.
Dus iemand die 1 a 2 keer daags langskomt heeft hier absoluut de voorkeur.

Je zoekt in de buurt Barneveld.
Ik hoop dat ik het nog vind maar ik had 2 jaar geleden contact met een jonge vrouw, die oppas aanbod. Zij was ook dierenartsassistente in opleiding...is bij ons toen niet doorgegaan wegens omstandigheden (vanuit onze kant, zijn niet weg geweest)
Als ik het vind stuur ik je een pb

Was trouwens niet duurder dan een pension

Nb : op FB is er ook een groep voor oppas aan huis. Hier wordt oppas geruild. Ik zoek even de link

sasja0705
Berichten: 1981
Geregistreerd: 03-08-10

Re: Welk kattenpension raden jullie aan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-24 09:40


Ange1a

Berichten: 283
Geregistreerd: 04-10-21
Woonplaats: Zetten

Re: Welk kattenpension raden jullie aan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-24 11:05

Mijn moeder haar kat gaat jaarlijks naar Kattenpension Overbetuwe (in Herveld) en ik heb vorig jaar mijn eigenzinnige poes daar ook heen gebracht.
Zag hier zelf wat tegenop omdat ze erg eenkennig is en geen andere katten gewend.

Ze kreeg hier alle tijd om te wennen.
Heeft de nacht doorgebracht in een ruime afgesloten hok met gaas zodat ze alles op zich in kon laten werken met haar eigen voer, kattenbak, slaapplek en speeltjes.
Hierna ging het deurtje lekker open en kon ze op onderzoek uit.
Sommige katten hebben wat meer tijd nodig voor zichzelf en hier word dan ook de tijd voor genomen.

Mijn poes heeft het hier onwijs naar haar zin gehad.
Heeft lekker met de andere katten gespeelt en lag lekker in de zon te genieten toen ik haar kwam ophalen.

Monique is erg betrokken bij de katten en heeft hier echt liefde voor.
De katten hebben alle ruimte om te spelen, genoeg plekjes om zich terug te trekken en ze kunnen ook lekker naar buiten in de afgesloten kattenren.

Maureen95
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16233
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: Barneveld

Re: Welk kattenpension raden jullie aan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-24 20:31

Dankjewel voor alle bijdragen. Zoals ik al eerder vermeld had, ben ik echt opzoek naar een pension en ervaringen van eerste hand. Mijn laatste optie zou een kattenoppas zijn omdat ik echt iemand betrouwbaar wil en met aantonende ervaring. Ik zal voor de zekerheid eens op de facebookgroep kijken.

Dankjewel allemaal voor het insturen van de kattenpensions :D Ik ga ze bekijken.

Jis_

Berichten: 11598
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-24 20:45

https://www.dierenboerderij.nl

Renswoude is goed te doen voor je :j

Ik bracht daar wel altijd een hond. Sylvia heeft een groot hart voor de dieren en hij ging er met heel veel plezier heen, joelen in de auto als we de straat in reden :') dus ik ga er vanuit dat ze met katten net zo fijn is.