Just Russel voor katten? Ervaringen, mensen die er verstand van hebben

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Celine_Famke

Berichten: 6738
Geregistreerd: 18-11-12
Woonplaats: Alkmaar

Re: Just Russel voor katten? Ervaringen, mensen die er verstand van hebben

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-24 22:02

Precies, Royal Canin is gigantisch duur geworden en dan wil je er wel ook kwaliteit voor hebben eigenlijk. Dat is nu niet zo... Dus ik zoek naar een alternatief wat beter is qua kwaliteit, maar ook qua prijs- kwaliteitsverhouding.

Naar je lijstje ben ik wel benieuwd, Nyaleti! Al zit ik ook te kijken naar volwassen voer, omdat ik daar immers uiteindelijk ook aan moet haha. Applaws heb ik ook al eens voorbij horen komen idd!

Ladygiroc

Berichten: 5077
Geregistreerd: 08-02-07

Re: Just Russel voor katten? Ervaringen, mensen die er verstand van hebben

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-24 22:58

Nouja, de mijne deden het goed op RC MC. Eigenlijk geen klachten op de bizarre prijsverhoging na.

Ik heb op dit moment een nestje liggen en die moeder krijgt de mother en kitten paté, juist omdat ik weet dat ze het daar goed op doen.

Celine_Famke

Berichten: 6738
Geregistreerd: 18-11-12
Woonplaats: Alkmaar

Re: Just Russel voor katten? Ervaringen, mensen die er verstand van hebben

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-24 23:32

Duccio doet het er ook goed op hoor! Zeer zeker. Maar ik weet dat het 'troep' is. Dat maakt het lastig. Bij mijn ouders voeren we al jaren Royal Canin en daar hebben we nooit problemen mee gehad, maar als er een alternatief is wat echt beter is, wil ik dat misschien toch graag proberen, nu ik meer weet over de samenstelling.

prugelpiet

Berichten: 12565
Geregistreerd: 20-01-12

Re: Just Russel voor katten? Ervaringen, mensen die er verstand van hebben

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-24 02:20

Ik begrijp niet zo goed de hype dat RC ineens ‘troep’ moet wezen. Het kan echt veel en veel slechter. Dat er wellicht nog wat beters te krijgen is, maakt een ander iets niet meteen troep, hè? Er zijn zo ontzettend veel dieren die het goed doen op speciale voeding van Royal Canin. De prijsstijgingen zijn bizar, dat wel.

wortel115

Berichten: 2126
Geregistreerd: 14-06-11
Woonplaats: Kooloonong, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-24 02:42

Een kat heeft een hoger gehalte aan vlees nodig dan honden. En van nature is een kat geen water drinker.
Je kan kan kijken naar een nat voer met minimaal 60% vlees. Of als je het ziet zitten kijk naar rauw. Een pre made rauw is waarschijnlijk het makkelijkst dan hoef je zelf niet uit te rekenen hoeveel procent organen je hoeft toe te voegen. Ik woon in Australie dus ik kan je geen merk namen geven die goed zijn in Nederland.

Edit ik was iets te snel nat voer of vers rauw geeft je kat extra vocht zonder dat het hoeft te drinken. Op de lange termijn help je daar de kat haar nieren ook mee.

Nyaleti

Berichten: 6153
Geregistreerd: 05-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-24 02:50

prugelpiet schreef:
Ik begrijp niet zo goed de hype dat RC ineens ‘troep’ moet wezen. Het kan echt veel en veel slechter. Dat er wellicht nog wat beters te krijgen is, maakt een ander iets niet meteen troep, hè? Er zijn zo ontzettend veel dieren die het goed doen op speciale voeding van Royal Canin. De prijsstijgingen zijn bizar, dat wel.



Waarom is het meteen een hype?
Het kan slechter ja maar dat wil niet zeggen dat Royal Canin goed is. Mensen worden wakker en ook de 'gemiddelde katten eigenaar' wordt wakker.

Aub, verklaar hoe dit goed is voor een carnivoor?

Afbeelding
De Royal Canin Indoor. Even de eerste hit van Google gepakt.

Rennie89
Berichten: 37251
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-24 03:16

Ik was fan van iams en applaws (vooral kip en lam van applaws viel in de smaak) voor mijn boskat en boskat coon kruising. Ook geen slechte ervaringen met porta21 en Almo nature. Dat waren dan de droogvoeren, mijn poes had extreem gevoelige darmen op dat moment dus was flink zoeken. Qua natvoer koos ik vooral voor cosma, almo , applaws, animonda carny. Ik wisselde vaak af en heb echt veel uitgeprobeerd maar dit waren toch wel mijn (en van de katten :+ ) favorieten!

Ik mis het sowieso dat ik geen katten meer heb maar ik vond het zo leuk om ze lekker te verwennen met lekkers :') was niet goed voor de portemonnee maar oh zo waard! <3 mijn katten waren nog intact overigens, kater was op het einde wel gecastreerd.

Toen de poes een nestje had, kregen ze trouwens de moeder en kitten Paté erbij van RC, meer als opstapje voor de kittens voor natvoer, is goed te eten voor kittens. De kitten die ik met de hand opvoedde kreeg Hills A/D , maar dat is echt astronauten voer :+ maar ik heb in elk geval ontzettend veel merken getest, applaws is voor mij de nr 1 voor droogvoer gevolgd door porta21 en Iams, qua natvoer cosma door de variatie die ze aanboden en hoge vleespercentage.

wortel115

Berichten: 2126
Geregistreerd: 14-06-11
Woonplaats: Kooloonong, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-24 05:46

Nyaleti schreef:
prugelpiet schreef:
Ik begrijp niet zo goed de hype dat RC ineens ‘troep’ moet wezen. Het kan echt veel en veel slechter. Dat er wellicht nog wat beters te krijgen is, maakt een ander iets niet meteen troep, hè? Er zijn zo ontzettend veel dieren die het goed doen op speciale voeding van Royal Canin. De prijsstijgingen zijn bizar, dat wel.



Waarom is het meteen een hype?
Het kan slechter ja maar dat wil niet zeggen dat Royal Canin goed is. Mensen worden wakker en ook de 'gemiddelde katten eigenaar' wordt wakker.

Aub, verklaar hoe dit goed is voor een carnivoor?

[ [url=m/CIrPQ3.jpg]Afbeelding[/url] ]
De Royal Canin Indoor. Even de eerste hit van Google gepakt.


Rijst en graan zijn niet nodig voor honden en katten.

Tribunals

Berichten: 2682
Geregistreerd: 22-06-10
Woonplaats: Steenwijk

Re: Just Russel voor katten? Ervaringen, mensen die er verstand van hebben

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-24 06:47

Ik raad je de fb pagina “Natuurlijke Katten” aan. Mijn 4 katten krijgen brokken van Purizon en natvoer van Thrive. :)

ryukapple

Berichten: 1777
Geregistreerd: 06-11-12
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-24 09:36

Rennie89 schreef:
Ik was fan van iams en applaws (vooral kip en lam van applaws viel in de smaak) voor mijn boskat en boskat coon kruising. Ook geen slechte ervaringen met porta21 en Almo nature. Dat waren dan de droogvoeren, mijn poes had extreem gevoelige darmen op dat moment dus was flink zoeken. Qua natvoer koos ik vooral voor cosma, almo , applaws, animonda carny. Ik wisselde vaak af en heb echt veel uitgeprobeerd maar dit waren toch wel mijn (en van de katten :+ ) favorieten!

Ik mis het sowieso dat ik geen katten meer heb maar ik vond het zo leuk om ze lekker te verwennen met lekkers :') was niet goed voor de portemonnee maar oh zo waard! <3 mijn katten waren nog intact overigens, kater was op het einde wel gecastreerd.

Toen de poes een nestje had, kregen ze trouwens de moeder en kitten Paté erbij van RC, meer als opstapje voor de kittens voor natvoer, is goed te eten voor kittens. De kitten die ik met de hand opvoedde kreeg Hills A/D , maar dat is echt astronauten voer :+ maar ik heb in elk geval ontzettend veel merken getest, applaws is voor mij de nr 1 voor droogvoer gevolgd door porta21 en Iams, qua natvoer cosma door de variatie die ze aanboden en hoge vleespercentage.


Applaws kan ik dan weer echt niet aanraden. Dat is nou een merk die hoog in fosfor zit. Wat dus een belangrijke aanstichter is van nierproblemen. Porta 21 staat calcium en fosfor er niet bij dus zou ik ook niet snel geven. Iams is verder ook niet heel anders dan het Just Russel voer van hierboven.

Hier voer een combi van power of nature en Farmina (duur :+ ) voor brokken. Daarnaast voer ik voor de helft natvoer van verschillende merken (animonda/ cosma nature etc.). Maar alles bij elkaar is het wel een duur grapje met 3 katten.

Anoniem

Re: Just Russel voor katten? Ervaringen, mensen die er verstand van hebben

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-24 09:39

Hier brokjes van Thrive in de ochtend en natvoer van Animonda in de avond. Is kwa prijs nog enigszins te doen.

Tribunals

Berichten: 2682
Geregistreerd: 22-06-10
Woonplaats: Steenwijk

Re: Just Russel voor katten? Ervaringen, mensen die er verstand van hebben

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-24 10:09

Het zijn wel dure grappen idd. Purizon is €116,- voor 13 kg. En dan ook nog 4 blikjes thrive per dag a €1,60 per stuk :evaw: maarja je moet wat hè

Syberdepiep

Berichten: 1600
Geregistreerd: 18-09-07
Woonplaats: Lisse

Re: Just Russel voor katten? Ervaringen, mensen die er verstand van hebben

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-24 10:48

Ik geef mijn poes nu al een paar maanden de harde brokjes van Just Russel. Daarvoor kreeg ze verschillende merken harde brokjes maar dat at ze niet met plezier, heb van alles uitgeprobeerd. Ze eet verder geen natvoer of vers vlees, daar wil ze niets van weten. Op gegeven moment at ze niets meer, kon ook niet meer op de bak. Toen kwam ik Just Russel tegen en dit voer eet ze erg goed, geef ook de snoepjes ervan. Ze doet het er goed op en ook geen problemen meer met de bak.

FennyPower

Berichten: 1459
Geregistreerd: 06-02-14
Woonplaats: Groningen

Re: Just Russel voor katten? Ervaringen, mensen die er verstand van hebben

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-24 10:54

Wordt eens lid op deze Facebookgroep.
Een hele fijne natuurlijke katten pagina!
Met een hele lijst van natuurlijk droog en nat voer.
Het beheer controleert alle voersoorten en als er iets nieuws op kan dan zetten ze dat op de lijst.

https://www.facebook.com/groups/Natuurl ... ?ref=share

Celine_Famke

Berichten: 6738
Geregistreerd: 18-11-12
Woonplaats: Alkmaar

Re: Just Russel voor katten? Ervaringen, mensen die er verstand van hebben

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-24 16:36

Ik ben lid geworden, ik ben benieuwd! Ik ben er nog steeds niet uit wat ik moet gaan voeren haha. Zo enorm lastig…

Billy

Berichten: 20709
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Re: Just Russel voor katten? Ervaringen, mensen die er verstand van hebben

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-24 16:50

Ik wacht al 3 dagen op toelating

Celine_Famke

Berichten: 6738
Geregistreerd: 18-11-12
Woonplaats: Alkmaar

Re: Just Russel voor katten? Ervaringen, mensen die er verstand van hebben

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-24 21:51

Dat duurt lang! Bij mij duurde het een paar uur.

Maar iams zou een goede optie kunnen zijn? Ik vind het nog steeds ontzettend lastig.

Celine_Famke

Berichten: 6738
Geregistreerd: 18-11-12
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-24 00:49


cp112

Berichten: 14728
Geregistreerd: 08-03-05
Woonplaats: Zuidwolde (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 02:20

31.2% eiwit is biet heel denderend toch?
De huismerk Jumbo hypoallergeen zit al op 34 alen das nou ook niet echt je van het.

Voor de kwaliteit dat JR is vindt ik het het geld absoluut niet waard. Er zijn zeker betere alternatieven te vinden.


Ik heb ze recent op de optilife gezet maar ga toch schakelen want ondanks dat ze het er goed op doen stinkt het echt enorm! Ik dacht eerst dat het was omdat ik de zalm variant had gehaald maar de kip was minstens zo erg :r
Ook niet echt een aanrader dus. Het stonk echt het hele huis door.
Eiwit zit bij deze wel op 40% overigens.

Celine_Famke

Berichten: 6738
Geregistreerd: 18-11-12
Woonplaats: Alkmaar

Re: Just Russel voor katten? Ervaringen, mensen die er verstand van hebben

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-24 12:59

Nee JR valt nu ook echt wel af inderdaad, het leek een mooi alternatief, maar nu ik mij er wat meer in heb verdiept, is het eigenlijk gewoon mooie marketing en niet heel erg goed voer.

Celine_Famke

Berichten: 6738
Geregistreerd: 18-11-12
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-24 22:53


laura1987

Berichten: 7133
Geregistreerd: 30-04-05
Woonplaats: Ergens

Re: Just Russel voor katten? Ervaringen, mensen die er verstand van hebben

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-24 08:54

Mijn katten krijgen purizon en natvoer van applaws, cosma of almo.

Faelynn

Berichten: 3149
Geregistreerd: 25-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-24 09:42

Kijk eens op catmoneo
Ik voer momenteel purizon (en heel af en toe meng ik een zak nutrivet inne of applaws tussendoor, beetje prijs afhankelijk) en daarnaast is barf menu rauw vlees bij ons bij de petplace verkrijgbaar. Die snij ik in plakken na aankoop en vries ze daarna dus in plakjes in, zodat ik dagelijks een stukje kan ontdooien. Indien ik dit vergeet, heb ik nog animonda carny adult blikjes staan om mee af te wisselen. Doe altijd een scheutje water bij het natvoer of rauw vlees voor extra vocht.
Moet ik wel zeggen dat die van mij alles eters zijn, beide van jongs af aan aangeleerd en ze krijgen niet onbeperkt, maar over 6x per dag een portie brokjes en elke avond een portie natvoer/rauw, (als t aan hun lag aten ze onbeperkt en werden ze moddervet hoor haha)

lucifertje

Berichten: 5609
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: in ut stedje van lol en plezeer

Re: Just Russel voor katten? Ervaringen, mensen die er verstand van hebben

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-24 10:04

Ik voer mijn 8 jarige MC en 6 jarige Britse Korthaar Purizon Sterillised. Ik vind zelf de website van https://www.voerwijzer.com heel fijn in gebruik voor zowel honden als katten.

welmoedz

Berichten: 1569
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-24 10:17