Hond slikt snacks te vroeg door

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Zoolgangster

Berichten: 9602
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: 587 km van Londen

Re: Hond slikt snacks te vroeg door

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-24 15:06

Wat fijn dat het zo goed gaat met die houder! En ja, ik noemde even wat mogelijke dingen, niet gezegd dat het bij jullie de oorzaak is, honden kunnen ook gewoon gulzig zijn, natuurlijk. :D

Nikass

Berichten: 16709
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-24 23:24

SUSANNEx schreef:
Paar dagen verder en wij hebben nu de 'bullepees houder' van Dierenoppas Amersfoort in gebruik. Echt een top ding! Hij kauwt hem rustig op en het stukje dat overblijft is zó klein, dat we die alsnog kunnen geven omdat hij hem dan opkauwt als snoepje. :D

Dat ding zelf is zonder snack ook een leuk speeltje, helemaal zijn nieuwe favoriet. :+


[ [url=m/aR7Rxl.jpg]Afbeelding[/url] ]

Verder zijn we pas gaan afpakken nadat hij het ging doorklikken, dus dat kan geen trigger geweest zijn. Ook geen andere hond in huis. Overigens heeft hij echt geen problemen met afpakken! Ik ruil het altijd en dat weet hij ook.


Waar is die houder van gemaakt? Ik denk dat mijn hond de houder ook opeet.
Het is bij hem altijd even uitzoeken wat wel en niet kan. Grote kophuid platen kan juist niet. Die slikt hij veel te snel door en stikt er dan zowat in.
Zachtere dingen zoals pensstaafjes, konijne-oren, long, dat gaat wel. Het is zo op ja, maar er is niets waar hij lang mee doet. Een XXl hertengewei doet hij twee maanden mee. Koffiehout gaat binnen een uur in allemaal splinters, dus geen optie. Yakkaas heeft hij binnen twintig minuten zó klein dat het gevaarlijk wordt. Mergpijp kan om de onderkaak vast komen te zitten. Ik heb ook nooit eerder meegemaakt dat een hond een kalshoefje volledig opeet, binnen een half uurtje. Hij dus wel.
Het allerbeste: barf voeren. Maar ook dan opletten met welk vleesbot wel en wat niet. Maar dat is wel goed voor de kauwbehoefte en de schone tanden.
Dentastix zijn imo juist slecht voor de tanden, net als brok.

dierenfan
Berichten: 9618
Geregistreerd: 27-02-10

Re: Hond slikt snacks te vroeg door

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-24 07:33

Hier gestopt met het echte knaagwerk. Liep tegen hetzelfde probleem aan en gaf ik iets wat echt groot was dan begonnen ze er weer niet eens aan. Ze krijgen hier dagelijks zo'n dun knaagstokje waar kip, eend of gedroogde vis omheen zit. Dat wordt netjes op geknaagd. Regelmatig een stuk konijnenkophuid erbij en af en toe een varkensoor. Die zijn meer bros dan echt enorm knaagwerk en gaat nog redelijk. Verder idd dentasticks enz. Een bullepees durf ik ook wel te geven maar vinden ze weer niet echt aantrekkelijk. Ik geef enkel nog dunne dingen waarbij ze zeker niet kunnen stikken