Likmatten en voerpuzzels

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Hettieheks
Berichten: 1255
Geregistreerd: 13-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-24 17:18

Leo schreef:
Bedankt!! :D
Ik doe de opleiding tot Integraal Voedingstherapeut voor honden en katten!

Recepten moet ik even over nadenken, meestal bedenk ik het ter plekke namelijk :))

Bottenbouillon is trouwens ook een hele gezonde aanrader om zelf te koken voor je hond :j


Ah tof! Waar doe je die?
Bottenbouillon heb ik ook wel eens gedaan inderdaad! Maar wortelsoep vind ik makkelijker dus ik bestel het vaak gewoon :Y)

Leo

Berichten: 50185
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-24 17:28

Ik volg de opleiding bij Kelly Cogen. :)

Wortelsoep/ morosoep is idd ook een topmiddel, ligt hier ook altijd in de vriezer voor het geval dat. :j er is zó veel dat je gewoon met voeding op kunt lossen!

Dagahra

Berichten: 884
Geregistreerd: 22-08-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-24 17:35

Hhilde schreef:
Wat een prachtige creaties komen er voorbij <3
Dankjewel voor het delen van je kennis Leo :j Ben ook wel benieuwd naar de opleiding die je volgt.

Heel leuk om van iedereen te lezen. Zowel met brok als met BARF/vers, natvoer en KVV is er genoeg te doen qua verrijking, heeft allemaal voordelen en nadelen. Ook heel leuk om in te vriezen een en ander :). Wij voeren in principe compleet KVV (zowel met premix als zonder, wisselen veel merken/diersoorten af), maar zeker als snack ook wel eens brokjes of natvoer. Door dit topic helemaal geïnspireerd om weer wat vaker extra’s als groenten, ei, kefir etc. bij te gaan geven.

Begon hier weer enorm te kriebelen dus dit topic heeft me al geld gekost := Nadeel van drie honden is dat je alles in drievoud moet hebben, haha. Zal later laten zien wat er binnen is gekomen. Had ook nog meer liggen dan ik dacht :D

Als anderen het leuk vinden ben ik heel benieuwd naar foto’s/recepten, dus als iemand wil delen, heel graag :D

Hier zelfs 4 honden, heb de kast dus behoorlijk vol _O-


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nyaleti

Berichten: 6261
Geregistreerd: 05-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-24 18:09

Wat een toffe opleiding! Heel interessant :j

Ben ook wel benieuwd naar jullie voorraadkasten ja _O-

Dagahra wat een mooie kleurrijke combinatie's! Die orange / groene bowl ziet er leuk uit. Weet je nog waar je die van hebt?
Die ziet er wel uit alsof er overal een dikke tong bij komt haha.

Hier voel ik me nu wat sipjes met m'n platte likmat en wat groente _O- restjes over van mijn smoothie, beetje natvoer en eens proberen of hij mandarijn lust. Mooi is anders haha
Afbeelding

Trouwens, ik zoek dus wat nieuwe matten / bakken. Dus mocht iemand nog een grote hebben liggen die je toch niet meer gebruikt mag je het aanbieden als je er vanaf wilt :)

Hhilde

Berichten: 7459
Geregistreerd: 24-12-08
Woonplaats: Op de Veluwe

Re: Likmatten en voerpuzzels

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-24 18:11


Tribunals

Berichten: 2682
Geregistreerd: 22-06-10
Woonplaats: Steenwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-24 18:26


Dagahra

Berichten: 884
Geregistreerd: 22-08-21

Re: Likmatten en voerpuzzels

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-24 18:41


Nyaleti

Berichten: 6261
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Likmatten en voerpuzzels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-24 18:43

Dankje!
Ik ga even shoppen vanavond :Y)

Leo

Berichten: 50185
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-24 18:44

Bij Kwispelenrelax.nl kun je nog korting krijgen met onze code Fitz5 eventueel :j
Haar nieuwe Grubmatten vind ik ook supertof, die staan nog op ons lijstje om aan te schaffen. Want nooit genoeg enzo. :')

Dat is toch een mooie afwisselende mat, Nyaleti! Goed bezig! *\o/*

Dagahra

Berichten: 884
Geregistreerd: 22-08-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-24 18:45

Nyaleti schreef:
Dankje!
Ik ga even shoppen vanavond :Y)

Op instagram zwerven ook verschillende kortingscodes van 5 of 10% rond :D

love_mandy

Berichten: 2948
Geregistreerd: 01-03-15
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-24 18:50

Deau schreef:
Wauw, wat een tijd en aandacht besteed je eraan! Wat zit er allemaal in? Heb je een bepaalde verdeling die je aanhoudt qua vlees/snacks/groente?

Groente altijd minimaal 10% van de maaltijd. Bij sommige van mijn ‘creaties’ zit geen groente want dat is dan vlees met premix.
Dan voeg ik soms nog botten/groente bouillon toe, kefir en fruit. Of van die ‘molds’ die ik dan vul met meestal kefir en verschillende soorten fruit. Qua andere toppers doe ik echt maar wat :')
Soms omdat ik iets op wil vullen of net wat extra wil aankleden, dan komt er dus een visje bij, of een worstje of weet ik het wat.

Tribunals

Berichten: 2682
Geregistreerd: 22-06-10
Woonplaats: Steenwijk

Re: Likmatten en voerpuzzels

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-24 18:51

Ohhh die onyx dog heeft veel leuks, daar ga ik vanavond ff shoppen :o

Leo

Berichten: 50185
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-24 19:53

Wij hebben vanavond geen uitgebreide creatie maar een eenvoudige bowl (de rainbow bowl, ook al zie je de rainbow niet meer :)) ) met KVV geit, aangevuld met een groentemix, bottenbouillon, sint jacobsschelpen, een infusie van heemstwortel ivm ondersteuning van zijn darmen, omega3 olie en een topper met gevriesdroogde kaas.

Niet altijd mooi opgemaakte bordjes dus, maar dat maakt hem niet uit. :D
Afbeelding

Op deze oude foto zie je de bewuste bowl wat beter. Is van fijn flexibel materiaal en zowel voor brokjes als vlees wel een favoriet van ons voor simpele maaltjes.
Afbeelding

Qua recepten voor groentemix kun je bijvoorbeeld aan het volgende denken;
Ondergrondse groente: pastinaak en winterpeen
Bovengrondse groente: spruitjes en boerenkool
Eventueel aanvullen na het koken met een hand vers bladgroen zoals spinazie en allicht wat kruiden als platte peterselie.
Na het koken doe ik er ook vaak een hand bessen in die ik mee pureer, en wat geweekte nootjes of zaden als chiazaad of pompoenpitten.

Voor extra vezels om de darmen te ondersteunen bij wat slappere ontlasting of juist obstipatie, maak ik graag oranje groentemix; winterpenen of wortelen en pompoen (met schil) 10 minuten koken en pureren.

Moro soep kun je maken door wortelen minimaal 90 minuten zacht door te laten koken en daarna pureren in het kookvocht.

Van restanten groenten maak ik graag groentebouillon (zonder zout uiteraard, zoals bij al het bovenstaande ook).

Hhilde

Berichten: 7459
Geregistreerd: 24-12-08
Woonplaats: Op de Veluwe

Re: Likmatten en voerpuzzels

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-24 20:46

Wat een gave voerbak en toffe maaltijd! Groentemix wil ik me ook nog eens aan wagen, nu krijgen ze vooral af en toe restjes van ons als ze die mogen hebben.

Hier ook nog besteld bij Onyx. Gelukkig is mijn vriend ook dol op de honden :')

Nyaleti

Berichten: 6261
Geregistreerd: 05-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-24 21:11

Leo schreef:
Wij hebben vanavond geen uitgebreide creatie maar een eenvoudige bowl
[ [url=m/B5z9YD.jpg]Afbeelding[/url] ]


Mijn hond starend naar z'n droge brokjes in de RVS bak:
Afbeelding


Sorry :')

Pompoen / wortel mix is een handige tip voor mij nu! Ga ik eens mee aan de slag, dankjewel weer!
Hij zit nu voor een langere periode aan de Metacam helaas en dat is niet zo lekker voor z'n buik (gaat prima hoor maar kan beter) maar hij krijgt al best wat supplementen bij dat het me een beetje tegen staat om nog een poedertje erbij te gooien. Lekker wat groente is dan een mooie oplossing :D

Schuur_

Berichten: 4893
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Likmatten en voerpuzzels

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-24 23:42

Vries je die groentemix dan in ofzo? Ik vind het prachtig uitzien maar ben er altijd wat huiverig voor door 1 hond hier die vaak loopt te mieren met eten. Eens in de zoveel tijd koop ik weer wat KVV en dan kan ik het vaak weggooien omdat ze het niet eet.

Brokken kan ik gewoon laten staan. Voor mijn reu ga ik de slowfeeder wel weer eens ontstoffen!

Crista

Berichten: 3026
Geregistreerd: 12-01-04
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-24 10:57

Zijn al deze bakken van stevig plastic? Of van rubber zodat ze beetje meegeven? Of wisselt dat per bak?

En wáár voeren jullie dit? Altijd buiten? Of ook gewoon in de woonkamer?

En is er ergens een lijst ofzo, met wat honden wel en niet mogen? Ik zie namelijk ook veel fruit enzo voorbij komen, waar ik écht dacht dat dat niet zo best voor ze is. Wil met onze kieskeurige eter misschien toch ook wel eens wat gaan expirimenteren.

Heb al wat leuke bakken gezien op marktplaats, nu nog bedenken wat ik er dan in ga stoppen.

Leo

Berichten: 50185
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-24 11:07

Nyaleti schreef:
Leo schreef:
Wij hebben vanavond geen uitgebreide creatie maar een eenvoudige bowl
[ [url=m/B5z9YD.jpg]Afbeelding[/url] ]


Mijn hond starend naar z'n droge brokjes in de RVS bak:
[ [url=m/TnlGG2.jpg]Afbeelding[/url] ]


Sorry :')

Pompoen / wortel mix is een handige tip voor mij nu! Ga ik eens mee aan de slag, dankjewel weer!
Hij zit nu voor een langere periode aan de Metacam helaas en dat is niet zo lekker voor z'n buik (gaat prima hoor maar kan beter) maar hij krijgt al best wat supplementen bij dat het me een beetje tegen staat om nog een poedertje erbij te gooien. Lekker wat groente is dan een mooie oplossing :D


:') oké oké

Ja super he als je poedertjes kunt vervangen met gewoon eten! Vind het zo bijzonder wat allemaal bereikt kan worden met voeding. En ik weet nog maar zo weinig!


Schuur_ schreef:
Vries je die groentemix dan in ofzo? Ik vind het prachtig uitzien maar ben er altijd wat huiverig voor door 1 hond hier die vaak loopt te mieren met eten. Eens in de zoveel tijd koop ik weer wat KVV en dan kan ik het vaak weggooien omdat ze het niet eet.

Brokken kan ik gewoon laten staan. Voor mijn reu ga ik de slowfeeder wel weer eens ontstoffen!


Ik kook inderdaad 2 pannen vol en vries het dan in potjes in. Per potje kan ik 2 tot 3 dagen groente aanvullen.


Crista schreef:
Zijn al deze bakken van stevig plastic? Of van rubber zodat ze beetje meegeven? Of wisselt dat per bak?

En wáár voeren jullie dit? Altijd buiten? Of ook gewoon in de woonkamer?


Heel wisselend! Die rainbow bowl die ik als laatste plaatste is heel flexibel en bijvoorbeeld die met een berg er in, en de honeycomb zijn van hard plastic. De District70 slowfeeder (zwarte die ik plaatste) is van bamboe, ook hard dus.

Hettieheks
Berichten: 1255
Geregistreerd: 13-03-12

Re: Likmatten en voerpuzzels

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-24 11:25

Afbeelding
:')

Hhilde

Berichten: 7459
Geregistreerd: 24-12-08
Woonplaats: Op de Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-24 12:14

Hettieheks :')

Vind ook altijd bijzonder wat je met voeding kan doen :j Al is het ook wel mooi hoeveel (makkelijke) alternatieven er op de markt komen. Soms heb ik gewoon niet de tijd en ruimte om iets zelf te maken, of niet de kennis. Dan is het wel ideaal dat je webshops hebt zoals hierboven genoemd, die onder andere dingen in poedervorm verkopen of al een ingevroren groentemix aanbieden, etc.

Gisteren bestelde ik twee Norm Freakshakes. Iemand daar al ervaring mee? Vind ze er heel tof uitzien en ook vol met mooie ingrediënten :D

Nyaleti

Berichten: 6261
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Likmatten en voerpuzzels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-24 12:49

Ik heb gisteren wat zitten neuzen en ben echt verbaasd hoe goedkoop de toevoegingen zijn! Volgens mij was het de Onyx website en dan €1,50 voor een potje.
Ik had veeeel hogere prijzen in mn hoofd dus vond iedereen die vers voert en het dus zelf nog compleet maakt, al miljonair _O-

Zelf ben ik geen miljonair dus nog even wachten tot ik van alles ga bestellen :+
Wel een andere slow feeder en snoepjes bal weer tevoorschijn gehaald!

Ceetje_bokt
Berichten: 5177
Geregistreerd: 01-05-07

Re: Likmatten en voerpuzzels

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-24 18:42

Door dit topic heb ik een grote hoeveelheid groente mix gemaakt: pompoen, bietjes, broccoli, spruitjes en wortel. De honden vinden het heerlijk gelukkig. Maar goed die gekke honden zijn ook idolaat van bloemkool en rauwe zuurkool 8)7
Mochten er nog mensen op zoek zijn naar voerpuzzels? Zie mijn onderschrift.

Century

Berichten: 5992
Geregistreerd: 19-10-09
Woonplaats: Uden (NB)

Re: Likmatten en voerpuzzels

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-24 22:25

Ik ben een beetje aan het meelezen. Meeko (half jaar oude Finse Lappenhond) krijgt gestoomd vlees, wat ie erg lekker vindt maar toch wel een beetje snel op heeft. En daarna vaak op strooptocht gaat omdat ie denkt dat ie nog trek heeft (dat stopt vanzelf). Wat raden jullie aan om hem wat langer over zijn voer te laten doen?

Hhilde

Berichten: 7459
Geregistreerd: 24-12-08
Woonplaats: Op de Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-24 22:43

Century schreef:
Ik ben een beetje aan het meelezen. Meeko (half jaar oude Finse Lappenhond) krijgt gestoomd vlees, wat ie erg lekker vindt maar toch wel een beetje snel op heeft. En daarna vaak op strooptocht gaat omdat ie denkt dat ie nog trek heeft (dat stopt vanzelf). Wat raden jullie aan om hem wat langer over zijn voer te laten doen?

Beginnen met een speciale voerbak zodat hij wat langer bezig is met zijn eten? Wellicht kun je ook kijken naar het toevoegen van groente?

Hier een domme fout gemaakt :7 Vanavond uit de nieuwe voerbakken gevoerd en de honden geholpen en bekeken hoe ze het vonden/of we nog verder moeten opbouwen oid. Toen de voerbakken op de vloer laten staan toen ik de kamer uit liep :roll: en toen heeft onze border collie dame één rand beschadigd, denk er in gebeten? Die bak is vandaag nieuw binnen gekomen dus echt balen, maar mijn fout. Voortaan direct opruimen. Kan deze bak hopelijk nog een beetje glad maken, maar wel ietwat pijnlijk.

Lukasje
Berichten: 11314
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-24 23:06

Century schreef:
Ik ben een beetje aan het meelezen. Meeko (half jaar oude Finse Lappenhond) krijgt gestoomd vlees, wat ie erg lekker vindt maar toch wel een beetje snel op heeft. En daarna vaak op strooptocht gaat omdat ie denkt dat ie nog trek heeft (dat stopt vanzelf). Wat raden jullie aan om hem wat langer over zijn voer te laten doen?



Het aanbieden in een slowfeeder! Bv (enkel om wat modellen te tonen, niet per se om op die website te kopen hoor):

https://www.onyx-dog-enrichment.nl/prod ... up-mandala

https://www.onyx-dog-enrichment.nl/prod ... doors-bowl

https://www.onyx-dog-enrichment.nl/prod ... -turquoise