Likmatten en voerpuzzels

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Leo

Berichten: 50199
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-24 20:07

Geweldige creaties! _/-\o_

Hettieheks
Berichten: 1258
Geregistreerd: 13-03-12

Re: Likmatten en voerpuzzels

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-24 21:19

_O- Topic volgen zonder hond. Leuk!

Weer mooie creaties :D
Ik zal ook eens aan een boodschappenlijstje beginnen. Eens kijken of ik er nog iets aan toe kan voegen. Volgens mij op t eerste oog niet

Lukasje
Berichten: 11345
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-24 21:37

Zo leuk dit topic!

Wanneer ik de tijd heb, ga ik ook eens snollen op de sites en shoppen! Heb er al zin in :)

Door de vorige toffe creaties te zien, heb ik nog een kleine aanvulling voor het lijstje: pasta

Slmt9

Berichten: 4863
Geregistreerd: 25-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-24 21:37

Ik volg ook zonder hond :D
Heb wel een kat en tig puzzels en lickimat.
Hierna komt er een hond, dus genoeg te leren :o

Hhilde

Berichten: 7490
Geregistreerd: 24-12-08
Woonplaats: Op de Veluwe

Re: Likmatten en voerpuzzels

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-24 23:50

Oh wat komen er geweldige creaties langs! Met speciale aandacht voor de twee visjes die naar elkaar toespringen :')

Dat lijstje vind ik ook heel erg leuk!
En ik snap de hype van Tribunals helemaal := Vandaag kwam mijn pakketje van By Marley binnen met oa prachtige likmatten <3 en ik had zaterdag een pakket van Hondjekoek. Morgen als het goed is die van Onyx :):).

Nyaleti

Berichten: 6309
Geregistreerd: 05-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-24 01:33

Haha je hebt het goed te pakken Hhilde!

Ik heb ook besteld bij Marley en contact met Onyx. Leuk om eens bij kleine bedrijven te bestellen! Ze hebben echt leuke dingen :j

Ik heb weer een vraag hoor O:)
Waar bestellen jullie kvv of houdbare worsten?
Ik zie vooral groot verpakkingen van KVV maar zou graag kleinere willen van bv 250gr of max 400gr.
Van de houdbare zie ik vooral slechte kwaliteit óf kneiter duur -O-

black_kelpie

Berichten: 7853
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-24 01:42

Heb ik net teveel besteld bij The Dog Lounge? Misschien :Y)

Ik bestel KVV bij Versvoer.nl, daar hebben ze van veel merken ook 400/500 gram of minder (Darf heeft 245 grams worsten). Redelijke bezorgkosten en geen minimum bestelbedrag, levering gaat netjes.

mavantos

Berichten: 3623
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Midden-Delfland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-24 09:08

Nyaleti schreef:
Haha je hebt het goed te pakken Hhilde!

Ik heb ook besteld bij Marley en contact met Onyx. Leuk om eens bij kleine bedrijven te bestellen! Ze hebben echt leuke dingen :j

Ik heb weer een vraag hoor O:)
Waar bestellen jullie kvv of houdbare worsten?
Ik zie vooral groot verpakkingen van KVV maar zou graag kleinere willen van bv 250gr of max 400gr.
Van de houdbare zie ik vooral slechte kwaliteit óf kneiter duur -O-


Ik ben nog niet trouw aan een leverancier, maar ik had vorige keer een wild pakket van Floris Vlees. Zij hebben ook pakketten en losse KVV voor kleine hondjes in kleine rollen.

Hettieheks
Berichten: 1258
Geregistreerd: 13-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-24 09:09

Geen toevoegingen voor het lijstje :D

Wel een lekker ontbijtje gemaakt vanmorgen :P

De gebroeders van andere moeders wachten geduldig :')
Afbeelding

Het ontbijtje
Afbeelding

Tribunals

Berichten: 2682
Geregistreerd: 22-06-10
Woonplaats: Steenwijk

Re: Likmatten en voerpuzzels

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-24 09:35

Ohhh die berner sennen, wat een doetje <3

Lukasje
Berichten: 11345
Geregistreerd: 06-01-15

Re: Likmatten en voerpuzzels

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-24 10:27

Wat een ontbijt zeg ! :wow:

Tribunals

Berichten: 2682
Geregistreerd: 22-06-10
Woonplaats: Steenwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-24 10:35

Gevuld varkensoor met Wolf of Wilderness wide acres, gevriesdroogde garnalen, “fish rounds” wilde haring en 2 visjes bovenop :D even 1,5 uur in de vriezer

Afbeelding

Leo

Berichten: 50199
Geregistreerd: 06-12-02

Re: Likmatten en voerpuzzels

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-24 10:39

Wat zijn de hondjes weer verwend vanmorgen!

Hhilde

Berichten: 7490
Geregistreerd: 24-12-08
Woonplaats: Op de Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-24 10:40

Lekker ontbijten met aardbeien, wie houdt er niet van? :D

Ben benieuwd of het in de smaak valt Tribunals!

Wij bestellen vlees altijd bij https://www.kvvwebwinkel.nl, al best een tijd. Heel tevreden over hun betrouwbaarheid en levering :j

Edit: ik ging uit nieuwsgierigheid even op de hierboven genoemde webwinkels kijken, maar het lijkt er op dat KVVwebwinkel en Versvoer.nl hetzelfde bedrijf is. Wij hebben net iets meer dan een kilo per dag nodig, dus bestellen altijd 150-grams worstjes van Runner bij. Voor de rest wissel ik de kilo’s af qua merken/diersoorten.
Laatst bijgewerkt door Hhilde op 28-02-24 10:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Leo

Berichten: 50199
Geregistreerd: 06-12-02

Re: Likmatten en voerpuzzels

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-24 10:45

Ik bestel altijd KVV en botten voor bouillon bij Ekowolf (en haal ik daar af). Gestoomde worsten haal ik bij wisselende plekken; Ekowolf, Durks of Keetjes. Soms gewoon lokaal in de dierenwinkel. Maar gestoomd voer ik alleen tijdens vakanties. Ik wil ook nog een keer gestoomde maaltijden proberen als dat enigszins te doen is qua hoeveelheid voor een hond van 28 kg. Eens in verdiepen.
Groente haal ik dan altijd vers. En supplementen en gevriesdroogde toevoegingen zoals de jacobsschelpen en groenten voor de break (als ik eens vergeet groente te ontdooien en voor afwisseling) bij Kwispel en Relax.

Yv_
Berichten: 19122
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Westland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-24 10:56

Leo schreef:
Ja hier ook een enrichment fanaat :D mijn hond heeft niet eens meer een normale voerbak :))


Ik zet het divers in. Voor zijn eten puur voor afwisseling, een beetje nadenken, een beetje vertragen (al is het niet persé een schrokker). De Wobble en de Yoggie vind ik beide erg leuk. Ook de District70 slowfeeder is favoriet, net als de honeycomb. Geweldig vind ik ook de Toppl van Westpaw!

Dan doe ik hersenwerk en puzzels buiten de voermomenten om, puur om een momentje samen en in rust met zijn hoofd en neus bezig te zijn. Dat hoeft niet lang te zijn, zo max 10 a 15 minuten. In die tijd doe ik een of twee momentjes snuffelen en een of twee keer een puzzel. Dat dan 1 of 2 keer per dag, net hoe het uitkomt. Mijn hoofddoel van hersenwerk is ontspannen bezig zijn en daarna lekker slapen.
We hebben samen de online cursus Hersenwerk InZicht gedaan en dat is ook echt een aanrader, leer je veel van. :j

Likmatjes zijn hier puur tussendoortje, vooral in de zomer als ijsje :D

[ [url=m/tMb6Fx.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/paVGry.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/SGVanz.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/MBqhId.jpg]Afbeelding[/url] ]


Dit zijn trouwens mijn favoriete puzzels; de meeste kun je opbouwen van simpel naar serieus denkwerk:
https://myintelligentdogs.com/en/


En deze voerbakken vind ik ook heel leuk:
https://kwispelenrelax.nl/product/puzzle-lick-bowl/
Kun je zowel een likmat als een slowfeeder van maken (inleg stukken zijn ook los te koop).

Mag ik vragen waar je die bovenste vandaan hebt?

Edit: Ik heb 'm gevonden :)

Nyaleti

Berichten: 6309
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Likmatten en voerpuzzels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-24 11:23

Bedankt weer voor de tips! :D

Hettie, de andere hond is ook een cute maar die Berner <3 zo leuk met dat fluf haar!

Renske is gestoomd. Volgens de verpakking 20gr per kg lichaamsgewicht. Volgens mij een normale hoeveelheid?

_Christina

Berichten: 1496
Geregistreerd: 26-01-11
Woonplaats: Grensgebied

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-24 11:44

Hebben jullie een speciale hoek voor het voeren of dweilen jullie er direct achteraan ofzo?
Ik gaf het altijd buiten, later op balkon of bij slecht weer in de badkamer. Na de laatste verhuis in de kale hal, want die moest toch nog aangepakt. Dat wil ik onderhand eens af maken, maar dan heb ik dus geen plek meer waar het niet erg is als het tegen de muur op spat of op de vloer komt. Het wordt allemaal wel afgelikt, maar dat maakt het natuurlijk nog niet schoon en tast de ondergrond op den duur aan/geeft vlekken.
Iemand stelde al eerder ongeveer deze vraag en kreeg geen antwoord, maar ik ben daar dus ook benieuwd naar.

Hhilde

Berichten: 7490
Geregistreerd: 24-12-08
Woonplaats: Op de Veluwe

Re: Likmatten en voerpuzzels

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-24 11:52

Mijn honden gaan met hun eten eigenlijk nooit buiten hun bak/mat/etc? Als ze gewoon los een keer iets als een ei krijgen doe ik dat wel in de tuin. Gedroogde snacks gewoon binnen en dat neem ik dan mee in normale schoonmaak als er al rommel van komt. Heb er geen extra schoonmaak van eigenlijk.

mavantos

Berichten: 3623
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Midden-Delfland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-24 11:53

De website van Ekowolf is echt top. Super makkelijk te vinden wat compleet is bijvoorbeeld. Alleen ik vind de merken die ze hebben vrij prijzig. Ik probeer rond de €6 per kilo te blijven maximaal. Eentje eet liever geen kip, maar sowieso geen rund dus die krijgt er voor de afwisseling wel duurdere smaken bij.

Hoeveel geven jullie van die geitenmelk? Ik zag het bij de supermarkt, maar kan online niet vinden hoeveel je er van moet geven en de houdbaarheid was vrij beperkt.

Hier een bevroren likmatje tussendoor. Niet mooi, maar wel lekker volgens puppylief :')

Afbeelding

Afbeelding

Nyaleti

Berichten: 6309
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Likmatten en voerpuzzels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-24 11:58

Hier valt er niks naast. Soms een beetje maar dat zie je goed op onze tegelvloer en dan is het met een doekje zo klaar. Maakt die van jou er zo'n kliederboel van?

Je hebt ook placemats gemaakt van dat stugge spul (zou best siliconen kunnen zijn). Ik denk dat een slow feeder daar ook niet gemakkelijk op schuift.
Heb je ook voor kinderen, Misschien wel bij de Hema. Dat zal vast goedkoper zijn dan voor een huisdier.

Tribunals

Berichten: 2682
Geregistreerd: 22-06-10
Woonplaats: Steenwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-24 12:09

Ik voer alles gewoon in de keuken, soms in de woonkamer. Hij eet eigenlijk heel netjes en alles wat er wel naast valt wordt snel gepikt door de katten :D

Het enige wat hier echt een bende wordt is de kong. Hij gooit er namelijk mee zodat het vlees eruit valt en eet het dan op. Opzich super slim maar ik word niet zo vrolijk van kvv op m’n witte muren :=

Leo

Berichten: 50199
Geregistreerd: 06-12-02

Re: Likmatten en voerpuzzels

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-24 12:13

Ik heb inderdaad een soort siliconen / antislip placemat die na de maaltijd afgenomen wordt en een paar keer per week mee in de vaatwasser. Hij eet altijd in de keuken en soms spettert hij wat op de kast maar met een vochtig doekje zo weer schoon.

_Christina

Berichten: 1496
Geregistreerd: 26-01-11
Woonplaats: Grensgebied

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-24 12:26

Zeker met vocht spettert het en hij schuift het aan de randen omhoog en dus ook eroverheen of dan een stukje tegen de muur op als de bak er tegenaan staat en zo komt het er ook weleens onder. Als ik er ben kan ik het meteen schoonmaken, maar ik geef het juist ook vaak als ik weg moet en juist het schoonlikken maakt het alleen maar erger. Dus het is geen oorlogsgebied, maar zeker niet fris.

Kong geef ik ook niet meer om die reden idd. Gedroogde snacks zijn niet zo goor als vlees? Ja er zijn een paar snacks die wel echt troep geven, maar dan let ik altijd op dat ie dan niet net die ene mand uitkiest om ze op te eten die ik minder goed schoon kan maken. Die krijgt hij sowieso niet als ik weg ga.

Een placemat is leuk, maar dan moet ik ze ook op de muur en een deur plakken zonder kieren (heb geen hoeken zonder deur :')). Zat ik wel al over na te denken, om zoiets te knutselen desnoods. Of toch maar weer in de badkamer voeren...

mavantos

Berichten: 3623
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Midden-Delfland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-24 12:36

_Christina schreef:
Zeker met vocht spettert het en hij schuift het aan de randen omhoog en dus ook eroverheen of dan een stukje tegen de muur op als de bak er tegenaan staat en zo komt het er ook weleens onder. Als ik er ben kan ik het meteen schoonmaken, maar ik geef het juist ook vaak als ik weg moet en juist het schoonlikken maakt het alleen maar erger. Dus het is geen oorlogsgebied, maar zeker niet fris.

Kong geef ik ook niet meer om die reden idd. Gedroogde snacks zijn niet zo goor als vlees? Ja er zijn een paar snacks die wel echt troep geven, maar dan let ik altijd op dat ie dan niet net die ene mand uitkiest om ze op te eten die ik minder goed schoon kan maken. Die krijgt hij sowieso niet als ik weg ga.

Een placemat is leuk, maar dan moet ik ze ook op de muur en een deur plakken zonder kieren (heb geen hoeken zonder deur :')). Zat ik wel al over na te denken, om zoiets te knutselen desnoods. Of toch maar weer in de badkamer voeren...


Als je toch aan het klussen bent zou je kunnen overwegen de muren waar je wilt voeren te verven met bijvoorbeeld Flexa easycare keuken muurverf en dan een grote placemat eronder. Die verf hebben wij in de keuken achter de kookplaat etc. en kan je super goed en makkelijk schoonmaken. Zelfs tomatensaus komt er zonder boenen vanaf.

Maar gewone latex muurverf kan je ook prima afnemen met een doekje. Die wonder sponsjes van de Action zijn een tip voor de iets hardnekkigere vlekken.