Likmatten en voerpuzzels

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Flux

Berichten: 2493
Geregistreerd: 10-06-05

Re: Likmatten en voerpuzzels

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 06:50

Oh warboel. Wat fantastisch!! Gefeliciteerd! Ik weet nog goed dat die renbaangoeroes hem maar niks vonden. IN YOUR FACE BITCHES! ~~}>

Groot fan van Appa hier <3

idylle
Berichten: 5799
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: Barneveld

Re: Likmatten en voerpuzzels

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 07:37

Afbeelding
Vandaag kvv met wat alfalfa erdoor gemengd en 2 blauwe bessen geprakt (anders eet meneer de bessen niet op :+ )

Hhilde

Berichten: 7445
Geregistreerd: 24-12-08
Woonplaats: Op de Veluwe

Re: Likmatten en voerpuzzels

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 07:38

Zo leuk! Ik heb dat soort slowfeeders niet omdat er bij ons gewoon geen maaltijd in past := Vind ze wel vet leuk om te zien!

Dagahra

Berichten: 884
Geregistreerd: 22-08-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 08:39

Hhilde schreef:
Zo leuk! Ik heb dat soort slowfeeders niet omdat er bij ons gewoon geen maaltijd in past := Vind ze wel vet leuk om te zien!

In de ananas, kan vrij veel. Hier zit +- 300 gram
Afbeelding

Banaan 220 gram
Afbeelding

Avocado 150 gram
Afbeelding

Lukasje
Berichten: 11274
Geregistreerd: 06-01-15

Re: Likmatten en voerpuzzels

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 09:16

Wat knap Warboel! En ik heb er helemaal niets op tegen dat je dat hier deelt, want uiteraard ben je apetrots en dat mag toch ook gezegd!

Warboel
Berichten: 14687
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 10:41

Flux schreef:
Oh warboel. Wat fantastisch!! Gefeliciteerd! Ik weet nog goed dat die renbaangoeroes hem maar niks vonden. IN YOUR FACE BITCHES! ~~}>

Groot fan van Appa hier <3


<3 <3
Het mooie is… Hij is inmiddels een stuk sneller dan de hond van diegene die zei dat ik hem verpest had _O- _O-
Ik kwam die man laatst nog tegen, toen zei ik “Appa gaat lekker hè!” en toen keek die een beetje grumpy :')
Maargoed zijn doel is om de snelste hond te hebben, mijn doel is om de gelukkigste hond te hebben. Blijkt dat als je hond heel blij en gelukkig is, hij vanzelf ook wel snel wordt :)) wie had dat gedacht :')

Bedankt voor de leuke berichtjes! Ik ben ook echt apetrots! En hij is fueled by enrichment denk ik dan maar hahaha.

Leo

Berichten: 50144
Geregistreerd: 06-12-02

Re: Likmatten en voerpuzzels

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 11:41

Nou en terecht dat je apetrots bent! Wat een powerkanon die Appa <3 en idd: een gelukkige hond is uiteindelijk het belangrijkste. Maar mentaal gezond maakt zéker ook fysiek gezond!

idylle
Berichten: 5799
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 12:22

Afbeelding
Energique kvv met spercieboontjes en een stukje gedroogde kippen- en Runderhart

Lukasje
Berichten: 11274
Geregistreerd: 06-01-15

Re: Likmatten en voerpuzzels

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 13:27

Idylle: wat is hij enthousiast !

Warboel
Berichten: 14687
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 14:21

idylle schreef:
[ [url=m/8OXdrA.jpg]Afbeelding[/url] ]
Energique kvv met spercieboontjes en een stukje gedroogde kippen- en Runderhart


Wat een schattige Toppl zo <3 hij heeft er trek in zo te zien :D

Hettieheks
Berichten: 1251
Geregistreerd: 13-03-12

Re: Likmatten en voerpuzzels

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 16:01

Die oortjes idylle! Zo leuk!!

Oké hier ook een trots baasje… mijn puberkind, die inmiddels een hele fruitschaal in zijn oren kwijt kan, mooi op de foto gezet. En hij had zowaar nog geduld ook! Even spammen hoor, geen pup meer van te maken zo :=

Ik ben zo trots ook <3



Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Maartje_M

Berichten: 9370
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Likmatten en voerpuzzels

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 16:14

Ah Idylle, dat is een schattig bakje!

Ik ga een stomme vraag stellen :+ maar als jullie bijvoorbeeld sprotjes of pensstaafjes oid toevoegen aan de bak, tel je dat dan mee in het gewicht aan KVV dat je voert? Dus 100g sprotjes is -100g kvv? Of kijken jullie niet zo strak op gewicht en geef je dat als 'extra'? Mino is echt perfect op gewicht momenteel dus ik wil hem niet gaan overvoeren en sinds hij kvv krijgt eet hij ALLES op waar hij eerder vaak wat liet staan :+

Lukasje
Berichten: 11274
Geregistreerd: 06-01-15

Re: Likmatten en voerpuzzels

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 16:33

In dat geval Maartje zou ik het meetellen.

Hhilde

Berichten: 7445
Geregistreerd: 24-12-08
Woonplaats: Op de Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 16:33

Oh tof Dagahra! Zeker de ananas en eventueel de banaan zouden hier dan nog wel kunnen, dat heb ik echt verkeerd ingeschat.

Ahhh Hettieheks, wat een heerlijk puppekind <3

Maartje_M, ik houd het gewicht van de honden in de gaten, maar ben verder niet zo bezig met de exacte hoeveelheid snacks of toevoegingen. Ik probeer het in verhouding te houden en als we bijvoorbeeld actiever zijn, mogen ze ook wat meer. Vaak niet een paar dagen achtereen een grote snack, maar afgewisseld met kleine snacks of een maaltijd zonder toevoegingen. Heel erg op gevoel en dat werkt voor ons prima :)

idylle
Berichten: 5799
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: Barneveld

Re: Likmatten en voerpuzzels

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 16:49

Hettieheks, wat een plaatje <3 hij lijkt al heel volwassen zo idd.

Maartje_M

Berichten: 9370
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 17:02

bedankt voor de snelle adviezen! Ik wil voor nu echt wel even op gewicht voeren, zodat ik ook kan zien hoe hij het daar op doet. Doe ik bij de paarden ook altijd als we voer wisselen :+ Als we daar een beetje inzicht in hebben, gaat het vanzelf meer op gevoel.
En de kinderen helpen hier altijd met voeren dus ik moet sowieso even nieuwe bakjes met de juiste hoeveelheden zoeken zodat het niet 3x zo veel wordt :=

love_mandy

Berichten: 2936
Geregistreerd: 01-03-15
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 17:31

Warboel gefeliciteerd! Zo tof, nu kan het echte racen beginnen! Ben heel benieuwd hoe hij het gaat doen.

wat een prachtige foto’s Hettie! Het is inderdaad echt geen pup meer zo.

Voor een sprotje doe ik niet ‘moeilijk’ dat krijgt hij dan gewoon extra. Maar ik geef ook wel eens kwartel, dat gaat dan inderdaad wel van zijn KVV af.
Trainen doen we met gestoomde worst, ook dat haal ik van zijn KVV af. Maar verder niet. Nu is hij op het moment mooi op gewicht, maar hij heeft ook nogal aanleg om wat bij te komen. Dus ik houd zijn gewicht in de gaten.

Hier dan ook even een foto delen van onze shoot bij motherpuppers <3 hij groeit echt mooi uit Afbeelding

Hettieheks
Berichten: 1251
Geregistreerd: 13-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 18:17

Owwww love_mandy dat is ook een prachtige foto!
Kijk nou die pootjes <3

Ik kijk er niet zozeer naar. Maar nu heb ik ook een behoorlijk actieve senior, die draait zijn poten echt niet om voor een spoor van 5 km. En puppegup is nog in de groei. Ik voer op het oog :D

Maartje_M

Berichten: 9370
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Likmatten en voerpuzzels

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 18:45

Prachtige foto’s!

We kregen vrijdag nog complimenten van de dierenarts dat hij er echt perfect uit ziet dus daar zijn we heel blij mee.

Warboel
Berichten: 14687
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 19:19

Bij Appa let ik er nooit zo op, bij Otje wel meer. Die is een beetje chubby :+ 1 sprotje of 2 kleine koekjes doe ik niks mee maar bij wat groters haal ik er wel wat KVV vanaf. Appa is eerder te dun dus die krijgt vaker wat extra’s.

Leo

Berichten: 50144
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 19:39

idylle schreef:
[ [url=m/8OXdrA.jpg]Afbeelding[/url] ]
Energique kvv met spercieboontjes en een stukje gedroogde kippen- en Runderhart


Ahh zo blij <3


Hettieheks schreef:
Die oortjes idylle! Zo leuk!!

Oké hier ook een trots baasje… mijn puberkind, die inmiddels een hele fruitschaal in zijn oren kwijt kan, mooi op de foto gezet. En hij had zowaar nog geduld ook! Even spammen hoor, geen pup meer van te maken zo :=

Ik ben zo trots ook <3



[ [url=m/Y9roxb.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/7k4Lov.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/RA3h7O.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/8SE3oA.jpg]Afbeelding[/url] ]


Wat een onwijs stoere foto's <3 knappe geen-pup-nog-steeds-schattig!


Maartje_M schreef:
Ah Idylle, dat is een schattig bakje!

Ik ga een stomme vraag stellen :+ maar als jullie bijvoorbeeld sprotjes of pensstaafjes oid toevoegen aan de bak, tel je dat dan mee in het gewicht aan KVV dat je voert? Dus 100g sprotjes is -100g kvv? Of kijken jullie niet zo strak op gewicht en geef je dat als 'extra'? Mino is echt perfect op gewicht momenteel dus ik wil hem niet gaan overvoeren en sinds hij kvv krijgt eet hij ALLES op waar hij eerder vaak wat liet staan :+


Kleine dingen als een sardientje of sprotje tel ik niet mee, in principe. Maar ik kijk wel naar de caloriebepaling van de voeding. Als een KVV laag of gemiddeld in calorieën zit kijk ik er niet zo op maar er zijn ook behoorlijk hoge KVV en daar voeg ik wel gericht aan toe en weeg ik ook wat krapper af.
En verder voer ik ook naar wat ik zie / voel.

Matje van vandaag:

Afbeelding

Kvv, gevriesdroogde bloemkool/braam mix, moringa, bottenbouillon, ghee, omega-3 supplement en een paar brokjes gevriesdroogde zalm.

idylle
Berichten: 5799
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-24 07:46

Afbeelding
Vanmorgen de Toppl met kvv paard/konijn en wortel.

Gaf hem eerst 3x per dag ivm z'n maag, maar nu gaat het zo goed, dat ik vanaf vandaag overstap maar 2x per dag.

Hettieheks
Berichten: 1251
Geregistreerd: 13-03-12

Re: Likmatten en voerpuzzels

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-24 09:27

Wat een leuke mat weer Leo!

En die Toppl is zo schattig <3
Ga je straks met de pup niet ook meerdere keren per dag weer voeren? Ik mag me natuurlijk helemaal nergens mee bemoeien maar ik zat er zo mee te klooien. En dan vond ik het weer sneu voor Billy. Dus ben ik ze beide eerst 4 keer daags gaan voeren, toen drie keer en nu inmiddels weer gewoon twee keer. Ik ben ook wel een miepert :=

Vanmorgen vergeten foto’s te maken weer, heb ik vaak de laatste tijd maar ben dan ook met zo’n leuk project bezig :):)

Marjo

Berichten: 37229
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-24 10:02

Ik zie dat dit topic voornamelijk gericht is op honden, maar ik ga heel eigenwijs toch even reageren. Ik heb voor mijn katten namelijk ook al een likmat en een soort voerpuzzel gekocht, maar ik ben wel benieuwd naar meer ervaringen met dit soort dingen en hersenwerk voor katten?

Ik was er eerst niet zo van, maar nu ik dit geprobeerd heb voor mijn dames merk ik dat het toch wel erg leuk is om ze zo bezig te zien en ik heb ook het idee dat ze het zelf ook wel waarderen.

idylle
Berichten: 5799
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: Barneveld

Re: Likmatten en voerpuzzels

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-24 10:32

@hettieheks ik denk dat ik als de pup eet,met Ted ga trainen of een blokje om ga. Maar moet nog even ervaren of het in de praktijk net zo makkelijk gaat als dat dat nu klinkt :+

Poeh, katten heb ik geen verstand van, maar zou niet xs slowfeeders kunnen gebruiken? Of lichtgewicht puzzels ofzo?