Pup wilt niet in bench met deur open.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mika11

Berichten: 11122
Geregistreerd: 12-12-10
Woonplaats: Noord Veluwe

Re: Pup wilt niet in bench met deur open.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-24 10:34

En TS heeft helemaal niet meer gereageerd sinds ze het topic heeft gemaakt.
Maar ja, ook al reageert ze nooit meer, toch ook interessant om andere meningen te lezen.

Hettieheks
Berichten: 1258
Geregistreerd: 13-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-24 10:42

mika11 schreef:
En TS heeft helemaal niet meer gereageerd sinds ze het topic heeft gemaakt.
Maar ja, ook al reageert ze nooit meer, toch ook interessant om andere meningen te lezen.


:') Haha ja daar zeg je wat.

Overigens was mijn laatste reactie niet bedoeld als, je hoeft dat niet te trainen. Natuurlijk wel een hond is een sociaal wezen en moet altijd leren om alleen te zijn. Dat kunnen ze niet zomaar. Wij hadden alleen het geluk dat bij onze hond zijn veilige plek zo goed is uitgekozen dat het super makkelijk trainen is

Kabayo

Berichten: 14091
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-24 10:45

mika11 schreef:
En TS heeft helemaal niet meer gereageerd sinds ze het topic heeft gemaakt.
Maar ja, ook al reageert ze nooit meer, toch ook interessant om andere meningen te lezen.

Ook niet vreemd aangezien het topic nu gaat over anti of pro bench :')

Tieneke

Berichten: 21700
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, België

Re: Pup wilt niet in bench met deur open.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-24 11:40

Eigenlijk al van in het begin...

marleen_usar

Berichten: 24681
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-24 12:07

Ik heb een bench maar de poes slaapt er in, de bench staat er echt voor noodgevallen.

Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-24 12:10

Waarom hebben mensen op een forum toch altijd zoveel moeite met een prima verlopen inhoudelijke discussie?

Ik ben niet anders gewend dan dat als de baby gaat kruipen, het huis babyproof is gemaakt. Waarom zou dat voor een pup niet kunnen?

Ik vind het prettig dat mijn honden van slaapplaats kunnen wisselen, wanneer ze daar zin in hebben. Een kamer kennel geeft al meer mogelijkheden, maar een afgesloten bench bepaald niet.

Ik hoor veel mensen met een reden voor de bench komen die ze nog niet wisten toen het pupje net arriveerde. En toch stond de bench al klaar. Ik ben dan gewoon benieuwd wat daarvan de achterliggende gedachte is.

DuoPenotti

Berichten: 29992
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-24 12:10

Ik liep net naar de keuken en zag de jack russell er in liggen.
10 minuten geleden lag ze nog op de bank.
Het is voor hun gewoon een mandje....


marleen_usar schreef:
Ik heb een bench maar de poes slaapt er in, de bench staat er echt voor noodgevallen.

Zonnetje81
Berichten: 18696
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-24 12:12

Nikass schreef:
Waarom hebben mensen op een forum toch altijd zoveel moeite met een prima verlopen inhoudelijke discussie?

Ik ben niet anders gewend dan dat als de baby gaat kruipen, het huis babyproof is gemaakt. Waarom zou dat voor een pup niet kunnen?

Ik vind het prettig dat mijn honden van slaapplaats kunnen wisselen, wanneer ze daar zin in hebben. Een kamer kennel geeft al meer mogelijkheden, maar een afgesloten bench bepaald niet.

Ik hoor veel mensen met een reden voor de bench komen die ze nog niet wisten toen het pupje net arriveerde. En toch stond de bench al klaar. Ik ben dan gewoon benieuwd wat daarvan de achterliggende gedachte is.



Omdat ik mn huis niet opgevreten wil hebben en in de bijkeuken stoppen werkt daar niet voor. Ik heb er een die heeft ooit onnodig in een puberfase ofzo in een uur mn deurkozijn opgevreten :+

Voor mijn andere pup heb ik gekozen voor een puppyren met meer bewegingsvrijheid en haar speeltjes eten, drinken, botjes en bak waar ze op kan plassen.

En als ik een losse bench neerzet gaan ze daar gewoon slapen.

anca

Berichten: 1795
Geregistreerd: 08-10-03
Woonplaats: drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-24 12:20

Ik heb nu mijn 5e herplaatser. En ik had altijd een grote bench in de bijkeuken staan. Maar nooit verplicht erin en nooit een deur dicht. En allemaal sliepen ze er graag in.
En nu mijn laatste herder wil er beslist niet in. Wel geprobeerd hem er aan te laten wennen maar nee is nee.
Totaal geen probleem hij ligt heerlijk op zijn kussens in de kamer. Ook dikke prima. Hij was anderhalf toen ik hem kreeg met de nodige problemen dus er is vast iets gebeurt . Hij is inmiddels 7 .

Tieneke

Berichten: 21700
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-24 12:34

Benieuwd zijn naar een achterliggende gedachte of eigenlijk verwachten dat mensen zich verantwoorden, zijn twee verschillende dingen. Ik zag hier de afgelopen dagen eerder dat tweede gebeuren, dan een "prima verlopen inhoudelijke discussie". Elke legitieme reden die mensen gewoon mogen hebben om een bench te gebruiken, wordt gebruikt als een stok om mee te slaan. Niemand hoeft verantwoording af te leggen voor het gebruik van een bench.

Celebi
Berichten: 3790
Geregistreerd: 04-11-20

Re: Pup wilt niet in bench met deur open.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-24 12:43

Ik begon me inderdaad af en toe af te vragen of ik dingen aan het uitleggen was of me aan het verdedigen was tegen dierenmishandeling. :')

Anyhow, ik blijf erbij dat ik hoop dat mensen binnen de kaders van diervriendelijkheid kiezen voor wat hun het fijnste werkt en dat we kunnen leren van andermans keuzes ipv die aanvallen.

En ik hoop dat TS ondanks deze hele discussie hier de eerste paar berichten wel gelezen heeft want daar stonden wel wat goede dingen in. Een eventuele hondenschool lijkt me nog steeds waardevol. :j

Wintu

Berichten: 3096
Geregistreerd: 30-01-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-24 13:10

Tieneke schreef:
Benieuwd zijn naar een achterliggende gedachte of eigenlijk verwachten dat mensen zich verantwoorden, zijn twee verschillende dingen. Ik zag hier de afgelopen dagen eerder dat tweede gebeuren, dan een "prima verlopen inhoudelijke discussie". Elke legitieme reden die mensen gewoon mogen hebben om een bench te gebruiken, wordt gebruikt als een stok om mee te slaan. Niemand hoeft verantwoording af te leggen voor het gebruik van een bench.


Daar kan ik het enkel maar grondig mee eens zijn.

DuoPenotti

Berichten: 29992
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-24 13:45

Wintu schreef:
Tieneke schreef:
Benieuwd zijn naar een achterliggende gedachte of eigenlijk verwachten dat mensen zich verantwoorden, zijn twee verschillende dingen. Ik zag hier de afgelopen dagen eerder dat tweede gebeuren, dan een "prima verlopen inhoudelijke discussie". Elke legitieme reden die mensen gewoon mogen hebben om een bench te gebruiken, wordt gebruikt als een stok om mee te slaan. Niemand hoeft verantwoording af te leggen voor het gebruik van een bench.


Daar kan ik het enkel maar grondig mee eens zijn.

:j

Ook mee eens.

Niniane

Berichten: 6447
Geregistreerd: 24-02-06
Woonplaats: Ergens in Zuid-Oost Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-24 14:54

Net zoals met kinderen en paarden mag je gelukkig als honden eigenaar zelf bepalen wat je het beste vindt voor je hond en wat wel/niet werkt. :) Iets is niet meteen zielig omdat je daar toevallig zelf anders over denkt.

journee
Berichten: 784
Geregistreerd: 17-08-10
Woonplaats: 1 van de mooiste plekjes in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-24 16:16

Tieneke schreef:
Benieuwd zijn naar een achterliggende gedachte of eigenlijk verwachten dat mensen zich verantwoorden, zijn twee verschillende dingen. Ik zag hier de afgelopen dagen eerder dat tweede gebeuren, dan een "prima verlopen inhoudelijke discussie". Elke legitieme reden die mensen gewoon mogen hebben om een bench te gebruiken, wordt gebruikt als een stok om mee te slaan. Niemand hoeft verantwoording af te leggen voor het gebruik van een bench.


Mee eens! Ik heb soms de indruk dat sommige mensen zich moeilijk in de situatie van een ander kunnen verplaatsen. Het is een groot verschil of jezelf de hele dag thuis bent, nog werkt, misschien ook kinderen hebt of een paard dat moet worden gereden. Op een gelijkvloerse bovenwoning woont, in een huis met 3 of 4 verdiepingen, een afgezette tuin hebt of juist een groot erf waar verkeer overheen gaat. En dan heb ik het nog niet eens over het verschil tussen een 'makkelijke' luie pup of een hyperactieve, niets is mij te gek en waarom mag ik niet overal op kauwen :( type pup. :+

Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-24 17:05

Tieneke schreef:
Benieuwd zijn naar een achterliggende gedachte of eigenlijk verwachten dat mensen zich verantwoorden, zijn twee verschillende dingen. Ik zag hier de afgelopen dagen eerder dat tweede gebeuren, dan een "prima verlopen inhoudelijke discussie". Elke legitieme reden die mensen gewoon mogen hebben om een bench te gebruiken, wordt gebruikt als een stok om mee te slaan. Niemand hoeft verantwoording af te leggen voor het gebruik van een bench.


Dan kun je het beste op dat moment quoten, want dan kan iedereen zien waar het over gaat. En nu blijft het zo'n algemene opmerking die niemand raakt

Jessix

Berichten: 16482
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-24 17:08

Tieneke schreef:
Benieuwd zijn naar een achterliggende gedachte of eigenlijk verwachten dat mensen zich verantwoorden, zijn twee verschillende dingen. Ik zag hier de afgelopen dagen eerder dat tweede gebeuren, dan een "prima verlopen inhoudelijke discussie". Elke legitieme reden die mensen gewoon mogen hebben om een bench te gebruiken, wordt gebruikt als een stok om mee te slaan. Niemand hoeft verantwoording af te leggen voor het gebruik van een bench.


Ik vond de argumenten, zowel voor als tegen juist prima. Wat voor de één werkt hoeft voor de ander niet te werken natuurlijk. Juist mooi om meerdere methodes terug te zijn in één topic. En wellicht voor de TS ook interessant om te lezen dat geen bench ook een optie kan zijn.

Natuurlijk is elke situatie van huis, hond en eigenaar anders, maar doe er je voordeel mee zou ik zeggen. Pik er uit wat voor jou (algemeen bedoeld) van toepassing kan zijn.

Tieneke

Berichten: 21700
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-24 17:17

Nikass schreef:
Tieneke schreef:
Benieuwd zijn naar een achterliggende gedachte of eigenlijk verwachten dat mensen zich verantwoorden, zijn twee verschillende dingen. Ik zag hier de afgelopen dagen eerder dat tweede gebeuren, dan een "prima verlopen inhoudelijke discussie". Elke legitieme reden die mensen gewoon mogen hebben om een bench te gebruiken, wordt gebruikt als een stok om mee te slaan. Niemand hoeft verantwoording af te leggen voor het gebruik van een bench.


Dan kun je het beste op dat moment quoten, want dan kan iedereen zien waar het over gaat. En nu blijft het zo'n algemene opmerking die niemand raakt


Bij deze. Niemand? Ik ontving zowel hier als per pb verschillende reacties, voornamelijk van mensen die het ermee eens zijn. Dus waar je "niemand" vandaan haalt, geen idee.

Jessix

Berichten: 16482
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Pup wilt niet in bench met deur open.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-24 17:21

Haha! Er zijn volgens mij maar 3 mensen in dit topic die geen bench gebruiken dus dat de meeste het met je eens zijn geloof ik graag.

Tieneke

Berichten: 21700
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, België

Re: Pup wilt niet in bench met deur open.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-24 17:30

Aha, dan bedoelt Nikass met "niemand" allicht gewoon zichzelf :)*

Jessix

Berichten: 16482
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-24 17:34

Tieneke schreef:
Aha, dan bedoelt Nikass met "niemand" allicht gewoon zichzelf :)*

Ja nou ja, ik lees het ook niet zo, maar behoor dan ook tot die 3. Volgens mij heb ik mezelf meer moeten verklaren dan dat ik een ander iets heb gevraagd, dus mijn aandeel zou wel meevallen.

Tieneke

Berichten: 21700
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, België

Re: Pup wilt niet in bench met deur open.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-24 17:37

Niemand gaat jou alleszins aanvallen omdat je geen bench gebruikt. Omgekeerd is het een ander verhaal (niets over jou persoonlijk): wie wel een bench gebruikt moet zich steevast in elk topic waar het ter sprake komt verantwoorden, alsof het een misdaad is. En dat is gewoon niet oké.

996981
Berichten: 9862
Geregistreerd: 16-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-24 17:38

Tieneke schreef:
Niemand gaat jou alleszins aanvallen omdat je geen bench gebruikt. Omgekeerd is het een ander verhaal (niets over jou persoonlijk): wie wel een bench gebruikt moet zich steevast in elk topic waar het ter sprake komt verantwoorden, alsof het een misdaad is. En dat is gewoon niet oké.

Is dat op Bokt anders voor de mensen die hun paard niet 24/7 buiten hebben? :)

“Bokt” is vrij extreem in de opvattingen als het gaat over dierenwelzijn

Tieneke

Berichten: 21700
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-24 17:42

Klopt.

Jessix

Berichten: 16482
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-24 17:45

Tieneke schreef:
Niemand gaat jou alleszins aanvallen omdat je geen bench gebruikt. Omgekeerd is het een ander verhaal (niets over jou persoonlijk): wie wel een bench gebruikt moet zich steevast in elk topic waar het ter sprake komt verantwoorden, alsof het een misdaad is. En dat is gewoon niet oké.

Wordt je aangevallen of voel je je aangevallen? Want ik kreeg ook vele vragen over het waarom niet en daarbij allerlei situatieschetsen waarin ik dan misschien toch ook een bench zou moeten gebruiken. Echter voel ik me niet aangevallen, ook niet na de opmerking dat niet iedereen de hele dag de tijd heeft om op de bank te zitten. Alleen de opmerking "je hebt gewoon makkelijke honden" is in dit topic nog niet gevallen, maar meestal komt dat ook wel voorbij. :D