Supplement voor bewegingsstelsel oudere grote hond?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Reggledoos
Berichten: 218
Geregistreerd: 19-05-07

Re: Supplement voor bewegingsstelsel oudere grote hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-24 13:47

Mijn hoogbejaarde Jack Russel doet het super op pilletje vitamine D en omega 3 olie capsule. Hij is 18 jaar en hier echt op voorruit gegaan

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Supplement voor bewegingsstelsel oudere grote hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-24 14:13

Als je de Synopet joint support zou willen proberen (voor de smaak, of ze het lust) dan wil ik je wel wat opsturen tegen de verzendkosten. Ik heb zelf toch altijd een verpakking die eigenlijk wat te groot is voor mijn hond.

Susanne

Berichten: 11612
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-24 11:26

Essie73 schreef:
Wij geven flexitreats (van Holland & Barret). Onze kieskeurige dame eet ze alsof het snoepjes zijn. Ze krijgt ze nu een kleine maand en de stijfheid is duidelijk minder.
Ik kan je er wel een paar toesturen als je wilt testen of Wolf ze lust?


Ik wilde deze ook aanraden inderdaad. Heel compleet en verpakt als “snoepje”. Mijn hond eet ze gewoon uit de hand maar die is niet kieskeurig. Hij krijgt ook Flexadin Advanced boswellia, en Frama groenlipmossel capsules.
Mijn hond heeft artrose en een knieoperatie gehad en bovenstaande combinatie werkt goed voor hem.

Nikass

Berichten: 16709
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-24 11:42

Leo schreef:
Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar sprak laatst iemand die heel erg te spreken was over dit supplement:
https://arkophi.com/product/arkophi-joi ... les-krill/


Heb je ook enig idee hoe lang je ermee doet? Als je een hond van 30 kg hebt, is de onderhoudsdosering 2x3 pompjes per dag. Ik weet niet wat voor hond jouw kennis (?) heeft, maar zou je eens willen vragen hoeveel mg één pompje is?

JesdaJinn

Berichten: 10448
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-24 12:12

Heb niet hele topic gelezen maar mijn border collie van bijna 11 (mei, loopt ook nog hoog in de sport) krijgt sinds eind januari groenlipmossel. Ik heb echt het idee dat dat goed werkt. Hij was nooit echt van het spelen met andere honden maar nu in het bos rent ie soms met de andere honden mee. Hij drijft niet hoor.
Het opstaan of op bed/bank springen gaat eigenlijk super goed maar ik moet ook zeggen dat hij om de 3 maand naar de fysio gaat.

Groenlipmossel is wel wat duur (23 euro volgens mij) maar ik geef mijn hond 1 schepje. Mini schepje en ben nu een maand bezig en kan nog wel 3 maand met het potje. Beetje hoeveel gram afhankelijk van jou hond kun je er dus best lang mee.

Ik meng het door het vers vlees en die van mij is ook een zeikerd qua supplementen maar hier merkt ie niks van

wendy1987

Berichten: 6927
Geregistreerd: 29-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-24 12:22

Ik geef mijn teckels van flexrex ( horseflex qua site)
De jointsupport en de boswellia.
Msm en boswellia doen het goed samen.
Iov met mijn oude baas( dierenarts)
Ik moest iets hebben wat hypoallergeen is, en veel zit toch iets in verwerkt.
Dit is poeder. Over t eten, klaar.
Ideaal! Ze doen het hier al 3 jaar echt goed op.
Inmiddels ruim 12 en 10 hier.

boeflover

Berichten: 6045
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: zeeland

Re: Supplement voor bewegingsstelsel oudere grote hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-24 12:32

Onze hond van 14 krijgt al een aantal jaar Glucosamine. Ze eet het prima en het heeft langere tijd goed geholpen. Nu is haar artrose wel op het niveau geraakt dat ze iedere maand een Librela injectie krijgt + sinds deze maand ook dagelijks nog een extra tablet Phenped. (Prednison). Ze loopt nog altijd niet rad maar wel vrolijk voorop. Per dag/week/maand is het aankijken momenteel, maar hopelijk werkt dit nog een tijdje goed.

Duhelo

Berichten: 28554
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-24 11:12

8nnemiek schreef:
Als je de Synopet joint support zou willen proberen (voor de smaak, of ze het lust) dan wil ik je wel wat opsturen tegen de verzendkosten. Ik heb zelf toch altijd een verpakking die eigenlijk wat te groot is voor mijn hond.

Hier een staaltje van gekregen, en hier heeft ze zowaar even aan gelikt! Puur vond ze het niet de moeite maar door het vlees ging het wel goed binnen eigenlijk.


Essie73 schreef:
Wij geven flexitreats (van Holland & Barret). Onze kieskeurige dame eet ze alsof het snoepjes zijn. Ze krijgt ze nu een kleine maand en de stijfheid is duidelijk minder.
Ik kan je er wel een paar toesturen als je wilt testen of Wolf ze lust?

Deze ook een staaltje van mogen ontvangen, maar waren geen succes. trok ze haar neus voor op en zelfs in het kattenvoer / vers vlees haalde ze eruit.
De kat vond ze wel lekker, die heeft stukjes gestolen... :+

Momenteel heb ik Product gekregen van de dierenarts (artro support denk ik? ). Een emmer van 5 kilo :+ .
Maar met 4 paarden waarvan eentje met verbening in de hoefkraakbeenderen, raakt dat wel op.
Totnutoe eet ze het door het vlees, al is het met wat langere tanden, helaas heeft het een vrij sterke vanillegeur, dus ik ben benieuwd hoe lang ze het zal eten. Ik kijk toch wel even door naar een alternatief (deze is enkel msm en chondroitine etc, maar geen groenlipmossel), want nu vind ik het wel wat zonde dat ze minder graag eet. Eten is al een puntje bij haar, dus dit helpt natuurlijk niet.

Ondertussen bezoek gehad bij de dierenarts. Die heeft sowieso arthrose geconstateerd in de voorvoeten, de middenhandsbeentjes hangen helemaal door doordat de pezen ook verzwakken. en het probleem achteraan komt uit haar rug. Waarschijnlijk door een trauma. Dit verklaart de uitval in de linkerachterpoot, het uitzwaaien, niet meer op de trap raken.

Momenteel krijgt ze pijnstiller en dus het supplement. We zijn anderhalve week later en ze is ondertussen stukken beter, dus we gaan voorzichtig wat gaan afbouwen in de hoop dat het supplement alleen kan werken.

Voorheen ging ze nog ieder weekend naar mijn ex. We vermoeden ook dat de oorzaak daar ligt, hij heeft nl een jonge grote reu die inmiddels 10 cm groter is dan zijzelf, ook de 30 kilo aantikt en geen rem in het spelen heeft. Hij deed ook veel km's in de weekends onder het mom dat ze dit nog aankan, hij vergat even dat ze met 10.5 jaar toch écht al senior is.(laatste weekend hadden ze er op zondag 18 gedaan blijkbaar, bij het thuiskomen kon ze niet meer in de auto, niet de trap meer op en is 4 dagen heel mottig geweest.)
Ondanks meerdere keren aanspreken bleef ze overbelast worden. (als de hond 3 dagen moet bijslapen na een weekend is ze volgens mij toch wel wat overbelast, + de laatste maanden dus wel problemen met die achterhand. Ergens eind vorig jaar kwam ze thuis en knalde ze zo door haar achterpoten heen bij het drinken. Dierenarts vermoed dat het probleem door een trauma komt, dus ik gok dat er in het spelen met de andere hond iets misgegaan is. )

Ik heb dan ook de keuze gemaakt om ze in de weekends niet meer mee te geven met hem.

Wat nu wel heel apart is, is dat ze heel erg stressig reageert op alles.
Dit is in diezelfde week begonnen, voor het opstarten van de medicijnen, dus kan geen bijwerking daarop zijn.
Ze was sowieso al gevoelig voor geluiden (als ik de nicer dicer gebruik bv vluchtte ze naar boven). Nu reageert ze echter op ALLES. Een glas neerzetten op tafel, in de kookpotten roeren, een stoel verschuiven.
Gisteren kwam ik thuis, kwam ze me begroetten en vluchtte bijna zo door mijn benen heen naar buiten omdat mijn man in de keuken iets neerzette.

In de avond wil ze niet meer uit bed, voorheen kwam ze haar avondsnoepje halen en even dicht liggen (zonder te knuffelen want ze haat het om vastgenomen te worden of dat er iemand tegen haar ligt), en zodra het licht uitging ging ze op haar matras (of kussen, of mat) gaan liggen.
Sinds die week blijft ze stug in bed liggen, bepaald moment zelfs op haar lengte naast me (en ik ben geen rustige slaper, dus ik heb ze zeker wel aangeraakt, vastgepakt, er tegen gerold, etc).
Vannacht heb ik ze uiteindelijk fysiek uit bed gezet, en dan bleef ze wel de nacht op haar kussen liggen.

Maar dit is vrij apart gedrag die gestart zijn na dat weekend en dat ik totaal niet kan plaatsen qua oorzaak...

Nikass

Berichten: 16709
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-24 16:28

Oververmoeidheid kan dat gedrag veroorzaken. Mijn paard heeft dat ooit gehad, toen ze voor het eerst 24/7 buiten stond in een kleine kudde met strookbegrazing.
Het was een matige zomer, veel regen, 16 graden.
Ondanks regendeken had ze het te koud, en de andere paarden lieten haar onvoldoende eten.
Ze was toen hypernerveus in de omgang. Ik herkende haar niet terug.
Snachts op stal met heel veel hooi deed wonderen.

Duhelo

Berichten: 28554
Geregistreerd: 29-05-03

Re: Supplement voor bewegingsstelsel oudere grote hond?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-24 16:34

Het schrikgedrag was blijkbaar al begonnen toen ze bij hem was. buren waren takken aan het afknippen en dan heeft ze al als een idioot door zijn huis gevlogen zei die.
Misschien heeft ze daar zijn (open) trap op willen vluchten en zichzelf pijn gedaan en dat eraan gelinkt, al dan niet idd in combinatie met oververmoeidheid en pijn?

Ik vind het moeilijk om er een vinger op te leggen en weet eerlijk gezegd niet zo goed hoe dit aan te pakken. Als pup hebben we hard gewerkt aan haar stressgedrag buitenshuis, maar dan was de auto en thuis altijd wel een rustpunt, nu heb ik het idee dat ze teveel in de stress zit en dat is natuurlijk niet fijn voor haar.
De laatste twee weken hebben we vrij weinig gedaan, als ik buitenshuis werk gaat ze zoals gewoonte naar mijn moeder, en ze is enkel meegeweest in de auto naar de paarden, om ze idd even de kans te geven te ontprikkelen en haar lijf even wat rust te geven zodat de medicijnen hun werk kunnen doen...

Tooske

Berichten: 6547
Geregistreerd: 26-07-03
Woonplaats: Almkerk

Re: Supplement voor bewegingsstelsel oudere grote hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-24 14:55

Flexadin! Synopet deed hier echt helemaal niks.

Machie

Berichten: 16004
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Re: Supplement voor bewegingsstelsel oudere grote hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-24 00:01

Ik voer mijn oudere, actief in de agility sport, hondje groenlipmossel en de spier en gewricht van Renske. Ze doet het hier vooralsnog heel goed op.

Nikass

Berichten: 16709
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-24 22:43

Ik ben altijd fan van Renske hondenvoer, maar mij is wel de twijfel gerezen mbt de supplementen. Al die varianten bestaan voor 99% uit lijnzaad. Die hele minieme toevoeging van andere stofjes, heeft dat überhaupt kans op effect?
Ik heb mijn hond op advies van Renske zelf, de variant 3 gegeven. Het deed absoluut niets. Toen ik wat ging doorvragen over het hoe en wat van de ingrediënten, kreeg ik alleen nog per mail een veelvoud aan linkjes toegestuurd. De linkjes verwezen naar spirituele sites over de stand van de maan en dat soort dingen.
Ik werd daar eerlijk gezegd een beetje kriegel van. Een antwoord op mijn concrete vragen over de ingrediënten heb ik nooit meer gekregen. Het advies werd om op een spirituele zoektocht te gaan. Ik weet niet hoe ze dat voor ze zag, met mijn hond, maar ik was er toen wel klaar mee.

Het voer vind ik nog steeds prima!

Hettieheks
Berichten: 1252
Geregistreerd: 13-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-24 23:16

Nikass schreef:
Ik ben altijd fan van Renske hondenvoer, maar mij is wel de twijfel gerezen mbt de supplementen. Al die varianten bestaan voor 99% uit lijnzaad. Die hele minieme toevoeging van andere stofjes, heeft dat überhaupt kans op effect?
Ik heb mijn hond op advies van Renske zelf, de variant 3 gegeven. Het deed absoluut niets. Toen ik wat ging doorvragen over het hoe en wat van de ingrediënten, kreeg ik alleen nog per mail een veelvoud aan linkjes toegestuurd. De linkjes verwezen naar spirituele sites over de stand van de maan en dat soort dingen.
Ik werd daar eerlijk gezegd een beetje kriegel van. Een antwoord op mijn concrete vragen over de ingrediënten heb ik nooit meer gekregen. Het advies werd om op een spirituele zoektocht te gaan. Ik weet niet hoe ze dat voor ze zag, met mijn hond, maar ik was er toen wel klaar mee.

Het voer vind ik nog steeds prima!


Voedingsdeskundige waar ik veel mee samen werk zegt; aanvulling in voeding is voor de “luie” eigenaar” eigenaar noemt ze niet bewust lui, maar dit kan nooit voldoende per hond worden afgestemd. Supplementen is maatwerk. Maakt de voeding niet minder, maar heeft je hond specifiek iets nodig is het gewoon verstandig om per individu te kijken

Dat vertelt de fabrikant er niet bij