Welke automatische voerbak voor katten?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Snippergroen

Berichten: 6688
Geregistreerd: 03-09-06
Woonplaats: in de polder

Welke automatische voerbak voor katten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-24 14:17

Hallo allemaal,

Ik ben voor mijn katten aan het kijken naar een automatische voerbak. Ik voer ze in principe gewoon zelf, maar voor vakanties is het prettig als oppas niet twee keer per dag bij ze hoeft te gaan kijken en dit kan beperken tot eenmaal per dag.

Als ik opzoek ga naar een automatische voerbak zie ik dat deze veelal porties van 7-12 gram per keer afgeven. Mijn katten krijgen samen 2x 50 gram per dag. Hebben jullie wellicht ervaring met voerdispensers die grotere porties afgeven?

En voor degenen die porties verspreid over de dag geven. Hoe bevalt dat? Ik wil als het even kan hun ritme van 2x per dag voer niet verstoren. Plus dat ik ook wil voorkomen dat ze de hele dag bezig zijn met eten door op de klok als een gek naar de bak te vliegen. Maar wellicht dat jullie andere tips, ervaringen en adviezen hebben? :)

Shirley

Berichten: 26905
Geregistreerd: 17-09-01
Woonplaats: West-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-24 14:52


Tancreda4

Berichten: 24055
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-24 14:58

https://www.zooplus.nl/shop/katten/voer ... t=633845.0

Ik heb deze. Er is 3x per dag een voerbeurt, en de porties zijn 10 gram. Je kan per voerbeurt aangeven hoeveel porties hij kan hebben. Ochtend en middag krijgt mijn kat 2 porties en savonds 1, dus circa 60 gram per dag. Volgens mij kan je nog wel meer porties instellen per voerbeurt.

Batterij gaat ook erg lang mee.

lieke2
Berichten: 2135
Geregistreerd: 12-12-02

Re: Welke automatische voerbak voor katten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-24 15:00

Je kunt het best even de zoekfunctie gebruiken. Of bij zooplus kijken. Er zijn verschillende waarbij je tot een kilo of 3 brokken in een reservoir kunt doen en dan zelf kunt instellen hoevaak en hoeveel er per keer per dag uit kan komen. Werkt prima

Goof

Berichten: 28826
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Welke automatische voerbak voor katten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-24 15:11

Ik heb er 1 waarbij ik zelf kan instellen hoeveel ze krijgen. Ik kan dat automatisch laten afgeven door een tijd in te stellen of het handmatig vanaf afstand doen. Ik kan dus altijd bijgeven als ik dat zou willen.
Ik ga even kijken voor je welke ik heb.

pillow
Berichten: 7818
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Re: Welke automatische voerbak voor katten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-24 15:15

Is het niet mogelijk om gewoon de hele dag eten te hebben staan. Een kat eet over het algemeen naar behoefte. De mijne hebben altijd onbeperkt brokjes staan.

Supervixen

Berichten: 12857
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Welke automatische voerbak voor katten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-24 15:22

Ik heb er een van BOME, kan 10 porties brok op een dag voeren, is met een stekker in het stopcontact, dus geen batterijen.
Je kunt zelf op afstand ook nog extra voeren en hij heeft een camera die aan staat.
Wij zijn er superblij mee. Onze kat krijgt namelijk zo'n 10 keer per dag kleine porties brokken omdat hij anders te snel eet en alles uitkotst.
Wij hebben hem ook aan als we op het werk zijn en als we een weekendje weg zijn.
De voertijden kun je precies instellen en het aantal porties wat eruit moet komen ook.

Snippergroen

Berichten: 6688
Geregistreerd: 03-09-06
Woonplaats: in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-24 15:33

Bedankt voor jullie reacties! Ik lees vooral ervaringen van meerdere keren per dag kleine porties voeren. Ik zou het liefst dus maar 2x per dag voeren en wat ik tegenkom aan soorten kunnen enkel kleine porties per keer geven in plaats van de 50 gram per keer die ik graag zou willen geven. Hoe zit dat bij de dispensers die jullie hebben?

En hoe reageren jullie katten op het verspreid voeren? Wordt het geen onrustige situatie waarbij ze continu op eten gefocust zijn op die manier?


pillow schreef:
Is het niet mogelijk om gewoon de hele dag eten te hebben staan. Een kat eet over het algemeen naar behoefte. De mijne hebben altijd onbeperkt brokjes staan.


Voor mijn katten helaas niet. Die stoppen dan niet met eten. Ze komen uit een situatie van verwaarlozing en ze weten hun eten helaas niet te reguleren.

Shirley

Berichten: 26905
Geregistreerd: 17-09-01
Woonplaats: West-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-24 15:49


Miss_Mii21

Berichten: 542
Geregistreerd: 08-03-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-24 15:53


Slmt9

Berichten: 4817
Geregistreerd: 25-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-24 16:00

Snippergroen schreef:
Bedankt voor jullie reacties! Ik lees vooral ervaringen van meerdere keren per dag kleine porties voeren. Ik zou het liefst dus maar 2x per dag voeren en wat ik tegenkom aan soorten kunnen enkel kleine porties per keer geven in plaats van de 50 gram per keer die ik graag zou willen geven. Hoe zit dat bij de dispensers die jullie hebben?

En hoe reageren jullie katten op het verspreid voeren? Wordt het geen onrustige situatie waarbij ze continu op eten gefocust zijn op die manier?


pillow schreef:
Is het niet mogelijk om gewoon de hele dag eten te hebben staan. Een kat eet over het algemeen naar behoefte. De mijne hebben altijd onbeperkt brokjes staan.


Voor mijn katten helaas niet. Die stoppen dan niet met eten. Ze komen uit een situatie van verwaarlozing en ze weten hun eten helaas niet te reguleren.


De maag van een kat is leeg na 3 uur. Voor een kat zou het fijner zijn als ze vaker een kleine portie per dag krijgen. Onze kat kan ook niet zelf reguleren door zijn verleden. Hij krijgt 8 porties per dag, waarvan ‘s nachts 3 uit de automaat en overdag natvoer.

Wij gebruiken deze automaat en met de app smartlife stellen we alles in:

Bekijk DKProducts.nl Automatische voerbak zwart - Voerautomaat met app - Smartphone Besturing - Voerinhoud 6 Liter - Voor Katten- en Hondenvoer - Droogvoer - Voedingsschema - WiFi - Automatische voerbak kat - Automatische voerbak op: https://www.bol.com/nl/p/dkproducts-nl- ... _iphoneapp

Snippergroen

Berichten: 6688
Geregistreerd: 03-09-06
Woonplaats: in de polder

Re: Welke automatische voerbak voor katten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-24 19:39

Dank jullie wel! Ik ga alle opties eens op mijn gemak bekijken :D