Spannende dagen voor de boeg

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
idylle
Berichten: 5807
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: Barneveld

Re: Spannende dagen voor de boeg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-24 14:16

Van de maagzuurremmers heeft hij de bijwerking misselijk te worden. Kleine kans, maar Ted heeft het natuurlijk weer. Nu heeft hij iets tegen de misselijkheid en de pijn naast z'n maagzuurremmers en hij heeft een spuit methadon gehad zodat hij lekker gaat slapen en ontspant. We moeten wel doorgaan met de maagzuurremmers en met een paar dagen zal de bijwerking over gaan schijnt.

kiwiwitje

Berichten: 20121
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Spannende dagen voor de boeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-24 14:17

Jeetje wat een pech. Hopelijk knapt ie snel op

Lukasje
Berichten: 11294
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-24 19:01

Oh, ik zat nog op vorige pagina en dacht even dat het weer flink mis was. “Gelukkig” zijn het bijwerkingen. Dat die dan maar snel overgaan.

Myfairytale
Berichten: 5394
Geregistreerd: 26-05-06

Re: Spannende dagen voor de boeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-24 19:17

Pfff kleine opluchting toch wel, hopelijk blijft het hier dan bij en gaat het nu dan alleen nog maar in stijgende lijn de goede kant op!

remi

Berichten: 1714
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Heenvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-24 19:49

Lukasje schreef:
Niet fijn voor de hond maar hehe, wel een betere diagnose dan een tumor. Het is erg triest je dier te zien lijden. En dan de spanning van het afwachten, pffff. Ik hoop dat je hond snel geneest!

Hoe komt een hond aan maagzweren? Bij een paard is dat vaak stressgerelateerd, maar bij een hond weet ik dat eigenlijk niet.


Vaak, dus niet altijd , door langdurige pijnstilling, metacam,novacam en alle varianten daarop kunnen maagzweren/zweerjes en in het ergste geval een perforatie veroorzaken. Soms doordat het op een nuchtere maag gegeven wordt, ik zie het ook bij langdurig gebruik voorbijkomen. Wil niet zeggen dat het bij de hond van ts zo is hoor, hopelijk blijft hij nu in een stijgende lijn verbeteren!

paars

Berichten: 5588
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-24 19:53

Is er al een overzichts foto gemaakt van zijn buik? Dat kan ik nergens zien en er zou zomaar iets in zijn buik kunnen zitten (ook al poept en plast ie)? Als deze DA verder geen oorzaak weer zou ik mss nu toch even op snor naar een DA die verder kan kijken? Morgen is het vrijdag en dan weer een weekend voor de deur…
Sterkte met hem!

idylle
Berichten: 5807
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: Barneveld

Re: Spannende dagen voor de boeg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-24 20:01

Ted heeft geen medicatie gehad voordat hij ziek werd. Het enige wat ik me kan bedenken is dat hij stress heeft gehad van het vuurwerk de afgelopen weken. Verder hebben we geen spannende dingen gedaan. Foto is niet gemaakt, maar er is veel gevoelt en geluisterd door inmiddels 3 verschillende dierenartsen. Vertrouw erop dat ze dan wel verder gekeken zouden hebben als ze het niet zouden vertrouwen.

Hannanas
Berichten: 13024
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Re: Spannende dagen voor de boeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-24 20:31

Ach wat zielig. Fijn dat de methadon helpt.