GEZOCHT: Hét ultieme verlichte hondentuig

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
lovechicco

Berichten: 86
Geregistreerd: 17-10-17

GEZOCHT: Hét ultieme verlichte hondentuig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-23 21:33

Beste bokkers,

Ik zal vast niet de enige zijn met een hond en deze struggle.. Ik ben namelijk opzoek naar een fijn verlicht hondentuig aangezien onze vorige verlichtingen het allemaal op hebben gegeven en een ledhalsband niet werkt voor ons zijn wij op zoek naar een fijn hondentuig met verlichting zodat onze grote zwarte labrador goed zichtbaar is. Hij heeft een hekel aan omdoen van tuigjes, maar accepteert ze uiteindelijk wel. Met z'on spring in 't veld wel handig als je hem een beetje in de gaten kan houden _/-\o_

De eisen:

-(LED) verlichting
-Y-tuigje
-Zacht, maar degelijk!
-Makkelijk aan te doen
-Grotere maat (meestal L of XL)
-Fijne pasvorm en schoudervrijheid (niet alleen riempjes, liefst iets wat de druk verdeeld)
-Min. spatwaterdicht maar liefst helemaal
-Liever geen Temu
-Lichtblauw/turquoise zou leuk zijn (maar is zeker geen must)
-Max €50,-!

Je zou zeggen dat dit goed te doen moet zijn, maar tot nu toe nergens geslaagd. Misschien ben ik wel gewoon een moeilijk mens maar wie weet is er wel iemand die de gouden tip heeft :)

8nnemiek

Berichten: 43414
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: GEZOCHT: Hét ultieme verlichte hondentuig

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-23 21:48

* volg*

Ik gebruik nu een hardloop tuigje voor mensen van de Lidl, die heeft led voor en achter en rondom reflectie, maar dat zit toch net niet helemaal lekker en ik kan de riem er niet aan vast maken.
In de dierenwinkel kom ik ook nooit iets tegen wat echt perfect is.

ChristaMoor

Berichten: 2641
Geregistreerd: 18-09-05
Woonplaats: Houten

Re: GEZOCHT: Hét ultieme verlichte hondentuig

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-23 22:37

Ik heb zelf een hardloopband (bovenarm) aan een tuig (geen y tuig) genaaid. Werkte prima en was zeer goed zichtbaar. In de band zit een knoopcelbatterij, dus altijd vervangbaar.
Heb je nteresse? Hond is al meer dan een jaar geleden overleden en het tuig mag weg. PB maar als je het wilt hebben:)

Lukasje
Berichten: 11293
Geregistreerd: 06-01-15

Re: GEZOCHT: Hét ultieme verlichte hondentuig

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-23 23:10

En als je een goed tuig (bv sommige types van Hunter, Dog Copenhagen, …) koopt die al reflecterende lijnen hebben en daarbij dan 1 of 2 Orbiloc lampjes koopt, ben je dan niet geholpen? Die Orbiloc lampjes zijn echt top !

Limoen

Berichten: 7522
Geregistreerd: 19-02-06
Woonplaats: Drenthe

Re: GEZOCHT: Hét ultieme verlichte hondentuig

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-23 09:55

Ik zou ook gaan voor een goed passend Y-tuig met Orbiloc lampjes :D

KimD

Berichten: 20436
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: GEZOCHT: Hét ultieme verlichte hondentuig

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-23 10:03

Orbiloc zou ik dan ver achterwege laten, ik vind dat je daar vooral de hype en de merknaam betaald voor hetgeen wat je krijgt. Tegenwoordig lopen die van ons met een goeie lichthalsband, ik zie ze nog op 100 meter afstand lopen, wat heel fijn is. Met de Orbiloc kan ik dat echt niet zeggen en we hebben vijf verschillende kleuren en geen lichtvervuiling.

Als we gaan hardlopen hebben ze die halsband en een halsband die ik kort geknipt heb, hangt aan het tuig. Ik zelf loop er ook als kerstboom bij.

Lukasje
Berichten: 11293
Geregistreerd: 06-01-15

Re: GEZOCHT: Hét ultieme verlichte hondentuig

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-23 10:08

Heuh? Oh dan heb jij een totaal andere ervaring met Orbiloc.

VenoSnorlax

Berichten: 4526
Geregistreerd: 04-02-12
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-23 10:15

Klopt het dat je 50 euro echt vast staat? Hier enorm blij met ons zwarte monster in zijn headlight harness. Hij moet er alleen nog ingroeien :')

KimD

Berichten: 20436
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-23 10:15

Lukasje schreef:
Heuh? Oh dan heb jij een totaal andere ervaring met Orbiloc.


Ja, gebruik ze dan ook echt zelden, vaak liggen ze in de camper als we bij nood een (extra) lichtje nodig hebben. Als ik nu één kleur had, of veel lichtvervuiling, had ik het daar nog aan kunnen wijten. Maar we hebben vijf verschillende kleuren en bijna geen lichtvervuiling maar ik moet echt zoeken als ze los lopen in het donker.

Één pluspunt, ze zijn wel in staat om de wasmachine te overleven. Heb er één met tuig en al meegewassen, en die doet het nog steeds. :Y)

herr_balou
Berichten: 1462
Geregistreerd: 03-06-19
Woonplaats: Zuiden van Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-23 11:31

Orbiloc lampjes en gelijksoortige lampjes zijn ondingen. Overal waar ik met de hond wandel kom ik regelmatig een verloren lampje tegen. Vaak zijn er al vele mensen langs gelopen die blijkbaar dat chemisch (batterij + printplaat) en plastic afval in bos of park geen enkel probleem vinden...

Waarom is een ledband geen optie?
Wij hebben al een jaar of zeven een Leuchti Plus die we met herlaadbare batterijen gebruiken (elke dag minimaal 1 keer). Hond heeft een kraag van langere haren in de hals maar is goed zichtbaar. Wij lopen zelf ook met een lamp om goed zichtbaar te zijn voor automobilisten want men mag hier 60 maar sommige vinden dat 100 ook best kan...


ual_95

Berichten: 653
Geregistreerd: 08-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-23 12:38

Mijn honden hebben een Dog Copenhagen tuigje mét een Orbiloc lampje er aan vast. Ideaal, ik herken ook niets in de bovenstaande reacties. De Orbilocs gaan inmiddels drie jaar mee en met de tuigjes ben ik dik tevreden. De lampjes geven veel licht, lijken onverwoestbaar (oké, we hebben één keer de batterijen moeten vervangen), én zijn waterdicht. De tuigjes hebben een mooie pasvorm én drogen goed op.

Voor jouw beeldvorming wat foto's:


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dorus

Berichten: 13215
Geregistreerd: 06-04-04

Re: GEZOCHT: Hét ultieme verlichte hondentuig

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-23 13:11


luuntje

Berichten: 13983
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: GEZOCHT: Hét ultieme verlichte hondentuig

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-23 13:35

Ik heb aura4dox tuig voor mijn cocker.
Met een handvat. Aan dit handvat hangt een Hema fietslampje.
Hij is goed zichtbaar.

Tuig is ook te koop met reflectie.

anca

Berichten: 1786
Geregistreerd: 08-10-03
Woonplaats: drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-23 13:48

Afbeelding

Ik heb zo'n hesje. Bevalt prima .

lovechicco

Berichten: 86
Geregistreerd: 17-10-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-23 18:58

Wauw wat een ontzettend veel fijne en helpende reacties! Dankjewel allemaal <3

Uit het niks kwam ik vannacht dit tuig ineens tegen:
https://www.beeztees.nl/product/beeztees-safety-gear-parinca-premium-y-tuig-hondentuig-led-nylon-zwart-38-51-cm-x-15-mm/

Hij is besteld en ik ben heel benieuwd hoe hij bevalt. Indien ik het nodig vind kan ik er altijd nog losse lampjes aanmaken. Kan ik dan altijd nog kijken of het nu de goedkopere variant wordt of de Orbiloc zelf. Nu met geduld afwachten tot hij binnenkomt *\o/*

Hettieheks
Berichten: 1252
Geregistreerd: 13-03-12

Re: GEZOCHT: Hét ultieme verlichte hondentuig

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-23 00:51

Wij hebben onze honden in een ruffwear tuig lopen en hebben daar de fietslampjes van de action aan. Werkt prima! Ook bij de Berner pup met mega dikke vacht

dierenfan
Berichten: 9627
Geregistreerd: 27-02-10

Re: GEZOCHT: Hét ultieme verlichte hondentuig

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-23 05:41

Volgens mij heeft cranenbroek tuigen met verlichting. Hier in de buurt loopt een border collie langhaar met volledig verlicht tuig die zie je nooit over het hoofd.
Mijn honden hebben al zo'n 20 jaar leuchtie banden. Inmiddels set 2 bezig. Ze worden dagelijks bijna uur gebruikt en op 2 setjes batterijen werken ze de hele winter! Deze banden zijn van ver te zien ook bij langhaar honden. De aanschaf is prijzig maar het gemak en zichtbaarheid plus de jaren dat ze mee gaan is bijna onbetaalbaar.

Schuur_

Berichten: 4886
Geregistreerd: 09-08-05

Re: GEZOCHT: Hét ultieme verlichte hondentuig

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-23 08:04

Ik heb hier Leuchtie banden voor mijn honden en ben er supertevreden van. Goed zichtbaar, vallen niet zomaar over de kop en volledig waterdicht.

jazza
Berichten: 71
Geregistreerd: 04-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-23 08:51

Lighthound van het merk Noxgear.
Al 8 jaar het ideale lichtvest voor mijn langharige hond. Oplaadbaar en waterdicht.

Ook de ‘druppel’ voor op de rug van de baas is een aanrader. Tijdens een buitenrit, maar ook bij het hardlopen blijft ‘ie gewoon goed zitten.

Flux

Berichten: 2494
Geregistreerd: 10-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-23 09:29

jazza schreef:
Lighthound van het merk Noxgear.
Al 8 jaar het ideale lichtvest voor mijn langharige hond. Oplaadbaar en waterdicht.

Ook de ‘druppel’ voor op de rug van de baas is een aanrader. Tijdens een buitenrit, maar ook bij het hardlopen blijft ‘ie gewoon goed zitten.


Inderdaad deze! Geloof dat ze via Amazon te krijgen zijn. Klant van mij heeft deze voor haar honden en ik was echt onder de indruk van het licht wat eraf kwam.

Leo

Berichten: 50155
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-23 09:35

Na vorig jaar geworsteld te hebben met een orbiloc (absoluut weggegooid geld geweest, heeft het vaker niet gedaan dan wel) loopt mijn langharige hond nu met een reflectie vestje onder zijn tuig en een simpel lampje op borst en rug. Dit gaat goed en ik zie deze lampjes beter dan de orbiloc. Nu wel met kanttekening dat hij hier in het donker nooit los loopt. De zichtbaarheid is dus voor de omgeving, niet voor mij.
Zelf heb ik ook een jas van reflecterend materiaal aan met uitlaten, ik verkleed me graag als kerstboom als mn hond daardoor wat beter zichtbaar is.