Kat: Na oorontsteking, evenwichtsproblemen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Daphne__
Berichten: 12469
Geregistreerd: 12-12-06

Kat: Na oorontsteking, evenwichtsproblemen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-23 20:23

Hoihoi,

Uiteraard is de kat al onder behandeling van een dierenarts, maar ik hoop ervaringen te vinden hier.


Mijn poes (11 jaar) bleek vorige week een flinke gehoorgangontsteking te hebben. Haar oor was vies, ze hield haar oor plat, kwam niet meer uit haar bedje en drinken/eten wou ze ook niet meer.

Ze kreeg aurimic en voelde zich daardoor echt beter. Ze liep weer, ging weer eten en drinken..

Tot gisteravond rond half 1. Ze zat brokjes uit de voertoren te hengelen en was aan het spinnen en daardoor heen zat een soort piepje. Het klonk eerder tevreden dan pijnlijk, dus ik dacht dat ze zich goed voelde. Ze liep daarna ook gewoon rond, lag nog even op schoot, niks geks verder..

Vanmiddag lag ze op het aquarium te slapen en ik aai haar bij het langslopen en merk dat het helemaal niet goed gaat. Ze houd haar kop wat scheef, klaagt ontzettend en beweegt niet. Bij optillen gaan haar ogen heen en weer en houd ze zich slap.

Meteen de dierenarts gebeld en langsgegaan. Oorontsteking is over, moet dus direct stoppen met de aurimic. Ze heeft nu last van haar evenwichtsorgaan...

Ze heeft nu Amoxibactin, Novacam en Emeprid. Dierenarts zei dat hij zich wel zorgen maakt om haar.


Iemand hier ervaring mee?

Hevonen

Berichten: 5626
Geregistreerd: 21-01-04
Woonplaats: up north

Re: Kat: Na oorontsteking, evenwichtsproblemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-23 20:26

Ken wel evenwichtsstoornissen bij oorontsteking, niet als het echt over is. Kan het zijn dat de ontsteking dieper in haar kopje is doorgedrongen of dat er toch nog vocht zit, waardoor haar evenwichtsorganen niet goed werken?

In elk geval: sterkte!

Sodeletuut

Berichten: 21308
Geregistreerd: 14-08-07
Woonplaats: Drenthe

Re: Kat: Na oorontsteking, evenwichtsproblemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-23 20:32

Wij hebben één kat die na een oorontsteking een scheef kopje heeft overgehouden. Dat was in het begin heel sneu, en ook niks aan te doen volgens de dierenarts, maar inmiddels is ze er zo aan gewend en kan ze alles weer (hoog springen, spelen, enz).

lor1_1984

Berichten: 12052
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Re: Kat: Na oorontsteking, evenwichtsproblemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-23 20:40

Zeker weten dat het niet middenoorontsteking is?
Of een beschadigd trommelvlies?
Of iets in die hoek?

Mijn kat had al zolang ik haar had vage klachten, werd op een dag behandeld voor oormijt omdat ze vieze oortjes had en kwam vervolgens 'dronken' en stokdoof uit haar transportmand bij thuiskomst.
Achteraf heeft ze vermoedelijk poliepen achter haar trommelvliezen gehad die bij het groeien de trommelvliezen beschadigden en de oordruppels kwamen daardoor bij het middenoor wat de doofheid en evenwichtsstoornis veroorzaakte.
De vermoedelijke poliepen zouden ook de oorzaak geweest kunnen zijn van alle vage klachten die ze had.

Emori

Berichten: 13120
Geregistreerd: 09-02-06
Woonplaats: Fryslân

Re: Kat: Na oorontsteking, evenwichtsproblemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-23 20:54

Mijn kat had dat ook en bleek poliepen te hebben.. die oorontsteking veroorzaakte en en doordrongen naar het middenoor. Dierenarts heeft haar geopereerd.

tienus63

Berichten: 12096
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Kat: Na oorontsteking, evenwichtsproblemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-23 21:36

Geen ervaring mee. Maar spinnen kan bij katten juist ook pijn betekenen.