Katten tijdens verbouwing/verhuizing

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Toffeltje

Berichten: 527
Geregistreerd: 08-08-09
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 17:41

Is het ook mogelijk om buiten een ren te plaatsen en dan een soort tunnel daarnaartoe te maken? Dat is het eerste dat wij hebben gedaan toen we in ons huis kwamen wonen. Wanneer het dan lawaaig is in huis kunnen ze toch ontsnappen naar een veilig buiten. Bovendien vinden ze het ontzettend leuk om buiten te zitten. Bij ons komt de tunnel gewoon uit een raam naar buiten.

Afbeelding

FrNo
Berichten: 3662
Geregistreerd: 14-08-13
Woonplaats: Noord Oost Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 19:42

Aangezien je in april nog niet klaar bent met verbouwen en het dan mooi weer kan zijn, lijkt met me wel fijn om iets van een ren te hebben zodat ze lekker buiten kunnen zitten.
Ook fijn om evt zelf de deur open te kunnen zetten dan.

Jildau

Berichten: 9410
Geregistreerd: 24-07-05
Woonplaats: Reahûs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-23 21:25

Ja dat is zeker zo maar we willen de tuin zo maken dat de katten sowieso nooit de tuin uit kunnen. Dat was altijd al het plan want ik wil ze eigenlijk na de verhuizing sowieso nooit meer volledig vrij hebben buiten. Daar ben ik nu ook wel eens onrustig van als ze me te lang weg zijn. :D

We zitten te denken om de eventuele sta-caravan in de tuin te plaatsen en dan zodra we er wonen te beginnen met de schuttingen plaatsen met van die catproof roller dingen erop. Dan kunnen ze tegen maart / april gewoon ook in de tuin komen en dat is echt heel groot. Dan hebben we nooit de angst dat ze de weg op gaan, of op het deel van het erf komen waar de machines en trekkers rijden, of kwijt raken.


Afbeelding

Volgens mij hebben ze dan - samen met twee verdiepingen van 120 m2 - best wel een goed leven als we de verbouwing achter de rug hebben. :o

Koper

Berichten: 30272
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 21:30

Ziet er goed uit! Klinkt alsof het helemaal goed gaat komen met een mooie katproof tuin. En natuurlijk is er met een verbouwing en een bedrijf genoeg te doen, maar hopelijk heb je toch een mogelijkheid om in die eerste weken, waarin ze sowieso nog binnen blijven, en het buiten koud is, de kattenschutting vast te maken.

Die van mij komen ook graag buiten, maar ik blijf er altijd bij. Dan ga ik buiten een boekje lezen ofzo tot ze weer naar binnen willen. Want ook wij wonen langs een drukke weg met toeristen en landbouwmachines enzo en vooral mijn kater hobbelt nogal eens de oprit af die kant op :=

Jildau

Berichten: 9410
Geregistreerd: 24-07-05
Woonplaats: Reahûs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-23 21:35

Ja die mogelijkheid creëeren we gewoon dat komt wel goed en anders bel ik mijn ouders of vrienden om te helpen. *D

We denken nu dat een sta caravan sowieso wel handig is als verlengde van de woning. We kunnen dan alsnog ook de wc, de badkamer en het keukentje van de boerderij gebruiken mochten we dat willen maar dan hebben we wel een plek waar het gewoon rustig en opgeruimd is. We bedachten ons nog even dat ik ook met thuiswerken zit. Ook niet zo ideaal in combinatie met verbouw herrie. :D

Koper

Berichten: 30272
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 21:42

Klinkt alsof het wel goed gaat komen :)

ontherun
Berichten: 4958
Geregistreerd: 24-05-07
Woonplaats: Niemandsland

Re: Katten tijdens verbouwing/verhuizing

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-23 09:50

Klinkt als een goede oplossing! Die twee van ons komen ook alleen onder toezicht buiten, ik zit niet rustig als ik niet weet waar ze zijn.

Hutcherson

Berichten: 7363
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-23 10:18

Ik woon inmiddels vanaf half september met mijn honden in een verbouwing en volgens mij hebben wij er meer last van dan zij haha. Echter lopen zij niet zomaar weg en heb ik dus die angst niet. Met katten zou ik wel angstiger zijn. Het leven in een huis dat in verbouwing is is niet heel prettig. Alles is continue vies, overal ligt materiaal en gereedschap, zeker als er bouwlui vroeg op de mat staan is voor mij een nadeel. Wij zijn geen vroege vogels en zolang zij erin kunnen, kunnen ze hun ding doen. Hoef ik niet met mn neus bij te staan dus zou dan graag nog even willen liggen haha.
Ik zou zeker een woonunit huren zodat je gewoon kan leven met je katjes in een enigszins opgeruimd huisje.