Poes vindt natvoer opeens niet meer lekker?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Eske_B

Berichten: 15104
Geregistreerd: 19-08-08

Poes vindt natvoer opeens niet meer lekker?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-23 11:22

Mijn kittens hebben onbeperkt droogvoer (Purizon) en krijgen 2x per dag natvoer (in totaal 50 gram per kat per dag). Na een lange zoektocht en verschillende soorten natvoer, eindelijk iets betaalbaars van redelijk goede kwaliteit gevonden (patekuipjes van Animonda - Feinstein). Na een maand goed eten, net voor 2 maanden besteld... besluit 1 van de 2 fijnproevertjes dat ze het opeens toch niet meer lust :roll:

Ze eet nog wel haar droogvoer. Als ik wat 'Mc Donalds' (brokjes in gelei van de supermarkt) neerzet, eet ze het wel. Aan de pate ruikt ze, ze 'begraaft' het en loopt weg. Haar zusje eet het nog vol smaak.

Moet ik gewoon blijven volhouden met neerzetten? Er wordt veel bezorgd, ga dat niet weggooien natuurlijk.

Vanillia

Berichten: 7657
Geregistreerd: 22-09-02

Re: Poes vindt natvoer opeens niet meer lekker?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-23 11:33

Haha ja dat zijn katten :)) Mijn ervaring is dat het wel eens wil helpen om tijdelijk wat anders te geven en dan weer terug te wisselen. Je kunt er ook een beetje heet water doorheen mengen, dan ruikt het sterker.

maliejane

Berichten: 612
Geregistreerd: 17-05-15
Woonplaats: Noordwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-23 11:40

Is ook bij mij de reden dat ik altijd verschillende merken en smaken door elkaar voer :') als je te veel hetzelfde voert, worden ze ook vaak steeds kieskeuriger. En zelf denk ik altijd dat ik zelf ook niet graag dagelijks hetzelfde eet ik koop zelf altijd blikjes van 200 gr en daar doe ik dan 2 dagen mee (1x per dag 50 gr per kat). Met een dekseltje blijft dat prima een achtje goed in de koelkast. En wat Vanillia zegt, het kan ook helpen even wat andere dingen te voeren en daarna deze weer te proberen.

Ik voer o.a. animonda carny, feringa en wild freedom. Zijn alle graanvrij en hoog vlees aandeel en ik vind ze goed betaalbaar. Zeker als je de "probeer" pakketten koopt, heb je gelijk meerdere smaken.

Het valt in elk geval niet mee om katten tevreden te houden := dus veel succes

Ohja, voor brokjes doe ik om dezelfde reden hetzelfde. Ik koop vaak 3 merken/smaken en voeg die samen in een bewaarton. Daar doe ik een paar maanden mee en dan koop ik weer wat anders. Mochten ze dan ooit aan niervoer o.i.d. moeten, hoop ik dat ze niet té kieskeurig zijn. Je hoort vaak dat als katten jaren hetzelfde krijgen ze niets anders meer willen.

zonnebloem18

Berichten: 24843
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re: Poes vindt natvoer opeens niet meer lekker?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-23 13:46

Mijn eerste gedacht was ook, omdat het een kat is. Ik zou wat meer afwisselen in smaken.

Foaly

Berichten: 4893
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Poes vindt natvoer opeens niet meer lekker?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-23 13:48

Gefeliciteerd, je hebt een kat :+

Die van mij krijgen geen natvoer, maar blieven soms ook hun snoepjes niet meer als het zakje bijna leeg is. Weet niet of het dan 'te oud' geworden is of dat ze er zat van zijn, maar er zal vast een goede reden voor zijn. Alleen jammer dat ze die reden nooit aan mij vertellen _O-

Sizzle

Berichten: 35703
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-23 13:50

zonnebloem18 schreef:
Mijn eerste gedacht was ook, omdat het een kat is. Ik zou wat meer afwisselen in smaken.


+1 :D

Dan is het 1-keer niet zo goed bevallen en dan is het daarna voor altijd een evil goedje. Totdat je er 2 jaar later weer eens mee komt en dan is het het beste wat ze ooit gezien hebben. Vervolgens bestel je weer een doos en dan na besluiten ze toch weer wat anders te willen _O-

Nyaleti

Berichten: 6229
Geregistreerd: 05-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-23 13:53

Gaf je altijd een smaak van het natvoer?

Das de reden dat ik idd zoveel mogelijk af wissel met het voer. Eentje vreet alles, de andere wil alleen waar ook wat vis in zit :+ trutje.
Ik zat ook naar Animonda te kijken maar was iets mee.. ik denk te weinig smaken? Ik geef nu Rosie's farm (is ook goedkoper dan Animonda). Kitten heeft wel maar een smaak maar ze krijgen hier 2x natvoer dus 1x de kitten en 1x de volwassen variant in welke smaak dan ook.

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132093
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-23 13:57

Inderdaad gefeliciteerd met je kat! :D
Als je nu de voorraad weggeeft of op Marktplaats zet, dan is de kans vrij groot dat ze het weer gaat eten. Omdat het een kat is :))

Onze kat(ten) hebben het ook weleens. Vooral als je een grotere voorraad aangeschaft hebt. Ik heb daarom altijd wel wat merken/varianten op voorraad. Als ze dan uitgekeken zijn op de huidige smaak/merk, dan lusten ze die andere soort meestal wel weer.

Sizzle

Berichten: 35703
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Poes vindt natvoer opeens niet meer lekker?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-23 14:04

Ik heb eens met een grootverpakking gehad dat er ineens een andere smaak tussen zat (zalm).
Die blik in hun ogen…alsof het vergif was _O-

Gelukkig liet onze veelvraat zich overtuigen dus die kreeg dan ze zalm en de ander een „normaal dier“. Hij keek wel jaloers erbij.

tinker_sally

Berichten: 1459
Geregistreerd: 11-01-13
Woonplaats: Een durpke vlakbij de zee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-23 14:09

Hier 4 katten waarvan 1 zo'n hele moeilijke eter. Moest alles maar 1 of 2 keer en als het echt lekker was ging het een week goed.
Ik ben ze toen ipv natvoer tonijn op water gaan geven.
Dit bevalt bij allemaal super goed en alles gaat op.

Misschien is zoiets een idee?

Eske_B

Berichten: 15104
Geregistreerd: 19-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-23 14:23

Ik heb dus gewoon een kat :')

Ik zal eens andere blikken proberen die ik nog heb staan, kijken of ze dat wel eet.

Qua droogvoer heb ik ook veel besteld (ik wilde gratis deken van Zooplus haha), dus daar eten ze maar gewoon van :P

Amber_anne

Berichten: 6924
Geregistreerd: 09-04-18

Re: Poes vindt natvoer opeens niet meer lekker?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-23 14:39

Als je het laat staan eet ze het dan niet later alsnog op?

Niqui

Berichten: 2178
Geregistreerd: 16-01-08
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-23 14:57

Je bent niet de enige die dit ervaart. Hier lusten onze 2 katers maar heel weinig en al zeker geen paté. Ik durf al niet meer iets uit te proberen via Zooplus omdat je vaak minimaal 6 blikjes moet bestellen en je er dan mee blijft zitten. Dat is wel jammer. Af en toe probeer ik iets van de duurdere merken van de supermarkt en als dat bevalt koop ik het vaker. Maar.ook dan hebben ze er snel genoeg van. Afwisselen is dus wel belangrjjk

Eske_B

Berichten: 15104
Geregistreerd: 19-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-23 16:00

Amber_anne schreef:
Als je het laat staan eet ze het dan niet later alsnog op?


Dan eet de andere alles op, die lust het nog wel. Ik laat het meestal een paar uur staan.

Ik zal eens afwisselen met wat ik nog heb en anders heeft ze altijd nog goed droogvoer.

Faniek

Berichten: 16218
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: De Blesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-23 17:21

Inderdaad afwisselen, katten zijn daarin zo zinnig.

Ik bestel bij VoorMijnDier, daar kan je blikjes per stuk bestellen, waardoor je niet meteen met 6 stuks zit, werkt helaas niet met kuipjes, maar zijn ook kleine blikjes verkrijgbaar dus wie weet kan je zo wat meer mengen?

Kinke

Berichten: 20541
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Poes vindt natvoer opeens niet meer lekker?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-23 17:26

in welke regio zit je? Ik heb hier nog Canagan blikjes staan die de webshop verkeerd heeft geleverd. HareHarigeHaarbal blieft deze smaak niet

Anoniem

Re: Poes vindt natvoer opeens niet meer lekker?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-23 17:29

Klein beetje warm water erover doen kan ook nog wel eens verschil maken..

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132093
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Re: Poes vindt natvoer opeens niet meer lekker?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-23 18:10

Inderdaad. Ik leg de zakjes natvoer ook altijd al wat vooruit klaar zodat ze op kamertemperatuur zijn. Als ze te koud zijn, dan zijn klanten niet tevreden :n

Duhelo

Berichten: 28557
Geregistreerd: 29-05-03

Re: Poes vindt natvoer opeens niet meer lekker?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-23 12:45

Hier hetzelfde. Vol enthousiasme de cosma gekocht in blik, want de zakjes vreten ze wel. Willen ze de blikken niet.
De zakjes gaan wel nog redelijk maar zijn giga duur, schesir eten ze ook, maar idem kwa prijs.
alle andere merken graanvrij believen ze niet. Sheba en whiskas eten ze wel ... Dus ik voer een goede kwaliteit brok en ze krijgen 1 zakje sheba of whiskas per kat per dag bij.

Sabbientje

Berichten: 4709
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: Poortugaal

Re: Poes vindt natvoer opeens niet meer lekker?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-23 12:55

grote kans dat als je het volgende week geeft, ze het ineens wel op eet....

katten, het zijn verschrikkelijke kieskeurige wezens _O-

Bij mij eten ze altijd in de ochtend kuipjes van Athena. (Ik heb 4 soorten. Rund, vis, kip en senior gevogelte)
En 8 van de 10 keer eet mijn slanke den netjes haar bakje leeg, maar de andere 2 keer heeft ze ineens geen trek in de smaak die ze die dag krijgt en laat ze haar halve bak staan.
Het zou zo handig zijn als ze even zou melden welke smaak ze die dag trek in heeft, maar dat doet ze dan weer niet :') :+

Goner
Berichten: 296
Geregistreerd: 12-06-16

Re: Poes vindt natvoer opeens niet meer lekker?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-23 13:04

Één van mijn katten heeft dit gehad met haar droge brokken. Van de ene op de ander dag wilde ze deze niet meer eten. Aangezien ze speciaal voer heeft was er niet echt een optie voor wat anders, dus ze heeft altijd hetzelfde. Na enkele weken waren de brokjes opeens toch wel heel lekker.
Geef het even de tijd, grote kans dat het binnenkort weer gewoon gegeten wordt.

Marilu
Berichten: 1246
Geregistreerd: 22-09-15
Woonplaats: ergens in België

Re: Poes vindt natvoer opeens niet meer lekker?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-23 15:05

Voor het geval het je nog niet duidelijk was ;-)
Inderdaad katten willen afwisseling. Dus best regelmatig van smaak/merk veranderen.
Vroeg of laat vinden ze dit voer inderdaad weer geweldig :D

Is hier ook altijd een probleem als er een pilletje moet verstopt worden in het eten : zelfs al zijn ze 'uitgehongerd' en is het hun lievelingsvoer op dát moment, van dat bakje met die pil zal niet gegeten worden.

KikiCelinevs
Berichten: 199
Geregistreerd: 07-07-20

Re: Poes vindt natvoer opeens niet meer lekker?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-23 15:44

Het probleem met het neerzetten is dat katten nog liever veel honger hebben dan iets eten wat ze niet lekker vinden. Ik heb zo ook over de jaren veel voer wat ik niet meer weg kon geven, moeten weggooien. Helaas zijn ze kieskeurig. Ik merk wel dat nu ik ze natvoer van Almo nature (HFC Nature) geef, ze het eigenlijk altijd wel eten. Hiervan zijn zoveel soorten dat de meeste katten er wel 1 lekker vinden (de mijne zijn verzot op kip met garnalen, kip met tonijn, tonijn, Kip & Ham) en dat je veel kan afwisselen. Als Animonda niet veel smaken heeft, wellicht is het dan handig om naar een merk te kijken met veel opties?

Kaitlyn

Berichten: 9727
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: Veluwe

Re: Poes vindt natvoer opeens niet meer lekker?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-23 15:47

Animonda heeft best wat verschillende smaken.
Ik heb altijd de 800 gram blikken voer hiervan, maar ik ben toch blij dat mijn katten dit al maanden keurig eten, ook koud uit de koelkast. :=

paars

Berichten: 5587
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-23 15:51

:D och jee ja…katten en hun voer!
Hier precies hetzelfde. En net als ik dacht: oh fijn een aanbieding, ik ga vast inslaan, precies…nee dank u dat eten wij niet meer…

Gewoon bewaren en afwisselen. Ik deed er ook vaak een beetje warm water bij. Extra vocht kan nooit kwaad.